Help, wat te doen?

14-01-2018 23:01 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb hier eerder over mijn zusje een topic geopend:

relaties/wie-kan-dit-gedrag-analyseren- ... #p27990495

En op aanraden van viva forummers besloot ik meer afstand van haar te nemen, maar ze is nog steeds even agressief. Zelfs nog agressiever.
Ik weet absoluut niet hoe ik er mee moet omgaan. Ik ben al gewend om ontzettend op eieren bij haar te lopen, maar dat helpt al niet meer.

Vandaag weer een topic, omdat het me allemaal net iets te veel is geworden. Heb er ook lichamelijk pijn van (stress). Ik ben al heel veel gewend, maar dit vond ik heel heftig.
Omdat ik morgen jarig ben, besloot ik het weekend bij mijn ouders te verblijven. Mijn zusje (1,5 jonger) was er ook. Rond half 9 ging ik even douchen. Mijn zusje was thuis een sport aan het doen. Ik dacht dat ze nog wel even door zou gaan. Na zo een 5 minuten hoorde ik keihard gebons op de douchedeur. Mijn hartslag versnelde. Ze schreeuwde dat ik expres ging douchen, terwijl zij aan het sporten was en als zij sport...en als zij klaar is, moet ze er ook echt meteen inkunnen. Ik kan niet ruiken wanneer zij klaar is. Ik moest snel mijn zelfgemaakte mengsel, die ik in mijn haar had eruit spoelen. Toen ik klaar was, en ik de deur uitkwam, stond ze heel dreigend in mijn weg en schreeuwde hard tegen me. Ik liep weg en ze kwam weer duwend en schreeuwend achter me aan. Uiteindelijk toen ik een kamer in wilde gaan, gaf ze me een keiharde duw, zodat ik een paar meter naar voren deinsde. Daarna moest ik ervan huilen. De hele tijd durfde ik niets te zeggen, omdat ik haar als dreigend ervoer en het leek me beter om niets te zeggen. Wat kon ik zeggen? k ging niet met kwade bedoelingen douchen of om haar dwars te zitten. Vervolgens loog ze tegen mijn moeder dat ik met heel veel mannen afsprak, een slet was, en afsprak met een gedetineerde. Dit was allemaal een leugen; laster. Ik ging vervolgens met mijn moeder over praten dat dit niet zo was.

Ik was al extreem angstig van haar. Maar ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik er vaar het als extreem vijandig gedrag, terwijl ik echt echt heel erg mijn best doe om uit te kijken. Nog vindt ze dingen die ik fout doe. iIk ben volkomen radeloos..soms denk ik aan therapie. Maar ik vind mijn gedrag tegenover haar niet agressief of gemeen. Waarom zou ze zo agressief doen tegenover mij?
anoniem_362046 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:04
0.97% gewijzigd
Semperflorens schreef:
14-01-2018 23:32
Ik kan om dit uur niet veel doen he. Ik uit alleen dat ik me superslecht voel.
Je had sinds je vorige topic al van alles kunnen doen.
Zoals niet bij je ouders gaan slapen.
Moiren’ schreef:
14-01-2018 23:33
Je had sinds je vorige topic al van alles kunnen doen.
Zoals niet bij je ouders gaan slapen.
Het was ff niet anders.
Semperflorens schreef:
14-01-2018 23:31
Mijn moeder is daar dus anders in. Die doet dat niet. Ik denk, als dit zo doorgaat, dat ik niet eens meer thuis kom. Maar dan heeft mijn zusje wat ze wil...dat ik het contact met mijn ouders compleet verbreek door haar.
Hoezo dan heeft ze wat ze wil? Dan nodig jij jouw ouders uit om op jouw verjaardag te komen in jouw huis, net zoals ieder andere 27 jarige.
Je bent níet meer klein, grow up zeg...

Jij hebt net zo goed een strijd met haar als zij met jou. En jij hebt meerdere malen gelezen en gehoord dat jij jouw leven kan oppakken. Dat doe je niet, je blijft in het oude gezinssysteem zitten, lekker zwelgen in ellende.

Hallo! Je bent 27! Jouw ouders mogen dus in jouw leven deelnemen en daarmee zorg je gelijk voor rust in hun huis.
Hebben jullie psychische problemen ofzo?
enn wijzigde dit bericht op 14-01-2018 23:38
29.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Semperflorens schreef:
14-01-2018 23:34
Het was ff niet anders.
Want je zou dood gaan als je dat niet zou doen?
Hebben jullie gezinsleden allemaal een beperking?
Enn schreef:
14-01-2018 23:34
Hoezo dan heeft ze wat ze wil? Dan nodig jij jouw ouders uit om op jouw verjaardag te komen in jouw huis, net zoals ieder andere 27 jarige.
Je bent níet meer klein, grow up.
Ik kan je geen ongelijk geven, maar het is even niet zo gelopen wegens omstandigheden
Semperflorens schreef:
14-01-2018 23:37
Ik kan je geen ongelijk geven, maar het is even niet zo gelopen wegens omstandigheden
Nou pak je spullen, zoen je moeder, zeg dat je van haar houdt, vraag of ze morgen taart komt eten en ga naar huis. :lightbulb:
Je doet verdrie elke keer alsof jij geen keuzes hebt, die heb je wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Echt, wat doe je daar nog? Woont zusje nog thuis? Arme ouders...

Het is natuurlijk onzin dat je het contact met je ouders moet verbreken en dat zus dan haar zin krijgt. Je moet daar gewoon niet meer gaan slapen. Wat voor omstandigheden hebben daar toe geleid? En als zus daar woont niet meer langsgaan, ouders kunnen prima bij jou op de koffie komen.
Waarom kun jij alleen contact met je ouders als je naar hen toe gaat?

Heb je al eens met je moeder over het gedrag van je zusje gesproken?
En ik neem aan dat het je ondertussen wel duidelijk is dat een goed contact met je zus nastreven niet is wat je nu zou moeten doen? Je moet nu richting op een leven zonder je zus maar met je ouders.

Je zus heeft denk ik een vet probleem, maar dat is niet jouw probleem. Jij hebt genoeg aan je eigen leven.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
14-01-2018 23:50
je moet nu richting op een leven zonder je zus maar met je ouders.
Dit.
Enn schreef:
14-01-2018 23:03
Ga daar niet meer slapen, blijf uit haar buurt. Ver weg blijven.
Ben je je ervan bewust dat jouw manier van denken en doen nogal verschilt van de gemiddelde mens? Snap je eigenlijk de reacties wel en waarom die worden gegeven?
Semperflorens schreef:
14-01-2018 23:28
Pijn is geheel persoonsgebonden. Ik snap dat er ergere dingen in de wereld gebeuren. Maar ik kan nu echt niet relativeren, terwijl ik zo een 2 uur geleden lichamelijk ben aangevallen om zoiets als dat ik ging douchen..
Geef jouw zusje eens een enorme pomper op der smoel. Is het meteen over.
emmetje2 schreef:
15-01-2018 01:37
Geef jouw zusje eens een enorme pomper op der smoel. Is het meteen over.
Ik zou haar echt hebben laten wachten met douchen, doei!
Dan hadden mijn ouders vast wel even komen kijken waarom ze zoveel lawaai aan het maken was...
En dat ze dan ff normaal mag gaan doen.
Als ze zo aggressief bezig is, rug recht houden en gewoon negeren.
Als je je duwt, doe je bovenstaande, mep haar eens terug met haar grote bek en vooral wees geen slachtoffer. Ze doet dit omdat jij het toelaat.

Daarnaast heb je een eigen huis, dan slaap je niet meer thuis. Je hebt je eigen leven, betrek je moeder in wat je doet, stuur haar een whatsapp wat je over de dag gedaan hebt en hoe leuk het was. Zorg dat je aandacht voor haar hebt en hou die band vast.
Tussen jouw moeder en jou kan ze dit contact niet saboteren, ze doen immers niet mee. Hierdoor hou je je band goed en weet je moeder dat je zus onzin lult.
Moiren’ schreef:
14-01-2018 23:37
Hebben jullie gezinsleden allemaal een beperking?
:rofl:
Als ik je andere topic er even bij pak dan denk ik niet dat jouw zusje het probleem is. Maar jij zelf. En dat weten jouw ouders ook. Vandaar dat die jouw zusje steunen als ze jou dan een keer een hengst verkoopt. Want hoewel ik geweld afkeur, kan ik me goed voorstellen dat jouw zusje af en toe een keer haar geduld verliest met jou.
Ik vind het interessant dat het zelfgefabriceerde haarmengsel een terugkerend item in je topics is. Erg consequent.
Coco87 schreef:
15-01-2018 14:14
Ik vind het interessant dat het zelfgefabriceerde haarmengsel een terugkerend item in je topics is. Erg consequent.
Viel mij ook al op ja!

TO: ga je eigen leven leiden. Zeg tegen je ouders dat ze welkom zijn bij jou thuis, en dat je er niet van gediend bent om bedreigd en geduwd te worden als je bij hen bent. En dat je dus ook niet meer komt als je zus dat blijft doen.

Plus: als jij besluit zus niet meer te willen zien betekent dat niet dat hetzelfde geldt voor je ouders.
To, het lijkt mij helemaal niet slecht om in therapie te gaan. Al is het maar om voor jezelf uit te zoeken waarom je je zo aanpast aan de grillen van je zusje. Hoe kan jíj sterker staan tegenover haar?
Succes met dat uitzoeken.
Labalade schreef:
15-01-2018 11:59
:rofl:
Het is een serieuze vraag. Wat een drama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven