Onvruchtbaar door ex
donderdag 26 oktober 2017 om 13:55
Was dit maar Amerika...
Mijn ex is vreemdgegaan en heeft mij een SOA gegeven waardoor ik nu onvruchtbaar ben.
Ik vind dit best wel ingrijpend en dat hij het vrij bewust heeft gedaan. Hij heeft immers geen condoom gebruikt bij deze mevrouw en daarna zich niet laten testen en tussentijds ook met mij seks gehad zonder condoom. Hij heeft veel risicovolle stappen bewust genomen. Hij was zich bewust van de risico's van SOA's door meermalen voorlichting op school, en ik heb hem daar nog bewust van gemaakt door pas seks te hebben zonder condoom in onze relatie nadat we beiden een SOA test hadden gedaan.
Ik voel me op zijn zachts gezegd flink 'genaaid'. Ik ben nu op mijn 25ste voor de rest van mijn leven onvruchtbaar door zijn bewust risicovolle gedrag.
Kun je hier in Nederland iets mee?
Mijn ex is vreemdgegaan en heeft mij een SOA gegeven waardoor ik nu onvruchtbaar ben.
Ik vind dit best wel ingrijpend en dat hij het vrij bewust heeft gedaan. Hij heeft immers geen condoom gebruikt bij deze mevrouw en daarna zich niet laten testen en tussentijds ook met mij seks gehad zonder condoom. Hij heeft veel risicovolle stappen bewust genomen. Hij was zich bewust van de risico's van SOA's door meermalen voorlichting op school, en ik heb hem daar nog bewust van gemaakt door pas seks te hebben zonder condoom in onze relatie nadat we beiden een SOA test hadden gedaan.
Ik voel me op zijn zachts gezegd flink 'genaaid'. Ik ben nu op mijn 25ste voor de rest van mijn leven onvruchtbaar door zijn bewust risicovolle gedrag.
Kun je hier in Nederland iets mee?
woensdag 17 januari 2018 om 11:07
Sterkte, ik wens je alle goeds
woensdag 17 januari 2018 om 11:13
Hoe het juridisch zit weet je pas als je het juiste kanaal hebt gesproken. Op basis daarvan kan je dan een keuze maken.Lucylucille schreef: ↑17-01-2018 11:01Kan. Ik zou er persoonlijk nog gefrustreerder van worden als ik van een advocaat moet horen dat het onmogelijk is om hem te vervolgen of schade te verhalen voor iets wat simpelweg niet te bewijzen valt. Niemand kan bewijzen waar de soa vandaan komt, en stel dat ze wel op magische wijze zouden kunnen bewijzen dat het door de ex komt, is het nog niet hard te maken dat dit met opzet en/of met voorbedachte raden is gedaan.
Dat kan voor iedereen anders zijn, dat begrijp ik.
En ja welke stap iemand zet is idd heel persoonlijk en dan nog. Het is makkelijk om te zeggen zonder het meegemaakt te hebben wat ik of jij zou doen. Maar dat weet je pas echt als je er zelf instaat. Hopelijk gebeurt dat niet.
woensdag 17 januari 2018 om 11:23
Dit. Tegen mij is altijd gezegd dat ze pas gaan testen als je al een hele tijd zwanger probeert te worden en dan pas gaan kijken.nina1966 schreef: ↑26-10-2017 15:21Je hebt geen seks gehad dus na hem en probeerde ook niet zwanger te worden blijkbaar Dan zie ik nog geen enkele indicatie waarom je onvruchtbaar zou zijn. Ze gaan echt niet allerlei tests uitvoeren omdat iemand die niet probeert zwanger te raken dat tussendoor even wil . Ook met allerlei zichtbare dingen gaan ze eerst aangeven dat je het zo moet proberen. Hoe kom je er dan bij dat je onvruchtbaar bent.
Maar als TO klachten van pijn had kan er wel naar zijn gekeken en toen bijv. verkleefde eierstokken vonden.
Het is mij niet duidelijk uit TO's verhaal.
woensdag 17 januari 2018 om 11:29
Ah lees nu pas deze post. Heel veel sterkte TO.Brejules schreef: ↑26-10-2017 15:44Ze zijn door de chlamydia uiteindelijk hevig ontstoken geraakt. Dit begon kleiner met tussentijds bloedverlies en heb vaker aan de bel getrokken. Continu dezelfde test gekregen die continu weer geen uitslag gaven. Maanden later kwam ook pus. Weer aan de bel getrokken. Zelfde riedeltje. Maanden later heftige steken en dikke koorts voor wekenlang. Toen zijn andere onderzoeken van start gegaan maar was het in de tussentijd al te laat.
Ik vind het gênant dat ik dit hier allemaal in detail moet gaan uitleggen omdat menig persoon hier graag elk verhaal in twijfel trekt i.p.v. er vanuit gaan dat ik weet waar over ik praat en mijn vraag was 'kun je hier juridisch iets mee...'
Dankjewel voor de tips. Ik zie in door jullie advies dat ik hier helaas waarschijnlijk juridisch 0,0 mee kan. Mogelijk vraag ik het voor de zekerheid nog aan een letselschadeadvocaat; maar zoals jullie zeggen zal het antwoord zijn dat ik geen poot heb om op te staan. Maar dan heb ik in ieder geval gedaan wat ik kon. En kan ik weer verder.
Voor de rest die meer geïnteresseerd was in andere zaken dan mijn daadwerkelijke vraag; doe aan veilige seks.