Geen save the date kaarten

20-01-2018 10:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste topic, spannend!

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren... wij trouwen over iets meer dan 4 maanden (begin juni) en alle kaarten zijn al binnen (controllfreak). Nu hebben we geen save the date kaarten omdat het een best informele bruiloft is en -vooral dat- we vonden het zonde van het geld. Nu hebben we op de kaart staan dat iedereen voor 1 april moet laten weten of ze komen ivm catering ed zodat we toch 2-3 weken daarvoor een definitieve lijst hebben (er zijn altijd mensen later...). Wanneer zouden jullie de trouwkaarten posten? Ik zelf neig naar begin maart omdat we dus geen save the date kaarten hebben en vakanties toch nu al gepland worden. We hebben best wat mensen zonder schoolgaande kids dus willen ze wel op tijd informeren... hoor graag jullie mening!

xx Annananas
6-8 weken van tevoren. Ouders, broers en zussen en goede vrienden deel je het gelijk mee zodra de datum gepland is. Dit kan zijn als je ze toch ziet, op een verjaardag of met kerst ofzo. Je kunt ze er even voor bellen of gewoon in de groepsapp gooien. Als ze weten dat er trouwplannen zijn zullen ze er zelf op een gegeven moment ook wel naar vragen, want ze willen er in hun agenda rekening mee houden. Zoon van een nicht van mij gaat trouwen, dat wist ik al, maar nog geen datum. Toen ik nicht zag vroeg ik: "joh hebben ze al een datum?' En toen kreeg ik de datum door, zo gaan die dingen in de regel. Ik zou dat geld lekker in de zak houden.
Wij hebben maanden van te voren een mailtje gestuurd om het aan iedereen te laten weten. En de trouwkaart 6 wkn voor de bruiloft.

Edit: en van harte gefeliciteerd! Trouwen is superleuk! Echt bijna de mooiste dag van mijn leven. (Geboorte van onze kindjes was nog specialer. Gut wat ben ik een lopend moeke cliché)
evyblissy wijzigde dit bericht op 20-01-2018 13:21
41.89% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier geen save the date kaarten, trouwkaarten hebben we 6 weken van tevoren gestuurd. Iedereen wist eigenlijk wel van tevoren wanneer de datum was, ook de mensen die iets verder van ons afstonden.

Tip: Geef aan dat ze zich alleen moet afmelden. Mochten ze dieetwensen hebben, dan ook even melden.

Van iedereen verwachten dat ze antwoorden of ze wel/niet komen, is toch vaak teveel gevraagd.

Er zal maar een kleine groep niet komen, laat hen zich afmelden. Minder gedoe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven