Ervaringen curretage

14-01-2018 15:14 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

De titel zegt het al; ik ben op zoek naar ervaringen van degene die curretage hebben gehad.

Ik weet sinds een paar weken dat de hartjes van mijn tweeling niet meer kloppen. Het ene vruchtje is met 7 weken gestopt, de ander met 9 weken. De miskraam komt op een natuurlijke manier niet op gang, ondanks al een eerdere bloeding en bruine afscheiding. Het vruchtje van 9 weken is overigens al met 1cm gekrompen.

Zelf neig ik naar curretage, want heb veel negatieve ervaringen gelezen over medicatie. Ik ben ook bang dat het bij mij echt een bloedbad (kraan open effect) word aangezien het om een tweeling gaat.

Dus wie heeft er ervaring met curretage en hoe is dat verlopen?

Liefs, Goldielock
Vandaag bij de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest. Ze heeft nog een echo gemaakt. Op de echo waren geen vruchtjes meer te zien, maar wel heel vaag nog de holtes waar ze in hebben gezeten. Vind het wel apart, want heb echt weinig bloedverlies gehad tot nu toe. Eigenlijk alleen maar bruine afscheiding. Vreet je lichaam de embryo's dan op ofzo? Want vorige werk zaten ze er nog, maar 1 die was al aan vervagen. Nu waren ze alle 2 niet te zien

De gynaecoloog zag verder wel bloed in m'n baarmoeder en verder was m'n baarmoeder een behoorlijk grijs gebied al zo op de echo gezien te hebben.

Volgende week vrijdag staat wel de curretage gepland, want ze wil zeker weten dat alles dan weg is. Vond het wel lastig hoor in het ziekenhuis. Komt toch iets meer bij kijken dan ik dacht voor mijn gevoel. Ben er wel nerveus voor :$
Een verloskundige in het zh heeft wel eens gezegd dat het embryo dan kleiner word of krimpt zegmaar. Misschien dat dat bij jou gebeurd is?

Ik snap dat je nerveus bent. Dat was ik ook. Gelukkig is meestal iedereen heel lief in het ziekenhuis en zorgen ze goed voor je.
Achteraf is het me erg meegevallen maar het maakt best indruk zo’n dagje zh.
Ja bij mijn 2e echo was al te zien dat het grootste kindje gekrompen was met 1cm. Het andere kindje was nog helemaal intact. Ik had niet verwacht dat beide kindjes helemaal zouden oplossen zegmaar. Heb ik ook nooit geweten. Gynaecoloog vond het een goed teken, maar ikzelf vond het apart aangezien ik weinig bloedverlies heb gehad
Zijn ook gewoon hele nare dingen, goldie.

Bij mijn laatste miskraam had ik ook voor mijn gevoel heel weinig bloedverlies maar bleek daarna op de echo toch echt alles schoon te zijn. Ik vond dat ook bizar omdat ik bij mijn eerste miskraam (die uiteindelijk toch eindigde in een curettage) echt hele heftige bloedingen heb gehad.

Vervelend dat je nog 1,5 week moet wachten of niet? Ik meen me te herinneren dat ik na een dag of 3 wel terecht kon die 2 keren.
Ja echt bizar, vooral als je daarvoor al wel heftige bloedingen hebt verloren

Ik vind het opzich niet vervelend om nog zolang te moeten wachten. Vruchtjes zijn al weg, dus dat is gevoelsmatig toch al wel een troost. Ik heb in ieder geval ruim de tijd om me mentaal voor te bereiden :rolling:
Hoe gaat het nu met je goldie?
Gaat eigenlijk best goed toki, dankjewel :)

Ik heb afgelopen donderdag mijn curretage gehad ipv vorige week vrijdag. Ik was tijdens de curretage wel veel bloed verloren, zo'n 600 milliliter. Maar nu bloed ik nog maar een klein beetje. Emotioneel gezien vind ik het wel zwaarder hoor. Toen ik wakker werd uit de narcose begon ik gelijk te huilen, maar de artsen en verpleegkundigen waren erg lief :)
Ah goldie. Ik snap je helemaal hoor het is ook echt niet niks. Heeft tijd nodig om het een plekje te geven. Neem die tijd ook vooral en dan komt het allemaal goed.

Fijn dat je je nu wel ok voelt.
Ja de tijd neem ik wel :) heeft idd wel tijd nodig om het te verwerken. Wil morgen toch wel weer gaan werken, want voel me verder wel goed. Hopelijk stopt het bloeden ook snel, ook al is het nu niet veel meer 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven