Overspel partner

19-01-2018 17:08 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken weet ik dat mijn man seks heeft gehad met een collega op het werk.
Volgens mijn man heeft het maar een week of 6 geduurd en hebben ze er zelf mee besloten te stoppen. Dus op het moment dat ik erachter kwam was het ook al 6 weken gestopt.
Zij heeft hem een gepijpt en andere keer afgetrokken.
Hij mocht niets bij haar doen wilde ze niet. Ze hebben meerdere keren gezoend. Aan haar borsten en billen gezeten als hij haar op het werk tegen kwam. Ongeveer dus 6 weken om elkaar heen gedraaid. Ook heeft hij haar in die periode meerdere keren opgehaald voor het werk en weer thuis gebracht! Hij zegt nooit mee naar binnen te zijn gegaan. Wel ben ik er ook achter gekomen dat ze op een stil afgelegen plekje met de auto hebben gestaan. Hij zegt dat ze alleen gezoend hebben en verder niets! Dat vind ik moeilijk te geloven als je wel op je werk je laat pijpen en risico gesnapt te worden en je baan kunt verliezen het dan niet doet in de auto waar niemand je ziet!
Hij blijft volhouden dat er echt verder niets gebeurt is en ze niet geneukt hebben. We hebben besloten om het toch nog een keer te proberen omdat ik ook mijn aandeel hierin zie hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ik heb hem echt verwaarloost nauwelijks seks nauwelijks intimiteit heb hem meerder keren afgewezen.
Werd ook opgeslokt door problemen met mijn dochter die in een psychose zit. En waar maar geen hulpverlening voor van de grond kwam.
Zelf ook geopereerd aan een hernia met weinig herstel. Dus al langdurig in de ziektewet.
Revalidatie traject gevolgd enz.
Dus daar ook intensief mee bezig geweest. En onze relatie mijn man voor lief genomen.
Maar nu vraag ik me dus af hoe vergeet je dat je man overspel heeft gepleegd? Hoe krijg je het vertrouwen terug?
Hoe krijg je dit uit je hoofd uit je systeem. Het doet zo veeel pijn!
Heb het gevoel dat deze pijn nooit meer weg gaat!
ikBedoelHetGoed schreef:
20-01-2018 09:36
:hug:
Dat klinkt hoopvol, TO!

En inderdaad: waarschijnlijk is het beter om jullie te richten op het terugkrijgen van vertrouwen en het terugvinden van elkaar in plaats van op alle ranzige details van wat er gebeurd is tussen hem en de collega. Tenzij het jou helpt dat allemaal wel te weten.

Neem de tijd om dit te verwerken. Het is nogal wat! Zeker met de psychose van je dochter erbij. :hug: :hug: :hug:
+1
Kasboom schreef:
20-01-2018 16:56
Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen 'ja maar we zijn al x jaar bij elkaar, dat gooi je niet zomaar in de prullenbak'. Dat klopt, je gooit die x aantal jaren in het verleden dan ook niet in de prullenbak, maar je voorkomt misschien wel dat je de toekomstige jaren in de prullenbak gooit wanneer je uit een relatie stapt
Maar misschien denk ik te simpel.
Ja.
Alsof je leven er per definitie beter op wordt als je hem in prullenbak gooit.
Ik las laatst een onderzoek dat bevestigde wat ik om me heen zie: veel mensen hebben spijt van hun scheiding. (niet iedereen natuurlijk!!)
.
Ik heb er helaas ervaring mee en vaak maken vreemdgangers er een mooi verhaal van: Het was alleen maar... etc. Ik zou er vanuit gaan dat dus ALLES gebeurd is.

Maar doe alsjeblieft wel een soa-test!
Ik vind het ook een eikel, maar ik vind het ook altijd maar weer frappant dat als het op een ander vlak niet lekker gaat, je je partner verwaarloosd en het dan ook legitiem is. Hoezo dat?
Maakt het wat uit of er wel of niet geneukt is?
toffifee schreef:
20-01-2018 19:02
Ik vind het ook een eikel, maar ik vind het ook altijd maar weer frappant dat als het op een ander vlak niet lekker gaat, je je partner verwaarloosd en het dan ook legitiem is. Hoezo dat?

Wie zegt dat het dan legitiem is?
Hoe kom je in godsnaam aan al deze details van zijn vunzige avontuurtje?
Een echte vent houdt zijn mond over zijn escapades. En gaat zeker geen verantwoording afleggen over wat zij precies bij hem heeft gedaan en omgekeerd.
Ik zou een ander exempaar zoeken die wat discreter is over zijn buitenrelationele sexleven.
ManOpHetPrikbord schreef:
20-01-2018 19:06
Hoe kom je in godsnaam aan al deze details van zijn vunzige avontuurtje?
Een echte vent houdt zijn mond over zijn escapades. En gaat zeker geen verantwoording afleggen over wat zij precies bij hem heeft gedaan en omgekeerd.
Ik zou een ander exempaar zoeken die wat discreter is over zijn buitenrelationele sexleven.
:proud:
.
20-01-2018 19:06
Op het prikbord zeker? ;-D
Nou ja.. dat dus..
bloosje schreef:
20-01-2018 19:12
Op het prikbord zeker? ;-D
:proud: :proud:
.
Vergeet niet dat jouw man die 12 jaar wel zomaar in de prullenbak gooide door vreemd te gaan. En hij heeft heel bewust meerdere keren met haar gerotzooid. Na de eerste keer was zijn schuldgevoel blijkbaar niet groot genoeg. Je weet in ieder geval voor de toekomst dat jouw gevoel er niet zoveel toe doet voor hem.

random_person schreef:
20-01-2018 20:57
Vergeet niet dat jouw man die 12 jaar wel zomaar in de prullenbak gooide door vreemd te gaan. En hij heeft heel bewust meerdere keren met haar gerotzooid. Na de eerste keer was zijn schuldgevoel blijkbaar niet groot genoeg. Je weet in ieder geval voor de toekomst dat jouw gevoel er niet zoveel toe doet voor hem.

Dat denk ik niet.
Hij vond zijn eigen gevoel alleen even belangrijker of heeft daar een keer prioriteit aan gegeven. Kan een keer gebeuren he. En ik heb niet alles gelezen, maar dacht niet dat hij zijn vrouw/huwelijk in de prullenbak wilde gooien.
.
Sterkte TO!

Je moet het erg moeilijk hebben.
Het maakt niet uit wat anderen denken en zeggen. Je hebt besloten met hem door te gaan. Dat zal niet gemakkelijk worden.
Geef het de tijd......En je kan jezelf nooit verwijten dat je het niet geprobeerd hebt.
Je kan altijd nog de handdoek in de ring gooien.
TO, dat vertrouwen zal nooit meer terugkomen. Altijd zal je je twijfels blijven houden of hij wel eerlijk is. Je zal hem nooit meer vertrouwen, omdat hij dat ook niet is.
Je zal moeten leren leven met dit wantrouwen. Je moet gaan bedenken of je het en hem de moeite waard vindt om met dit altijd aanwezige wantrouwen verder te gaan met je man. Je kunt dat proberen hoe dat is, want je hebt nu niets meer te verliezen. Probeer het weer met hem samen als jij dat wilt, als het uiteindelijk niet werkt omdat je verdrietig en ongelukkig blijft, dan kan je altijd stoppen met de relatie.
random_person schreef:
20-01-2018 20:57

Doe niet zo dramatisch. Mensen die vreemdgaan doen dat omdat ze wel zin hebben in een verzetje en omdat het verzetje zich aandient. Niet omdat ze X jaar huwelijk in de prullenbak willen gooien. Wat zowiezo een rare vergelijking is, want het verleden is het onveranderlijke verleden en je kunt het niet weggooien of uitgummen.
20-01-2018 22:52
Doe niet zo dramatisch. Mensen die vreemdgaan doen dat omdat ze wel zin hebben in een verzetje en omdat het verzetje zich aandient. Niet omdat ze X jaar huwelijk in de prullenbak willen gooien. Wat zowiezo een rare vergelijking is, want het verleden is het onveranderlijke verleden en je kunt het niet weggooien of uitgummen.
De uitdrukking 'in de prullenbak gooien' komt van TO zelf. Zij wil iets niet kapot maken dat hij natuurlijk al behoorlijk kapot heeft gemaakt.
Denk goed na wat je wil. Over waar jou grenzen liggen. Wat je nodig hebt.

Mijn man ging ook vreemd. Meerdere keren zelfs (was wel alleen de sex). Eerst vergeven, maar de keer erna kon ik dat niet meer. Voelde niet of hij nog respect had voor mij i.v.m. afspraken niet nakomen/liegen. Ik zou hem ook nooit meer kunnen vertrouwen na zoveel leugens en gedoe. En ik weiger om mijn leven te leven met alleen maar wantrouwen...

Hij gaf aan dat ik te kort was geschoten op bepaalde punten. Nou hij ook, maar heb het nooit buiten de deur gezocht. Wel altijd keihard gewerkt om alles thuis door te laten draaien... hele huishouden (van schoonmaak tot containers aan de weg, administratie en bijna alle reparaties in en rond het huis), kinderen (inclusief kind dat extra aandacht nodig had) en daarnaast werkte ik nog 2 of 3 dagen in de week.

Mijn man gaf ook aan dat ik ook schuld heb....
en ja dat klopt...
ik ben veel te lief geweest... dat is mijn grote fout...

En ja.... hij is degene die het nog wil proberen
Ik niet....
Dat maakt mij de rotzak die er nu de stekker uittrekt... (en dat kan me helemaal niets schelen)... maar dat had ik niet gedaan als hij het niet eerst kapot had gemaakt....
Lijkt mij sterk dat ze geen penetratie hebben gehad. De stap van pijpen naar neuken is mijn inziens niet heel groot. Ik zou het nog geloofwaardig vinden als die collega had gezegd, ik wil even niks doen want je hebt een relatie.

Maar als zij pijpen de grens vindt, dan heeft ze wel rare grenzen.
Ik geloof ook niet dat het daarbij is gebleven. Pijpen op het werk maar als hij haar naar huis bracht ging hij niet mee naar binnen?
random_person schreef:
21-01-2018 08:45
Ik geloof ook niet dat het daarbij is gebleven. Pijpen op het werk maar als hij haar naar huis bracht ging hij niet mee naar binnen?
Hoe doen ze dat dan ? Op de plee lijkt me de enige discrete plek. En dan nog, komt er iemand binnen, alleen al het idee
zo betrapt kunt worden met alle gevolgen van dien, dan zou ik hem niet meer omhoog kunnen krijgen.
Ik vind pijpen nog erger zelfs! Dat is intiemer dan neuken vind ik.
creativeguy schreef:
21-01-2018 08:58
Hoe doen ze dat dan ? Op de plee lijkt me de enige discrete plek. En dan nog, komt er iemand binnen, alleen al het idee
zo betrapt kunt worden met alle gevolgen van dien, dan zou ik hem niet meer omhoog kunnen krijgen.
Ik zou liever betrapt worden met pijpen op het werk dan dat ik met mijn benen wijd op het kopieerapparaat lig.
Ik lees hier terug dat mensen ( incl. Jij) niet geloven dat het bij de genoemde sexuele handelingen is gebleven.
Maar stel het is wel zo? Geloof je het dan?
Stel hij zegt; we hebven 1x sex gehad? Geloif je het dan?
Of 2x?
Enz.
Je was er niet bij en ook al verteld hij de waarheid, je moet het maar voor lief nemen. ( bij wijze van spreken).
Misschien wil hij niet alles vertellen, om jou verder leed te besparen. Misschien wil jij niet alles tot in detail weten....

Maar goed. Dat was je vraag niet.

Als je relatie ( weer) goed zit, kun je er later zelfs samen om lachen.
Nu niet. Nu is alles pijnlijk. Een serie of film op tv. Een gesprek met vriendinnen....
Geloif me, het gaat over.
Er word gemiddeld van 2 jaar gesproken ( gemiddeld!)
de wereld wacht om ontdekt te worden
sinnombre schreef:
20-01-2018 22:42
TO, dat vertrouwen zal nooit meer terugkomen. Altijd zal je je twijfels blijven houden of hij wel eerlijk is. Je zal hem nooit meer vertrouwen, omdat hij dat ook niet is.

Hier ben ik het niet mee eens. Sterker nog, heb zelf te maken gehad met overspel en mijn vertrouwen is met de tijd volledig hersteld. Had ik de instelling gehad zoals jij hierboven schrijft dan was ik er direct mee gestopt.

Je zal moeten leren leven met dit wantrouwen.

Dat moet je dus niet TO, althans.. wantrouwen neemt met de tijd af. Pas dan kan je zeggen dat jullie hier allebei doorheen gekomen zijn. Ik kan met recht zeggen dat we er beter uit gekomen zijn dan dat we erin gegaan zijn.

Probeer het weer met hem samen als jij dat wilt, als het uiteindelijk niet werkt omdat je verdrietig en ongelukkig blijft, dan kan je altijd stoppen met de relatie.
Onderstaande ben ik het dan weer wel mee eens, stoppen kan altijd nog. En op elk gewenst moment..
Nou ja.. dat dus..
Pijpen en aftrekken zijn ook seksuele handelingen...of ze nou geneukt hebben of niet. Hij heeft je flink belazerd en je vertrouwen geschonden.

Leg de schuld niet bij jezelf. Je hebt beschreven wat je de laatste periode hebt meegemaakt, dat is ook erg zwaar!

Als je besluit om bij hem te blijven, zul je dit uiteindelijk wel een plekje moeten geven. Misschien relatietherapie?

Veel sterkte!
Collect moments, not things...❤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven