Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd

woensdag 10 januari 2018 om 18:41
Dank jullie wel voor jullie reactie mbt acupunctuur. Ik heb de keuze voor mezelf gemaakt om niet meer te gaan. Ik voel me er toch niet goed bij en ik vind het toch teveel gedoe; voedingsschema, elke week terug komen en ovulatie testen doen. Daarnaast vond mijn vriend dit al onzin.. dus ik heb keuze gemaakt om niet meer te gaan.
Grappig dat jullie elkaar 'hebben ontmoet' in het ziekenhuis.. smurf en yara:D
Hoelaat hebben jullie morgen de TP?
smurf bij mij had de gyn gezegd om niet teveel te fietsen, omdat je baarmoeder hoger gaat liggen. Heb weinig gefietst, maar toch lag mijn rechterkant een stuk hoger, waardoor ze er moeilijker bij konden komen.
mevrouwstippel hoop dat de hoofdpijn een beetje af is genomen
yara Ik laat tijdens de hele behandeling alcohol liever staan, denk dat ik misschien 1 a 2 wijntjes in totaal heb gedronken. Maar ben zelf niet zo van de alcohol, dus heb geen moeite om het te laten staan.
Wat betreft aankomen; ik kwam niet echt super veel aan, hielt wel af en toe wat vocht vast. Na de behandeling ben ik wel ongeveer 2/3 kilo afgevallen. en dat is ook meer dat ik op mijn eten let, niet veel snoep en wel aardig wat water drink. Ook omdat de gyn en de dokter aangaven dat ik eigenlijk te dik/ te zwaar ben. Heb ietsjes overgewicht, dus ze hadden ook aangegeven als de eerste behandeling icsi niet tot een zwangerschap zou leiden, ik eerst af moeten vallen voordat ze het 2de traject zouden starten.
Grappig dat jullie elkaar 'hebben ontmoet' in het ziekenhuis.. smurf en yara:D
Hoelaat hebben jullie morgen de TP?
smurf bij mij had de gyn gezegd om niet teveel te fietsen, omdat je baarmoeder hoger gaat liggen. Heb weinig gefietst, maar toch lag mijn rechterkant een stuk hoger, waardoor ze er moeilijker bij konden komen.
mevrouwstippel hoop dat de hoofdpijn een beetje af is genomen
yara Ik laat tijdens de hele behandeling alcohol liever staan, denk dat ik misschien 1 a 2 wijntjes in totaal heb gedronken. Maar ben zelf niet zo van de alcohol, dus heb geen moeite om het te laten staan.
Wat betreft aankomen; ik kwam niet echt super veel aan, hielt wel af en toe wat vocht vast. Na de behandeling ben ik wel ongeveer 2/3 kilo afgevallen. en dat is ook meer dat ik op mijn eten let, niet veel snoep en wel aardig wat water drink. Ook omdat de gyn en de dokter aangaven dat ik eigenlijk te dik/ te zwaar ben. Heb ietsjes overgewicht, dus ze hadden ook aangegeven als de eerste behandeling icsi niet tot een zwangerschap zou leiden, ik eerst af moeten vallen voordat ze het 2de traject zouden starten.
donderdag 11 januari 2018 om 10:26
Het gaat idd hard hier met schrijven haha.
Gingerspice wat spannend zeg heel veel succes in de wachtweken.
Ik heb daar niet echt veel last van, af en toe voelt het wel als een opgezwollen buik, maar dat komt denk ik bij mij meer door mn darmen. Kan ook komen door de hormonen. En idd puisten krijg ik wel veel vooral op mijn gezicht!
Dionne ja heel begrijpelijk, maar er is een begin. Heb je ook al te horen gekregen of je cryo’s hebt? Eerst er maar vanuit gaan dat die helemaal niet nodig zijn voorlopig. Heel veel succes ik blijf duimen voor je.
Mevrstippel dank je lief van je. Zou best kunnen ivm de lage dosis..prik je daarbij ook medicatie die juist de groei tegenhoudt? Als ik zo naar mij schema kijk dan krijg ik pas na 11 dagen stimuleren de 1e echo. Eigenlijk ook wel erg lang, krijg nog wel de hoogste dosis, maar wellicht omdat ik sowieso moeilijker te stimuleren ben zit er zo’n lange tijd tussen..oh las verderop dat het lag aan het lange schema, dat heb ik idd ook..
Zizo heel herkenbaar zo voel ik het ook, we gaan dan idd bijna gelijk op. Heb je last/bijwerkingen vd pil? Ik dit keer geen vervelende bijwerkingen, maar wel af en toe een tussentijdse (lichte) bloeding.
Boulu wat leuk om even wat van je te horen en 9 weken alweer, hoe is de echo gegaan gisteren?
Smurf dat is een heel mooi aantal
, ik duim voor een paar mooie bevruchtingen! Als antwoord op je vraag ik blijft wel gewoon door sporten als ik mij goed voel, volgens mij is deze vraag vaker geweest en werd er toen gezegd dat beweging juist bevorderlijk is, correct me if i am wrong..
Animal hoe gaat het met jou? Volgens mij had je pauze toch? Heb jij al een TP in het vooruitzicht?
Thjs, heel begrijpelijk je moet het vooral doen als je er zelf goed bij voelt.
Miekje wat fijn dat je binnenkort ook weer mag starten, maar hopelijk doet de pauze je ook goed.
Windmolen hoe gaat het met jou?
Voordat ik het vergeet; heel veel succes vandaag Yara en Smurf! Ik duim voor jullie meiden!
Gingerspice wat spannend zeg heel veel succes in de wachtweken.

Dionne ja heel begrijpelijk, maar er is een begin. Heb je ook al te horen gekregen of je cryo’s hebt? Eerst er maar vanuit gaan dat die helemaal niet nodig zijn voorlopig. Heel veel succes ik blijf duimen voor je.

Mevrstippel dank je lief van je. Zou best kunnen ivm de lage dosis..prik je daarbij ook medicatie die juist de groei tegenhoudt? Als ik zo naar mij schema kijk dan krijg ik pas na 11 dagen stimuleren de 1e echo. Eigenlijk ook wel erg lang, krijg nog wel de hoogste dosis, maar wellicht omdat ik sowieso moeilijker te stimuleren ben zit er zo’n lange tijd tussen..oh las verderop dat het lag aan het lange schema, dat heb ik idd ook..
Zizo heel herkenbaar zo voel ik het ook, we gaan dan idd bijna gelijk op. Heb je last/bijwerkingen vd pil? Ik dit keer geen vervelende bijwerkingen, maar wel af en toe een tussentijdse (lichte) bloeding.
Boulu wat leuk om even wat van je te horen en 9 weken alweer, hoe is de echo gegaan gisteren?
Smurf dat is een heel mooi aantal

Animal hoe gaat het met jou? Volgens mij had je pauze toch? Heb jij al een TP in het vooruitzicht?
Thjs, heel begrijpelijk je moet het vooral doen als je er zelf goed bij voelt.
Miekje wat fijn dat je binnenkort ook weer mag starten, maar hopelijk doet de pauze je ook goed.
Windmolen hoe gaat het met jou?
Voordat ik het vergeet; heel veel succes vandaag Yara en Smurf! Ik duim voor jullie meiden!

Shine bright like a diamond

donderdag 11 januari 2018 om 11:59
Yara en Smurf, heel veel succes vandaag, ik duim ook!
Doces en Mevrouwstippel, 10 en 11 dagen is wel lang idd. Ik weet eigenlijk niet meer hoe lang ik moest stimuleren voor de eerste echo. Maar ze zullen wel weten wat ze doen denk ik dan, en heel vaak voor een echo moeten vond ik ook geen pretje. Met iui heb ik wel eens 4x pw gemoeten en dan was ik er ook wel klaar mee.
Windmolen, ik ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat.
Thjs, ik begrijp je keuze m.b.t. acupunctuur heel goed. Ik denk ook dat je het vooral moet doen om wat beter in je vel te komen en dit klonk als een hele levensomslag.
Smurf, mooi aantal inderdaad! Ik hoop op veel bevruchtingen.
Animal, hebben jullie een beslissing kunnen maken over wanneer jullie weer willen beginnen met een poging? En gaan er dan nog dingen veranderen of blijven jullie bij de huidige strategie?
Ginger, spannend! ik ga voor je duimen! Hou je het wachten nog een beetje vol?
@Alcohol, ik heb vanaf de stimulatiefse ook niet meer gedronken. Ik wilde ook er alles aan gedaan hebben om de ivf te laten slagen. Ook al hebben we maar 2 bevruchtingen, toch voel ik me er nu oke bij omdat ik er niet meer aan had kunnen doen.
@sporten, ik mocht het ook gewoon van mijn artsen maar heb wel wat rustiger aan gedaan en sinds ik weet dat ik zwanger ben niet meer (maar dat is gewoon angst want ik doe ook een contactsport).
@Aankomen, ik was van de ivf 1kg aangekomen en sinds ik zwanger ben nog een kg dus opzich vind ik dat wel meevallen. Nou ben ik vorig jaar ook 10kg afgevallen (en heb dat tot aan ivf weten vast te houden) dus ik voel me wel oke zo. En op dit moment vind ik het even belangrijker dat de kleine het redt dan dat ik een paar kg meer weeg. Maar als deze ivf niet was gelukt dan was ik wel weer even gaan lijnen.
Over de zwangerschap gesproken, na Boulu had ik vandaag ook een mooie echo met 9w. Alles volgens het boekje en dat is ook wel een keer fijn. Maar ik vind het nu al weer spannend voor de volgende echo.
Doces en Mevrouwstippel, 10 en 11 dagen is wel lang idd. Ik weet eigenlijk niet meer hoe lang ik moest stimuleren voor de eerste echo. Maar ze zullen wel weten wat ze doen denk ik dan, en heel vaak voor een echo moeten vond ik ook geen pretje. Met iui heb ik wel eens 4x pw gemoeten en dan was ik er ook wel klaar mee.
Windmolen, ik ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat.
Thjs, ik begrijp je keuze m.b.t. acupunctuur heel goed. Ik denk ook dat je het vooral moet doen om wat beter in je vel te komen en dit klonk als een hele levensomslag.
Smurf, mooi aantal inderdaad! Ik hoop op veel bevruchtingen.
Animal, hebben jullie een beslissing kunnen maken over wanneer jullie weer willen beginnen met een poging? En gaan er dan nog dingen veranderen of blijven jullie bij de huidige strategie?
Ginger, spannend! ik ga voor je duimen! Hou je het wachten nog een beetje vol?
@Alcohol, ik heb vanaf de stimulatiefse ook niet meer gedronken. Ik wilde ook er alles aan gedaan hebben om de ivf te laten slagen. Ook al hebben we maar 2 bevruchtingen, toch voel ik me er nu oke bij omdat ik er niet meer aan had kunnen doen.
@sporten, ik mocht het ook gewoon van mijn artsen maar heb wel wat rustiger aan gedaan en sinds ik weet dat ik zwanger ben niet meer (maar dat is gewoon angst want ik doe ook een contactsport).
@Aankomen, ik was van de ivf 1kg aangekomen en sinds ik zwanger ben nog een kg dus opzich vind ik dat wel meevallen. Nou ben ik vorig jaar ook 10kg afgevallen (en heb dat tot aan ivf weten vast te houden) dus ik voel me wel oke zo. En op dit moment vind ik het even belangrijker dat de kleine het redt dan dat ik een paar kg meer weeg. Maar als deze ivf niet was gelukt dan was ik wel weer even gaan lijnen.
Over de zwangerschap gesproken, na Boulu had ik vandaag ook een mooie echo met 9w. Alles volgens het boekje en dat is ook wel een keer fijn. Maar ik vind het nu al weer spannend voor de volgende echo.

donderdag 11 januari 2018 om 12:34
Wat betreft sporten; na de terugplaatsing stopte ik met sporten. Reed paar keer per week paard… En tussen mijn oren zat dat dat echt niet goed kon zijn voor eventuele innesteling/embryootje…
Nu wandelen/lopen we paar keer per week, daar voel ik me goed bij. Fietsen durf ik nu ook even niet
Rare trekken krijg ik
Nu wandelen/lopen we paar keer per week, daar voel ik me goed bij. Fietsen durf ik nu ook even niet

Rare trekken krijg ik

donderdag 11 januari 2018 om 15:36
Diamond
Ik heb 20-12 te horen gekregen dat er nog 1 eicel bevrucht was en A kwaliteit was. Deze zouden ze nog 2 dagen langer laten ontwikkelen in de stoof. Als de cryo daar goed doorheen zou komen, zouden ze hem in de vriezer doen. Heb daar 22-12 bericht op gekregen en de cryo zit in de vriezer. Is geen tegenvaller. Maar laten we hopen dat het niet nodig is.
windmolen en Rucio
Hoe gaat het met jullie?
yara en smurf
Vandaag de TP gehad? Al meer bekend hoeveel eicellen er bevrucht zijn?
mssfiddler
Dat is fijn zeg, een echo volgens boekje. Wat een opluchting moet dat geweest zijn. Nu weer over 3 wkn termijnecho? Voel je je verder goed?
boulu
Hoe voel je je? Jij nog in afwachting van echo of is de eerst volgende bij 12 wkn?
Ik heb 20-12 te horen gekregen dat er nog 1 eicel bevrucht was en A kwaliteit was. Deze zouden ze nog 2 dagen langer laten ontwikkelen in de stoof. Als de cryo daar goed doorheen zou komen, zouden ze hem in de vriezer doen. Heb daar 22-12 bericht op gekregen en de cryo zit in de vriezer. Is geen tegenvaller. Maar laten we hopen dat het niet nodig is.
windmolen en Rucio
Hoe gaat het met jullie?
yara en smurf
Vandaag de TP gehad? Al meer bekend hoeveel eicellen er bevrucht zijn?
mssfiddler
Dat is fijn zeg, een echo volgens boekje. Wat een opluchting moet dat geweest zijn. Nu weer over 3 wkn termijnecho? Voel je je verder goed?
boulu
Hoe voel je je? Jij nog in afwachting van echo of is de eerst volgende bij 12 wkn?
anoniem_360527 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 15:42
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
35.33% gewijzigd
donderdag 11 januari 2018 om 15:58
Aawww: Ginger - vind jou ook lief hoor en ondertussen duim ik voor je.
Yara & Smurf’s: ik duim ook voor jullie.
Labgeek: het hangt af van de hoeveelheid fragmentatie. Een morula is een embryo dat de blastocyst stage nog niet heeft bereikt. Vergeet niet dat de grading deels een beauty contest is. Na een TP kan er nog alles gebeuren. SA was een 6 daagse en deels gefragmenteerde blasto.
Animal: hoe is het met jou?
Selin: Met jou ook alles goed?
En verder een dikke proficiat voor Duufje, Boulu en Mssfiddker!
Yara & Smurf’s: ik duim ook voor jullie.
Labgeek: het hangt af van de hoeveelheid fragmentatie. Een morula is een embryo dat de blastocyst stage nog niet heeft bereikt. Vergeet niet dat de grading deels een beauty contest is. Na een TP kan er nog alles gebeuren. SA was een 6 daagse en deels gefragmenteerde blasto.
Animal: hoe is het met jou?
Selin: Met jou ook alles goed?
En verder een dikke proficiat voor Duufje, Boulu en Mssfiddker!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 11 januari 2018 om 17:31
@labgeek helaas niet. Mijn morula’s zijn niet blijven plakken.
Ik zit er even helemaal doorheen. Poging 2 is een feit want er was maar 1 eicel bevrucht. Van de 10 aangeprikte blaasjes: 6 eicellen, waarvan 3 rijp, waarvan 1 dus bevrucht. Dan gaat het rap... Ik snap er echt niks van. Eerste x zoveel blaasjes maar ook zo weinig eicellen.
Heb nu een 5cellig embryo teruggeplaatst gekregen... geen idee of dat goed is. Hij liep iets achter volgens de embryoloog. Iemand daar misschien nog een succesverhaal over? Zou me wel sterken in mijn hoop
Ondertussen wil ik me ook gaan orienteren op dusseldorf voor de laatste vergoede poging, hoor daar toch hele goede verhalen over. Ben erg benieuwd of er hier dames zijn die ervaring hebben en die ik misschien een pb mag sturen met wat vragen?
@yara is het bij jou beter gegaan? Hoop het....
Ik zit er even helemaal doorheen. Poging 2 is een feit want er was maar 1 eicel bevrucht. Van de 10 aangeprikte blaasjes: 6 eicellen, waarvan 3 rijp, waarvan 1 dus bevrucht. Dan gaat het rap... Ik snap er echt niks van. Eerste x zoveel blaasjes maar ook zo weinig eicellen.
Heb nu een 5cellig embryo teruggeplaatst gekregen... geen idee of dat goed is. Hij liep iets achter volgens de embryoloog. Iemand daar misschien nog een succesverhaal over? Zou me wel sterken in mijn hoop
Ondertussen wil ik me ook gaan orienteren op dusseldorf voor de laatste vergoede poging, hoor daar toch hele goede verhalen over. Ben erg benieuwd of er hier dames zijn die ervaring hebben en die ik misschien een pb mag sturen met wat vragen?
@yara is het bij jou beter gegaan? Hoop het....
donderdag 11 januari 2018 om 18:24
Oh nee Smurf112, wat ontzettend klote
. Zo blijft er inderdaad weinig over... Kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent. Voor mij herkenbaar: ik heb meestal voldoende rijpe eicellen (eerste poging 6, tweede poging 16 en derde poging 7) en dan wordt het overgrote deel ook nog bevrucht maar dan begint de afvalrace. Bij ons delen ze niet goed door. Dus de eerste keer 1 embryo, tweede keer 2 en nu weer 1.
Wel zwanger nu natuurlijk dus het kan wel maar ik ben ook heel verdrietig geweest.
Op dag 3 telt een goed embryo 8 cellen en heeft geen fragmentatie. Als die 5 cellige geen fragmentatie heeft zit je denk ik nog wel goed. En ook van mindere kwaliteit kan je zwanger worden, al begrijp ik dat je er minder vertrouwen in hebt.
Yara, hoe is het bij jou gegaan?
@Ginger: Hoe gaat het op het wachtbankje?
@Lagbeek: Geen ervaring mee. Heb je die teruggeplaatst gekregen?
@Dionne: Fijn dat je je verder goed voelt! Hoewel ik altijd wel liever bevestiging wou haha.
@Flipje: Ik denk nog veel aan je...
@Selin: Ben ook benieuwd hoe het met je is!
Over aankomen: Ik ben nooit echt wat aangekomen. Ben al jaren lang op hetzelfde gewicht.
Over sporten: Ik vond het ook spannend na de terugplaatsing maar heb het elke keer wel gedaan, vind het fijn om actief te blijven en is goede afleiding. Heeft dus geen slecht resultaat opgeleverd
.
Hier gisteren inderdaad weer een goede echo gehad
. Nu 9 weken zwanger. Heel blij mee! Ook weer afwachten tot de volgende echo, voor ons een belangrijke aangezien er de vorige keer rond die termijn vocht rondom het kindje werd gezien (en het kindje dus uiteindelijk is overleden).
Verder voel ik me goed. Soms een beetje moe en soms chagrijnig
. Ik voel me niet echt zwanger eigenlijk.

Wel zwanger nu natuurlijk dus het kan wel maar ik ben ook heel verdrietig geweest.
Op dag 3 telt een goed embryo 8 cellen en heeft geen fragmentatie. Als die 5 cellige geen fragmentatie heeft zit je denk ik nog wel goed. En ook van mindere kwaliteit kan je zwanger worden, al begrijp ik dat je er minder vertrouwen in hebt.
Yara, hoe is het bij jou gegaan?
@Ginger: Hoe gaat het op het wachtbankje?
@Lagbeek: Geen ervaring mee. Heb je die teruggeplaatst gekregen?
@Dionne: Fijn dat je je verder goed voelt! Hoewel ik altijd wel liever bevestiging wou haha.
@Flipje: Ik denk nog veel aan je...
@Selin: Ben ook benieuwd hoe het met je is!
Over aankomen: Ik ben nooit echt wat aangekomen. Ben al jaren lang op hetzelfde gewicht.
Over sporten: Ik vond het ook spannend na de terugplaatsing maar heb het elke keer wel gedaan, vind het fijn om actief te blijven en is goede afleiding. Heeft dus geen slecht resultaat opgeleverd

Hier gisteren inderdaad weer een goede echo gehad

Verder voel ik me goed. Soms een beetje moe en soms chagrijnig

donderdag 11 januari 2018 om 18:35
@smurf: hier is mijn embryootje ook teruggeplaatst, maar ik blijf risico houden op overstimulatie. Moet echt drinken meer als 3liter per dag. Ze vond de hoeveelheid vocht in mijn buik toch meer als verwacht. Na overleg hebben ze het wel geplaatst maar moet echt op mijn lichaam letten. Er zijn nog 4 bevruchte eitjes, alleen die laten ze nog doordelen en dan horen we of ze goed genoeg zijn voor invriezen.
Uhm nou denk ik dat je weer na mij was. Volgens mij zag ik jou met je mannetje lopen toen ik naar de uitgang liep.
maar vond het een beetje gek om smurf te roepen op de gang.
Ik weet niets van de hoeveelheid cellen, maar ga voor je duimen meis. Als het geen zin had dan hadden ze het niet geplaatst denk ik meis.
@all. Lief dat jullie zulke lieve berichtjes achter laten en met meeleven. Ben zo blij dat ik mijn verhaal kwijt kan hier en dat jullie het begrijpen. Ik vind het een echte uitlaatklep.
@sporten ik kijk van de week wel of het lukt. Moet me er even toe zetten.
Nu wachten wachten wachten en als er iets is dat mevrouwtje ongeduld niet kan....
Uhm nou denk ik dat je weer na mij was. Volgens mij zag ik jou met je mannetje lopen toen ik naar de uitgang liep.
Ik weet niets van de hoeveelheid cellen, maar ga voor je duimen meis. Als het geen zin had dan hadden ze het niet geplaatst denk ik meis.
@all. Lief dat jullie zulke lieve berichtjes achter laten en met meeleven. Ben zo blij dat ik mijn verhaal kwijt kan hier en dat jullie het begrijpen. Ik vind het een echte uitlaatklep.
@sporten ik kijk van de week wel of het lukt. Moet me er even toe zetten.
Nu wachten wachten wachten en als er iets is dat mevrouwtje ongeduld niet kan....
donderdag 11 januari 2018 om 18:47
@yara ik pb je even (komt ie aan?)
fijn dat alles goed is gegaan.
@animal
. Hoe gaat het met jou? Even in de wachtstand zie ik aan de tabel? Hang in there...
@boulu pfff dan is het zo’n onzekerheid he. Ik durfde bij poging 2 al nergens meer op te hopen. Ook al zeiden ze dat ik veel follikels had zei het me niks. Was zo blij dat ik dit keer 6 eicellen had, maar helaas weer niet rijp. De vorige x van de ca 15 aangeprikte eicellen ook maar 3...
Fragmentatie zei hij niets over. Dus hoop dan maar dat dit niet het geval was. Hij benadrukte toen ik wegging wel dat het een goed embryo was. Dus laten we het hopen. Meer is er voor nu niet aan te doen...
Jij trouwens nog gefeliciteerd he! Zo zie je maar dat het kan, ook al heb je er maar 1!!
Trouwens; slaat nergens op en totaal random maar vandaag keek op de klok op 11:11 op 11 januari. Vond ik heel bijzonder en heb ik een screenshot van gemaakt. Later Was ik voor tp bij acupuncturiste en zij zei; hey wat grappig, het is vandaag je 11e behandeling. Ik heb dus iets met 1-en vandaag
@animal
@boulu pfff dan is het zo’n onzekerheid he. Ik durfde bij poging 2 al nergens meer op te hopen. Ook al zeiden ze dat ik veel follikels had zei het me niks. Was zo blij dat ik dit keer 6 eicellen had, maar helaas weer niet rijp. De vorige x van de ca 15 aangeprikte eicellen ook maar 3...
Fragmentatie zei hij niets over. Dus hoop dan maar dat dit niet het geval was. Hij benadrukte toen ik wegging wel dat het een goed embryo was. Dus laten we het hopen. Meer is er voor nu niet aan te doen...
Jij trouwens nog gefeliciteerd he! Zo zie je maar dat het kan, ook al heb je er maar 1!!
Trouwens; slaat nergens op en totaal random maar vandaag keek op de klok op 11:11 op 11 januari. Vond ik heel bijzonder en heb ik een screenshot van gemaakt. Later Was ik voor tp bij acupuncturiste en zij zei; hey wat grappig, het is vandaag je 11e behandeling. Ik heb dus iets met 1-en vandaag

donderdag 11 januari 2018 om 20:45
Smurf ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld en verdrietig bent.
Zo gaat een poging snel voorbij. Ik vind het heel erg naar voor je.
Maar je hebt nu een embryo in je buik en ik duim zo ontzettend voor je dat dit een blijvertje wordt.
Yara spannend zeg van het embryo en de overstimulatie. Durfde je het zelf wel aan de tp? Veel drinken en veel rusten meis. En ik duim dat de rest van de embryo's netjes doordelen.
Boulu meis wat heb jij al een afvalrace gehad zeg met je pogingen. Jeetje. En om dan hoop te blijven houden en door te zetten vind ik zo knap. Zo fijn van je goede echo al snap ik dat het nog steeds spannend is. Ik duim ontzettend dat dat kleine erwtje in je buik gezond ter wereld komt aan het eind van de rit.
Zet mij weer even met de beentjes op de grond dames. Jullie verhalen. Pfff vanaf de punctie breekt de spannendste tijd aan. Ik kijk er niet naar uit. Lijkt me zo retespannend allemaal.
Zo gaat een poging snel voorbij. Ik vind het heel erg naar voor je.
Maar je hebt nu een embryo in je buik en ik duim zo ontzettend voor je dat dit een blijvertje wordt.
Yara spannend zeg van het embryo en de overstimulatie. Durfde je het zelf wel aan de tp? Veel drinken en veel rusten meis. En ik duim dat de rest van de embryo's netjes doordelen.
Boulu meis wat heb jij al een afvalrace gehad zeg met je pogingen. Jeetje. En om dan hoop te blijven houden en door te zetten vind ik zo knap. Zo fijn van je goede echo al snap ik dat het nog steeds spannend is. Ik duim ontzettend dat dat kleine erwtje in je buik gezond ter wereld komt aan het eind van de rit.
Zet mij weer even met de beentjes op de grond dames. Jullie verhalen. Pfff vanaf de punctie breekt de spannendste tijd aan. Ik kijk er niet naar uit. Lijkt me zo retespannend allemaal.
donderdag 11 januari 2018 om 20:56
Smurff: wat Boulu ook zegt - dat het iets achterloopt is niet meteen bezwaarlijk. Mijn laatste blasto’s liepen 24 uur achter (normaliter heb je een blasto op dag 5). Van de 5-daagse blasto’s werd ik biochemisch zwanger (dwz vroege MK) en van de 6 daagse werd ik uiteindelijk moeder dus ja, zo veel zegt het niet.
Wat apart dat jij en Yara cycle-buddies zijn. En verder ga ik duimen, want ik snap dat je het even ruk vindt allemaal.
Wat apart dat jij en Yara cycle-buddies zijn. En verder ga ik duimen, want ik snap dat je het even ruk vindt allemaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 11 januari 2018 om 21:20
Ik lees vrijwel dagelijks mee, maar heb weinig te melden omdat ik wacht tot maart om weer met de pil te starten.
Ik breek alleen even in voor Smurff: wat ongelooflijk balen... Kan me heel goed voorstellen dat je erg teleurgesteld bent. Probeer hoop te houden voor dat kleine teruggeplaatste embryootje!
Ik duim voor je
Ik breek alleen even in voor Smurff: wat ongelooflijk balen... Kan me heel goed voorstellen dat je erg teleurgesteld bent. Probeer hoop te houden voor dat kleine teruggeplaatste embryootje!

donderdag 11 januari 2018 om 21:56
Hee meiden, zag dat er een aantal naar mij vroegen, maar hier nog even weinig nieuws. Ben net weer terug van vakantie en moet nog naar de kliniek bellen voor hoe het nu verder gaat en of en wanneer ik een scratch kan laten doen. Heb niet zoveel zin om weer te beginnen, dus ik stel het een beetje uit, merk ik. De pauze doet me best goed, dus ik overweeg om dat nog even wat te rekken. Lees hier nog wel mee, maar schrijven doe ik nog steeds even wat minder. Volgens mij heb ik zelfs Dionne nog niet gefeliciteerd
. Dus bij deze van harte! En heel fijn dat het in één keer gelukt is, nadat de start zo onzeker was. Zo kan het dus ook, mooi om te lezen. Ook las ik meer goed nieuws van goede echo's voor Duufje, Boulu en Mssfiddler, heel fijn!
En nu ik hier toch ben wil ik Smurf112 een dikke knuffel geven. Wat een dikke teleurstelling dat er maar eentje bevrucht is
. Ik snap dat je verder wil gaan kijken hierna, en overweegt om naar Düsseldorf te gaan. Maar hoop uiteraard dat het niet nodig gaat zijn. Ik ga voor je duimen. We lopen trouwens erg gelijk op met onze opbrengsten, ik had uit ICSI1 ook 3 TPs en nu met ICSI2 ook maar eentje. Ik was daar ook erg teleurgesteld over, dus ik begrijp hoe je je voelt
.

En nu ik hier toch ben wil ik Smurf112 een dikke knuffel geven. Wat een dikke teleurstelling dat er maar eentje bevrucht is

vrijdag 12 januari 2018 om 09:33
Lieve dames,
ik ga afscheid van jullie nemen.
Ik ben vandaag 8 weken zwanger, heb de afgelopen week 2 echo's gehad en het ziet er allemaal goed uit. We hebben het hartje gezien en gehoord en het loopt allemaal volgens schema.
Het worden hele lange en hele spannende maanden en wij zullen beiden pas gerust zijn als we aan het einde van de rit een levend kindje in onze armen hebben, maar voor nu zijn we vooral heel dankbaar.
Ik ga mijn gegevens uit de tabel halen, want het is de hoogste tijd om dit ICSI hoofdstuk af te sluiten. We hadden al voor de goede echo besloten dat dit echt de laatste poging zou zijn voor ons.
Ik blijf met jullie meelezen en ik zal ongetwijfeld ook nog wel eens reageren. Een aantal van jullie heeft een heel speciaal plekje in mijn hart gekregen en die wil ik zeker blijven volgen.
Ik hoop ontzettend ontzettend keihard dat 2018 een heel vruchtbaar jaar gaat worden en dat er heel veel meer dames gedag mogen gaan zeggen in dit topic.
Dikke kus voor jullie allemaal, heel heel veel dank voor de steun de afgelopen jaren (pfoei, echt zo lang ja) en alle goeds voor jullie
ik ga afscheid van jullie nemen.
Ik ben vandaag 8 weken zwanger, heb de afgelopen week 2 echo's gehad en het ziet er allemaal goed uit. We hebben het hartje gezien en gehoord en het loopt allemaal volgens schema.
Het worden hele lange en hele spannende maanden en wij zullen beiden pas gerust zijn als we aan het einde van de rit een levend kindje in onze armen hebben, maar voor nu zijn we vooral heel dankbaar.
Ik ga mijn gegevens uit de tabel halen, want het is de hoogste tijd om dit ICSI hoofdstuk af te sluiten. We hadden al voor de goede echo besloten dat dit echt de laatste poging zou zijn voor ons.
Ik blijf met jullie meelezen en ik zal ongetwijfeld ook nog wel eens reageren. Een aantal van jullie heeft een heel speciaal plekje in mijn hart gekregen en die wil ik zeker blijven volgen.
Ik hoop ontzettend ontzettend keihard dat 2018 een heel vruchtbaar jaar gaat worden en dat er heel veel meer dames gedag mogen gaan zeggen in dit topic.
Dikke kus voor jullie allemaal, heel heel veel dank voor de steun de afgelopen jaren (pfoei, echt zo lang ja) en alle goeds voor jullie

vrijdag 12 januari 2018 om 13:38
Dionne fijn om te horen dat je iig nog een cryo hebt. Maar idd hopelijk niet nodig in deze ronde iig.
Smurf112 wat klote om dat te moeten lezen zeg, maar hopelijk heb je het niet nodig en is deze embryo gewoon een plakker, daar duimen we voor! Sterkte
het is altijd een teleurstelling om zoiets te horen.
Boulu wat een fijne berichten
, hoop dat het je wat gerust heeft gestelt. Zo te lezen blijft het dus nog spannend ik duim voor je meid!
Yara wat een mooie aantal wow!
Nu hopen dat het goed blijft gaan ivm over stimulatie. Succes.
Windmolen goed om te lezen dat de pauze je goed doet, ik zou zeggen neem je tijd zodat je straks weer kunt starten wanneer jij er aan toe bent!
Duufje enerzijds heel jammer, maar anderzijds wat top dat het goed gaat, want het is je echt gegund! Heel begrijpelijk dat het spannend blijft ik blijf vanaf deze kant voor je duimen dat het goed mag blijven gaan en dat je over een paar maanden een gezonde baby in je armen hebt. Ik wens jullie heel veel succes toe en een goede zwangerschap!
Selin ik ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat?
Smurf112 wat klote om dat te moeten lezen zeg, maar hopelijk heb je het niet nodig en is deze embryo gewoon een plakker, daar duimen we voor! Sterkte

Boulu wat een fijne berichten

Yara wat een mooie aantal wow!

Windmolen goed om te lezen dat de pauze je goed doet, ik zou zeggen neem je tijd zodat je straks weer kunt starten wanneer jij er aan toe bent!
Duufje enerzijds heel jammer, maar anderzijds wat top dat het goed gaat, want het is je echt gegund! Heel begrijpelijk dat het spannend blijft ik blijf vanaf deze kant voor je duimen dat het goed mag blijven gaan en dat je over een paar maanden een gezonde baby in je armen hebt. Ik wens jullie heel veel succes toe en een goede zwangerschap!

Selin ik ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat?
Shine bright like a diamond
vrijdag 12 januari 2018 om 13:38
Heel erg veel geluk duufje, geniet van je zwangerschap
smurf112 Ik wil je even een dikke
geven! Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig ben en dat dat niet de uitkomst was waar je op gehoopt had 
Ik ga voor je duimen dat over 2 weken een positieve test in je handen heb!
boulo wat een fijn nieuws dat je een goeie echo heb gehad, wanneer heb je de volgende echo staan?
yara wat een goed nieuws dat je nog 4 bevruchtje eitjes heb, hopelijk delen ze de aankomende dagen goed en kunnen ze goed de vriezer in. Idd wat iedereen zegt, goed je rust pakken en goed drinken! ook voor jou duim ik op een positieve test over 2 weken!
Ik ben vanmiddag naar het zks gegaan, had een evaluatie gesprek over de behandeling en het vervolg van het traject.
De gyn was verder erg positief, hij gaf wel aan omdat mijn cyclus vrij onregelmatig is om de volgende terugplaatsing in een nep cyclus te doen. ik moet vanaf de eerste dag van mijn menstruatie utrogestan en estradiol gebruiken en na 14 dgn hebben we een echo om te kijken hoe alles eruit ziet van binnen, als dat goed is gaan ze een datum plannen voor de tp. Hopelijk dooien de cryo's goed. Mocht het zo zijn dat ze niet goed dooien mag ik gelijk met ICSI 2 gaan starten, wij hopen natuurlijk van niet.

smurf112 Ik wil je even een dikke

Ik ga voor je duimen dat over 2 weken een positieve test in je handen heb!
boulo wat een fijn nieuws dat je een goeie echo heb gehad, wanneer heb je de volgende echo staan?
yara wat een goed nieuws dat je nog 4 bevruchtje eitjes heb, hopelijk delen ze de aankomende dagen goed en kunnen ze goed de vriezer in. Idd wat iedereen zegt, goed je rust pakken en goed drinken! ook voor jou duim ik op een positieve test over 2 weken!
Ik ben vanmiddag naar het zks gegaan, had een evaluatie gesprek over de behandeling en het vervolg van het traject.
De gyn was verder erg positief, hij gaf wel aan omdat mijn cyclus vrij onregelmatig is om de volgende terugplaatsing in een nep cyclus te doen. ik moet vanaf de eerste dag van mijn menstruatie utrogestan en estradiol gebruiken en na 14 dgn hebben we een echo om te kijken hoe alles eruit ziet van binnen, als dat goed is gaan ze een datum plannen voor de tp. Hopelijk dooien de cryo's goed. Mocht het zo zijn dat ze niet goed dooien mag ik gelijk met ICSI 2 gaan starten, wij hopen natuurlijk van niet.