Help, ik vertrouw het niet !!!

15-01-2018 07:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal :-)
Ik ben Angela en nieuw op dit forum.

Afgelopen vrijdag 12-01-2018 Heb ik voor de 2e keer een echo laten maken.
De eerste keer was op vrijdag 22-12-2017, maar toen was er niets meer dan een vruchtzak te zien.

Ik moest afgelopen vrijdag gaan liggen voor een inwendige echo. Ze deed maar net het puntje van het kopje er in, terwijl er bij de eerste echo dat ding zo diep mogelijk ging. Dit vond ik al vreemd.

Ze zei vrij weinig.
Wel zei ze dat ik een vruchtzak van 8 weken en 3 dagen had, maar dat de embryo gestopt is bij 7 weken en 3 dagen. "Sorry mevrouw, dat wordt een miskraam".
Mijn vriend, moeder en ik hartstikke verdrietig, hoe kan dat nou?
Geen hartactie te zien...

Ik heb terug gerekend..
Afgelopen vrijdag was het volgens haar 8 weken en 3 dagen..
Dat is 14 november....

Mijn laatste ongesteldheid was 15-16-17-18 november.
Ik heb op 27 november sex gehad.
28 november was de eisprong.
29 november was de bevruchting.
En gemiddeld 9 dagen later, dus op 7 december in het ingenesteld.

Op moment van innesteling ben je zwanger, dan leeft je embryo.
Dat is ongeveer 7 december.

Week later op 13 december een positieve test.

Week later echo, omdat ik eerst alle bovenstaande gegevens niet meer had omdat ik de app had verwijderd.
Niets meer dan een vruchtzak te zien op de echo. Logisch met 2 weken zwangerschap.

Als de embryo 6 weken is, kun je het hartje zien kloppen.

Volgens mijn berekening is de embryo 6 weken op 18 januari.

Morgen moet ik naar de gynaecoloog om curretage te bespreken..
Maar ik weet zeker dat hun het vet mis hebben met de berekening..

Iemand t zelfde meegemaakt??

Alvast bedankt!

Groetjes Angela
De gyn maakt morgen vast een echo. En je gaat alleen de curettage bespreken toch? Dus het gaat morgen niet (al) gebeuren.

Bespreek je twijfels met de gyn zodat hij/zij een goeie echo maakt waar je voldoende vertrouwen in hebt. Bespreek daarna meteen tot wanneer je kunt wachten met de curettage. Het is volgens mij niet nu al perse nodig en kun je ook het natuurlijke verloop afwachten. Sommige vinden een curettage prettig, maar een ander niet. Maak dat bespreekbaar en zorg ervoor dat je goed voorgelicht een voor jouw prettige keuze maakt.

Sterkte TO.
Ik heb pasgeleden hetzelfde gehad en ze maken altyd een controle echo!! Sterkte
Hè bah, wat verdrietig.
Hoewel ik je graag een hart onder de riem zou steken, vrees ik het ergste.

Ga morgen een goed gesprek aan met je gynaecoloog. Er wordt ook vast en zeker een controle echo gemaakt.

Heel veel sterkte. :hug:
Voor de curettage zelf krijg je altijd een controle echo. Je kunt het ook gewoon afwachten en/of voor medicatie kiezen als het vruchtje echt niet leeft.
Uit onderzoek is gebleken dat een curettage meer risico geeft op een vroeggeboorte bij een volgende zwangerschap. Het is dus idd niet zomaar iets.
Als je het op kunt brengen dan zou ik nog even afwachten.
Wat naar TO. Helaas ook meerdere keren in hetzelfde schuitje gezeten. Ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

Ook mijn ervaring is dat de gynaecoloog altijd nog even zelf controleert of er daadwerkelijk niets (levends) in het vruchtzakje zit.

Sterkte TO!
Wie is TO? Haha

Helaas.. Ik ben vandaag 9 weken, maar mijn embryo is met 7 weken en 3 dagen gestopt.

Vannacht om 4.30u moet ik 2 tabletten Cytotec inbrengen en om 7.30 wordt ik opgenomen en om 8.30u gecuretteerd..
TO is Topic Opener, jij dus.

Wat naar voor je :hug: Sterkte!
TO ben jij, de topicopenster.

Je hebt dus van de gynaecoloog bevestigd gekregen dat het niet verder is gegroeid. Heb je op je vragen over termijn en twijfel ook genoeg duidelijkheid gekregen?
Heel veel sterkte gewenst morgen, het is heel naar, maar je komt er vast doorheen :hug:
Wat naar, sterkte..

En jij bent de TO (topic opener)
Veel sterkte TO! Er zijn helaas genoeg ervaringsverhalen te lezen op het forum, mocht je dat fijn vinden. Bijvoorbeeld hier : zwanger/cytotec/list_messages/399648
Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichtjes..
Gaat goed komen..
We proberen het gewoon opnieuw ❤
Wat een naar nieuws voor jullie zeg. Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat je snel weer zwanger bent!!

Succes met de volgende ronde!!!
Dank jullie wel allemaal.
Ik ben weer thuis..
Alles is goed gegaan..
Iedereen was lief voor me..
Ik heb bijna geen pijn en maar een druppeltje bloed..
Er lagen naast mij nog 4 vrouwen die kwamen voor hetzelfde..
Best triest, maar nu kan ik het een plekje geven..
Life goes on..
Op naar de toekomst ❤
Fijn dat je weer thuis bent en dat de curretage zonder problemen is verlopen. Ik hoop dat je snel opknapt en wel een doorgaande zwangerschap zal hebben als je er aan toe bent. Neem je rust, soms heeft het echt tijd nodig om er lichamelijk maar vooral in je hoofd weer bovenop te komen.
Ah wat naar TO. Fijn dat het op zich wel goed is gegaan. Sterkte verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven