Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Wat lief van hem eigenlijk dat hij dat vroeg. Komt heel invoelend over.

Het nadeel is ook nog dat als je iemand zonder reden wantrouwt het vaak eenself fulfilling prophecy wordt.
Ten eerste, als je op zoek gaat naar bewijzen voor iets dan vind je ze vaak. Want je kan alles op verkeerde manieren interpreteren. Ten tweede, als iemand het gevoel heeft dat hij toch niet vertrouwd/gewaardeerd wordt is hij eerder geneigd om gekke dingen te doen. Want het was toch al niet goed.

Maar goed van je! Probeer het van je af te zetten of inderdaad eerlijk naar hem te zijn. :)
Violettavalerie82 schreef:
10-01-2018 10:25
Oei... Hier krijgt ook ff iemand last van gepieker.. :$
Wat als ie nou niet eerlijk is en iets achterhoudt?
Zijn geen tekens van hoor... Ik bedenk het net ineens... (Heb geen achternaam dus detective uithangen op FB lukt nog ff niet)
O_o oww jee daar ga ik weer...
Laat het op je afkomen, komt vast goed. Ik moet wel zeggen dat ik net vrij snel vind om een 'slaapafspraak' te maken terwijl je nog geen achternaam hebt (inmiddels wel lees ik nu). En als je niet wil dat het om seks draait, dan zou ik dat slapen dus echt nog even niet doen. Je geeft daarmee een signaal af. Al zegt hij 1000x dat het hem niet om de seks te doen is.
Als je gezellig met hem gaat daten, en je wil nog geen seks, waarom slaapt hij dan bij jou? Hij zit zich nu ergens op te verheugen (ook al zegt hij van niet). Een man uitnodigen om te blijven slapen, denk goed na wat jij daarmee wil en wat je verwacht.
Hebben jullie trouwens ook wel eens een rampdate gehad? Ik trap wel alvast af... Ik had eens een date met een jongen die heel leuk leek, maar die bij aankomst van de date meteen al als een oorwurm keek. Hij was ook nog eens twintig minuten te laat en had een vreselijke lach. We hadden echt totaal geen klik, hij zat constant te praten over zijn zeilavonturen en ik voelde me ongelofelijk ongemakkelijk, dus ik was totaal niet mezelf. Uiteindelijk afgerekend - hij had betaald - en bij het afscheid was het ook heel ongemakkelijk. We wisten allebei gewoon dat we elkaar nooit weer wilden zien, haha. Het lullige kwam daarna, toen hij me vroeg of ik nog even de helft van het bedrag over wilde maken en dat hij het qua uiterlijk én innerlijk tegen vond vallen. Ik ben gewoon netjes gebleven en heb het geld overmaakt. Snapte gewoon niet dat hij niet meteen m'n aanbod had aangenomen bij het betalen dat we gingen splitten. Vre-se-lijk. Heb die avond meteen Tinder verwijderd - heb het een paar maanden daarna pas weer aangemaakt.
@Barnabas, wat erg zeg..ik heb gelukkig nooit echt rare dates gehad. Ik kan me voorstellen dat je daarna even geen zin meer had.
Fizzyhideous schreef:
10-01-2018 13:54
Laat het op je afkomen, komt vast goed. Ik moet wel zeggen dat ik net vrij snel vind om een 'slaapafspraak' te maken terwijl je nog geen achternaam hebt (inmiddels wel lees ik nu). En als je niet wil dat het om seks draait, dan zou ik dat slapen dus echt nog even niet doen. Je geeft daarmee een signaal af. Al zegt hij 1000x dat het hem niet om de seks te doen is.
Als je gezellig met hem gaat daten, en je wil nog geen seks, waarom slaapt hij dan bij jou? Hij zit zich nu ergens op te verheugen (ook al zegt hij van niet). Een man uitnodigen om te blijven slapen, denk goed na wat jij daarmee wil en wat je verwacht.

Hier sluit ik me bij aan.
Zeker als je vertrouwensissues hebt zou ik dat dus niet doen, ik vind het snel, en zeker als je zijn achternaam niet wist toen je het afsprak (niet om de achternaam maar het zegt wat over het level van het contact).

Kijk het nog een poosje aan, ga in het bos wandelen, lunchen, whatever, maar hou die slaapkamer nog een poosje buiten beeld.
Je zegt dat hij niet pushed, dat hoeft ie ook helemaal niet want hij blijft op date 3 al slapen.
Fizzyhideous schreef:
Ik geloof dat het tijdstip van seks niet veel uitmaakt, zolang je dingen doet omdat je het zelf wil en niet met een agenda. Dat geld ook wat mij betref om snel seks hebben, of het uitstellen van seks met als doel om een ander aan je te binden. Dan verander je je eigen behoeftes aan omwille van een aanname over de ander zijn mogelijke gedachtes. Evenals dingen niet of wel doen ivm mogelijke interpretatie van mogelijke signalen.

Het is natuurlijk een heel goed idee om te wachten met zoiets omdat je zelf nog niet genoeg vertrouwen voelt, of je voelt je nog niet genoeg bij iemand op je gemak. Of misschien omdat je van jezelf weet dat er veel gevoelens bijkomen als je dat doet en dat dat de teleurstelling veel groter wordt als het niks wordt. Dat je er dan anders in gaat staan of wat dan ook. Maar uit eigen motieven, niet omdat je te veel met de andere partij bezig bent. Dat lijkt me het belangrijkste.
Ik zit er even over na te denken, het is eigenlijk best een slimme tactiek van een man. Zo vaak benadrukken dat je geen seks wil, alleen voorzichtig wat zoenen. Resultaat is dat de vrouw in kwestie zich niet druk maakt en hem dus al op de derde date laat slapen. En de man heeft dus geen moeite hoeven doen. Hij denkt: als we eenmaal in dat bed liggen dan komt het er heus wel van.
Violetta, denk even goed na of je dit wel wil op deze manier. Is geen kritiek, maar ik heb vaker iets van je gelezen en ik denk dat je voorzichtiger moet zijn met jezelf.
Knuffelheks schreef:
10-01-2018 14:02
Zeker als je vertrouwensissues hebt zou ik dat dus niet doen, ik vind het snel, en zeker als je zijn achternaam niet wist toen je het afsprak (niet om de achternaam maar het zegt wat over het level van het contact).

Kijk het nog een poosje aan, ga in het bos wandelen, lunchen, whatever, maar hou die slaapkamer nog een poosje buiten beeld.
Je zegt dat hij niet pushed, dat hoeft ie ook helemaal niet want hij blijft op date 3 al slapen.
hier ben ik het wel mee eens, want eigen motieven. Maar ik zal het niet doen omdat je bang bent voor signalen etc.
winkje87 schreef:
10-01-2018 14:05
Ik geloof dat het tijdstip van seks niet veel uitmaakt, zolang je dingen doet omdat je het zelf wil en niet met een agenda. Dat geld ook wat mij betref om snel seks hebben, of het uitstellen van seks met als doel om een ander aan je te binden. Dan verander je je eigen behoeftes aan omwille van een aanname over de ander zijn mogelijke gedachtes. Evenals dingen niet of wel doen ivm mogelijke interpretatie van mogelijke signalen.

Het is natuurlijk een heel goed idee om te wachten met zoiets omdat je zelf nog niet genoeg vertrouwen voelt, of je voelt je nog niet genoeg bij iemand op je gemak. Of misschien omdat je van jezelf weet dat er veel gevoelens bijkomen als je dat doet en dat dat de teleurstelling veel groter wordt als het niks wordt. Dat je er dan anders in gaat staan of wat dan ook. Maar uit eigen motieven, niet omdat je te veel met de andere partij bezig bent. Dat lijkt me het belangrijkste.

Ik zeg ook niet dat je moet wachten met seks.
Ik lees alleen al wat langer mee en zie Violetta worstelen met een aantal dingen.
Dan zou ik het dus heel kalm aan doen, gewoon voor mezelf.
Na twee/drie dates kun je iemand echt nog niet doorgronden, tenminste, dat is mijn ervaring.
Na 10 dates overigens ook nog niet, maar heb je iemand wel een poosje kunnen observeren en inschatten.
Fizzyhideous schreef:
10-01-2018 14:10
Ik zit er even over na te denken, het is eigenlijk best een slimme tactiek van een man. Zo vaak benadrukken dat je geen seks wil, alleen voorzichtig wat zoenen. Resultaat is dat de vrouw in kwestie zich niet druk maakt en hem dus al op de derde date laat slapen. En de man heeft dus geen moeite hoeven doen. Hij denkt: als we eenmaal in dat bed liggen dan komt het er heus wel van.

En dit.
Hij zal de eerste niet zijn die het zo aanpakt.
Knuffelheks, ik was het niet met jou oneens. Probeerde alleen te benadrukken dat ik van mening ben dat men naar zijn/haar beweegredenen moest kijken wat dat betreft :)

Fizzyhideous, ik ken Violetta niet, en als zij moeite heeft met vertrouwen zou ik haar ook adviseren om wat te wachten, hoor.
Er zullen vast mannen zijn die zo denken en handelen, maar ik vind wel dat je op moet passen dat je niet gaat daten met een gedachte 'hmm, eerst maar eens zien of een man me niet alleen vanwege mijn lijf wil'
Dan plaats je jezelf onbewust al in die categorie in je gedachte (ik ben iemand die een man allen wil vanwege mijn lijf) .Het is volgens mij veel handiger om tegen jezelf te zeggen; 'Als een man me alleen voor de seks wil, en ik zag dat anders, dan is dat heel erg balen, maar dan is dat blijkbaar gewoon niet de man voor mij'

Maar dat gezegd hebbende; Als Violetta last heeft met vertrouwen kan het heel verstandig zijn om eerst meer vertrouwen op te bouwen :)
winkje87 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 14:44
7.06% gewijzigd
winkje87 schreef:
10-01-2018 14:29
Knuffelheks, ik was het niet met jou oneens. Probeerde alleen te benadrukken dat ik van mening ben dat men naar zijn/haar beweegredenen moest kijken wat dat betreft :)

Snapte ik hoor, ik wilde er alleen nog wat aan toevoegen ;-D
dubbel... ik quote mezelf per ongeluk ipv spelfoutje eruit halen
winkje87 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 14:44
93.50% gewijzigd
Vreemd, ik krijg een bericht, dat ik likrs binnengekregen heb. Ik heb het advies opgevolgd om alles te liken, voor een hogere kans op een match. Geen enkele match.

Daarna heb ik mijn zoekradius verlaagd naar 7km n alles geliked, weer geen match. Vind het maar raar.

Maar goed, wat zijn de tips van jullie dames om een one night stand te regelen? Want het lijkt meer alsof het eindeloos daten is met als doel een relatie.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
10-01-2018 14:43
Vreemd, ik krijg een bericht, dat ik likrs binnengekregen heb. Ik heb het advies opgevolgd om alles te liken, voor een hogere kans op een match. Geen enkele match.

Daarna heb ik mijn zoekradius verlaagd naar 7km n alles geliked, weer geen match. Vind het maar raar.

Maar goed, wat zijn de tips van jullie dames om een one night stand te regelen? Want het lijkt meer alsof het eindeloos daten is met als doel een relatie.
One night stands gebeuren gewoon als er veel aantrekkingskracht is en ik voel me bij iemand op mijn gemak. Misschien moet je je meer op het creeren van aantrekkingskracht focussen ipv het regelen van een one night stand? Wees overigens wel eerlijk, als dat het enige is wat je zoekt. Dat is wel zo netjes vind ik :)

En inderdaad, dan heeft iemand de Match weer opgeheven helaas.
winkje87 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 14:52
7.20% gewijzigd
De_Cynicus schreef:
10-01-2018 14:43

In je profieltekst zetten.
Maar gezien de leeftijd waarop jij zoekt lijkt me de kans op een match voor ONS vrij klein.
Als je een melding hebt van een match en je ziet niks heeft de ander hem weer opgeheven.
Barnabas schreef:
10-01-2018 13:58
Hebben jullie trouwens ook wel eens een rampdate gehad? Ik trap wel alvast af... Ik had eens een date met een jongen die heel leuk leek, maar die bij aankomst van de date meteen al als een oorwurm keek. Hij was ook nog eens twintig minuten te laat en had een vreselijke lach. We hadden echt totaal geen klik, hij zat constant te praten over zijn zeilavonturen en ik voelde me ongelofelijk ongemakkelijk, dus ik was totaal niet mezelf. Uiteindelijk afgerekend - hij had betaald - en bij het afscheid was het ook heel ongemakkelijk. We wisten allebei gewoon dat we elkaar nooit weer wilden zien, haha. Het lullige kwam daarna, toen hij me vroeg of ik nog even de helft van het bedrag over wilde maken en dat hij het qua uiterlijk én innerlijk tegen vond vallen. Ik ben gewoon netjes gebleven en heb het geld overmaakt. Snapte gewoon niet dat hij niet meteen m'n aanbod had aangenomen bij het betalen dat we gingen splitten. Vre-se-lijk. Heb die avond meteen Tinder verwijderd - heb het een paar maanden daarna pas weer aangemaakt.
Haha, wat erg zeg!

Ik heb tweemaal iets heel ergs gehad; 1 keer was het zo dodelijk ongemakkelijk! Hij was me de hele tijd veelste diep en lang aan het aanstaren, daarnaast was hij de hele tijd opmerkingen over mij aan het maken over wat ik deed: 'je doet wel steeds zo, zeg.' "je drink wel snel ,zeg' Ik werd daar nog zelfbewuster van...
Na verloop van tijd legde hij zijn hand op de mijne en keek me met een blik vol medelijden aan en zei; "Weet je Winkje, ik ben niet op zoek naar een relalie' Ik: "Joh, gaf ik je de indruk dat ik op deze date heel erg verliefd op je was geworden dan?"

De tweede keer was iemand die gewoon heel anders in het leven stond dan ik. Hij kwam uit een klein dorp waar waarschijnlijk nog nooit een buitenlandse is geweest en had tot zijn 30 bij zijn ouders gewoond, en had heel veel oordelen over buitenlanders. Daarnaast vond ik hem seksistisch, hij was oordelend over vrouwen die buiten een relatie seks hadden, en hij vond het wanhopig als een vrouw inititief nam, hij vond dat een man meer moest werken, een vrouw het huishouden, maar toen we afrekende wilde hij wel heel geemancipeerd de rekening splitten, haha!
ZeepBelle schreef:
10-01-2018 10:08
wat afschuwelijk.

vertrouw op je instinct hoor, dat heeft altijd gelijk.

Ja daar heb je groot gelijk in. Het ging ook allemaal veel te snel en heb ervan geleerd. Maakt niet uit hoe je iemand leert kennen, via het internet of in het echte leven, of je samenwoont of niet, getrouwd of niet, iedereen kan vreemdgaan of een dubbel leven leiden. Je weet nooit wat er in iemands hoofd speelt. En dan zit die vent nog steeds op Lexa andere vrouwen te bedonderen.
Had je ergens maar een vakje waar je je ervaringen met die persoon kon delen, kon ik heel wat vrouwen waarschuwen :flag:
Ik heb de foto's van mijn date-to-be (over anderhalve week) aan m'n vader laten zien...die vond hem niet knap genoeg :lol: Tja, ik knapte niet áf op het uiterlijk, maar ben wel blij dat het innerlijk (zo op het eerste gevoel) in orde is, haha.
femke09 schreef:
10-01-2018 15:47
Ik heb de foto's van mijn date-to-be (over anderhalve week) aan m'n vader laten zien...die vond hem niet knap genoeg :lol: Tja, ik knapte niet áf op het uiterlijk, maar ben wel blij dat het innerlijk (zo op het eerste gevoel) in orde is, haha.
En dat is uiteindelijk het belangrijkste :)

Ik heb een tijd geleden mijn nummer gegeven aan een man in het wild... Nu komt eindelijk de date er! IK BEN ZO BLIJ! PRAISE THE LOOOOORD HALLELUJAAAH. :rofl:
Heerlijke Scandinavische vent....
Ik snap het leven niett meer. Tinder is dood voor mij. Maar heb net 5 minuten een account aangemaakt met foto's op hot or not, en heb gelijk likes en berivhten. Wtf
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Fizzyhideous schreef:
DIT.

Geloof mij nou maar; ook deze Tinderpiraat is op zoek naar een warm nestje. En in een mannenhoofd geldt de gouden formule:

{Bij elkaar slapen = Neuken }

Inderdaad werkt relaxed doen over seks als een Sexversneller; een in de praktijk bewezen methode.
Dat is ook de reden waarom onze Cynicus zoveel moeite heeft; hij kan zijn geile bedoelingen niet geloofwaardig downplayen. En geen enkele vrouw wil als seksspeeltje gezien worden, zelfs degene niet die graag sexspeeltjes zijn.
MarkSD schreef:
10-01-2018 17:41
DIT.

Geloof mij nou maar; ook deze Tinderpiraat is op zoek naar een warm nestje. En in een mannenhoofd geldt de gouden formule:

{Bij elkaar slapen = Neuken }

Inderdaad werkt relaxed doen over seks als een Sexversneller; een in de praktijk bewezen methode.
Dat is ook de reden waarom onze Cynicus zoveel moeite heeft; hij kan zijn geile bedoelingen niet geloofwaardig downplayen. En geen enkele vrouw wil als seksspeeltje gezien worden, zelfs degene niet die graag sexspeeltjes zijn.

Spijker op zijn kop.
Knuffelheks schreef:
10-01-2018 14:02

4e...
Heb hem gisteren voor de 3e x gezien.
Ik weet overigens helemaal niet of ik zelf nog maanden wil wachten met seks.
Ik heb ook een lichaam met behoeftes... 😉
Op het moment zelf volg ik mn gevoel, en ik kan vantevoren niet inschatten wat dat is.

Hij heeft overigens niet letterlijk gezegd dat het hem niet om de seks gaat, hij maakt steeds duidelijk dat hij in mij geinteresseerd is.
En van de andere kant, stel dat je lang wacht, het gaat lekker en het wordt echt wat maar na maanden uitstellen kom je er achter dat het in bed totaal niet klikt...
Dan kun je best spijt hebben dat je geen warenonderzoek hebt gedaan.. 😁
Ik neem zeker jullie advies in acht, bedankt ook daarvoor.
Ik heb echter in het verleden met dates steeds vreselijk te controle willen houden, dat heeft echt alleen maar voor frustraties gezorgd en dat vind ik echt zonde...

Ik laat het allemaal ff bezinken...
Thnx!
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 18:47
2.88% gewijzigd
winkje87 schreef:
10-01-2018 14:05

Ik ga me even heel erg kwetsbaar opstellen: uitstellen van seks heb ik om heel eerlijk te zijn altijd gedaan met intenties om een ander aan me te binden. Nu ook weer, daar ben ik heel eerlijk in.
Het heeft niet perse met mijn behoeftes te maken, er is bij mij zeker lichamelijk vrij veel aantrekkingskracht. (En dat is er echt niet pas sinds gister)
En het slaapidee: misschien naïef , maar we hebben uitgesproken tegen mekaar dat we het fijn vinden om bij mekaar te zijn.

Mooi verder wat je zegt Winkje, dank je.

(Die namen trouwens, das i.m.o echt geen issue... we vroegen het mekaar, gewoon nog ff niet aan gedacht...)
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 18:43
3.53% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven