Ervaringen met bed leasen?
dinsdag 16 januari 2018 om 16:48
Mijn bed is af, mijn matras is 13 jaar oud en is hier en daar zo doorgezakt dat je echt op de lattenbodem zit. De lattenbodem zelf is ook kapot, regelmatig hang ik met mijn kont op de grond, de latten zitten los, verschuiven en dan is het mis. De ombouw is op zich nog prima alleen lelijk door gebruikerssporen. Ik krijg er echt last van, van m'n rug, m'n heupen en mijn schouders.
Door mijn recentelijke verhuizing is het geld even opper dan op, we hebben ontzettend veel kosten moeten maken noodgedwongen en dus niets om op terug te vallen. Ik probeer wel weer elke maand iets te sparen maar dat is momenteel niet voldoende om zoden aan de dijk te zetten.
Nu kwam ik via facebook een advertentie tegen over het leasen van een bed, voor 29.95 per maand. Voor mij op dit moment een overweging waard. Maar ik vraag me toch af hoe zoiets gaat, zijn hier mensen die een bed leasen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Ook ben ik benieuwd of het bed dat ik zou leasen wel echt splinternieuw is, het idee van een gebruikt bed staat me enorm tegen namelijk. Er zullen vast mensen zijn die hun betalingsverplichtingen niet nakomen of mensen die het bed niet lekker vinden slapen. Wat gebeurt er dan met zo'n bed waar een week of wat op geslapen is?
In elk geval, alle info is welkom..
Door mijn recentelijke verhuizing is het geld even opper dan op, we hebben ontzettend veel kosten moeten maken noodgedwongen en dus niets om op terug te vallen. Ik probeer wel weer elke maand iets te sparen maar dat is momenteel niet voldoende om zoden aan de dijk te zetten.
Nu kwam ik via facebook een advertentie tegen over het leasen van een bed, voor 29.95 per maand. Voor mij op dit moment een overweging waard. Maar ik vraag me toch af hoe zoiets gaat, zijn hier mensen die een bed leasen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Ook ben ik benieuwd of het bed dat ik zou leasen wel echt splinternieuw is, het idee van een gebruikt bed staat me enorm tegen namelijk. Er zullen vast mensen zijn die hun betalingsverplichtingen niet nakomen of mensen die het bed niet lekker vinden slapen. Wat gebeurt er dan met zo'n bed waar een week of wat op geslapen is?
In elk geval, alle info is welkom..
dinsdag 16 januari 2018 om 22:59
Ik heb een lichte vorm van smetvrees (officiele diagnose), ik loop niet de hele dag te poetsen maar ik heb wel de afwijking dat dingen voor mijn gevoel schoon moeten voelen. Anders doe ik niets anders dan daarover piekeren. Om me heen zie ik teveel dingen die me niet aanstaan. Mensen die met schoenen aan op bed gaan liggen, honden en katten die na hun avondwandeling op bed komen liggen (met vieze pootjes dus), en dan heb ik het nog niet eens over andermans lichaamssappen en huidschilfers. Geen 32 moltons die dat gevoel bij me weg kunnen nemen. Het is absoluut geen arrogantie van mij, het is mijn gevoel. Een tweedehands ombouw heb ik geen problemen mee, dat kun je schoonmaken. op zich kan mijn ombouw nog prima mee dus dat is geen noodzaak. Lattenbodems vind ik lastig, een enkele keer zie ik eens iets voorbij komen op een weggeefhoek maar dat zijn vaak hele goedkope, die zijn niet geschikt voor mijn gewicht helaas. Bij de kringloop hier zijn de enige lattenbodems te koop te samen met een ledikant, vaak voor nog redelijk hoge bedragen ook.Nav__ schreef: ↑16-01-2018 21:14Ik snap eerlijk gezegd niet wat er 'niet fris' is aan een gebruikt bed? Gebruikte matrassen kan ik nog inkomen, maar ook die kun je reinigen als je in een benarde situatie zit (bijvoorbeeld stomen of met een poeder die erin trekt en die je opzuigt). Dikke molton erop, daaroverheen een of twee matrashoezen en klaar ben je. Maargoed, daar zou ik ook niet enorm vrolijk van worden.
Gebruikte ombouw/lattenbodems onfris? Dat snap ik niet. Hoezo? Goed schoonmaken, nieuwe matrassen erop van Ikea of Leen en je hebt de boel als nieuw. Of ligt het aan mij...? Wat is er dan onfris aan?
Ik weet zelf ook hoe het is om niets te besteden te hebben, zo ben ik namelijk opgegroeid. Wij waren dan heel creatief, maar ook realistisch. Je kunt niet alles hebben...
Maar het is jouw geld. Het is hoe dan ook een behoorlijk bedrag aan het eind van de rit, want ook zo'n bedrijf moet er aan verdienen. Als je zoiets maar voor een jaar 'kunt' aangaan, is zo'n bed vast niet nieuw. Ze gooien de boel niet weg na een jaar. Lig je dus ook op een gebruikt nest.
Ik snap het dus niet zo goed...
Inmiddels heb ik wel nagedacht en ik denk dat ik toch ga sparen en mijn vakantiegeld bijleg voor een nieuw matras en lattenbodem. Ik zal dan inderdaad goedkoper uit zijn aan het einde van de rit. Ik ga het dus nog maar even uitzingen tot mei..
dinsdag 16 januari 2018 om 23:13
Zelf zou ik alles in delen kopen.
Koop eerst een nieuwe lattenbodem. Daar kun je eerst je oude matras opleggen. Erna kun je dan sparen voor een nieuw matras. Het bed kun je wel als laatste kopen. Desnoods verf je het oude over zodat het weer iets beter oogt.
Of je koopt eerst een nieuw matras.
Leg het tijdelijk op de grond. Probeer dan wel om het regelmatig omhoog te zetten, om te luchten.
Misschien kun je ergens gratis pallets krijgen leg je daar het matras op.
En dan sparen voor de rest
Koop eerst een nieuwe lattenbodem. Daar kun je eerst je oude matras opleggen. Erna kun je dan sparen voor een nieuw matras. Het bed kun je wel als laatste kopen. Desnoods verf je het oude over zodat het weer iets beter oogt.
Of je koopt eerst een nieuw matras.
Leg het tijdelijk op de grond. Probeer dan wel om het regelmatig omhoog te zetten, om te luchten.
Misschien kun je ergens gratis pallets krijgen leg je daar het matras op.
En dan sparen voor de rest
woensdag 17 januari 2018 om 09:38
Ginny, weet je wat je ook kunt doen? Bij jouw in de buurt zit vast wel een beddenwinkel. Stap er eens binnen, leg je probleem uit en kijk of zij een betalingsregeling met je aan willen gaan. Misschien krijgen ze af en toe wel oude lattenbodems of spiraalbodems retour, die nog prima zijn en die ze aan jou mee willen geven. Als je een Auping spiraalbodem van 30 jaar oud zo kunt krijgen, lig je echt meer dan prima.
woensdag 17 januari 2018 om 09:43
woensdag 17 januari 2018 om 10:34
Ik snap de weerstand van TO wel tegen een CC: je kan nu wel zeggen 'enkel voor een bed' maar de verleiding om die kaart dan ook voor andere doeleinden te gebruiken en zo ongemerkt een hoge schuld op te bouwen is wel reëel.
Om deze redenen willen wij ook geen CC en hebben wij de mogelijkheid roodstand van onze rekeningen op nul gezet.
Als we echt echt echt geld nodig hebben dan gaan we wel een kleine persoonlijke lening aan, maar dat is beperkt en kun je je schuld niet verder opbouwen - tenzij mits weer een nieuw contract etc. maar de drempel is iig hoger dan met een CC.
Wat die smetvrees betreft, ik snap je wel TO, maar ga je dan nooit op hotel of hoe doe je dat dan bij ziekenhuisopname?
Soit, ik zou in jouw plaats denk ik eerst kijken of ik die lattenbodem kan oplappen, desnoods wat kratten oid onder zetten, of je matras op palets of kratten op de grond leggen, denk dat dat al heel veel gaat schelen in comfort.
En zoals hierboven al gezegd je bed inderdaad in stukken kopen, van zodra je geld genoeg hebt voor lattenbodem die direct gaan halen, dan kan dat geld al niet meer op een andere manier verdwijnen.
Bij mij helpt het trouwens wel om cash te sparen. Ik weet dat er veel nadelen aan verbonden zijn, maar ik vind het veel moeilijker om cash geld uit mijn pot te halen dan om geld van mijn spaarrekening over te maken naar mijn zichtrekening.
Merk dat ik veel gedrevener ben bij cash sparen, is misschien ook iets voor jou?
Om deze redenen willen wij ook geen CC en hebben wij de mogelijkheid roodstand van onze rekeningen op nul gezet.
Als we echt echt echt geld nodig hebben dan gaan we wel een kleine persoonlijke lening aan, maar dat is beperkt en kun je je schuld niet verder opbouwen - tenzij mits weer een nieuw contract etc. maar de drempel is iig hoger dan met een CC.
Wat die smetvrees betreft, ik snap je wel TO, maar ga je dan nooit op hotel of hoe doe je dat dan bij ziekenhuisopname?
Soit, ik zou in jouw plaats denk ik eerst kijken of ik die lattenbodem kan oplappen, desnoods wat kratten oid onder zetten, of je matras op palets of kratten op de grond leggen, denk dat dat al heel veel gaat schelen in comfort.
En zoals hierboven al gezegd je bed inderdaad in stukken kopen, van zodra je geld genoeg hebt voor lattenbodem die direct gaan halen, dan kan dat geld al niet meer op een andere manier verdwijnen.
Bij mij helpt het trouwens wel om cash te sparen. Ik weet dat er veel nadelen aan verbonden zijn, maar ik vind het veel moeilijker om cash geld uit mijn pot te halen dan om geld van mijn spaarrekening over te maken naar mijn zichtrekening.
Merk dat ik veel gedrevener ben bij cash sparen, is misschien ook iets voor jou?
woensdag 17 januari 2018 om 10:51
GinnyJones schreef: ↑16-01-2018 22:59
Inmiddels heb ik wel nagedacht en ik denk dat ik toch ga sparen en mijn vakantiegeld bijleg voor een nieuw matras en lattenbodem. Ik zal dan inderdaad goedkoper uit zijn aan het einde van de rit. Ik ga het dus nog maar even uitzingen tot mei..
woensdag 17 januari 2018 om 11:02
[quote=GinnyJones post_id=28033915 time=1516139967 user_id=329643]
Ik heb een lichte vorm van smetvrees (officiele diagnose), ik loop niet de hele dag te poetsen maar ik heb wel de afwijking dat dingen voor mijn gevoel schoon moeten voelen. Anders doe ik niets anders dan daarover piekeren. Om me heen zie ik teveel dingen die me niet aanstaan. Mensen die met schoenen aan op bed gaan liggen, honden en katten die na hun avondwandeling op bed komen liggen (met vieze pootjes dus), en dan heb ik het nog niet eens over andermans lichaamssappen en huidschilfers. Geen 32 moltons die dat gevoel bij me weg kunnen nemen. Het is absoluut geen arrogantie van mij, het is mijn gevoel.
Je gaat dus ook nooit op hotel????
Ik heb een lichte vorm van smetvrees (officiele diagnose), ik loop niet de hele dag te poetsen maar ik heb wel de afwijking dat dingen voor mijn gevoel schoon moeten voelen. Anders doe ik niets anders dan daarover piekeren. Om me heen zie ik teveel dingen die me niet aanstaan. Mensen die met schoenen aan op bed gaan liggen, honden en katten die na hun avondwandeling op bed komen liggen (met vieze pootjes dus), en dan heb ik het nog niet eens over andermans lichaamssappen en huidschilfers. Geen 32 moltons die dat gevoel bij me weg kunnen nemen. Het is absoluut geen arrogantie van mij, het is mijn gevoel.
Je gaat dus ook nooit op hotel????
woensdag 17 januari 2018 om 11:57
Een goed matras is zeker wel te koop wat je nu kwijt zal zijn als je zelf aantal maanden gaat leasen.GinnyJones schreef: ↑16-01-2018 19:21Ik ben 180 en weeg 105 kilo, de meeste goedkope matrassen zijn daarom niet geschikt voor mij. Een luchtbed is evenmin een oplossing, dat slaapt echt voor geen meter. Toen ik nog weleens bij mijn ouders logeerde op geslapen maar vreselijk oncomfortabel en koud.
De lattenbodem is inmiddels omringd met 3 rollen ducttape maar het is nog steeds bagger. Bij Ikea zijn de lattenbodems die ik nodig heb 2x 70 euro en er staat bij dat ze gemaakt zijn voor de Ikea bedframes, ik weet dus niet of ze dan wel in mijn huidige bed passen, deze is niet van Ikea namelijk.
Ik heb geen kennissen die bedden overhebben, iedereen zit in de kinderen en met logerende vriendjes en vriendinnetjes hoef ik daar niet aan te komen. Daarnaast vind ik het ook niet fris. Dan lig ik eigenlijk nog liever op het slechte matras dat ik nu heb.
Alles bij elkaar genomen zat ik dus te denken aan leasen, ik heb verder geen schulden, kom dat ook niet. Ik weet inderdaad niet wat er zou gebeuren als je na 2 jaar (ofzo) wil opzeggen. Goed om dat nog eens na te vragen. Ik weet dat het in verhouding duurder is, maar toch is het aanlokkelijk. Het leasebed zal waarschijnlijk van een betere kwaliteit zijn dan wat ik zelf zou kunnen kopen na een jaar sparen. Het is lastig, ik zie voors en ik zie tegens..
Met 3 rollen ducttape zal het bed nog wel een jaar meegaan en zelf een aardbeving van 8.0 op de schaal van Richter overleven als je erin ligt te slapen.
Even snel zo lease bed bekeken, ziet er zeer matig uit is totaal zijn prijs niet waard. Ik denk goede lattenbodems en paar goede matrassen kom je met 500 euro een heel eind en slaapt beter dan zo,n over-geprijsde leasebed. Ombouw is bijzaak hebben wij hier nooit gehad en is ook niet nodig.
woensdag 17 januari 2018 om 12:55
Ik heb 2 weken geleden,ivm aanschaf verhoogde Auping, mijn bed met 2 verstelbare Auping spiralen verkocht op MP voor 50 euro. Ik zou nooit leasen,als je weinig geld hebt kijk op Marktplaats,staan zoveel bedden op,daarom heb ik maar 50 euro gevraagd wist ik zeker dat het binnen een week weg zou zijn.
woensdag 17 januari 2018 om 12:59
Volgens mij is alles nu beter dan je huidige slaapsituatie?? Dan maar een Ikea matrasje van 50 euro, heb jeGinnyJones schreef: ↑16-01-2018 19:21Ik ben 180 en weeg 105 kilo, de meeste goedkope matrassen zijn daarom niet geschikt voor mij.
tenminste een nieuw, fris matras ipv het kapotte doorgezakte matras van 13 jaar oud. Kan je daarna sparen
voor een betere.
♡
woensdag 17 januari 2018 om 13:01
Als je boven de 100 kilo weegt moet je geen Ikea matras kopen die zijn tot een kilo of 80.
Beter een duurdere waar je goed op kunt slapen
https://de-matrasfabriek.nl/matraswijze ... msgewicht/
En geen lattenbodem maar een spiraal.
woensdag 17 januari 2018 om 13:36
Van 3 rollen duct tape moet je je lattenbodem wel stevig kunnen krijgen. Zie dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=4IwYnhdaWEo
https://www.youtube.com/watch?v=4IwYnhdaWEo
woensdag 17 januari 2018 om 13:39
Waar staat dat? Ik weeg zelf ook boven de 100 kg en ik heb ook een Ikea-matras, weliswaar niet de goedkoopste. In het verleden stond er een keuzehulp op de site van Ikea (dat was in de tijd dat wij het gekocht hebben) en daar was wel de vraag of je zwaarder woog dan 80 kg. Maar dat was meer om een geschikte matras te vinden. Ik kreeg in ieder geval nog steeds opties om uit te kiezen.Habbekratz schreef: ↑17-01-2018 13:01Als je boven de 100 kilo weegt moet je geen Ikea matras kopen die zijn tot een kilo of 80.
woensdag 17 januari 2018 om 13:58
Wat een onzin. Ikea-matrassen zijn er in alle soorten en prijzen. Mijn Sultan Hasselbäck (is helaas niet meer te koop) was juist bij uitstek geschikt voor grote/zware mensen, ivm de dikte en de zwaarte van het matras. Helaas is Ikea gestopt met het verkopen van lengtematen, waardoor mijn nieuwe matras van een andere winkel moet komen.Habbekratz schreef: ↑17-01-2018 13:01Als je boven de 100 kilo weegt moet je geen Ikea matras kopen die zijn tot een kilo of 80.
woensdag 17 januari 2018 om 14:41
Wel komt er vaak kuilvorming voor bij IKEA matrassen.Voor boven de 100 kilo zou ik niet gaan voor een IKEA matras gaan er zijn betere opties.vrouwjagersma schreef: ↑17-01-2018 13:58Wat een onzin. Ikea-matrassen zijn er in alle soorten en prijzen. Mijn Sultan Hasselbäck (is helaas niet meer te koop) was juist bij uitstek geschikt voor grote/zware mensen, ivm de dikte en de zwaarte van het matras. Helaas is Ikea gestopt met het verkopen van lengtematen, waardoor mijn nieuwe matras van een andere winkel moet komen.
Ook een spiraal is geen aanrader, een goede lattenbodems is veel beter ook een boxspring kan er vaak niet tegen op.
woensdag 17 januari 2018 om 16:23
Ik moet toch een nieuw matras, dus wat kun je aanraden voor lange, stevige mensen? 220.slobberbone schreef: ↑17-01-2018 14:41Wel komt er vaak kuilvorming voor bij IKEA matrassen.Voor boven de 100 kilo zou ik niet gaan voor een IKEA matras gaan er zijn betere opties.
Ook een spiraal is geen aanrader, een goede lattenbodems is veel beter ook een boxspring kan er vaak niet tegen op.
woensdag 17 januari 2018 om 18:01
Hier een aantal goede matrassen.vrouwjagersma schreef: ↑17-01-2018 16:23Ik moet toch een nieuw matras, dus wat kun je aanraden voor lange, stevige mensen? 220.
Bodyguard van Bett1
Badenia Irisette
Ravensberger
Zowel Badenia als Ravensberger heeft meerdere zeer goede kwaliteits matrassen.
Laatste is in Nederland zeer goed verkrijgbaar. Tja en welke je moet nemen is ook welke voorkeur men heeft bv zacht matras, rugslaper welke bedbodem men gebruikt.
Zal zeker bij wat forse gewicht een matras nemen met hogere SG 55 of hoger.