Ok, en nu?

09-01-2018 12:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn bijna 9 jaar samen, 2 jonge kinderen. In de afgelopen jaren best wat strubbelingen gehad. We zijn goede partners, een goed team, maar geliefden zijn we eigenlijk niet meer. Hij geeft aan dat dat gevoel er niet meer is. Dus, wat nu?
Ik heb hem gevraagd of hij iets ziet in relatietherapie. Dat wil hij nog wel proberen. Mochten we dan dichter tot elkaar komen dan is dat mooi, en anders kunnen we misschien goede handvatten krijgen om op een goede manier uit elkaar te gaan.

Maar dat uit elkaar gaan, dat wil ik eigenlijk (nu nog) niet. Ik herken zijn gevoel, maar ik vind dat we er alles aan moeten doen om niet uit elkaar te gaan. Omdat ik niet zomaar 9 jaar wil weggooien, en vooral omdat ik de wereld van de kinderen niet overhoop wil gooien. Er zijn geen spanningen in huis, geen ruzies. Zij hebben elke dag hun papa en mama, en ik vind het heel belangrijk dat zo te houden. Ook lijkt het me vreselijk om ze dagen niet te zien…

Er is geen haast met het maken van een beslissing, dat hebben we beiden uitgesproken. Vandaag of morgen zal er dus nog niks veranderen. Vanavond gaan we verder met elkaar in gesprek.

Wat ik hier mee wil? Van me af schrijven, en tips om hiermee om te gaan, ervaringen van anderen.
er is wel een verschil tussen zeggen dat je er alles aan wil doen en beginnen met er alles aan doen he
Lorem Ipsum
nijntjepluis1983 schreef:
09-01-2018 18:10
Ik denk dat hij me ziet als moeder van zijn kinderen inderdaad. We hebben veel te weinig tijd in elkaar gestoken. Daar zijn we allebei schuldig aan. Daarom hoop ik ook dat hij bereid is om daar verandering in te brengen. Ik ben dat wel. En mocht dat dan toch geen verandering in gevoel geven dan houdt het op.
Ik wil niet koste wat kost de relatie behouden maar ik wil wel het gevoel hebben dat we er echt alles aan gedaan hebben
Lijkt me een hele goede gedachtegang, het is belangrijk om de weg terug te kunnen vinden naar elkaar en voor elkaar en de relatie te blijven kiezen en er moeite voor te doen.
Hopelijk is het nog niet te laat en kunnen jullie weer naar elkaar toe groeien, in ieder geval wil ik je heel veel sterkte en succes wensen.
We hebben een heel goed gesprek gehad samen. Eigenlijk bleken we allebei hetzelfde te missen: de intimiteit tussen ons. Daar hebben we nu afspraken over gemaakt en we hebben ook naar elkaar uitgesproken dat we er echt alles aan willen doen om elkaar terug te vinden en er samen uit te komen.
Dat klinkt hoopvol.
Dat klinkt zeker hoopvol, NijntjePluis. Ik duim mee.

(lief ook dat je deze update deelde met ons)
Praat er goed over is mijn advies.

Liefde is nooit zomaar over.

Als ik kijk naar mijn eigen situatie had ik t anders aan moeten pakken.

Misschien dat ik dan alsnog ging scheiden,maar ik heb teveel gelogen en dat heeft de situatie als ex partners niet ten goede gedaan.
Praten doen we zeker. De laatste dagen maken we veel tijd voor elkaar. Het voelde een beetje gek om ineens weer zo met elkaar bezig te zijn, een beetje ongemakkelijk zelfs. Maar nu na een paar dagen is dat ongemakkelijke weg gelukkig en lijken we weer een beetje te zien wat er zo leuk is aan elkaar.

We hebben wel duidelijk dat we het niet kunnen laten versloffen, we moeten bewust met onze relatie bezig blijven. We zijn er nog niet, dat zou ook gek zijn na die paar dagen. Maar het is wel een goed begin
Fijn dat je updates geeft.

Ik moet in dit soort gevallen altijd denken aan dat heerlijke jaren ‘70 nummer van Rupert Holmes - Escape (‘the pina colada song’) :flirting:
Lieve TO,

Ik heb een tijdje geleden in exact dezelfde situatie gezeten alleen dan andersom. Ik was diegene die twijfelde en heel erg een ‘is dit het nu?’ gevoel had. Ik miste echt spanning. Ik zat voor mijn gevoel echt met mezelf in de knoop en was er op dat moment van overtuigd dat we beter op een goede manier uit elkaar konden gaan als ouders.

Man opperde toen ook relatietherapie en ik was aanvankelijk erg sceptisch. Toch wilde ik ook niet zomaar opgeven en alles geprobeerd hebben dus zijn we de therapie in gegaan. En ik moet toegeven dat het me echt positief verrast heeft. We zijn elkaar zoveel beter gaan begrijpen en ik bleek ook zelf nog wat onverwerkte issues te hebben.

Nu kan ik zeggen dat ik me echt vele malen beter voel ook in onze relatie. Soms heb ik momenten dat dat ‘is dit het nou?’ gevoel me weer even bekruipt, maar ik kan het voor mezelf dan veel beter relativeren en bedenken dat we toch eigenlijk wel erg goed bij elkaar passen. En inderdaad dat een relatie altijd werken blijft. Natuurlijk weet je nooit op voorhand of dit ook zo zal blijven, maar ik ben blij dat we de relatietherapie een serieuze kans hebben gegeven.

Ik hoop dat het bij jullie ook positief uitpakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven