kat laten chippen?
maandag 22 januari 2018 om 20:56
Heeft het echt zin om je kat te laten chippen? Heeft iemand er als eens voordeel van gehad. Daar ben ik even benieuwd naar. Ik heb zelf het idee dat als iemand een kat vindt, hij niet gelijk gaat laten controleren op een chip. Maar misschien heb ik het mis. Volgende week laat ik mijn kat steriliseren en dan zou ze ook gelijk gechipt kunnen worden.
maandag 22 januari 2018 om 22:12
Nee, ik zou het niet laten doen. Het is een levend wezen, geen voorwerp.
Zou jij jezelf laten chippen ? Ik niet.
Met technieken waar de gevolgen op langere termijn helemaal niet van bekend zijn past terughoudendheid, vind ik. Er wordt een vreemd voorwerp in het lichaam van het dier gebracht omdat het zo handig is voor de registratie, dood of levend.
Ik zou willen dat we bij dit soort zaken eens beter nadenken over de ethische en morele gevolgen in plaats van ons te laten bedwelmen door alle technische mogelijkheden.
Zou jij jezelf laten chippen ? Ik niet.
Met technieken waar de gevolgen op langere termijn helemaal niet van bekend zijn past terughoudendheid, vind ik. Er wordt een vreemd voorwerp in het lichaam van het dier gebracht omdat het zo handig is voor de registratie, dood of levend.
Ik zou willen dat we bij dit soort zaken eens beter nadenken over de ethische en morele gevolgen in plaats van ons te laten bedwelmen door alle technische mogelijkheden.
nounou
maandag 22 januari 2018 om 22:30
Het alternatief is natuurlijk om je kat te leren praten zodat hij/zij precies weet waar hij/zij vandaan komt en wat de contactgegevens van het baasje zijn.
Kan je meteen grof geld aan verdienen.
Onzinnig natuurlijk. Binnenkater hier is ook gechipt en het enige "nadeel" dat ik als ik met hem kroel vlak na zijn grote rui-moment , dat ik even schrik van die 'rijstkorrel' op zijn schouder.
Als hij een keer aan de banjer gaat, kan hij echt de weg naar zijn eigen voerbak en warme mandjes niet meer terugvinden. Fijn dat hij dan iets heeft waardoor de kans groter is dat hij terugkomt.
Kan je meteen grof geld aan verdienen.
Onzinnig natuurlijk. Binnenkater hier is ook gechipt en het enige "nadeel" dat ik als ik met hem kroel vlak na zijn grote rui-moment , dat ik even schrik van die 'rijstkorrel' op zijn schouder.
Als hij een keer aan de banjer gaat, kan hij echt de weg naar zijn eigen voerbak en warme mandjes niet meer terugvinden. Fijn dat hij dan iets heeft waardoor de kans groter is dat hij terugkomt.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
maandag 22 januari 2018 om 22:44
dinsdag 23 januari 2018 om 07:11
Ons kattenluik gaat alleen open voor onze eigen katten, dankzij hun chip.
Voorheen, toen we nog een analoog kattenluikje hadden, was het een zoete inval. Brutale buurkatten liepen binnen, vraten de etensbakjes leeg en soms ook ons aanrecht, één kater heeft zelfs onze bank tot zijn territorium gesproeid.
Nu kunnen dus alleen onze eigen katten er in. Zonder chip was deze oplossing onmogelijk.
Zowel voor ons als voor de katten is dit een groot voordeel.
Plus wat bijna iedereen vóór mij al heeft gezegd.
Voorheen, toen we nog een analoog kattenluikje hadden, was het een zoete inval. Brutale buurkatten liepen binnen, vraten de etensbakjes leeg en soms ook ons aanrecht, één kater heeft zelfs onze bank tot zijn territorium gesproeid.
Nu kunnen dus alleen onze eigen katten er in. Zonder chip was deze oplossing onmogelijk.
Zowel voor ons als voor de katten is dit een groot voordeel.
Plus wat bijna iedereen vóór mij al heeft gezegd.
Ik moet helemaal niks!