Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
zondag 21 januari 2018 om 14:24
@Eftelingmeisje: klopt, het is mijn lichaam. Maar het is onze baby-in-wording en mijn man heeft de miskramen die ik gehad heb als minstens zo stressvol en heftig ervaren als ik. Dus ik vind dat ik daar dan wel rekening mee mag houden. En hij heeft ook zeker een goed punt, al hink ik zelf op twee gedachten. Als ik per se had willen testen dan had hij dat trouwens ook oké gevonden, maar voor hem liever niet. Dus daarom maar niet. 1 (knallende) test en geen menstruatie is voor nu even genoeg bewijs dat ik zwanger ben en of het echt goed zit zie je toch niet met een test.
@Juffie: het zegt inderdaad niet zo heel veel, nog een test. Maar in principe zou je hcg wel toe moeten nemen in de tijd, dus de test zou elke dag een beetje donkerder moeten worden (tot een bepaald maximum wat te meten valt met zo'n testje). Als het gelijk blijft of iets afneemt (zoals bij mijn tweede miskraam) dan is het een slecht teken (maar ook niet zeker mis, net zoals een donkerder streepje niet betekent dat het zeker goed is, dat is het lastige).
@schaapje: ik duim voor je, ik hoop dat je morgen een goede echo hebt! Hoe ver ben je dan?
@Juffie: het zegt inderdaad niet zo heel veel, nog een test. Maar in principe zou je hcg wel toe moeten nemen in de tijd, dus de test zou elke dag een beetje donkerder moeten worden (tot een bepaald maximum wat te meten valt met zo'n testje). Als het gelijk blijft of iets afneemt (zoals bij mijn tweede miskraam) dan is het een slecht teken (maar ook niet zeker mis, net zoals een donkerder streepje niet betekent dat het zeker goed is, dat is het lastige).
@schaapje: ik duim voor je, ik hoop dat je morgen een goede echo hebt! Hoe ver ben je dan?
zondag 21 januari 2018 om 14:44
Welkom Fala! En leuke apps, ik heb ze ook ff op de iphone gezet. Vond vooral The Bump een leuke met soort van 3D view. Maakt het wat echter en je kunt je er enige voorstelling van maken. 
@eftelingmeisje, ik herken dat gevoel van de tijd kruipt voorbij. Voelt nog zo lang tot de echo! Boek klinkt leuk, eens kijken of ie ook digitaal is!
@vievie, kan me goed voorstellen dat je man weg voor het weekend en alle hormonen, vermoeidheid dan veel zijn. Al helemaal met nog een kleine die natuurlijk ook aandacht wil.
En Maeeo en Vlammetje ook sterkte zonder man. Gaat vast helemaal goed komen, lekker relaxen, filmpje, warm bad?
Welkom Donski! Wat is een cryo terugplaatsing?
@Nicole, ik test elke week nu 1 keer met de CB met indicatie. Vanochtend was ik weer een week verder. Bij de eerste zag ik het zo ook mis gaan en voor mij is het een geruststelling. Ik heb behoorlijk last van negatieve gedachten, vooral als ik krampen voel. "nu komt het, het gaat gebeuren" Aan de andere kant, als het mis gaat, dan gaat het mis. Valt ook niets aan te doen. Gekmakend.
@Roffa, wanneer is Roffaman weer terug? Hoe voel je je verder nu?
@schaapje, succes morgen, ik duim voor een prachtige echo!
Dikke
voor alle dames. Het is een onzekere tijd tot de echo, maar ik ben blij om hier mijn ei kwijt te kunnen! Hier druk weekend met de bonuskids, ligt veel sneeuw dus lekker buiten geweest en poezelman is nu met ze zwemmen. Ik heb een slechte nacht slaap gehad en merk dat ik ff niet zoveel kan hebben dus ik ga lekker voor de haard hangen met een boekje.
@eftelingmeisje, ik herken dat gevoel van de tijd kruipt voorbij. Voelt nog zo lang tot de echo! Boek klinkt leuk, eens kijken of ie ook digitaal is!
@vievie, kan me goed voorstellen dat je man weg voor het weekend en alle hormonen, vermoeidheid dan veel zijn. Al helemaal met nog een kleine die natuurlijk ook aandacht wil.
En Maeeo en Vlammetje ook sterkte zonder man. Gaat vast helemaal goed komen, lekker relaxen, filmpje, warm bad?
Welkom Donski! Wat is een cryo terugplaatsing?
@Nicole, ik test elke week nu 1 keer met de CB met indicatie. Vanochtend was ik weer een week verder. Bij de eerste zag ik het zo ook mis gaan en voor mij is het een geruststelling. Ik heb behoorlijk last van negatieve gedachten, vooral als ik krampen voel. "nu komt het, het gaat gebeuren" Aan de andere kant, als het mis gaat, dan gaat het mis. Valt ook niets aan te doen. Gekmakend.
@Roffa, wanneer is Roffaman weer terug? Hoe voel je je verder nu?
@schaapje, succes morgen, ik duim voor een prachtige echo!
Dikke
zondag 21 januari 2018 om 20:27
Ik zou zelf wel testen, ik merkte altijd aan mijn testen als het een miskraam werd ( 3 x na 6 weken fout gegaan) en 1 x na 11 weken maar daar had ik al 3 echo’s van gehad dus dat viel niet te zien op de testen.nicole123 schreef: ↑21-01-2018 14:24@Eftelingmeisje: klopt, het is mijn lichaam. Maar het is onze baby-in-wording en mijn man heeft de miskramen die ik gehad heb als minstens zo stressvol en heftig ervaren als ik. Dus ik vind dat ik daar dan wel rekening mee mag houden. En hij heeft ook zeker een goed punt, al hink ik zelf op twee gedachten. Als ik per se had willen testen dan had hij dat trouwens ook oké gevonden, maar voor hem liever niet. Dus daarom maar niet. 1 (knallende) test en geen menstruatie is voor nu even genoeg bewijs dat ik zwanger ben en of het echt goed zit zie je toch niet met een test.
Ik doe t nu ook elke dag, gewoon leuk om te zien en maakt me rustiger dan te moeten afwachten.
Als ik tot 6 weken geen bloed heb gezien, ga ik vk bellen en mvm maar ik kijk ff rustig aan.
zondag 21 januari 2018 om 20:32
Geen zorgen Roffa, je zit pas op 5 weken! Dan is het heel normaal om nog niet of nauwelijks symptomen te hebben. Ik heb ze ook nog vrijwel niet en de vorige zwangerschappen met week 5 ook niet, toen begon ik vanaf week 6 over te geven. Ik voel me alleen heel erg moe. En sommige mensen krijgen helemaal geen symptomen (daar ben ik eerlijk gezegd stikjaloers op). Maar verder logisch dat het spannend is hoor, vind ik ook. De tijd kruipt tergend traag in mijn ogen. Ik heb het idee dat ik al eeuwen geleden die test deed en het is nog niet eens een week!
zondag 21 januari 2018 om 20:57
Thanks voor de app tips! Zitten zeker wat leuke bij, leuk om zo bezig te kunnen zijn met de zwangerschap en het te volgen!
Welkom nieuwe dames!
Voor wat betreft onzekerheid rondom een miskraam... Dit is mijn eerste zwangerschap, en ik vind het ook heel spannend. Maar wat hier al eerder geschreven werd, je kan er zo weinig aan doen... Waar ik me nu al zorgen over kan maken is of het kindje wel gezond is... Stel je voor dat het wel blijft plakken, maar dat dan uit 1 van de testen blijkt dat er iets niet goed is... Dat lijkt me zooooo verschrikkelijk!
Vandaag heb ik (voor t eerst) bijna geen buikpijn gehad. Aan de ene kant erg fijn, aan de andere kant maak ik me er ook zorgen door...
We hebben het vandaag aan mijn ouders, broertje en zusje verteld. Ze kwamen lunchen voor mijn vriend zijn verjaardag. Ik wist nog niet zeker of ik t wou vertellen, maar had voor de zekerheid beschuit met muisjes klaar gezet op de logeerkamer. Toen ik na 1 kop soep echt niet meer weg kreeg en m’n vader daar een opmerking over maakte heb ik de schaal met beschuitjes gehaald!
M’n ouders en zusje moesten huilen. Het is hun eerste kleinkind / neefje of nichtje. Super lief! Pa gaf vriend een complimentje dat hij goed werk had verricht
Mijn vriend is Spaans, mijn schoonfamilie woont in Spanje. We willen het ze graag irl vertellen, dus als alles goed is bij de 8 weken echo gaan we tickets boeken en die kant op. Het is ook hun eerste kleinkind.
@schaapje, heeeeel veel succes morgen bij de echo. Ik hoop zo voor je dat alles goed is. Volgens mij leven we allemaal met je mee!
Hopelijk kan je genieten van een mooi kloppend hartje!!!!
Welkom nieuwe dames!
Voor wat betreft onzekerheid rondom een miskraam... Dit is mijn eerste zwangerschap, en ik vind het ook heel spannend. Maar wat hier al eerder geschreven werd, je kan er zo weinig aan doen... Waar ik me nu al zorgen over kan maken is of het kindje wel gezond is... Stel je voor dat het wel blijft plakken, maar dat dan uit 1 van de testen blijkt dat er iets niet goed is... Dat lijkt me zooooo verschrikkelijk!
Vandaag heb ik (voor t eerst) bijna geen buikpijn gehad. Aan de ene kant erg fijn, aan de andere kant maak ik me er ook zorgen door...
We hebben het vandaag aan mijn ouders, broertje en zusje verteld. Ze kwamen lunchen voor mijn vriend zijn verjaardag. Ik wist nog niet zeker of ik t wou vertellen, maar had voor de zekerheid beschuit met muisjes klaar gezet op de logeerkamer. Toen ik na 1 kop soep echt niet meer weg kreeg en m’n vader daar een opmerking over maakte heb ik de schaal met beschuitjes gehaald!
M’n ouders en zusje moesten huilen. Het is hun eerste kleinkind / neefje of nichtje. Super lief! Pa gaf vriend een complimentje dat hij goed werk had verricht
Mijn vriend is Spaans, mijn schoonfamilie woont in Spanje. We willen het ze graag irl vertellen, dus als alles goed is bij de 8 weken echo gaan we tickets boeken en die kant op. Het is ook hun eerste kleinkind.
@schaapje, heeeeel veel succes morgen bij de echo. Ik hoop zo voor je dat alles goed is. Volgens mij leven we allemaal met je mee!
Hopelijk kan je genieten van een mooi kloppend hartje!!!!
zondag 21 januari 2018 om 21:41
@eftelingmeisje, ja hoor roomkaas mag gewoon! Vind ik momenteel echt heerlijk!
@katootje, wat leuk dat ze zo emotioneel reageerden! Leuk he om te vertellen. Ik heb het vandaag aan vriendinnen verteld en die vonden het weer heel leuk. Maar ze waren niet erg verrast, ze hadden het al wel een beetje verwacht. Komt natuurlijk ook omdat wij wel aangegeven hebben een tweede te willen en dochter al bijna 2,5 is inmiddels. Dus mensen verwachten het wel een beetje.
Veel succes morgen schaapje! Ik duim mee! Moet zelf nog een maand wachten, man wat duurt dat lang! Vandaag 6 weken zwanger.
Symptomen, op vermoeidheid en pijnlijke borsten na geen klachten! Dus ik hoop dat dat zo blijft!
@poezels, goed idee een warm bad maar volgens mij raden ze dat af in het begin van de zwangerschap?
Ik test niet meer, heb twee testen gedaan (2 weken geleden) en nu wacht ik gewoon af. Ik heb het gevoel dat het goed gaat en als dat niet zo is merk ik het vanzelf. Tot de eerste echo blijft het spannend. Maar ik snap dat dames met meerdere miskramen daar anders instaan hoor! Mijn eerste test was ook zo donker, hij kan niet donkerder worden dan dat. En clearblue testen vind ik te duur om vaker te doen.
@katootje, wat leuk dat ze zo emotioneel reageerden! Leuk he om te vertellen. Ik heb het vandaag aan vriendinnen verteld en die vonden het weer heel leuk. Maar ze waren niet erg verrast, ze hadden het al wel een beetje verwacht. Komt natuurlijk ook omdat wij wel aangegeven hebben een tweede te willen en dochter al bijna 2,5 is inmiddels. Dus mensen verwachten het wel een beetje.
Veel succes morgen schaapje! Ik duim mee! Moet zelf nog een maand wachten, man wat duurt dat lang! Vandaag 6 weken zwanger.
Symptomen, op vermoeidheid en pijnlijke borsten na geen klachten! Dus ik hoop dat dat zo blijft!
@poezels, goed idee een warm bad maar volgens mij raden ze dat af in het begin van de zwangerschap?
Ik test niet meer, heb twee testen gedaan (2 weken geleden) en nu wacht ik gewoon af. Ik heb het gevoel dat het goed gaat en als dat niet zo is merk ik het vanzelf. Tot de eerste echo blijft het spannend. Maar ik snap dat dames met meerdere miskramen daar anders instaan hoor! Mijn eerste test was ook zo donker, hij kan niet donkerder worden dan dat. En clearblue testen vind ik te duur om vaker te doen.
maandag 22 januari 2018 om 06:17
Hoi allemaal,
Mag ik ook nog meeschrijven? Ben 22-9 uitgerekend volgens de app. Heb op 6-2 de eerste echo, vind het erg spannend!
Je hoort zo vaak dat t fout gaat. Natuurlijk moeten we positief denken, maar ik hou t wel in mn achterhoofd. Kan er ook nog niet echt van genieten. En pfff wachten duurt lang! We hebben het nog niemand verteld, willen het na de 1e echo aan onze ouders vertellen.
@schaapje, heel veel succes vandaag! Op een mooie echo!
Ben trouwens 28
Mag ik ook nog meeschrijven? Ben 22-9 uitgerekend volgens de app. Heb op 6-2 de eerste echo, vind het erg spannend!
Je hoort zo vaak dat t fout gaat. Natuurlijk moeten we positief denken, maar ik hou t wel in mn achterhoofd. Kan er ook nog niet echt van genieten. En pfff wachten duurt lang! We hebben het nog niemand verteld, willen het na de 1e echo aan onze ouders vertellen.
@schaapje, heel veel succes vandaag! Op een mooie echo!
Ben trouwens 28
maandag 22 januari 2018 om 06:53
@schaapje, have fun met de echo vandaag! Ik hoop op een prachtig kloppend hartje!
@Roffa The Bump heb ik ook, ect zo’n leuke app!
Als je al toe bent aan namen; Zwitsal Babynamen app kun je met je partner installeren; werkt als een soort van Tinder en je krijgt een match wanneer je partner die naam ook heeft geliked! Te cute!
@Roffa The Bump heb ik ook, ect zo’n leuke app!
Als je al toe bent aan namen; Zwitsal Babynamen app kun je met je partner installeren; werkt als een soort van Tinder en je krijgt een match wanneer je partner die naam ook heeft geliked! Te cute!
maandag 22 januari 2018 om 07:31
@poezels wij hebben het medische traject moeten volgen(ICSI). En doordat ik overstimulatie gehad heb mocht ik geen verse terugplaatsing en zijn al onze bevruchte embryo's ingevroren. Dat zijn cryo's! En we hebben geluk dat we gelijk bij de 1e terugplaatsing een positieve test hebben. Heb veel hier en op andere fora gelezen hoeveel teleurstellingen de meeste mensen eerst moeten doorstaan..
maandag 22 januari 2018 om 10:56
Welkom Luca! Je nickname staat ook op mijn namenlijstje
@donski, betekend dat dat je vruchtje dan ook al wat verder is op het moment van terugplaatsing? Dus dat het zover is als bij een 'gewone' zwangerschap na een week of 2 ofzo?
Pfff... ik kan me zo niet concentreren op mijn werk vandaag. Ik wil de hele dag alleen nog maar over zwanger zijn praten...
@schaapje, hoe laat is je echo? Dan hoef ik niet ieder uur te checken of je al iets hebt gepost...
@donski, betekend dat dat je vruchtje dan ook al wat verder is op het moment van terugplaatsing? Dus dat het zover is als bij een 'gewone' zwangerschap na een week of 2 ofzo?
Pfff... ik kan me zo niet concentreren op mijn werk vandaag. Ik wil de hele dag alleen nog maar over zwanger zijn praten...
@schaapje, hoe laat is je echo? Dan hoef ik niet ieder uur te checken of je al iets hebt gepost...
maandag 22 januari 2018 om 17:17
Meiden! Wat leven jullie allemaal mee! Wat lief!
We hebben de echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien!
Maar ze zag meer, we zaten er al over te geinen...
Nog een vruchtzakje, alleen helaas geen hartactie te zien.
Mijn lichaam breekt dit zelf af, het kan zijn dat ik een bloeding krijg maar dit hoeft niet. Het kan zijn dat ik er niks van merk.
Het kindje met het kloppende hartje was wel echt nog heel klein en het zat tegen de wand geplakt dus het was moeilijk op te meten. Ik wordt nu geschat op precies 6 weken zwanger. Korter dan ik eigenlijk dacht, ik dacht zelf 6.5 te zijn.
Verder zag alles er mooi uit dus wij zijn heel blij met 1 kloppend hartje maar het voelt wel gek dat het ook anders had kunnen zijn.
We hebben de echo gehad en we hebben een mooi kloppend hartje gezien!
Maar ze zag meer, we zaten er al over te geinen...
Nog een vruchtzakje, alleen helaas geen hartactie te zien.
Mijn lichaam breekt dit zelf af, het kan zijn dat ik een bloeding krijg maar dit hoeft niet. Het kan zijn dat ik er niks van merk.
Het kindje met het kloppende hartje was wel echt nog heel klein en het zat tegen de wand geplakt dus het was moeilijk op te meten. Ik wordt nu geschat op precies 6 weken zwanger. Korter dan ik eigenlijk dacht, ik dacht zelf 6.5 te zijn.
Verder zag alles er mooi uit dus wij zijn heel blij met 1 kloppend hartje maar het voelt wel gek dat het ook anders had kunnen zijn.
maandag 22 januari 2018 om 17:31