Help, ik vertrouw het niet !!!
maandag 15 januari 2018 om 07:55
Hallo allemaal 
Ik ben Angela en nieuw op dit forum.
Afgelopen vrijdag 12-01-2018 Heb ik voor de 2e keer een echo laten maken.
De eerste keer was op vrijdag 22-12-2017, maar toen was er niets meer dan een vruchtzak te zien.
Ik moest afgelopen vrijdag gaan liggen voor een inwendige echo. Ze deed maar net het puntje van het kopje er in, terwijl er bij de eerste echo dat ding zo diep mogelijk ging. Dit vond ik al vreemd.
Ze zei vrij weinig.
Wel zei ze dat ik een vruchtzak van 8 weken en 3 dagen had, maar dat de embryo gestopt is bij 7 weken en 3 dagen. "Sorry mevrouw, dat wordt een miskraam".
Mijn vriend, moeder en ik hartstikke verdrietig, hoe kan dat nou?
Geen hartactie te zien...
Ik heb terug gerekend..
Afgelopen vrijdag was het volgens haar 8 weken en 3 dagen..
Dat is 14 november....
Mijn laatste ongesteldheid was 15-16-17-18 november.
Ik heb op 27 november sex gehad.
28 november was de eisprong.
29 november was de bevruchting.
En gemiddeld 9 dagen later, dus op 7 december in het ingenesteld.
Op moment van innesteling ben je zwanger, dan leeft je embryo.
Dat is ongeveer 7 december.
Week later op 13 december een positieve test.
Week later echo, omdat ik eerst alle bovenstaande gegevens niet meer had omdat ik de app had verwijderd.
Niets meer dan een vruchtzak te zien op de echo. Logisch met 2 weken zwangerschap.
Als de embryo 6 weken is, kun je het hartje zien kloppen.
Volgens mijn berekening is de embryo 6 weken op 18 januari.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog om curretage te bespreken..
Maar ik weet zeker dat hun het vet mis hebben met de berekening..
Iemand t zelfde meegemaakt??
Alvast bedankt!
Groetjes Angela
Ik ben Angela en nieuw op dit forum.
Afgelopen vrijdag 12-01-2018 Heb ik voor de 2e keer een echo laten maken.
De eerste keer was op vrijdag 22-12-2017, maar toen was er niets meer dan een vruchtzak te zien.
Ik moest afgelopen vrijdag gaan liggen voor een inwendige echo. Ze deed maar net het puntje van het kopje er in, terwijl er bij de eerste echo dat ding zo diep mogelijk ging. Dit vond ik al vreemd.
Ze zei vrij weinig.
Wel zei ze dat ik een vruchtzak van 8 weken en 3 dagen had, maar dat de embryo gestopt is bij 7 weken en 3 dagen. "Sorry mevrouw, dat wordt een miskraam".
Mijn vriend, moeder en ik hartstikke verdrietig, hoe kan dat nou?
Geen hartactie te zien...
Ik heb terug gerekend..
Afgelopen vrijdag was het volgens haar 8 weken en 3 dagen..
Dat is 14 november....
Mijn laatste ongesteldheid was 15-16-17-18 november.
Ik heb op 27 november sex gehad.
28 november was de eisprong.
29 november was de bevruchting.
En gemiddeld 9 dagen later, dus op 7 december in het ingenesteld.
Op moment van innesteling ben je zwanger, dan leeft je embryo.
Dat is ongeveer 7 december.
Week later op 13 december een positieve test.
Week later echo, omdat ik eerst alle bovenstaande gegevens niet meer had omdat ik de app had verwijderd.
Niets meer dan een vruchtzak te zien op de echo. Logisch met 2 weken zwangerschap.
Als de embryo 6 weken is, kun je het hartje zien kloppen.
Volgens mijn berekening is de embryo 6 weken op 18 januari.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog om curretage te bespreken..
Maar ik weet zeker dat hun het vet mis hebben met de berekening..
Iemand t zelfde meegemaakt??
Alvast bedankt!
Groetjes Angela
maandag 15 januari 2018 om 07:59
Er wordt gerekend vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie: 15 november dus.
Niet vanaf de bevruchting of de innesteling (die namelijk niet op 1 dag plaatsvindt, maar ongeveer een week duurt).
Ik vrees dus dat de echoscopiste gelijk heeft, maar je kunt voor de zekerheid nog een extra echo vragen.
Niet vanaf de bevruchting of de innesteling (die namelijk niet op 1 dag plaatsvindt, maar ongeveer een week duurt).
Ik vrees dus dat de echoscopiste gelijk heeft, maar je kunt voor de zekerheid nog een extra echo vragen.
You are exactly where you're supposed to be. Because you make terrible choices.
Week 19 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 15 januari 2018 om 08:04
Ja, maar omdat de eisprong zich niet altijd helemaal aan het schema houdt en dus onzeker is, wordt er gerekend vanaf je laatste menstruatie.
Hartactie is te zien vanaf ongeveer 6 weken, ook gerekend vanaf je laatste menstruatie. Dat is dan dus 4 weken na de bevruchting.
maandag 15 januari 2018 om 08:05
Dat maakt niet uit, meis. Er wordt door de vk altijd geteld vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Als je dus weet dat je een hartje ziet kloppen met 6 weken, is het kindje eigenlijk nog maar 4 weken. Bij iedereen, dus. Die twee weken krijg je cadeau. Dat is altijd zo.
Dus, ik hoop dat ik het begrijpelijk uitleg: zegt de VK 6 weken, dan is het kindje 'echt' maar 4 weken. Zegt de VK 8 weken, dan is het kindje eigenlijk 6 weken.
Heel verdrietig voor je. Je kunt het vragen, maar houd niet teveel hoop. De VK weet waarschijnlijk wel waar ze het over heeft. Sterkte, meid
maandag 15 januari 2018 om 08:06
En wat mij dan verbaast: je weet bijna tot op de minuut nauwkeurig wanneer alles heeft plaatsgevonden, wat al niet kan, omdat het lichaam geen robot is, maar je bent nog nooit ergens tegengekomen dat zwangerschapsduur berekend wordt vanaf je laatste menstruatie?
maandag 15 januari 2018 om 08:14
Jawel, maar het slaat nergens.. tis er toch niet ingevlogen??
Vandaar de 2 weken cadeau..
Heb je nooit heel sterk het gevoel gehad dat er iets niet klopt dan?
Het is niet niks he, curreteren?
Ik wil gewoon 100% zeker weten of de echoscopiste gelijk heeft, dat het echt dood is. Dus ik ga mijn gevoel en ervaring van de echo van afgelopen vrijdag ook delen morgen met de gynaecoloog.. En als hij morgen nog eens kijkt en meet en zegt dat het echt mis is, dan leg ik me er bij neer....
maandag 15 januari 2018 om 08:14
Ze tellen inderdaad vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Omdat je niet kan inschatten wanneer een eisprong of innestelling net gebeurd.
Wel kan het zijn dat als je een langere cyclus hebt je zwangerschap dus "achterloopt op schema". Dat was bij mij het geval. Ik wist dat mijn gewone cyclus gemiddeld een dag of 4-5 langer dan volgens het boekje was. Dat had ik ook gemeld en inderdaad, op de echo was het embryo exact 5 dagen kleiner dan normaal. Maar vruchtzak etc waren wel ook op datzelfde schema. Dus dat is wel anders dan bij jou, en als je zo zeker weet van je eisprong was (getest en verder geen sex gehad?) dan zou je ook niet later zijn geweest helaas...
Wel kan het zijn dat als je een langere cyclus hebt je zwangerschap dus "achterloopt op schema". Dat was bij mij het geval. Ik wist dat mijn gewone cyclus gemiddeld een dag of 4-5 langer dan volgens het boekje was. Dat had ik ook gemeld en inderdaad, op de echo was het embryo exact 5 dagen kleiner dan normaal. Maar vruchtzak etc waren wel ook op datzelfde schema. Dus dat is wel anders dan bij jou, en als je zo zeker weet van je eisprong was (getest en verder geen sex gehad?) dan zou je ook niet later zijn geweest helaas...
maandag 15 januari 2018 om 08:18
Ik ben zelf echoscopiste en ik heb ooit dezelfde mededeling gekregen als jij. En toen wilde ik ook een extra echo, omdat ik het niet wilde geloven.AngelaRoks1980 schreef: ↑15-01-2018 08:14Jawel, maar het slaat nergens.. tis er toch niet ingevlogen??
Vandaar de 2 weken cadeau..
Heb je nooit heel sterk het gevoel gehad dat er iets niet klopt dan?
Het is niet niks he, curreteren?
Ik wil gewoon 100% zeker weten of de echoscopiste gelijk heeft, dat het echt dood is. Dus ik ga mijn gevoel en ervaring van de echo van afgelopen vrijdag ook delen morgen met de gynaecoloog.. En als hij morgen nog eens kijkt en meet en zegt dat het echt mis is, dan leg ik me er bij neer....
Overigens ben ik niet gecuretteerd, maar heb ik de miskraam afgewacht.
Alleen moet je daar soms wel een aantal weken op wachten en dat willen vrouwen vaak niet.
maandag 15 januari 2018 om 08:21
Dan weet je hoe ik me voel..Solomio schreef: ↑15-01-2018 08:18Ik ben zelf echoscopiste en ik heb ooit dezelfde mededeling gekregen als jij. En toen wilde ik ook een extra echo, omdat ik het niet wilde geloven.
Overigens ben ik niet gecuretteerd, maar heb ik de miskraam afgewacht.
Alleen moet je daar soms wel een aantal weken op wachten en dat willen vrouwen vaak niet.
Echt rot dit...
maandag 15 januari 2018 om 08:23
[/quote]
Als jouw gevoel zegt dat je een second opinion moet doen, dan moet je dat gewoon doen. Voor jezelf.
Sterkte, het is heel naar voor je.
[/quote]
Als jouw gevoel zegt dat je een second opinion moet doen, dan moet je dat gewoon doen. Voor jezelf.
Sterkte, het is heel naar voor je.
maandag 15 januari 2018 om 08:24
2x een echo met een leeg vruchtzakje. ik denk dat je er voor 99,9% vanuit kunt gaan dat er helaas geen embryo meer zit.
vervelend nieuws.
mocht je een echt een actieve kinderwens hebben, dan zou ik me eens gaan inlezen hoe het ook al weer precies zit. en hoe de berekeningen gemaakt worden. want ik lees echt niet zo veel rare dingen over de echoscopisten.
vervelend nieuws.
mocht je een echt een actieve kinderwens hebben, dan zou ik me eens gaan inlezen hoe het ook al weer precies zit. en hoe de berekeningen gemaakt worden. want ik lees echt niet zo veel rare dingen over de echoscopisten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als jij aangeeft dat je nog een extra echo wil om het zeker te weten, zal de gynaecoloog dit echt wel maken. Waarschijnlijk doet hij/zij dit al uit zichzelf. Hopelijk heeft de verloskundige het verkeerd gezien, het gebeurt weleens... Maar waarschijnlijk zal ze het goed gezien hebben en zal de gynaecoloog de opties uitleggen voor langer afwachten, opwekken van een miskraam met medicatie of een curretage.
Qua zwangerschapsduur staat hierboven al een hoop. Het is een best verwarrende telling en klopt gevoelsmatig niet, maar zo wordt ermee gerekend.
Sterkte,
Qua zwangerschapsduur staat hierboven al een hoop. Het is een best verwarrende telling en klopt gevoelsmatig niet, maar zo wordt ermee gerekend.
Sterkte,
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 09:27
12.67% gewijzigd
Ja, het is rot.
Maar ik zeg dan weer nooit dat ik weet hoe iemand zich voelt, want dat verschilt per persoon.
Ik kan me voorstellen wat je nu meemaakt, ik weet nog hoe ik me voelde, maar jij voelt je vast weer anders.
maandag 15 januari 2018 om 08:29
Ik had niet 2 keer een lege vruchtzak??hamerhaai schreef: ↑15-01-2018 08:242x een echo met een leeg vruchtzakje. ik denk dat je er voor 99,9% vanuit kunt gaan dat er helaas geen embryo meer zit.
vervelend nieuws.
Ik weet niet hoe je hier een foto kunt plaatsen...
maandag 15 januari 2018 om 08:35
In principe zal de gyn van te voren ook nog een echo maken. Ze gaan niet zomaar een curretage in als ze de situatie niet hebben bekeken. Bij mij hebben ze zelfs 3 echo's gemaakt omdat ze ineens merkte dat het aan het verplaatsen was. Wat betekende dat mijn lichaam het ging afstoten. Dus uiteindelijk geen curretage gehad.
Maar wat alle meiden hierboven zeggen, je berekening gaat vanaf je eerste dag van je menstruatie en niet vanaf je eisprong, innesteling of wanneer je seks hebt gehad want je kunt niet inschatten wanneer je precies bevrucht bent.
Maar wat alle meiden hierboven zeggen, je berekening gaat vanaf je eerste dag van je menstruatie en niet vanaf je eisprong, innesteling of wanneer je seks hebt gehad want je kunt niet inschatten wanneer je precies bevrucht bent.
maandag 15 januari 2018 om 09:21
maandag 15 januari 2018 om 09:44
maandag 15 januari 2018 om 09:54
Dat staat los van elkaar.BahcoBarbie schreef: ↑15-01-2018 09:25Je hoeft trouwens als het toch een lege vruchtzak is niet te curetteren toch?
Curetteren gebeurt tegenwoordig vaak omdat vrouwen niet willen afwachten.
maandag 15 januari 2018 om 09:54
onzin, morgen gaat TO naar de gynaecoloog. Daar wordt echt wel een echo gemaakt. Of om te kijken of dat er überhaupt nog iets zit, misschien heeft het lichaam het al afgestoten, of wanneer er nog iets zit of dat het leeft of niet. Pas daarna gaan ze iets doen.Morgenstond schreef: ↑15-01-2018 09:44Wat naar dat je je zo onzeker voelt. Een bericht dat je waarschijnlijk een miskraam hebt is al naar, maar helemaal als je je het niet helemaal gelooft door de gang van zaken.
Ik zou een echo aanvragen bij een andere praktijk, als is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.
TO moet haar zorgen gewoon met de gynaecoloog bespreken. Niet direct naar een andere echo praktijk lopen. Je kan in Nederland trouwens niet op heel korte termijn een echo krijgen. Het is echt niet zo dat wanneer je vanmorgen belt dat je direct vanmiddag aan de beurt bent. Zeker wanneer dat niet een medische reden voor is.
I can't control the wind but I can adjust the sail