Menstruatie cup problemen
donderdag 13 juli 2017 om 22:58
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een diva cup en het bevalt me goed! Maar ik heb nog wel last van lekken... En het vervelendste is dat als ik wakker word meteen naar de wc moet. Het loopt er gewoon bij langs. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het 'pruttelt' daar dan ook. Ik vind het heel vervelend. Heeft iemand advies?!
Ik heb sinds kort een diva cup en het bevalt me goed! Maar ik heb nog wel last van lekken... En het vervelendste is dat als ik wakker word meteen naar de wc moet. Het loopt er gewoon bij langs. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het 'pruttelt' daar dan ook. Ik vind het heel vervelend. Heeft iemand advies?!

donderdag 7 september 2017 om 18:52
Euh.. dat beter meebewegen snap ik niet. Volgens mij is dat niet zo hoor.Biebeltje schreef: ↑07-09-2017 17:30Nog een vraagje:
Een stuggere (Meluna Sport) klapt makkelijker uit (bij stevige bbspieren) en wordt volgens de eigen website ook aangeraden bij de sport die ik beoefen. Maar beweegt een wat soepeler model (Meluna Classic) niet beter mee en blijft daardoor beter "vacuum" zitten?
Misschien moet ik gewoon voor een "middenklasser" gaan en het maar gewoon gaan ervaren...
Aaargh...![]()
en dat is nou precies de reden dat ik er nog geen gekocht heb.
donderdag 28 september 2017 om 11:38
Ik moet er nog steeds één aanschaffen, maar vind het zo lastig welke. Ik twijfel nu tussen de Lunette 1, Me Luna Classic (S of M? De maten daarvan zijn weer anders) en de Claricup S.
Ter info: ik ben smal/fijn gebouwd, geen kinderen gehad en daarnaast hoge spanning op bekkenbodemspieren/moeilijk ontspannen. Ik sport niet veel. Heb hiervoor eigenlijk nooit tampons gebruikt, want vond dat ondingen.
Misschien volgende week maar even cutecotton bellen voor info, want vind het wel lastig en ben dan bang dat ik de verkeerde koop.
Ter info: ik ben smal/fijn gebouwd, geen kinderen gehad en daarnaast hoge spanning op bekkenbodemspieren/moeilijk ontspannen. Ik sport niet veel. Heb hiervoor eigenlijk nooit tampons gebruikt, want vond dat ondingen.
Misschien volgende week maar even cutecotton bellen voor info, want vind het wel lastig en ben dan bang dat ik de verkeerde koop.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
donderdag 28 september 2017 om 11:41
Dat meebewegen is niet van toepassing, van een soepelere verbreekt het vacuum juist sneller wanneer er spanning op komt te staan. Als je veel sport zou ik voor de sport gaan en anders voor de classic.Biebeltje schreef: ↑07-09-2017 17:30Nog een vraagje:
Een stuggere (Meluna Sport) klapt makkelijker uit (bij stevige bbspieren) en wordt volgens de eigen website ook aangeraden bij de sport die ik beoefen. Maar beweegt een wat soepeler model (Meluna Classic) niet beter mee en blijft daardoor beter "vacuum" zitten?
Misschien moet ik gewoon voor een "middenklasser" gaan en het maar gewoon gaan ervaren...
Aaargh...![]()
en dat is nou precies de reden dat ik er nog geen gekocht heb.
''Then let amorous kisses dwell

zondag 1 oktober 2017 om 12:59
Ik zou even bellen als je zo twijfelt. En het is toch geen ramp als degene die je kiest toch niet helemaal goed is? Dan kan je altijd een andere kiezen.-catnip schreef: ↑28-09-2017 11:38Ik moet er nog steeds één aanschaffen, maar vind het zo lastig welke. Ik twijfel nu tussen de Lunette 1, Me Luna Classic (S of M? De maten daarvan zijn weer anders) en de Claricup S.
maandag 2 oktober 2017 om 09:05
Ik heb mijn situatie aan de webshop voorgelegd en ze adviseerden om gewoon voor de Classic te gaan. Dus binnenkort maar eens eentje bestellen

maandag 15 januari 2018 om 15:58
Even dit topic een beetje misbruiken: Gisteren was ik bij het Kruidvat en daar lagen menstruactiecups te koop! Gewoon bij het maandverband en de tampons.
Ze vielen niet zo vreselijk op tussen alle verschillende verbanden en tampons en dan ook nog inlegkruisjes, maar ze lagen er maar wel mooi. 2 verschillende.
Misschien verkopen ze het al tijden, maar ik had het nooit eerder gezien.
Ze vielen niet zo vreselijk op tussen alle verschillende verbanden en tampons en dan ook nog inlegkruisjes, maar ze lagen er maar wel mooi. 2 verschillende.
Misschien verkopen ze het al tijden, maar ik had het nooit eerder gezien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 15 januari 2018 om 16:02

maandag 15 januari 2018 om 16:28
Helemaal mee eens.
Maar het is volgens mij nog steeds een vrij onbekend product + je moet toch even een drempel over om het te gebruiken. Mijn idee vooraf was ook dat het vast een kliederboel zou worden. Niet dus. En het inbrengen en eruithalen (autocorrect: eruitzagen...) is even oefenen. Maar daarna

Mijn 2 tienernichtjes durven tampons nog amper aan, dus die zie ik een cup nog niet zo snel gebruiken. Ze kenden het wel trouwens.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 16 januari 2018 om 09:21
Ik twijfel over het bestellen van een cup (en zo ja welke?). Ik moet van mijzelf sowieso een maand wachten voordat ik deze bestel.
Ik heb namelijk een klein halfjaar geleden een mirena laten plaatsen en hoewel mijn menstruatie op de meeste dagen inlegkruisje werk is lijkt een cup mij op de zwaardere (en misschien zelfs de lichtere?) dagen wel fijn. De Me Luna lijkt mij perfect (studentje dus 40$ voor zo'n cup red ik niet..), alleen hebben zij nog zo enorm veel keus.
Ten eerste twijfel ik over de maat.. Ik denk dat het een m zal worden (gemiddelde bouw en wel seks) en dan heb je nog de keus of je een staafje, knopje of helemaal niks wil..... Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Edit: En je hebt natuurlijk nog de stevigheid... Ik heb geeeeeen idee..
Ik heb namelijk een klein halfjaar geleden een mirena laten plaatsen en hoewel mijn menstruatie op de meeste dagen inlegkruisje werk is lijkt een cup mij op de zwaardere (en misschien zelfs de lichtere?) dagen wel fijn. De Me Luna lijkt mij perfect (studentje dus 40$ voor zo'n cup red ik niet..), alleen hebben zij nog zo enorm veel keus.
Ten eerste twijfel ik over de maat.. Ik denk dat het een m zal worden (gemiddelde bouw en wel seks) en dan heb je nog de keus of je een staafje, knopje of helemaal niks wil..... Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Edit: En je hebt natuurlijk nog de stevigheid... Ik heb geeeeeen idee..
dinsdag 16 januari 2018 om 09:35
Hier een groot fan.
Je mag de cup tot 12 uur inhouden (bij mij is hij dan 3 kwart vol op de zware dagen, dus prima te doen)
Dit wil zeggen dat ik het smorgens onder de douche verwissel en savonds nogmaals. Dus gewoon thuis en niet op werk.
Verder voor mij alleen maar voordelen, beter voor milieu, goedkoper, geen droog trekkerig gevoel, geen chemicalien in je vagina.
Bij mij lekt het eigenlijk nooit en ik kan ermee zwemmen sporten alles.
Die lekkage klinkt bij mij alsof de cup inderdaad te groot is waardoor hij in de C vorm blijft en niet uitklapt tot een O of hij is te klein waardoor er wat langsloopt.
dinsdag 16 januari 2018 om 09:41
dinsdag 16 januari 2018 om 10:02
@AusAngel, Je kan altijd even contact opnemen met de webshop. Die geven goed advies.
Ik heb er nu een sinds oktober. En ik moet eerlijk zeggen dat het prima bevalt. Qua uitvouwen ben ik er achter dat ik de vouw beter aan de achterkant kan doen, dan klapt hij beter terug. En ik verlies vrij weinig bloed: tegen het einde van de dag zit er echt maar een bodempje in.
Heb er nog niet mee durven sporten.
En ik zit nog in het stadium dat een kraantje op het toilet wel handig is...
Denk alleen dat ik er een kortere bij ga kopen want deze past qua lengte net.
Ik heb er nu een sinds oktober. En ik moet eerlijk zeggen dat het prima bevalt. Qua uitvouwen ben ik er achter dat ik de vouw beter aan de achterkant kan doen, dan klapt hij beter terug. En ik verlies vrij weinig bloed: tegen het einde van de dag zit er echt maar een bodempje in.
Heb er nog niet mee durven sporten.
En ik zit nog in het stadium dat een kraantje op het toilet wel handig is...
Denk alleen dat ik er een kortere bij ga kopen want deze past qua lengte net.