Januari 2018 Storm
donderdag 18 januari 2018 om 11:21
Ik kreeg ook de Amber Alert regio Veluwe. Hier is het nu wat rustiger ± 10 minuten geleden ging het flink tekeer. De mat is weggewaaid bij de achter deur, de beschermrand is bijna van de trampoline en de glijbaan is weggewaaid van de stoep in het gras.
Als ik vanmiddag nog weg zou moeten zou ik denk ik wel gaan aangezien de storm aan het afnemen is.
Als ik vanmiddag nog weg zou moeten zou ik denk ik wel gaan aangezien de storm aan het afnemen is.
donderdag 18 januari 2018 om 11:21
Hier ook. Met de melding binnen te blijven en alleen 112 te bellen bij spoedgevallen. Ik schrok me de tyfus. Wat een rotgeluid zeg.Grobbekuiken_ schreef: ↑18-01-2018 11:15Ik kreeg net een NL Alert bericht over alleen 112 bellen bij spoed. Denk dat 112 inmiddels overspoelt is.
Het gaat er hier ook flink op, er klappert en rammelt van alles.
Ik vind hier dingen van.
donderdag 18 januari 2018 om 11:22
Ik kreeg net een mailtje dat m'n oudste niet naar school hoeft (maar daar is ze al sinds acht uur) De containers die nog niet geleegd zijn stuiteren door de straat en de dakbedekking waait van m'n schuur (weer
)
Oh en de schommelbank schommelde ook door de tuin. Maar de schutting staat nog.
Jeetje ik ben blij dat ik de jongste twee met de auto weg heb gebracht.
Alles waait schoon zo kunnen we trouwens dit keer ook niet zeggen...
Oh en de schommelbank schommelde ook door de tuin. Maar de schutting staat nog.
Jeetje ik ben blij dat ik de jongste twee met de auto weg heb gebracht.
Alles waait schoon zo kunnen we trouwens dit keer ook niet zeggen...
donderdag 18 januari 2018 om 11:22
Oef gelukkig maar. Dat lucht enorm op. Het lijkt hier iets rustiger al trouwens. Omgeving Amsterdam. Op mijn weerapp staat windkracht 7. Lijkt me te kloppen.Dahlia74 schreef: ↑18-01-2018 11:18In de loop van de middag wordt het weer rustig. In het westen al in de loop van de ochtend, in het oosten wat later. Morgen ook gewoon rustig.
Ik volg het live blog van de NOS en ANWB.
Werk zelf op de eerste verdieping van een nieuw pand met wind er vol op. Het beweegt aardig.
donderdag 18 januari 2018 om 11:23
Applausje voor een vriendin van mij.
Ze is verpleegster en vrij vandaag maar ik kreeg net een appje dat ze zich vrijwillig bij het ziekenhuis waar ze werk heeft gemeld om toch te gaan werken. Ze woont op loop afstand en er zijn blijkbaar een hoop verpleegsters die niet op hun werk kunnen komen nu.
Het schijnt behoorlijk vol te zitten op de eerste hulp met mensen die gevallen zijn.
Ze is verpleegster en vrij vandaag maar ik kreeg net een appje dat ze zich vrijwillig bij het ziekenhuis waar ze werk heeft gemeld om toch te gaan werken. Ze woont op loop afstand en er zijn blijkbaar een hoop verpleegsters die niet op hun werk kunnen komen nu.
Het schijnt behoorlijk vol te zitten op de eerste hulp met mensen die gevallen zijn.
donderdag 18 januari 2018 om 11:23
donderdag 18 januari 2018 om 11:24
donderdag 18 januari 2018 om 11:26
Haha ja dat zal best. Heb afgelopen jaar een keer 5 uur op Schiphol moeten wachten omdat mijn vlucht naar Engeland geannuleerd was vanwege de mist. Ik heb zo'n enorme hekel aan wachten. En dan 5 uur wachten op een stukkie vliegen van drie kwartier. Had net zo goed kunnen gaan zwemmen.the-dowager schreef: ↑18-01-2018 11:20Ik vloog met die storm begin januari en ik heb er eerlijk gezegd helemaal niks van gemerkt bij het opstijgen. Zo lang de wind maar recht op je vliegtuig staat bij het stijgen en landen is storm helemaal geen probleem. Was wel lekker rustig op Schiphol die dag, trouwens.![]()
Dat verbaasd me wel, dat je er geen last van hebt in een vliegtuig. We hadden in Brazilie ook een keer een storm toen we in zo'n klein, gammel vliegtuig zaten en dat was toch echt niet fijn. Was echt doodsbang toen.
Ah het vliegverkeer stilgelegd, dat verklaard de 'rustige' lucht.
Heb ook geen alert gehad nog hier.
donderdag 18 januari 2018 om 11:28
Noord-Hollandbagheera91 schreef: ↑18-01-2018 11:27In welke regio komt de nl alert binnen?
Ik heb net een nieuwe tijdelijke mobiel weet niet of die goed is ingesteld
Ik vind hier dingen van.
donderdag 18 januari 2018 om 11:29
Zwartvlekje schreef: ↑18-01-2018 11:23Applausje voor een vriendin van mij.
donderdag 18 januari 2018 om 11:31
Ik hoor nu een vliegtuig overkomen, lijkt me doodeng om vandaag te moeten vliegen!Madrid87 schreef: ↑18-01-2018 11:18Echt he? Ik vraag me af of er iets vliegt nu, heb nog geen vliegtuig gezien vandaag ( woon vlak naast Schiphol en zie ze altijd stijgen ), ook niet zien landen. Was ik mooi een hele dag kwijt geweest aan vertragingen. Ga juist zo vroeg naar Madrid zodat ik nog een hele dag extra heb om vakantie te vieren.
Gelukkig dat je schuttingen nog niet omgevallen zijn!
Hier hoorde ik net iets vallen in huis dus ga even zoeken wat het was.
Overal sirenes hier ook trouwens.
Ik woon in een oud huis dat soms schudt bij flinke windstoten. Zeker in bed voel ik het dan heel duidelijk. Ik vind het helemaal niks, maar volgens meerdere mensen hoort het bij dit type huizen en is het een goed teken. Verder valt het hier mee, onze schuttingen staan nog en zelfs onze plantenbakken hangen nog. Bij een van de buren stond er wel een schutting op omvallen maar die hebben we met een paar andere buren even gestut.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 18 januari 2018 om 11:31
https://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp.aspxbagheera91 schreef: ↑18-01-2018 11:27In welke regio komt de nl alert binnen?
Ik heb net een nieuwe tijdelijke mobiel weet niet of die goed is ingesteld
donderdag 18 januari 2018 om 11:32
donderdag 18 januari 2018 om 11:33
IK heb met de kerst Diamond Paiting gekregen om te kijken of ik het leuk vind.