Rijexamen TIPS om er

22-01-2018 19:01 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenmiddag heb ik rijexamen. Ik ben er niet 100% klaar voor.

Tips om te relaxen, er met een goed gevoel in te gaan en andere tips zijn welkom!

Wat ik lastig vind is het ver vooruit kijken en fileparkeren. En oh die zenuwen.. 😏
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
De bijzondere verrichtingen bepaald de examinator niet maar je bepaald zelf hoe je hem parkeert. Hij/zij zal je vertellen dat je in de straat waarin je rijd de auto zal moeten parkeren/stop opdracht/ straatje moet keren. Ik dacht bij altijd tijdens het lessen dat de examinator de parkeer opdracht bepaald maar dat is dus niet zo. Dat idee gaf mij rust.

En pin je niet al te veel vast op in 1 x moeten slagen. Ik heb er 4x over moeten doen. De eerste x was ik gezakt omdat ik niet goed gebruik zou hebben gemaakt van de ruimte om de auto heen.. om maar een voorbeeld te geven waar je op kan zakken.

Hopelijk slaag je morgen en zo niet ga dan vooral door en laat je rijschool zsm een nieuw examen plannen (er kunnen lange wachttijden zijn).

Succes !!
Als je ver vooruit kijken lastig vindt, is het misschien maar beter als je niet slaagt.
Zie het examen als een oefening en gebruik de lessen straks om verder te oefenen en zekerheid (én veiligheid!) op te bouwen.

Focus dus niet op moeten slagen.
Gewoon lekker gaan rijden, moet je sowieso ook zelf doen als je je rijbewijs hebt. De examinator kijkt naar het totaalbeeld. Als je netjes rijdt, in het vak parkeert en goed kijkt dan kun je hem gewoon halen.
Mijn auto sloeg tijdens het examen af maar ik was gewoon geslaagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven