Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
Deze namen komen nog in me op: Adina, Amanda, Anna, Asa, Dina, Gabriëlla, Hanna, Joanna, Judith, Lea, Lilith, Loïs, Mirthe, Noa, Rebekka, Rhode, Ruth, Susanna, Tirza.
Bedankt voor het meedenken oliv en watdachtjehiervan! Man vindt Hanna(h) ook mooi. Ik denk dat het toch teveel op Sarah lijkt.

Zat zelf nog te denken aan Laela / Layla. Uitgesproken als Leela en niet met die ai. Twijfels!
Layla vind ik mooi! Kan ook nog: Leila. Wat vind je nog van:

Jael
Ameena
Amira
Jenna
Delilah
Thirza
Rhode
Sifra
Esma
Esra
Azizah
Milla
Kamila
Noor
Imane
Life is always rocky when you're a gem.
Help! Inmiddels 27 weken zwanger en ik kan nog steeds geen leuke jongensnaam vinden bij Fenne. Ben erg kritisch, want ik vind bijna geen ene jongensnaam leuk. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Throw kindness around like confetti
Valiente:

Bram
Luuk
Hugo
Jort
Bastiaan
Niels
Aron
Victor
Stan
Tim
Cas
Koen
Laurens
Nathan
Pepijn
Jurgen
Giel
Casper
Valiente schreef:
07-11-2017 20:14
Help! Inmiddels 27 weken zwanger en ik kan nog steeds geen leuke jongensnaam vinden bij Fenne. Ben erg kritisch, want ik vind bijna geen ene jongensnaam leuk. Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Dirk, Tijn, Stef, Stan, Loek, Cas, Ties, Mas, Mees, Laut, Pepijn, Ot.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Oh ik vind heel veel bij Fenne passen! Wat dacht je van:

Job
Tijn
Sam
Bas
Mees
Daan
Milo
Milan
Syl
Jos
Valiente schreef:
07-11-2017 20:14
Hidde!

Of
Gijs
Cas
Klaas
Michiel
Joris
Ik ben nu bijna twee maanden zwanger van een tweede. We weten dus nog niet of we een zoon of dochter krijgen.
Onze dochter heet Pip en we, nou ja ik :-), ben al bezig met een naam. We houden van korte Hollandse of Scandinavische namen. Tom, Loek, Fien enz vinden we leuk, maar geven mij naast Pip een soort Jut en Jul associaties. Wie kan helpen?
Pip &

Jula
Suus
Juul
Tera
Mare
Lola
Fiene
Mea

Sverre
Jelte
Koert
Gus
Dorus
Jorg
Benji
Dank Mendy!
Jula, Mea en Jorg gaan op het lijstje
mienmina schreef:
14-11-2017 23:38
Ik ben nu bijna twee maanden zwanger van een tweede. We weten dus nog niet of we een zoon of dochter krijgen.
Onze dochter heet Pip en we, nou ja ik :-), ben al bezig met een naam. We houden van korte Hollandse of Scandinavische namen. Tom, Loek, Fien enz vinden we leuk, maar geven mij naast Pip een soort Jut en Jul associaties. Wie kan helpen?
Ik vind Loek en Fien heel leuk bij Pip! En zeker geen Jut en Jul gehalte.

Hier nog wat ideeën:

Fem, Lynn, Jet, Saar, Suus, Lot, Tess, Roos, Luus of Fay.

Niek, Tije, Lenn, Senn, Sven, Nick, Siem, York, Tijl, Sten, Stan, Jens of koen.
Dank watdachtjehiervan! Heel veel namen die je noemt vinden we leuk.
Fijn om te horen dat jij geen Jut en Jul associaties hebt, misschien zit het meer in mijn hoofd;-)
Pip en...
Meys
Saar
Fiene
Lotta
Lina
Vieve
Meike
Jikke
Lexi
Lizzy
Sterre
Diede

Stan
Jorn
Simme
Mika
Quint
Joppe
Len
Micha
Kasper
Jesper
Ik spreek toch geen Chinees?!
mienmina schreef:
15-11-2017 13:05
Dank watdachtjehiervan! Heel veel namen die je noemt vinden we leuk.
Fijn om te horen dat jij geen Jut en Jul associaties hebt, misschien zit het meer in mijn hoofd;-)
Ik heb Juul nog voor je!
Oeps sorry, ik herinner me dit topic nu pas weer. :$ Ik dacht ik reageer nog even. :)
Jolandje schreef:
01-10-2017 07:30
En Lucy Fae ervan maken?

(Klinkt misschien wel een beetje als "lucifer" bedenk ik me nu!)
Op zich een heel leuk idee, maar een tweede naam hebben we al en een dubbele voornaam vind ik niet zo leuk.
watdachtjehiervan schreef:
01-10-2017 08:00
Ik zou het niet spellen als Fae. Dat zorgt haar hele leven voor verwarring.
Ik zou gewoon Fay doen.
Dat is het hele probleem inderdaad, daarom ga ik zo heen en weer tussen Fae en Fay. Al kan ik me in de tweede schrijfwijze steeds beter vinden.
Oliv schreef:
01-10-2017 17:07
Fee?
Ik weet dat je het hetzelfde uitspreekt dus in principe is het weer gezeur van mijn kant, maar zo zou ik 'm nooit schrijven. Al zag ik 'm wel zo voorbij komen in een Duits namenlijstje. :D
Opaque schreef:
01-10-2017 19:36
Oh wat een mooie namen Misha en Logan! Ik vind Fae/Fay er ook erg mooi bij passen. Ik zou Fay doen, alhoewel ik Fae ook een mooiere spelling vind. Zoë/Zoey vind ik er ook mooi bij, beide manieren gespeld.
Dankjewel, wat lief. :) Ik neig inderdaad steeds wat meer naar Fay.

-tinkerbell- schreef:
01-10-2017 20:22
@micchan

Ik vind Fae mooi geschreven maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je kind altijd haar naam moet spellen.
Ideeen:
Stacey - niet zo leuk
Cloë - ook niet zo
Leah - heel leuk, al zit ik dan weer een beetje met de L. Komt erbij op het lijstje :)
Quincy - niet zo, hou niet van de q
Ayla - best leuk maar vind het niet zo passen bij de andere namen
Indy - zo heette een hond van mijn moeder dus klopt niet in mijn hoofd :-$
Teddy - dit vind ik echt een gruwelnaam, sorry. Leuk als koosnaampje maar niet als gewone naam
Bobbi - niet leuk
Meggie - best leuk al zou ik dan Megan doen en dit als verkleinvorm, denk ik
Mae - heel leuk en komt ook steeds vaker terug in mijn hoofd, al zit ik dan net zo met de schrijfwijze als bij Fae
Faya - niet zo (dat een letter zoveel verschil kan maken he?)
Meia - heel bijzonder en best leuk, twijfelgeval
Meys/Meijs - klinkt me te ouderwets
Reacties achter de namen gezet. :)
chentolove schreef:
01-10-2017 21:07
@MIcchan

En Febe? Heb je geen spellingsproblemen...
Nee vind ik ook weer niet leuk, sorry..

hiesje schreef:
24-10-2017 03:46
Hallo allemaal,

Ik had beloofd nog te laten weten welke naam het geworden was na al jullie adviezen.

Afgelopen vrijdag ben ik bevallen van onze heerlijke derde dochter; P.haedra. Ze doet het gelukkig fantastisch en we zijn thuis met al onze meiden aan het leren om de chaos te bedwingen.

Kan ik gelijk inhaken op de spelling van Fae/Fay. Wij hebben ook getwijfeld over deze naam vanwege de lastige spelling. Maar het gevoel dat dit de naam was bleek sterker, dus ik zou Fae doen
Gefeliciteerd nog, wat een prachtige naam! En bedankt voor je reactie. :)
isaa_p schreef:
24-10-2017 21:39
@Micchan

Wat leuk, onze dochter heet ook Misha ❤️. Voluit M.isha M.ae.
Misschien is Mae voor jullie nog een optie?

Ik vind ook de “ae” veel mooier staan, dus als ik jou was zou ik gewoon voor Fae gaan!
Oh als combinatie is ook erg leuk ja! :flirting: Mae komt ook steeds vaker terug bij ons maar ik blijf toch elke keer met Fae/Fay in mijn hoofd zitten. De 'ae' is inderdaad wat ik zo mooi vind staan, maarja wil haar niet met problemen opzadelen haar hele leven.. We denken nog wat langer door haha.

Sorry voor het megabericht. :$ We zijn nog steeds niet 100% overtuigd maar komt goed. Hopelijk hebben we nog even en anders denk ik dat ik het wel weet zodra ze er is. Bedankt allemaal!
Niks mis hoor met de -ae. Ik denk niet dat je haar met problemen opzadelt. De meeste mensen, zeker de middelbaar en hoger opgeleide bevolking, weten echt wel dat het een Angelsaksische naam is die zowel als May/Fay als Mae/May geschreven kan worden.
Febe ipv Fae is eenvoudiger qua schrijvwijze ook
Sinds wanneer is Fae moeilijk te schrijven? Ik zie daar echt het probleem niet en ik vind het mooier dan Fay.
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
25-11-2017 10:20
Sinds wanneer is Fae moeilijk te schrijven? Ik zie daar echt het probleem niet en ik vind het mooier dan Fay.
Is het ook niet. Als je niet zo snugger bent en je nog nooit in een Engelstalig land bent geweest, dan is het een hele moeilijke naam voor je. De meeste mensen zullen echter geen moeite hebben met Fae hoor.
Nog niet zwanger maar alvast over namen aan het fantaseren.
We hebben een zoon en dochter: D.aan en E.va.
Een derde kindje hoeft niet perse een simpele standaard naam te hebben maar moet er wel enigzins bij passen.. we vinden de namen die we gekozen hebben erg mooi, maar wil eens een keer geen top 10 naam.

Namen die al op het lijstje voorkomen (heb al een lijstje gemaakt want was 2 maanden geleden zwanger, helaas miskraam) zijn o.a: Lucy, Fae, Iris, Indy, Félice, Esmée, Julius, Laurens, Arthur, Xavi

Liever geen naam die op een "A" eindigt. En jongensnaam graag met 2 lettergrepen dus dat het geen " Daan en Bas" idee wordt
anoniem_299875 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 14:58
34.89% gewijzigd
Evda2016 schreef:
26-11-2017 14:40
Een derde kindje hoeft niet perse een simpele standaard naam te hebben maar moet er wel enigzins bij passen.. we vinden de namen die we gekozen hebben erg mooi, maar wil wel eens een keer geen top 10 naam.

Namen die al op het lijstje voorkomen (heb al een lijstje gemaakt want was 2 maanden geleden zwanger helaas miskraam) zijn o.a: Lucy, Fae, Iris, Indy, Julius, Laurens, Arthur

Liever geen naam die op een "A" eindigt.
Daan, Eva en Gijs.
Daan, Eva en Ties.
Daan, Eva en Jort.
Daan, Eva en Hans.
Daan, Eva en Mark.

Daan, Eva en Saar.
Daan, Eva en Maud.
Daan, Eva en Elle.
Daan, Eva en Nine.
Daan, Eva en Iris.
Evda2016 schreef:
Een derde kindje hoeft niet perse een simpele standaard naam te hebben maar moet er wel enigzins bij passen.. we vinden de namen die we gekozen hebben erg mooi, maar wil wel eens een keer geen top 10 naam.
Fem, Liz, Imme, Fiene, Mette, Luuke, Hanne, Imke, Jonne, Gitte, Jitte, Femme, Fenne, Mare, Jet, Jette, Veerle, Luna, Kiki,

Tije, Timo, Senn, Thijme, Jelte, Jur, Quin,Niek, Stijn, Owen, Giel, Jasper, Morris, Krijn, Cas, Sef, Thiis, Stef,

Ik vind eigenlijk heel veel bij je andere namen passen.
Evda2016 schreef:
Een derde kindje hoeft niet perse een simpele standaard naam te hebben maar moet er wel enigzins bij passen.. we vinden de namen die we gekozen hebben erg mooi, maar wil eens een keer geen top 10 naam.

Namen die al op het lijstje voorkomen (heb al een lijstje gemaakt want was 2 maanden geleden zwanger, helaas miskraam) zijn o.a: Lucy, Fae, Iris, Indy, Félice, Esmée, Julius, Laurens, Arthur, Xavi

Liever geen naam die op een "A" eindigt. En jongensnaam graag met 2 lettergrepen dus dat het geen " Daan en Bas" idee wordt
Esmee vind ik er mooi bij en Lucy ook.
Anders: Roos, Anne, Fietje, Fleur, Floor, Rosalie, Jasmijn, Merel

Thomas, Floris, Tijmen, Joris, Lucas, Olaf, Jonas
Elske bedankt : van jouw lijstje vind ik Iris mooi. Watdachtjehiervan: ook bedankt van jouw lijstje Stef en Senn

Opaque dankjewel veel van jouw suggesties vind ik leuk: Thomas (helaas man niet zo) een Floris komt al voor in nabije kring maar leuk! Rosalie, Anne en Jasmijn ook erg leuk!

Erbij op het lijstje komt: Jasmijn
Esmee, Stef, Iris, Senn stonden er al op.. Anne heeft er een tijd op gestaan, toch iets te saai. Roos en Rosalie komen helaas voor in onze kringen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven