Daten plannen VS spontaan

16-01-2018 20:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb nu een aantal dates gehad met een man die zegt erg druk te zijn met werk. We hebben niet veel appcontact: 1x per week ongeveer en we bellen zo ook 1x per week. Hij is schijnbaar erg van het last minute afspreken. Ik heb geen problemen met spontaan, maar ik heb het idee dat als ik hem last minute zou vragen om af te spreken hij 9 vd 10 keer niet kan. Omdat hij vooraf al aangeeft weer een gigantisch drukke week te hebben. Dat weerhoudt me dus van het vragen. Heb er een beetje een hekel aan gekregen dat mensen zeggen zo gigantisch druk te zijn dat het schijnbaar moeilijk is om een leuk afspraakje te plannen. Hij heeft een aantal keer gevraagd om last minute af te spreken. Soms 1 op 1 soms met vrienden erbij. Ik kon toen een paar keer niet, omdat ik al andere plannen had. Ik krijg het gevoel ook dat hij niet van tevoren wil afspreken, heb het wel eens voorgesteld maar toen zei hij dat hij me ook graag wilde zien maar ja daar hebben we het weer: heel erg druk was.

Kortom, voor mij voelt het nu een beetje dat ik een soort van gezelligheidsdame op afroep ben. En alleen wanneer hij nog een gaatje heeft of toevallig aan me denkt. Zal ik het gewoon laten gaan of nog iets proberen om af te spreken?
Laten gaan, laat hem maar aangeven wanneer hij dan wel kan ipv dat je achteraan moet vangen. En als dat te weinig is, dan kap je het af. If you're not a priority, don't be an option.
Wat een cryptische topictitel.
Iemand die zichzelf en zijn bezigheden zo belangrijk vindt zou ik laten gaan.
Ik word wantrouwig van zulke mensen. Hoeveel kan je 24/7 doen? En je vingers gebruiken voor een app kost gemiddeld een halve minuut. Als je het er bij 1 laat dan.
Klinkt niet alsof hij erg geïnteresseerd is in je. Laten gaan, zo is er geen lol mee te beleven toch.
gedoe = laten gaan.
Als in
" Het toernooi vanavond is afgelast. Dus laat ik eens Wollensjaal daten."
" Toch niet zulk mooi vandaag (zondag) om te zeilen. Nou, dan ga ik bij Wollensjaal in bed liggen."
" De Japanse klant staat met vertraging op Frankfurt Airport. Laat Wollensjaal dan maar mijn lunch verzorgen. Zij maakt wel lekkere hapjes voor me. En ze is zelf een lekker hapje als ik daar zin in heb."

Dan ben je inderdaad een oproepkracht.

Het doet me denken aan een klasgenote van de middelbare school.
Ze zei tegen me: "Ik ga in de vakantie elke dag met mijn vriendin Demi zwemmen en shoppen. Maar als Demi een keertje niet kan, dan bel ik jou wel."
Ik was het opvulmateriaal.
Klaar dan toch? Alsof hij als je een relatie hebt, wel ineens tijd zou hebben. Denk het niet.
Voor dat soort types gaan vrouwen aan de andere kant van het land wonen.
ik denk dat jouw gevoelletje wel klopt...
Cateautje schreef:
16-01-2018 20:43
?
Pff. Ik erger me kapot bij het lezen van je OP. Kan ook niet geloven dat je hier überhaupt in mee bent gegaan al. Wat is hier leuk aan?

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik toevallig iets soortgelijks meegemaakt, dus ik weet dat dit soort mannen echt bestaan. En dat ze bij andere vrouwen kennelijk wel verder komen met dit gedrag. Anyway: hij begon zelf over afspreken en ik had zoiets van, tuurlijk, wanneer kan je en wat zullen we gaan doen?

Toen kreeg ik te horen dat meneer het te druk had om een datum te kunnen prikken én dat hij alleen spontaan ‘s nachts bij me langs zou kunnen komen na zijn werkzaamheden. Dus hij vroeg of ik ook “spontaan” ben, want anders zou het niet gaan werken tussen ons. :rofl: :rofl: :rofl: Het bleek een of andere muzikant (producer van Nederlandse rap muziek) te zijn en dat had ik in eerste instantie totaal niet in de gaten. Later ontdekte ik het pas. Ik vroeg me al zeer verwonderd af waar al die arrogantie nou precies vandaan kwam. Ik heb uiteraard vriendelijk bedankt voor de eer.

Hier laat je je toch niet voor lenen? Hij maakt maar gewoon tijd. En anders is het klaar. Dit soort belachelijk onzinnig onfatsoenlijk gedoe moet je nooit tolereren. Vind ik.
Ik ken ook iemand die het woord 'flexibel' gebruikt in plaats van spontaan.
De ander moet 'flexibel' zijn.
Je wil niet, TO. Wat is er anders dan doen wat je zelf wil? Dat is overigens geen excuus om die ander te veroordelen om wat hij wil. Het past niet tussen jullie blijkbaar. Dat is alles.
Cateautje schreef:
16-01-2018 20:43
:rofl: inderdaad
Bedankt voor jullie reacties. Ja, de lol is er voor mij wel aardig af. Merk dat ik mijn interesse op deze manier gewoon kwijt raak. Meestal zijn ze wel enthousiaster. Ik laat het gewoon lekker zitten.
Wollensjaal schreef:
17-01-2018 10:20
Bedankt voor jullie reacties. Ja, de lol is er voor mij wel aardig af. Merk dat ik mijn interesse op deze manier gewoon kwijt raak. Meestal zijn ze wel enthousiaster. Ik laat het gewoon lekker zitten.
Maar het maakt toch verder ook weinig uit of hij enthousiast is of niet? Als hij nooit tijd voor je heeft heb jij er toch geen zin in hopelijk! Dan maakt het niet meer uit wat hij wel of niet doet.
Wollensjaal schreef:
17-01-2018 10:20
Meestal zijn ze wel enthousiaster. Ik laat het gewoon lekker zitten.
Dat is inderdaad een verstandige beslissing. Het lijkt erop dat hij je vooral als plan B ziet en wil afspreken wanneer het hem vooral goed uitkomt. Mogelijks ziet hij jou eerder als ontspanning. Bij een FWB kan dit wel, maar in een normale relatie hoort meer respect.
Charles_Gentle28 schreef:
17-01-2018 13:49
Dat is inderdaad een verstandige beslissing. Het lijkt erop dat hij je vooral als plan B ziet en wil afspreken wanneer het hem vooral goed uitkomt. Mogelijks ziet hij jou eerder als ontspanning. Bij een FWB kan dit wel, maar in een normale relatie hoort meer respect.

Ook van een FWB verwacht ik meer respect dan dat.
Ik heb ook een eigen leven en planning en als iemand daar geen rekening mee wil houden dan mag ie lekker ergens anders gaan FWBen.
Knuffelheks schreef:
17-01-2018 13:54
Ook van een FWB verwacht ik meer respect dan dat.
Dat hangt af van je onderlinge afspraken. Een last-minute extraatje vind ik (hypothetisch gezien) nog wel kunnen in aanvulling op langer vooruit geplande dates. Geilheid laat zich immers niet altijd plannen.
als hij weer eens spontaan appt dan zeg je eerst 'ja kan wel' en dan tien minuten voor de afspraak stuur je een berichtje dat je 'spontaan geen zin meer hebt'

hardstikke spontaan, kijken of hij het dan nog steeds zo leuk vind
Lorem Ipsum
Dit zou ook niks voor mij zijn, en ik denk dat hij niet echt heel erg geintereseerd is. Maar om nou die man zo te omschrijven als respectloos vind ik ook een beetje ver gaan. En zeggen "dat die vrouw zich hiervoor laat lenen" vind ik ook wat ver gaan.

Desinteresse is niet per se een lul. En interesse en een poging wagen is niet perse meteen een voetveeg. Maar gewoon geen match in dit geval.
Is hij wel single? Klinkt als een man die alleen maar kan als zijn vrouw even weg is en dus niks kan plannen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven