Ideetje voor date

16-01-2018 22:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay allemaal,

Ik heb dus binnenkort een date met echt een heel leuk meisje.
We weten nog niet precies wat we gaan doen maar daar gaat het even niet over.
Ik heb altijd het idee dat je iets van een cadeautje mee moet nemen op date voor haar.
Een beetje de standaard dingen zijn bloemen of een reep chocolade.
Maar dit vind ik dus echt zo afgezaagd, daarnaast loopt zij hier dan de rest van de date mee te hannessen.
Ik had daarom het idee 2 krasloten te kopen.
De uitleg hierbij is dan dat als we een groot bedrag winnen en het wordt niks, we het kunnen splitten.
Als het wel wat wordt kunnen we van dat geld leuke dingen doen.
Tuurlijk zullen we er geen geweldig bedrag mee winnen maar het gaat om het idee.
Is dit een beetje leuk voor een eerste date of vinden jullie het een beetje raar?
Voor een eerste date hoef je echt niet meteen uit te pakken met cadeautjes. De kans is aanwezig dat je daarmee ook het verkeerde signaal afgeeft (wil te graag/wanhopig). Maak er een leuke date van, komt er een vervolg, kun je altijd nog iets leuks doen.
De kans is groter dat je niks wint en je er ook niks leuks samen van kunt doen....

Ik zou niet direct staan te springen, zou me wel afvragen hoe hij dit in vredesnaam bedacht heeft. Dus iets anders dan anders is het in elk geval wel. Maar waarom iets kopen... Ik zou dit niet als een verplichting zien. Misschien is het juist leuker om in plaats daarvan zelf de date te bepalen en haar ergens mee heen te nemen? Weet je al een beetje wat ze leuk vindt of dat niet?
Nee, geen cadeautje doen op de eerste date.
Een leuke date hebben, focus je daar op!
Ik zou kraskaart echt de grootste afknapper ever vinden.
Gewoon niets. Koop ergens een pannenkoek of poffertjes of een kop koffie voor d’r.
Als eerste date zou ik gwn een drankje drinken of een leuke wandeling maken. Wandelen verlaagt ook nog is de zenuwen namelijk. Eerste date staat tenslotte in het teken om elkaar beter te leren kennen. Zou ik niet gelijk speciaal uitpakken, misschien vind je haar na die date helemaal niet zo leuk meer. Ga in ieder geval NIET naar de bioscoop!
Nee, kraslot zou ik niks vinden. Bloemen is iid niet handig, chocolade is altijd goed. :-D
Ik had ooit een blind date met een man met wie ik een paar berichtjes had uitgewisseld, en heel snel een afspraak had gemaakt. Was nog een beetje aan het aftasten hoe dat nou precies werkte, dat daten. Toen kwam hij aanlopen. Hij had een rode roos in cellofaan bij zich. Gevolg: ik liep met die kloteroos te sjouwen, en iedereen wist dat we een blind date hadden. Balen.
Moraal van dit verhaal: geen cadeautje meenemen. Gewoon gezellig wat drinken. Punt.
Moiren’ schreef:
16-01-2018 22:17
Gewoon niets. Koop ergens een pannenkoek of poffertjes of een kop koffie voor d’r.
Helemaal eens.
Nee, niet doen! Cadeautje op de eerste date is sowieso niet nodig, maar zeker geen krasloten.
Ik zou een lot dus leuk vinden.
Máár alleen als spontaan idee, als je al kletsend samen tegen de reclame oploopt bij het passeren van de sigarenboer.

Niks meenemen. Wel trakteren.
Moiren’ schreef:
Dit!
Ik zou als meisje bang ook zijn dat je stiekem gokverslaafd zou zijn ofzo. :A:
Chocola of iets anders lekkers wat in haar tas kan is wel leuk. Een kleine attentie kon ik wel waarderen hoor, bij een eerste date :proud:
Moiren’ schreef:
Dit!
Chocola of iets anders lekkers wat in haar tas kan is wel leuk. Een kleine attentie kon ik wel waarderen hoor, bij een eerste date :proud:
Wel heel lief trouwens dat je eraan denkt!
Labalade schreef:
16-01-2018 22:50
Dit!
Ik heb echt een bloedhekel aan gokken.
Geen kadootje, laat gewoon jezelf zien, als dat mooier is dan een prijsje van een kraslot (als het al een prijs oplevert dan waarschijnlijk een gratis nieuw lot, ben jij daar blij mee, zij misschien niet, en vind ze je een stumpert omdat zij het lot uit de loterij wil zijn) dan komt het helemaal goed. Ik wens je veel succes, doe gewoon iets wat je leuk lijkt en haar bekoort......
Fauna69 schreef:
16-01-2018 22:29
Ik had ooit een blind date met een man met wie ik een paar berichtjes had uitgewisseld, en heel snel een afspraak had gemaakt. Was nog een beetje aan het aftasten hoe dat nou precies werkte, dat daten. Toen kwam hij aanlopen. Hij had een rode roos in cellofaan bij zich. Gevolg: ik liep met die kloteroos te sjouwen, en iedereen wist dat we een blind date hadden. Balen.
Moraal van dit verhaal: geen cadeautje meenemen. Gewoon gezellig wat drinken. Punt.
Oh hier ben ik altijd zo bang voor lijkt me echt mega-gênant!

En inderdaad, niks doen! (tenzij je het meisje al goed kent)
Niets meenemen, trakteer haar gewoon op een drankje, net zo leuk!
Kraskaart = niet leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-01-2018 07:02
Kraskaart = niet leuk.
Dat lijkt me duidelijk, toch? Nu nog plannen ontvouwen....ik ben benieuwd, wat gaat het worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven