Vriend wil trouwen, iemand ervaring met islamitisch huwelijk

19-01-2018 13:04 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies,
Ik ben nieuw hier op het forum, zag nergens een voorsteltopic, dus maar eventjes tegelijkertijd :hello:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met een Egyptische man die hier al 3 jaar woont en om alvast even duidelijk te zijn, zijn papieren al helemaal in orde heeft ( incl. Nederlands paspoort). Ik ken de vooroordelen, dus haal ik die maar gelijk eventjes onderuit ;)

We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven. We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn. Als we daar over beginnen te praten zijn we voor we het door hebben alweer uren verder, maar dat hebben we altijd als we praten hahaha! Een van ons moet dan echt afkappen omdat we anders niet aan slaap toekomen. :hihi:

De laatste week had ik een vreemd gevoel, alsof hij zich terugtrok van me. Ik ben hoog sensitief en had daar veel moeite mee, ondanks dat hij zei dat er niks aan de hand was. Gisteravond hadden we een van onze lange telefoongesprekken en ik heb toen mijn gevoel uitgesproken, dat ik wist dat er iets was veranderd en me daar een beetje zorgen om maakte. Hij stelde me gerust dat er niets aan zijn gevoel voor mij was veranderd, maar dat hij dichter bij God wilde zijn.
Ik begreep niet helemaal wat hij daarmee bedoelde, maar hij heeft me uitgelegd dat hij er moeite mee heeft om een sexuele relatie met me te hebben zonder dat we getrouwd zijn. Dat is niets dat met mij te maken heeft, maar hij voelt zich schuldig nadat we intiem zijn geweest. Hij was bang dat ik hem niet zou begrijpen en we daar ruzie over zouden krijgen, daarom wachtte hij tot het juiste moment om daar over te beginnen.
En ik me maar zorgen maken over eventuele verminderde gevoelens en allerlei andere zorgen.....
En toen was daar ineens een gesprek over trouwen. Hij wil met me trouwen!
Dat zag ik totaal niet aankomen, ook al hebben we eerder gesproken over het huwelijk in onze culturen en religies. Hij weet hoe belangrijk het voor me is om maar 1 keer te trouwen. Hij is eerder getrouwd geweest en gescheiden. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was! Hij sprak zelfs over een ring, omdat ik hele kleine handen en vingers heb weet hij niet of hij een ring kan vinden in mijn maat haha.

Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Het uitstellen van sexuele dingen vind ik uiteraard lastig, maar dat hij zich achteraf schuldig voelt vind ik veel erger. Sex is voor mij heel belangrijk in een relatie, maar niet als dat een naar gevoel voor een van ons beiden veroorzaakt. De relatie en de liefde zelf zijn veel belangrijker voor mij. We zijn ook geen pubers meer, ik ben 39 en hij is 30. We weten beiden het verschil tussen lust en liefde.

Ik weet zelf niet veel over een islamitisch huwelijk, zijn er ladies hier die daar ervaring mee hebben? Hij heeft me nog niet gevraagd, maar zei wel dat hij iets gaat regelen om het speciaal voor me te maken. T is een echte man die niet bekend is met romantische dingen, dus ik ben reuze benieuwd wat hij gaat verzinnen haha.

Heb al het een en ander op internet gelezen over de islamitische verloving etc, maar zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.

Liefs! -X-!
*Have a heart that never hardens*
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
19-01-2018 15:42
Nou dat hoeft op zich niet hoor. Ik ben 3 weken samen met nieuwe vriend, en ben in die tijd bijna doodgegaan, dus das toch vrij heftig :P

Wat rot voor je :hug:

Mijn man en ik hebben elkaar overigens leren kennen toen ik net een trauma had opgelopen, wij wisten ook vrij snel wat we aan elkaar hadden en waar de addertjes onder gras in onze relatie lagen.

Hoe wij in die periode met elkaar omgingen heeft onze verdere relatie (ten goede) gedefinieerd.
Ik wist na een half jaar ook dat hij de man was met wie ik oud zou worden.

Het kan dus wel.

Maar TO beschrijft een ruzie over wat ze gaan eten al als een heftige ruzie.
Dan is je perceptie van heftig dan toch een beetje anders.
Dat ze zich daarnaast enorm naïef toont en dat haar vriend haar binnen 4 maanden al aan het veranderen is, schept ook niet bepaald veel vertrouwen :sigh:
Niet doen!

Ik kan mij niet voorstellen dat je 39 bent. Je klinkt als de eerste beste onnozelaar.
Jullie praten blijkbaar uren over het geloof. Maar kunnen andere onderwerpen ook zo goed besproken worden?
.
Krijg het idee dat er getrouwd moet worden omdat dan pas sex mogelijk is. Als er 1 foute reden is om te trouwen, lijkt me die wel, zeker als het vooralsnog de enige reden is. Na 16 weken ben je verliefd, maar houden van en elkaar echt kennen is wezenlijk anders imo.
Alle reacties Link kopieren
We hebben heftige ruzies gehad omdat ik vlak nadat we elkaar leerden kennen plotseling mijn beste vriend ben verloren. Hij heeft zelfmoord gepleegd en ik was zo in paniek dat ik al mijn verdriet en boosheid op mijn vriend heb losgelaten.
Ik was echt een vreselijke draak en ging tekeer tegen hem op een alles behalve leuke manier. Hij heeft dat laten gebeuren en me uit laten razen, omdat hij weet dat ik niet mezelf was op dat moment.
Toen ik bij hem thuis was en alleen wilde zijn met mijn verdriet heeft hij me veilig thuis gebracht en me tijd gegeven om te rouwen. Hij vond het ontzettend moeilijk, maar gaf me de ruimte om tot mezelf te komen.
Hij vroeg me alleen om goed voor mezelf te zorgen en hem te bellen als ik hem nodig had.
Toen ik hem na 2 weken een berichtje had gestuurd via whatsapp belde hij me 40 minuten later op. Of ik de voordeur open wilde doen, want het was koud buiten.

Hij is misschien niet de meest romantische man in de zin van kaarsjes en dat soort gekkigheid, maar dat hij daar zomaar stond en me een dikke knuffel gaf was fantastisch.

Daar zijn we sterker uit gekomen, we hebben veel gesproken over onze eigen manier van het verwerken van een crisis. Hij stelde voor om in zo'n situatie samen weg te rennen, want hij had het er erg moeilijk mee.

De reden dat hij is gescheiden is overspel van zijn ex-vrouw. Zij is half Nederlands en half Egyptisch en ze hebben elkaar leren kennen toen ze in Egypte op vakantie was. Ze zijn na een relatie van bijna een jaar daar getrouwd en omdat zij zich niet wilde vestigen daar, is hij naar Nederland gekomen.
Hij is in juni 4 jaar in Nederland en had zijn paspoort en inburgering al rond voordat we elkaar kenden. Zijn ex wilde niet voor de Nederlandse wet trouwen, ondanks dat hij dat wel wilde. Het enige dat ze wilde was een kind, ze hebben een zoontje van 2 jaar.
Nadat hij zijn paspoort had, heeft ze hem op straat gezet en een scheiding aangevraagd. Ze had al een relatie met een andere man en woont sindsdien met die man samen. Dit zijn niet alleen zijn woorden, hij laat me regelmatig e-mails lezen die ze hem stuurt waarin ze dat zelf vertelt. Ik heb haar nog niet persoonlijk ontmoet, maar zijn zoontje wel. Ze weet van onze relatie en dreigt soms om zijn zoon bij hem weg te houden. Zulke drama's vind ik niet gepast in het bijzijn van een kind. Hij haalt dus zelf zijn zoontje op en brengt hem zelf terug.

Ik vind het best grappig dat ik naïef word genoemd en dat dit mijn eerste relatie zou zijn 'omdat dit de eerste man is die interesse in me toont'
*Have a heart that never hardens*
Na zoveel topics over de kleinste twijfels, is dit best eens een leuk topic om te lezen. Eindelijk iemand zonder remmingen die heerlijk naief zich vol in een nieuw kansloos huwelijk gaat storten. Ik voel nog vele nieuwe (relatie)topics van TO als vervolg hierop aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je eigenlijk met dit topic?
Sensitiva schreef:
19-01-2018 16:02


Ik vind het best grappig dat ik naïef word genoemd en dat dit mijn eerste relatie zou zijn 'omdat dit de eerste man is die interesse in me toont'
Grappig he? Je hebt blijkbaar geen idee hoe je overkomt. Ook op adviezen/vragen reageer je niet echt. Je typt alleen maar lange verhalen waarin je hem ophemelt.
Weet je, het is praten tegen een muur bij jou. Ga maar lekker trouwen. Beste keus ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik omschreef het als een woordenwisseling, het beslissen wat er gekookt zou worden, niet als een heftige ruzie ;)
*Have a heart that never hardens*
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen kopen condooms als ze willen neuken, sommige gaan trouwen.
Ik vind het best hypocriet. Eerder was het wel oké, nu opeens niet meer.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Zijn ex wilde niet trouwen, maar heeft wel een scheiding aangevraagd?

Wel heel erg aardig dat ze dat pas heeft gedaan toen hij een paspoort had. Eigen-aardig.
Nogmaals mijn vraag: heb jij zijn Nederlandse paspoort met eigen ogen gezien?
Alle reacties Link kopieren
De bedoeling van dit topic is nog steeds om ervaringen van andere dames te horen, hoe hebben zij dat aangepakt en vorm gegeven?

Een tijd geen sex hebben is juist verhelderend om te kijken hoe diep de gevoelens voor elkaar gaan. Het scheiden van liefde en lust is helemaal niet verkeerd.
Wat ik voornamelijk lees zijn bedenkingen en waarschuwingen. Ik ben daar heel dankbaar voor, heb ook nog helemaal niets besloten nogmaals.
*Have a heart that never hardens*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zijn paspoort inderdaad met eigen ogen gezien. :sherlock:
*Have a heart that never hardens*
Je kunt paspoorten ook kopen, daar wordt regelmatig reclame voor gemaakt van verwijderd op het Viva forum ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben islamitisch getrouwd, een paar dagen na ons trouwfeest. Het stelt niet veel voor. Een imam citeerde een aantal verzen uit de Koran en dat was het. Er moeten wel meerdere getuigen bij aanwezig zijn. En een mahram, maar ik weet niet of dat een vereiste is voor een christelijke vrouw. Daarna hebben we uitgebreid gedineerd met onze directe families.
Phineas schreef:
19-01-2018 16:27
Je kunt paspoorten ook kopen, daar wordt regelmatig reclame voor gemaakt van verwijderd op het Viva forum ;-)

Ik wilde het net zeggen :rofl:
Ik vraag ook altijd aan een nieuwe vlam of ik zijn paspoort even mag zien. Standaard procedure.
Didem schreef:
19-01-2018 16:40
Ik ben islamitisch getrouwd, een paar dagen na ons trouwfeest. Het stelt niet veel voor. Een imam citeerde een aantal verzen uit de Koran en dat was het. Er moeten wel meerdere getuigen bij aanwezig zijn. En een mahram, maar ik weet niet of dat een vereiste is voor een christelijke vrouw. Daarna hebben we uitgebreid gedineerd met onze directe families.
Dat is de bruiloft. Ik heb het idee dat TO ervaringen wil horen over het getrouwde leven zogezegd.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 16:45
0.38% gewijzigd
Sensitiva schreef:
19-01-2018 16:02
We hebben heftige ruzies gehad omdat ik vlak nadat we elkaar leerden kennen plotseling mijn beste vriend ben verloren. Hij heeft zelfmoord gepleegd en ik was zo in paniek dat ik al mijn verdriet en boosheid op mijn vriend heb losgelaten.
Ik was echt een vreselijke draak en ging tekeer tegen hem op een alles behalve leuke manier. Hij heeft dat laten gebeuren en me uit laten razen, omdat hij weet dat ik niet mezelf was op dat moment.'
Sorry, maar dit heeft dus niets te maken met een gepassioneerd conflict.Is ook geen ruzie, hij liet jou uitrazen.

Zonder al te veel details prijs te willen geven kan ik zeggen dat ik e.e.a. weet van inburgeren en naturalisatie.
Dus ik herhaal de vraag die anderen al een paar keer hebben gesteld : heb je zijn nederlandse paspoort van binnen en van buiten gezien?
ava75 schreef:
19-01-2018 16:45
Sorry, maar dit heeft dus niets te maken met een gepassioneerd conflict.Is ook geen ruzie, hij liet jou uitrazen.

Zonder al te veel details prijs te willen geven kan ik zeggen dat ik e.e.a. weet van inburgeren en naturalisatie.
Dus ik herhaal de vraag die anderen al een paar keer hebben gesteld : heb je zijn nederlandse paspoort van binnen en van buiten gezien?
Het is natuurlijk wel raar om specifiek naar het paspoort van je nieuwe vlam te vragen.
Waarom zou ze dat moeten doen? Vragen ; oké, maar van binnen en buiten bekijken..?
Als hij werk heeft, heeft hij sowieso een verblijfsvergunning.

Edit: ze heeft hem gezien.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 16:50
6.14% gewijzigd
Sensitiva schreef:
19-01-2018 16:25
Ik heb zijn paspoort inderdaad met eigen ogen gezien. :sherlock:
Bedoel je niet gewoon zijn verblijfsdocument van de IND?
Een nl paspoort kan hij echt net hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sensitiva schreef:
19-01-2018 16:24
De bedoeling van dit topic is nog steeds om ervaringen van andere dames te horen, hoe hebben zij dat aangepakt en vorm gegeven?
Zoals je hebt kunnen lezen, heb ik ervaring. Ik kan vertellen hoe wij het aangepakt hebben en wat ik weet uit mijn omgeving:
1) ik weet van stellen dat ze naar de moskee zijn gegaan en daar ter plekke getuigen hebben gezocht. Ken gevallen waarbij de dame dan ook meteen de Shahada deed.
2) Vrienden van ons hebben het thuis op de bank van de huiskamer geregeld met een geestelijke en 4 zelf uitgezochte getuigen.
3) Wijzelf hebben er een klein feestje van gemaakt: ceremonie vond plaats tijdens dat feestje. We waren feestelijk aangekleed, hadden ca 35 mensen uitgenodigd en voor iedereen eten. Familie had als verrassing een keuze bruiloftstaart geregeld.

Zoals je in mijn eerdere reactie heb kunnen lezen, waren wij 2,5 jaar samen. Wij hebben het qua evenement aangevlogen als een gewoon huwelijk, maar dan zonder de juridische commitment en zonder bruidsjurk want dat is niet mijn ding. Ik zou in jou geval kiezen voor benadering 1) of 2). In alle gevallen zou ik (nog) niet juridisch trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sensitiva schreef:
19-01-2018 16:24
Een tijd geen sex hebben is juist verhelderend om te kijken hoe diep de gevoelens voor elkaar gaan. Het scheiden van liefde en lust is helemaal niet verkeerd.
Zoals je hebt gelezen, heb ik ook daar ervaring mee. Niet met mijn huidige man, maar met een ex daarvoor. Mijn ervaring daarmee is dat het onnodige druk op het trouwen legt en voor drama en gedoe zorgt.Probeer jij maar niet aan elkaar te zitten als je ram-verliefd bent.
gizzmo-returns schreef:
19-01-2018 16:49
Bedoel je niet gewoon zijn verblijfsdocument van de IND?
Een nl paspoort kan hij echt net hebben.
Dan moet hij toch nog een partner hebben?
Pas na 5 jaar wordt het voor onbepaalde tijd dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Didem schreef:
19-01-2018 16:40
Ik ben islamitisch getrouwd, een paar dagen na ons trouwfeest. Het stelt niet veel voor. Een imam citeerde een aantal verzen uit de Koran en dat was het. Er moeten wel meerdere getuigen bij aanwezig zijn. En een mahram, maar ik weet niet of dat een vereiste is voor een christelijke vrouw. Daarna hebben we uitgebreid gedineerd met onze directe families.
dit. Wat je er verder omheen doet is net zo persoonlijk als bij een wettelijk huwelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven