Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35

woensdag 6 december 2017 om 23:20
Meisje:Ineedyourlove schreef: ↑06-12-2017 19:28We weten nog niet of we een zoon of een dochter krijgen, hebben jullie namen die passen bij Owen?
Olivia, Liv, Madee, Willow, Harlow, Lexi, Fay, Hannah, Nena, Lena, June, ...
Jongen:
Collin, Aiden, Jack, Mason, Will, Maddox, Levi, Joey, Jaden, Sky, Kai, ...
Ik weet niet of dit de richting is waarin je zoekt.
zaterdag 9 december 2017 om 21:27
FloydIneedyourlove schreef: ↑06-12-2017 19:28We weten nog niet of we een zoon of een dochter krijgen, hebben jullie namen die passen bij Owen?
Connor
Layton
James
Jack
Seth
Ivan
Brent
Jay
Ilay
Zyon
Mitch
Lennox
Memphis
Steve
Tygo
Sue
Jill
Abby
Maddy
Jaimy
Ivy
Leah
Ayla
Jade
Jacky
Bobbie
Amy
Hailey

zondag 17 december 2017 om 09:17
Bedankt! Een paar van de namen hadden we inderdaad al op het lijstje staan (Teun, Thijs, Lars in elk geval). Veel van de namen die genoemd zijn komen in familie al voor (neven, ooms) en ook in de vriendenkring. De naam van mijn man en broer staan er ook bij, dus dat wordt hem in elk geval niet, Haha. Ik zal Bram, Guus en Cas er in elk geval bij noteren!
maandag 8 januari 2018 om 20:44
Help! Ik ben momenteel ruim 20 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik weet inmiddels dat we een lief jongetje verwachten, maar oh wat vind ik een jongensnaam moeilijk! We hebben al een dochter Noah.
Namen die ik leuk vind maar het niet worden:
Guus
Jip
Pim
Mees
Wie o wie heeft de gouden suggestie
Namen die ik leuk vind maar het niet worden:
Guus
Jip
Pim
Mees
Wie o wie heeft de gouden suggestie

anoniem_291835 wijzigde dit bericht op 08-01-2018 21:20
10.27% gewijzigd

dinsdag 9 januari 2018 om 19:16
Inderdaad Noah is een jongensnaam.
Noa is een meisjesnaam.
Noah voor een meisjes staat vrij vreemd. Maar het is wel een trend om jongensnamen te geven aan een meisje.
Soms worden die namen dan ook echte meisjesnamen: Evelyn en Hillary zijn bijvoorbeeld van oorsprong jongensnamen die nu eigenlijk alleen maar voor meisjes worden gebruikt.
Namen als Ashley, Taylor, Madison, Mackenzie zijn jongensnamen die steeds meer voor meisjes worden gebruikt en daardoor langzaam van sekse veranderen.
Gek genoeg zie je dit alleen bij jongensnamen en nooit bij meisjesnamen.
Mensen hebben er geen moeite mee hun dochter een jongensnaam te geven maar wel om hun zoon een meisjesnaam te geven. Als zo'n naam eenmaal veel gebruikt wordt bij meisjes dan wordt het steeds minder aan jongens gegeven.
Typisch een voorbeeld van seksisme.
En zo kan een echte jongensnaam als Noah dus inderdaad steeds meer voor meisjes gebruikt worden.
Noa is een meisjesnaam.
Noah voor een meisjes staat vrij vreemd. Maar het is wel een trend om jongensnamen te geven aan een meisje.
Soms worden die namen dan ook echte meisjesnamen: Evelyn en Hillary zijn bijvoorbeeld van oorsprong jongensnamen die nu eigenlijk alleen maar voor meisjes worden gebruikt.
Namen als Ashley, Taylor, Madison, Mackenzie zijn jongensnamen die steeds meer voor meisjes worden gebruikt en daardoor langzaam van sekse veranderen.
Mensen hebben er geen moeite mee hun dochter een jongensnaam te geven maar wel om hun zoon een meisjesnaam te geven. Als zo'n naam eenmaal veel gebruikt wordt bij meisjes dan wordt het steeds minder aan jongens gegeven.
En zo kan een echte jongensnaam als Noah dus inderdaad steeds meer voor meisjes gebruikt worden.
dinsdag 9 januari 2018 om 19:26
De naam MacKenzie heb ik nooit begrepen. Volgens mij is dat geen voornaam, noch voor jongens, noch voor meisjes, maar een Schotse achternaam.Valia_1 schreef: ↑09-01-2018 19:16Inderdaad Noah is een jongensnaam.
Noa is een meisjesnaam.
Maar goed, in Amerika kan alles. Daar heten jongens ook gerust LaShawn (dus met vrouwelijk voorvoegsel) of heten kinderen DeAllan... Moeten ze daar helemaal zelf weten natuurlijk, wel vreemd dat we dan in Nederland de noodzaak voelen daarin mee te gaan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 10 januari 2018 om 10:01
woensdag 10 januari 2018 om 10:04
Dus wij hebben onze dochter vernoemd naar een bijbels figuur? De beste man van de ark heeft er absoluut niets mee te maken. Jammer van al die vooroordelen en aannames. Én mening waar hier absoluut niet naar gevraagd werd.

woensdag 10 januari 2018 om 10:19
Sinds dat verhaal met die ark is er wel meer veranderd, pejeka. Bijvoorbeeld de komst van het toilet.
Overigens heetten de kleinkinderen van Noach Kus en Put. Welk geslacht stel je daarbij voor?
-----
On topic : in welke naamsrichting zoek je voor Noah's broertje? Lettergrepen, modern/klassiek, internationaal /Hollands?
Noah en
Tim
Guus
Luuk
Melle
Till
Kai
Wout
Morris
Thijs
Max
Joep
Jorn
anoniem_63bd847a5120d wijzigde dit bericht op 10-01-2018 10:27
Reden: Foutje
Reden: Foutje
8.23% gewijzigd
woensdag 10 januari 2018 om 10:35
Thanks Polonaise!
1 of 2 lettergrepen, korte stoere klank. Maar wat dat dan precies is, is wat lastig blijkt haha.
Guus - leuk! Maar komt voor in redelijk directe omgeving
Luuk - kindje in de omgeving heet zo en heeft dezelfde achternaam dus dir valt af. ik had zelf Duuk in gedachten maar ben er niet helemaal over uit wat ik daar nou van vind. Ene dag top, andere dag mwah.
Kai - vind ik steeds leuker, maar combi Noah en Kai weet ik niet zo goed nog.
Morris- leuk, maar vind ik niet bij ons passen om een of andere reden.
Max - al jaren heel leuk! Maar man vind het helaas een echte hondennaam..
Je zit wel aardig in de goede richtig!
1 of 2 lettergrepen, korte stoere klank. Maar wat dat dan precies is, is wat lastig blijkt haha.
Guus - leuk! Maar komt voor in redelijk directe omgeving
Luuk - kindje in de omgeving heet zo en heeft dezelfde achternaam dus dir valt af. ik had zelf Duuk in gedachten maar ben er niet helemaal over uit wat ik daar nou van vind. Ene dag top, andere dag mwah.
Kai - vind ik steeds leuker, maar combi Noah en Kai weet ik niet zo goed nog.
Morris- leuk, maar vind ik niet bij ons passen om een of andere reden.
Max - al jaren heel leuk! Maar man vind het helaas een echte hondennaam..
Je zit wel aardig in de goede richtig!

woensdag 10 januari 2018 om 14:19