Peru met tieners (11 en 13) tips & must do's?

21-01-2018 01:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen graag een aantal weken rondreizen in Peru met onze kids (11 & 13). Wie heeft ervaring met reizen door Peru? Wat moeten we gezien en gedaan hebben? Is zelf boeken een beetje te doen, of is het beter met een reisorganisatie te reizen? Wie weet er leuke plekken om te overnachten? Of goede organisaties die tours doen? Kortom... alles wat je denkt dat we moeten weten om het tof te hebben in Peru - let me know :)
Hoe kom je erbij om naar Peru te gasn als je blijkbaar er niets van weet? Als ik een vakantieland kies heb ik daar bepaalde steden of bezienswaardigheden die maken dat ik juist voor dat land kies. Dit komt op mij over als dat je naar Peru wil maar geen idee hebt wat er te zien en te doen is?
Heb je al vaker door minder georganiseerde landen gereisd? Spreek je redelijk Spaans? Zijn jullie avontuurlijk, is het geen probleem voor jullie als je een keer de bus mist, en je moet uitzoeken hoe ju nu naar punt B komt?
Heb je gekeken welke afstanden je af moet leggen in Peru? Welke plaatsen willen jullie heen?
200 km is daar geen 2 uur reistijd, maar soms ben je er een dag mee bezig.

Bij Djoser bijvoorbeeld hebben ze speciale reizen voor gezinnen met kinderen. De bus komt ‘s ochtends voorrijden, brengt je van A naar C met een tussenstop in B en wat fotomomenten tussendoor. De bezienswaardigheden en things-to-do zijn deels afgestemd op kinderen, er is reisleiding die Nederlands spreekt, waardoor kinderen ook nog wat opsteken van het land, en vragen kunnen stellen.

Ook andere organisaties bieden reizen naar Peru aan, misschien zijn kinderen daar ook welkom.
himalaya wijzigde dit bericht op 21-01-2018 07:25
6.78% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En als je ‘enkele weken’ wilt reizen, zal dat in de zomervakantie zijn. Het is daar dan winter (want zuidelijk halfrond) en kan het door de hoogteverschillen op de nodige plekken flink koud zijn.
Peru helemaal.
Vroegih gingen we naar Frankrijk.
Ik wordt oud :-?
miedo schreef:
21-01-2018 07:57
Peru helemaal.
Vroegih gingen we naar Frankrijk.
Ik wordt oud :-?

Dat hoop ik voor je.

Ik ben op mijn 25e voor het eerst naar het buitenland op vakantie geweest. Heb ik niks aan overgehouden hoor.
himalaya schreef:
21-01-2018 07:17
Heb je al vaker door minder georganiseerde landen gereisd? Spreek je redelijk Spaans? Zijn jullie avontuurlijk, is het geen probleem voor jullie als je een keer de bus mist, en je moet uitzoeken hoe ju nu naar punt B komt?
Heb je gekeken welke afstanden je af moet leggen in Peru? Welke plaatsen willen jullie heen?

Bij Djoser bijvoorbeeld hebben ze speciale reizen voor gezinnen met kinderen. De bus komt ‘s ochtends voorrijden, brengt je van A naar C met een tussenstop in B en wat fotomomenten tussendoor. De bezienswaardigheden en things-to-do zijn deels afgestemd op kinderen, er is reisleiding die Nederlands spreekt, waardoor kinderen ook nog wat opsteken van het land, en vragen kunnen stellen.

Ook andere organisaties bieden reizen naar Peru aan, misschien zijn kinderen daar ook welkom.
+1!
Onze kinderen zijn vergelijkbare leeftijd. Peru lijkt me ontzettend gaaf, wij gaan aankomende zomer naar Azië met ze. Omdat Peru qua hoogte en seizoen te weinig zwemmogelijkheden heeft voor ze.
Ik zou de georganiseerde familiereizen van Djoser of Sawadee bijv. bekijken om ideeen op te doen wat qua route leuk is. Zelf organiseren zal wellicht goedkoper zijn, maar georganiseerd heeft ook zeker zijn voordelen.
Legio studentes gaan naar Peru. Ik zie dat iig regelmatig voorbij komen bij Robert ten Brink. Zal dus best een bereisbaar land zijn.
Bedankt voor julie reacties. Ik heb natuurlijk al wat gelezen over Peru en weet ook wel waar ik in principe heen zou willen. Ik was meer op zoek naar meer specifieke tips. Bijvoorbeeld wat er in Cusco superleuk is, en wat misschien mist in de reisboekjes. Waren bepaalde excursies de moeite waard of niet? Etc.
annemaria schreef:
25-01-2018 12:32
Bedankt voor julie reacties. Ik heb natuurlijk al wat gelezen over Peru en weet ook wel waar ik in principe heen zou willen. Ik was meer op zoek naar meer specifieke tips. Bijvoorbeeld wat er in Cusco superleuk is, en wat misschien mist in de reisboekjes. Waren bepaalde excursies de moeite waard of niet? Etc.

Hoe kunnen we nou overnachtingsplekken aanraden als je niet vermeld waar je heen gaat? Wat voor soort dingen vinden jullie leuk?
Het heeft weinig zin om een museum aan te raden terwijl jullie daar helemaal geen interesse in hebben.

Het komt een beetje over alsof je je hebt aangemeld in verband met een schoolopdracht en eigenlijk geen idee hebt wat je in je werkstuk moet zetten.
himalaya wijzigde dit bericht op 25-01-2018 19:05
10.81% gewijzigd
himalaya schreef:
21-01-2018 07:17
Heb je al vaker door minder georganiseerde landen gereisd?

Spreek je redelijk Spaans?

Zijn jullie avontuurlijk, is het geen probleem voor jullie als je een keer de bus mist, en je moet uitzoeken hoe ju nu naar punt B komt?

Heb je gekeken welke afstanden je af moet leggen in Peru?

Welke plaatsen willen jullie heen?

Dit dan ook nog maa een keer.
Hoi,
Ja, ik spreek wat Spaans. Genoeg om een buskaartje te kopen, iets te bestellen of een kletsje over het weer te houden. Te weinig om een gesprek over de politiek te voeren :).

Een alternatief verzinnen is geen probleem, als er iets misgaat. We hebben uiteraard gekeken wat reisorganisaties doen in een rondje. Zoiets lijkt me voor ons ook prima (maar daar zijn we dus nog op aan het orienteren). Het wordt dan iets als Lima- Ballestas eilanden- Ica - Colca Canyon - Arequipa - Puno/Titicacameer - Cusco - Machu Picchu.

Het lijkt me heel tof om een trek te doen naar Machu Picchu, maar dat het dan s nachts zo koud wordt zet met aan het twijfelen (met name voor de kinderen). (want ja, we gaan inderdaad in de zomervakantie). Ik twijfel ook of we het regenwoud ook nog willen zien....

We houden van cultuur, natuur, actieve dingen (mijn jongste) en dieren (mijn oudste). We houden ook heel erg van ergens echt "zijn". Dus niet alleen maar rennen en vliegen, maar ook tijd hebben om een beetje de plek te leren kennen. Dat weerhoud me er ook een beetje van om bij een georganiseerde reis te boeken.

Hoop dat er zo toch tips zijn. We zijn echt nog breed aan het orienteren, dus alle tips zijn welkom....
och och och wat een zure reacties van sommigen! Volgens mij heeft to een prima beeld van wat ze wil zien maar is ze gewoon op zoek naar wat concrete tips voor als ze ter plaatse is.

ik ben twee jaar geleden geweest, stuur me anders even een pm dan kan ik je ons reisschema mailen. voor vrienden die na ons gingen heb ik een uitgebreid verslag met eet/slaap/reistips gemaakt. is dus wel twee jaar geleden dus je weet nooit wat er in de tussentijd is veranderd natuurlijk.

enne, ik had speciaal Spaanse lessen gevolgd maar in bijna alle plekken spraken zij genoeg basis Engels (wat ze graag wilden oefenen) om de belangrijkste dingen te regelen.

leuk dat jullie dit als gezin willen ondernemen, was een van mijn mooiste vakanties!
Aint nobody got time for that!
Leuk!

Doen:
- regenwoud (was fantastisch, ook met pubers die bij ons in de hike zaten, zij waren er weg van!)
- Heilige Vallei is zeker een aanrader (Cusco, is lager en warmer)
- Zandduinen bij Ica vinden ze vast ook helemaal leuk!
- Rainbow mountains (bij Heilig Vallei, is dagtocht en werkelijk wonderschoon)
- Arequipa: leuke stad, relaxte sfeer en prachtig klooster
- voor hikers Santa Maria Trek of Huychaco! (maar is te zwaar voor pubers, maar zoo mooi!)
- Als je zelf boekt Machu Picchu op tijd boeken!! Houd er rekening mee dat hikes in de winter niet altijd even goed gaan wegens natte stenen e.d en wegens soms dicht zijn. Treks kun je altijd ter plekke nog boeken en veel goedkoper. Wij hebben geen Inca Trail gedaan, maar ter plekke een vijf daagse tocht op hoogte gedaan met eigen entree die we al gekocht hadden voor MP. Het laatste stuk lopen van het elektriciteit station naar Aguas Calientes was het mooiste stuk wat je ook apart kan doen. (met bus daarheen en dan lopen 3 uur) De trein van Aguas terug naar Cusco is altijd vol, entree Machu Pichu is 200 euro. (belachelijk duur, voor mij geen hoogtepunt, eerder de andere vergeten stad)
- In Cusco: het oude houten kerkje op het dorpsplein (wat al fantastisch is) naar binnen!
Koffie drinken met uitzicht op het dorpsplein en een empenada bij de bakker om de hoek en daar oppeuzelen, zalig!

Twijfel:
Puno niet te lang blijven hangen, is saai stadje (heel kneuterig) meer is wel OK, maar niet enorm bijzonder. De busrit van Puno naar Cusco is wel ontzettend mooi! in 2 dagen heb je zeker alles wel gezien.
- groepsreis: wij trokken tegelijk op met een groep van Djoser en zij gingen echt in noodvaart door het programma heen, niets voor ons. Even lang over de reis gedaan (alleen regenwoud er nog aan vastgeplakt) en veel meer gezien, zij hebben veel meer in de bus gezeten.

Niet doen:
- de trekking bij Colca Canyon (deze is echt zwaar!) Als jullie niet zo sportief zijn, dan vooral in de ochtend naar de roofvogels kijken en dan door. De hike is twee dagen en ruim een kilometer stijgen/ dalen naar 3600 meter. De weg ernaar toe is een pas over bijna 4900 meter, dus be prepared. Goed aclamatiseren!

Wij hebben zelf gereisd met booking hotels uitgezocht en bussen gereserveerd van te voren, ging prima! Alleen de plaatselijke tax voor je met de bus vertrekt was even uitzoeken, maar gaat altijd wel goed. Bussen zijn wel enorm luxe voor Peru.
samen sta je sterker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven