Vriend wil trouwen, iemand ervaring met islamitisch huwelijk

19-01-2018 13:04 271 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies,
Ik ben nieuw hier op het forum, zag nergens een voorsteltopic, dus maar eventjes tegelijkertijd :hello:

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met een Egyptische man die hier al 3 jaar woont en om alvast even duidelijk te zijn, zijn papieren al helemaal in orde heeft ( incl. Nederlands paspoort). Ik ken de vooroordelen, dus haal ik die maar gelijk eventjes onderuit ;)

We zijn enorm aan elkaar gewaagd en hebben dezelfde normen en waarden over belangrijke dingen in het leven. We geloven beiden in God, hoe meer we over religie spreken, hoe meer we er achter komen dat we precies hetzelfde geloven. Hij stuurt me soms verzen uit de Koran en ik hem soms uit de Bijbel en vinden het beiden interessant om te ervaren hoe klein de verschillen tussen onze religies zijn. Als we daar over beginnen te praten zijn we voor we het door hebben alweer uren verder, maar dat hebben we altijd als we praten hahaha! Een van ons moet dan echt afkappen omdat we anders niet aan slaap toekomen. :hihi:

De laatste week had ik een vreemd gevoel, alsof hij zich terugtrok van me. Ik ben hoog sensitief en had daar veel moeite mee, ondanks dat hij zei dat er niks aan de hand was. Gisteravond hadden we een van onze lange telefoongesprekken en ik heb toen mijn gevoel uitgesproken, dat ik wist dat er iets was veranderd en me daar een beetje zorgen om maakte. Hij stelde me gerust dat er niets aan zijn gevoel voor mij was veranderd, maar dat hij dichter bij God wilde zijn.
Ik begreep niet helemaal wat hij daarmee bedoelde, maar hij heeft me uitgelegd dat hij er moeite mee heeft om een sexuele relatie met me te hebben zonder dat we getrouwd zijn. Dat is niets dat met mij te maken heeft, maar hij voelt zich schuldig nadat we intiem zijn geweest. Hij was bang dat ik hem niet zou begrijpen en we daar ruzie over zouden krijgen, daarom wachtte hij tot het juiste moment om daar over te beginnen.
En ik me maar zorgen maken over eventuele verminderde gevoelens en allerlei andere zorgen.....
En toen was daar ineens een gesprek over trouwen. Hij wil met me trouwen!
Dat zag ik totaal niet aankomen, ook al hebben we eerder gesproken over het huwelijk in onze culturen en religies. Hij weet hoe belangrijk het voor me is om maar 1 keer te trouwen. Hij is eerder getrouwd geweest en gescheiden. Ik had geen idee dat hij daar zo mee bezig was! Hij sprak zelfs over een ring, omdat ik hele kleine handen en vingers heb weet hij niet of hij een ring kan vinden in mijn maat haha.

Hij vroeg me of ik met hem wilde trouwen en ik heb gezegd dat ik deze vraag uiteraard niet via de telefoon ga beantwoorden, al schreeuwde mijn hart keihard van binnen: Natuurlijk wil ik dat, mafkees! Ik kan me mijn toekomst zonder hem simpelweg niet voorstellen. We hebben zo'n speciale connectie, ondanks onze gepassioneerde conflicten begrijpen we elkaar en ondersteunen we elkaar in onze dromen.

Het uitstellen van sexuele dingen vind ik uiteraard lastig, maar dat hij zich achteraf schuldig voelt vind ik veel erger. Sex is voor mij heel belangrijk in een relatie, maar niet als dat een naar gevoel voor een van ons beiden veroorzaakt. De relatie en de liefde zelf zijn veel belangrijker voor mij. We zijn ook geen pubers meer, ik ben 39 en hij is 30. We weten beiden het verschil tussen lust en liefde.

Ik weet zelf niet veel over een islamitisch huwelijk, zijn er ladies hier die daar ervaring mee hebben? Hij heeft me nog niet gevraagd, maar zei wel dat hij iets gaat regelen om het speciaal voor me te maken. T is een echte man die niet bekend is met romantische dingen, dus ik ben reuze benieuwd wat hij gaat verzinnen haha.

Heb al het een en ander op internet gelezen over de islamitische verloving etc, maar zou het fijn vinden om ervaringen van andere vrouwen te horen.

Liefs! -X-!
*Have a heart that never hardens*
Vaag verhaal van die ex.
Alle reacties Link kopieren
Didem schreef:
19-01-2018 16:40
Ik ben islamitisch getrouwd, een paar dagen na ons trouwfeest. Het stelt niet veel voor. Een imam citeerde een aantal verzen uit de Koran en dat was het. Er moeten wel meerdere getuigen bij aanwezig zijn. En een mahram, maar ik weet niet of dat een vereiste is voor een christelijke vrouw. Daarna hebben we uitgebreid gedineerd met onze directe families.
Dankje!
*Have a heart that never hardens*
Alle reacties Link kopieren
Triest eigenlijk dat ze zo wanhopig is dat ze na een paar weken helemaal hoteldebotel is en de realiteit niet in wil zien. Dan ben je 39 en heb je het intellect van n 16 jarige.
30 jaar, binnen 1 jaar getrouwd. Kindje van 2. En nu opnieuw willen trouwen na 4 maanden relatie.

TO, succes hoor. Je wil toch niets aannemen. Iedereen heeft zijn eigen weg te bewandelen. Ik wens je daarin succes.
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:

Ik heb die jonge vent wel vastgelegd. Ik zeg doen!
Doreia schreef:
19-01-2018 17:04
30 jaar, binnen 1 jaar getrouwd. Kindje van 2. En nu opnieuw willen trouwen na 4 maanden relatie.

TO, succes hoor. Je wil toch niets aannemen. Iedereen heeft zijn eigen weg te bewandelen. Ik wens je daarin succes.

Ik verwacht een oepsie.
Star² schreef:
19-01-2018 17:08
Ik verwacht een oepsie.
Waar is Corona als je hem nodig hebt...
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 17:14
Waar is Corona als je hem nodig hebt...
:biggrin:

Op de vrijmibo.
Alle reacties Link kopieren
Sensitiva schreef:
19-01-2018 16:24
De bedoeling van dit topic is nog steeds om ervaringen van andere dames te horen, hoe hebben zij dat aangepakt en vorm gegeven?

Een tijd geen sex hebben is juist verhelderend om te kijken hoe diep de gevoelens voor elkaar gaan. Het scheiden van liefde en lust is helemaal niet verkeerd.
Wat ik voornamelijk lees zijn bedenkingen en waarschuwingen. Ik ben daar heel dankbaar voor, heb ook nog helemaal niets besloten nogmaals.
Stel je hebt een dochter van een jaar of 24. Die komt thuis en zegt dat ze gaat (islamitisch)trouwen met haar vriendje welke ze net 4 maanden heeft. Wat zou jij dan zeggen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 17:14
Waar is Corona als je hem nodig hebt...

Onder mijn negeer :rofl:
Star² schreef:
19-01-2018 17:17
Onder mijn negeer :rofl:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je prachtige roze bril, maar trouwen zou ik toch pas doen als je glazen weer helder en op de juiste sterkte geslepen zijn.
Gefeliciteerd en veel geluk samen.

(Als je net zo goed maar je man luistert als naar de mensen op dit forum dan moet het goed komen)
:flag:
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-01-2018 17:16
Stel je hebt een dochter van een jaar of 24. Die komt thuis en zegt dat ze gaat (islamitisch)trouwen met haar vriendje welke ze net 4 maanden heeft. Wat zou jij dan zeggen?
Ik zou eerst vragen of ze al heeft ingestemd met zijn vraag of niet.
*Have a heart that never hardens*
Typisch. Je vraagt naar informatie en ervaringen. Ik lees hier van verschillende mensen heel veel kennis en info en daar ga je helemaal niet op in.
Sensitiva schreef:
19-01-2018 17:44
Ik zou eerst vragen of ze al heeft ingestemd met zijn vraag of niet.

Wat is dat nou voor raar antwoord? De stelling is dat je dochter zegt dat ze gaat trouwen.
Dat. Ze. Gaat. Trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Trouwen na vier maanden? Klinkt als een goed doordacht plan. Ik zou er ook meteen een kind mee maken.

Je gelooft die quatsch van hem toch echt niet, hoop ik? Kijk het eens een jaar aan zonder seks, ik denk dat het na een paar maanden wel gedaan is met zijn ‘schuldgevoel’.

In elk geval, veel plezier bij de shariarechtbank als je weer wil scheiden.
Westworld schreef:
19-01-2018 13:55
Nikaah is verboden in Nederland als je niet voor de islamitische wet bent getrouwd. Dat hij als moslim na 4 maanden al met jou wilt trouwen vind ik alleen maar een goed teken. De Nederlandse manier is niet de enige goede manier. En je hoeft geen moslim te zijn voor een islamitisch huwelijk.

Maar goed heftige ruzies in vier maanden tijd klinkt weinig positief vooral omdat jullie beide al volwassen zijn. En je klinkt ook nogal naïef verder.
Ik heb nog niet alles gelezen maar wat is Nikaah en Shahada doen?
Ik hoop voor jou dat het gedrag van prince charming niet plots wijzigt na dat huwelijk.

Een islamitisch trouwfeest is wel fun. Op het feest zelf (bij conservatieve feesten mannen en vrouwen gescheiden) wordt er aan buikdans gedaan, is er muziek (soms korangezang) en showt de bruid verschillende jurken. Ik vond het een geweldige ervaring. Het formele administratieve deel weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
19-01-2018 13:12
O jee. Het heeft zeker weinig zin om je dit overhaaste huwelijk af te raden?
Hij is al getrouwd en gescheiden (jij staat daar al anders in, jij gaat uit van een keer trouwen in je leven).
Hij neemt afstand als hij ergens mee zit in plaats van het met je te bespreken.
Seks voor het huwelijk vindt hij niks, maar hij doet het toch.
Jullie kennen elkaar 4 maanden en hebben alleen ontdekt dat de beide religies dezelfde grondslagen hebben, voor de rest kennen jullie elkaar amper.
doemscenario :wtf:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Zanahoria schreef:
19-01-2018 13:07
:popcorn:
Dat ja.
Alle reacties Link kopieren
1. Zorg ervoor dat wat je doet je nergens aan vastketent. Ga niet met officiële en wettelijke documenten aan de slag waar je niet zomaar met onderuit komt. Zorg dat alles wat je doet puur symbolisch is en als je morgen het beu bent en denkt "fuck this shit", je gewoon kan opstaan en vertrekken zonder dat dat ook maar enig probleem geeft.

2. Denk niet aan kinderen samen. Veel te ingewikkeld in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel met hem afspreken dat hij gaat meewerken aan de ontbinding van het huwelijk als het niet werkt. Het is bij een islamitisch huwelijk erg moeilijk om op initiatief van de vrouw te scheiden. En dat kan gedoe geven als je bijvoorbeeld in de toekomst een nieuwe partner krijgt en naar een islamitisch land wil reizen. Je kan dan worden gestraft voor ‘overspel’.

Zie bijvoorbeeld: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/gev ... -huwelijk/

Verder stelt zo’n islamitisch huwelijk weinig voor. Het is meer een soort zakelijke overeenkomst waarna je seks mag hebben. Maar... in principe sluiten imams zo’n huwelijk niet meer als jullie niet ook voor de burgerlijke stand trouwen. Hoe ziet jouw vriend dat?
Hier in mijn buurt zouden ze vragen "welke vijs je bent kwijt geraakt".
Dat je zo gek bent om na 4 maanden te trouwen.
Islamitisch, christelijk, zonder geloof, ... Het is gewoon pure waanzin en totaal geschift om na 4 maanden te trouwen!

Zorg eerst maar dat je elkaar minstens een jaar kent en regelmatig ziet en samen wat meemaakt voor je dat woord "trouwen" nog een keer uitspreekt.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt zo hoogsensitief bent als je jezelf en je nickname hebt aangepraat dan begin je er niet aan.

Soms is het zoooooooo jammer dat Wuiles er niet meer is (of loop ik daar inmiddels ook weer op achter)

@mejuffrouw muis: die snuiter..... :rofl:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven