Help, ik vertrouw het niet !!!
maandag 15 januari 2018 om 07:55
Hallo allemaal 
Ik ben Angela en nieuw op dit forum.
Afgelopen vrijdag 12-01-2018 Heb ik voor de 2e keer een echo laten maken.
De eerste keer was op vrijdag 22-12-2017, maar toen was er niets meer dan een vruchtzak te zien.
Ik moest afgelopen vrijdag gaan liggen voor een inwendige echo. Ze deed maar net het puntje van het kopje er in, terwijl er bij de eerste echo dat ding zo diep mogelijk ging. Dit vond ik al vreemd.
Ze zei vrij weinig.
Wel zei ze dat ik een vruchtzak van 8 weken en 3 dagen had, maar dat de embryo gestopt is bij 7 weken en 3 dagen. "Sorry mevrouw, dat wordt een miskraam".
Mijn vriend, moeder en ik hartstikke verdrietig, hoe kan dat nou?
Geen hartactie te zien...
Ik heb terug gerekend..
Afgelopen vrijdag was het volgens haar 8 weken en 3 dagen..
Dat is 14 november....
Mijn laatste ongesteldheid was 15-16-17-18 november.
Ik heb op 27 november sex gehad.
28 november was de eisprong.
29 november was de bevruchting.
En gemiddeld 9 dagen later, dus op 7 december in het ingenesteld.
Op moment van innesteling ben je zwanger, dan leeft je embryo.
Dat is ongeveer 7 december.
Week later op 13 december een positieve test.
Week later echo, omdat ik eerst alle bovenstaande gegevens niet meer had omdat ik de app had verwijderd.
Niets meer dan een vruchtzak te zien op de echo. Logisch met 2 weken zwangerschap.
Als de embryo 6 weken is, kun je het hartje zien kloppen.
Volgens mijn berekening is de embryo 6 weken op 18 januari.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog om curretage te bespreken..
Maar ik weet zeker dat hun het vet mis hebben met de berekening..
Iemand t zelfde meegemaakt??
Alvast bedankt!
Groetjes Angela
Ik ben Angela en nieuw op dit forum.
Afgelopen vrijdag 12-01-2018 Heb ik voor de 2e keer een echo laten maken.
De eerste keer was op vrijdag 22-12-2017, maar toen was er niets meer dan een vruchtzak te zien.
Ik moest afgelopen vrijdag gaan liggen voor een inwendige echo. Ze deed maar net het puntje van het kopje er in, terwijl er bij de eerste echo dat ding zo diep mogelijk ging. Dit vond ik al vreemd.
Ze zei vrij weinig.
Wel zei ze dat ik een vruchtzak van 8 weken en 3 dagen had, maar dat de embryo gestopt is bij 7 weken en 3 dagen. "Sorry mevrouw, dat wordt een miskraam".
Mijn vriend, moeder en ik hartstikke verdrietig, hoe kan dat nou?
Geen hartactie te zien...
Ik heb terug gerekend..
Afgelopen vrijdag was het volgens haar 8 weken en 3 dagen..
Dat is 14 november....
Mijn laatste ongesteldheid was 15-16-17-18 november.
Ik heb op 27 november sex gehad.
28 november was de eisprong.
29 november was de bevruchting.
En gemiddeld 9 dagen later, dus op 7 december in het ingenesteld.
Op moment van innesteling ben je zwanger, dan leeft je embryo.
Dat is ongeveer 7 december.
Week later op 13 december een positieve test.
Week later echo, omdat ik eerst alle bovenstaande gegevens niet meer had omdat ik de app had verwijderd.
Niets meer dan een vruchtzak te zien op de echo. Logisch met 2 weken zwangerschap.
Als de embryo 6 weken is, kun je het hartje zien kloppen.
Volgens mijn berekening is de embryo 6 weken op 18 januari.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog om curretage te bespreken..
Maar ik weet zeker dat hun het vet mis hebben met de berekening..
Iemand t zelfde meegemaakt??
Alvast bedankt!
Groetjes Angela
maandag 15 januari 2018 om 10:04
De gyn maakt morgen vast een echo. En je gaat alleen de curettage bespreken toch? Dus het gaat morgen niet (al) gebeuren.
Bespreek je twijfels met de gyn zodat hij/zij een goeie echo maakt waar je voldoende vertrouwen in hebt. Bespreek daarna meteen tot wanneer je kunt wachten met de curettage. Het is volgens mij niet nu al perse nodig en kun je ook het natuurlijke verloop afwachten. Sommige vinden een curettage prettig, maar een ander niet. Maak dat bespreekbaar en zorg ervoor dat je goed voorgelicht een voor jouw prettige keuze maakt.
Sterkte TO.
Bespreek je twijfels met de gyn zodat hij/zij een goeie echo maakt waar je voldoende vertrouwen in hebt. Bespreek daarna meteen tot wanneer je kunt wachten met de curettage. Het is volgens mij niet nu al perse nodig en kun je ook het natuurlijke verloop afwachten. Sommige vinden een curettage prettig, maar een ander niet. Maak dat bespreekbaar en zorg ervoor dat je goed voorgelicht een voor jouw prettige keuze maakt.
Sterkte TO.
maandag 15 januari 2018 om 10:32
Voor de curettage zelf krijg je altijd een controle echo. Je kunt het ook gewoon afwachten en/of voor medicatie kiezen als het vruchtje echt niet leeft.
Uit onderzoek is gebleken dat een curettage meer risico geeft op een vroeggeboorte bij een volgende zwangerschap. Het is dus idd niet zomaar iets.
Als je het op kunt brengen dan zou ik nog even afwachten.
Uit onderzoek is gebleken dat een curettage meer risico geeft op een vroeggeboorte bij een volgende zwangerschap. Het is dus idd niet zomaar iets.
Als je het op kunt brengen dan zou ik nog even afwachten.
dinsdag 16 januari 2018 om 19:15
woensdag 17 januari 2018 om 12:32
woensdag 17 januari 2018 om 12:33
Veel sterkte TO! Er zijn helaas genoeg ervaringsverhalen te lezen op het forum, mocht je dat fijn vinden. Bijvoorbeeld hier : zwanger/cytotec/list_messages/399648
donderdag 18 januari 2018 om 12:28
donderdag 18 januari 2018 om 12:36