Het grote baby vragen topic!

03-10-2017 19:14 3009 berichten
Hoi hoi allemaal!

Er komen op dit forum regelmatig vragen voorbij mbt babyzaken. Zelf heb ik een dochtertje van ruim 8 maanden, en ik merk dat ik regelmatig kleine vragen heb, waarvoor ik het onzin vind om een heel topic te openen.
Daarom dacht ik... Waarom geen heel topic voor al onze babyvragen?! Dus heb je grote vragen, kleine vragen, vragen over ritmes, slapen, voeding, flesjes, luiers etc etc, stel ze vooral!
Laten we elkaar proberen te helpen en gezellig samen kletsen over onze baby's! :)

Ik trap wel af! Ik heb een praktische vraag over het gebruik van een autostoel. Ze past nu nog in de maxicosi. Ik breng haar sochtends naar kdv, laat maxicosi daar staan, en vriendlief haalt haar weer op. Met een autostoel die 'vast' zit in je auto kan dat natuurlijk niet... En ze zijn best prijzig, dus twee autostoelen is ook zo wat... Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@lux: fijn dat het goed gaat op zijn eigen kamertje! Maar die stressmodus kan ik me voorstellen, het is ook even wennen.

@fietsstoel: yepp - ziet er tof uit, maar echt uitproberen komt dit weekend pas, zin in!

@speen: ik weet niet meer hoe snel hij de speen zelf weer kon pakken, maar ja voor dat dat lukt is het wel even een gedoe met speentjes teruggeven. Inmiddels hebben we meerdere glow-in-the-dark speentjes en leg ik als'ie slaapt een extra speentje bij 'm. Dan weet ik dat ik 's nachts pas op hoef te staan als de 2e uit bedje valt :P .

@aardbei-banaan: arm kindje, is de koorts al wat gezakt? Je verhaal komt me enigszins bekend voor, bij zoontje bleek het oorontsteking te zijn. We hadden daar totaal niet aan gedacht maar na 1 of 2 nachten krijsen (omdat liggen dan dus extra pijnlijk is voor de oortjes) en koorts was dat het eerste waar de huisarts aan dacht. Maar hopelijk is je kindje inmiddels gewoon weer beter!
happiness = reality - expectations
Ik moet dat in eigen bedje nog doorzetten. Deze week wel steeds in eigen bed begonnen maar hij wordt na uur/anderhalfuur wakker dus dan voed ik hem maar in ons bed. Dit weekend maar eens voeden en terugleggen. Ofja er komt een eenpersoonsbed maar dan kan hij op zijn eigen kamer blijven.
Nou hoop dat het hier ook snel beter wordt. Het is ook zo plotseling allemaal. Paar weken geleden wilde hij overduidelijk nog bij ons slapen, sliep hij bar slecht op kdv, nou ja heb er hier over geschreven. En ineens vindt hij het helemaal niet meer fijn bij ons in bed en gister heeft hij bijna 4(!!!!!!) uur geslapen op kdv (1x 2u, 1x 30 mins, 1x uur en kwartier). En wij staan ons nog achter de oren te krabben :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Puk heeft wat nieuws geleerd: koppeltje duikelen! Het ziet er meer uit als een vage judorol, maar hij kan zichzelf er voorlopig prima mee vermaken :biggrin: :flirting:
1Aapje schreef:
24-01-2018 10:16
Ik moet dat in eigen bedje nog doorzetten. Deze week wel steeds in eigen bed begonnen maar hij wordt na uur/anderhalfuur wakker dus dan voed ik hem maar in ons bed. Dit weekend maar eens voeden en terugleggen. Ofja er komt een eenpersoonsbed maar dan kan hij op zijn eigen kamer blijven.
Mijn zoon was er wel al aan gewend hè, die sliep sinds 4 maanden deels op z’n eigen kamer. Hij werd ook vaak na een uur weer wakker. Nu horen we hem soms wel even ‘dada’ over de babyfoon maar dan slaapt hij zelf verder. Of niet, dan gaan we alsnog, maar alleen als hij gaat huilen.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
24-01-2018 10:22
Nou hoop dat het hier ook snel beter wordt. Het is ook zo plotseling allemaal. Paar weken geleden wilde hij overduidelijk nog bij ons slapen, sliep hij bar slecht op kdv, nou ja heb er hier over geschreven. En ineens vindt hij het helemaal niet meer fijn bij ons in bed en gister heeft hij bijna 4(!!!!!!) uur geslapen op kdv (1x 2u, 1x 30 mins, 1x uur en kwartier). En wij staan ons nog achter de oren te krabben :hihi:
Haha, dit blijft zo hè, het ene moment denk je dat iets nooit zal veranderen en het andere moment is het ineens toch weer totaal anders.
Fiorah schreef:
24-01-2018 11:43
Haha, dit blijft zo hè, het ene moment denk je dat iets nooit zal veranderen en het andere moment is het ineens toch weer totaal anders.
Ja zo bizar. Ze kunnen in een paar dagen tijd zó veranderen. Maar moet zeggen dat ik het wél fijn vindt dat hij in z’n eigen bedje ligt voor m’n relatie. Nu nog te gaar om van de ruinte gebruik te maken ‘s avonds laat ;) maar hij lag toch best wel letterlijk tussen ons in. Ff knuffelen met man is ook wel fijn :)
We zijn over de 3000 posts dus:

viewtopic.php?f=12&t=400766&start=#p28065587
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
24-01-2018 09:52
Ja daar ben ik ook bang voor, daarom wil ik er nu van profiteren! Al denk ik echt dat hij er gewoon aan toe was om in zijn eigen bedje te slapen, hij is in 4 dagen van elke 2 uur, naar 2 nachtvoedingen naar 1 nachtvoeding gegaan (tussen begin van de avond en ochtend dus hè, dus vanaf 20u bedoel ik).
Hij was zo boos vorige week telkens bij ons in bed, had daar gewoon geen rust meer. Maar stiekem mis ik hem wel :(

Ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen de oude stressmodus: shit hij wordt vast zo weer wakker en de nieuwe stressmodus: gaat het wel goed? Hij wordt maar niet wakker :proud:

Momlife :sigh:
Herkenbaar (de mijne is bijna 3 en voel me vrij om ongevraagd advies te geven😝).

In zo’n overgangsfase zette ik ‘s nachts zijn bedje naast het onze. Totdat het nieuwe ritme er in zat.
Dan ben je net wat relaxter aan t slapen, omdat je niet (minder) bang bent dat je m niet zult horen als ie wel wakker wordt. Omdat je zelf ook opeens meer uur achter elkaar kunt slapen en je dan dus (vaak) dieper in slaap bent, is het voor de ouder(s) ook een nieuw ritme.

Je kunt dan ook - als je opeens rechtop in bed zit en denkt: ‘doet ie t nog?😜) zijn ademhaling horen (en je hoeft je bedje niet uit).

En: als de speen (weet even niet of dat aan de orde is bij jullie) aangereikt moet worden, kun je dat ook doen zonder uit bed te hoeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven