Vreemdgaan overwinnen

24-01-2018 12:06 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en hoop hier wat ondersteuning te vinden.

Een paar maanden geleden heb ik een flinke ruzie gehad met mijn vrouw. Ik voelde dat ze mij ontliep. De aap kwam uit de mouw, ze stond op het punt mij te verlaten. De maanden daarvoor was ik met mijzelf bezig en niet met haar en ons gezin. Hetgeen haar heel erg dwars zat.

We hebben daar veel over gepraat en ik zag ook in dat ik mij ontzettend misdragen heb. Op de momenten dat ik er was, was ik er met mijn hoofd niet bij. Ik heb hen echt verwaarloosd! Dit zie ik zelf ook echt zo en wil mij dan ook verbeteren. Daar ben ik vanaf dat moment volop mee bezig gegaan.

Een goede maand later kom ik onverwacht thuis en blijkt een goede vriend van haar er te zijn. Hun vriendschap was zodanig gegroeid dat ze is vreemdgegaan. Niet op dat moment, maar wel daarvoor. Meerdere malen, ik weet niet hoevaak.
Natuurlijk was ik woedend, maar niet alleen op hen, ook op mezelf. Waarom heb ik het zover laten komen dat zij niet genoeg aan mij had?

Nu zijn we weer een paar maanden verder.
Een hele emotionele periode met veel gesprekken, positief en negatief.
Mijn vrouw is haar 'verliefdheid' voor mij kwijt. Ze houd nog wel van mij, maar voelt niet meer die vlinders.
Ook is ze bang dat hetgeen ik nu doe (stinkend mijn best) te overdreven is, en zodra het weer 'goed' is ik zal verslappen. Ik wil niet alleen de relatie redden, ik wil mijn gedrag veranderen.

Nu kamp ik wel met vertrouwensproblemen. De persoon waar ze mee is vreemdgegaan is een hele goede vriend van haar. Ze denken hetzelfde en kunnen goed elkaar praten. Verder hebben we beide ook niemand waar we ons verhaal bij kwijt kunnen/ willen.
Zij heeft de behoefte om af en toe met hem te praten. Ze hebben mij allebei beloofd dat dit nooit meer zal gebeuren. Hun vriendschap zal blijven...
Maar mijn gevoel heeft er moeite mee om dat te accepteren.

Hoe moet ik nu met deze situatie om gaan, wie heeft er tips.
Ik denk als ik het zo overlees het beste is samen er een punt achter te zetten..bij beide mist er iets van vertrouwen..danwel op verschillende fronten maar toch.

(Er zitten bij mij ook wat vragen overigens..want hoe kan het dat zij in dit geval na een periode van zich niet gewaardeert voelen weg wil..is dit vaker voorgekomen??)
Relatietherapie.
Zolang die twee contact blijven houden hebben jullie samen geen kans.
Snap niet dat zij die vriend nog wil zien, als zij echt jullie huwelijk wil redden zou ze, alleen al uit respect en spijtbetuiging naar jou toe, alle contact met hem moeten verbreken.
yourlocalhero schreef:
24-01-2018 12:08
Ik denk als ik het zo overlees het beste is samen er een punt achter te zetten..bij beide mist er iets van vertrouwen..danwel op verschillende fronten maar toch.

(Er zitten bij mij ook wat vragen overigens..want hoe kan het dat zij in dit geval na een periode van zich niet gewaardeert voelen weg wil..is dit vaker voorgekomen??)
@yourlocalhero,
Dank je voor je reactie.
We hebben een gezin en willen beiden op z'n minst eerst keihard vechten alvorens er een punt achter te zetten.

Hoe het kan dat zij weg wilde gaan?
Omdat zij en de kinderen niet de aandacht kregen die ze behoren te krijgen. Ik was met alles bezig (mezelf, andere helpen, enz) behalve met hen. Ze heeft mij vaak genoeg hints gegeven en dingen gezegd. Ik deed dan toch mijn ding, dan was ze wel boos, maar als er de volgende dag niet meer over gesproken werd, "ach, dan zal het wel goed zijn".
Natuurlijk had ze dat niet toe moeten staan, en mij al veel eerder een ultimatum moeten stellen, dat heeft ze niet gedaan.
Ik had het ook zelf in moeten zien. Ik zie nu ook dat ik niet goed zat, dus waarom niet eerder?
Hadewychh schreef:
24-01-2018 12:15
Snap niet dat zij die vriend nog wil zien, als zij echt jullie huwelijk wil redden zou ze, alleen al uit respect en spijtbetuiging naar jou toe, alle contact met hem moeten verbreken.
Kan snappen dat je dat zegt.

Hoe raar het ook klinkt snap ik hun vriendschap. Dat is niet iets als de meeste vrienden hebben. Zij kunnen echt over alles met elkaar praten en snappen hoe ze denken en helpen elkaar bij het op de rit zetten van hun gedachten. Hij heeft ook een moeilijke periode gehad waar zij hem heeft kunnen ondersteunen.
Dat ze zijn vreemdgegaan spijt hun allebei ook heel erg en had nooit mogen gebeuren, dat beseffen ze zelf ook.
Maar het is wel gebeurd.

Ze heeft maanden met onze relatieproblemen gelopen en hij heeft haar daarin kunnen helpen, hij was de steun en toeverlaat die ik had moeten zijn.
De vriendschap met hem beëindigen zal niet de verliefdheid voor mij terug brengen.

Fckd up situatie dit! :(
Relatietherapie
Waarin kon ze hem wel vertellen over jouw vervreemding, en jouzelf niet?
Lillybit schreef:
24-01-2018 12:12
Zolang die twee contact blijven houden hebben jullie samen geen kans.
eens!

beetje raar trouwens dat jullie verder niemand hebben waar jullie mee kunnen praten over dit soort dingen

dus relatietherapie is ook een goed idee
turquasi wijzigde dit bericht op 24-01-2018 15:25
0.17% gewijzigd
Lorem Ipsum
Marana-- schreef:
24-01-2018 12:24
Relatietherapie

Waarin kon ze hem wel vertellen over jouw vervreemding, en jouzelf niet?
Relatietherapie overweeg ik ook, maar je hoort er veel verschillende verhalen over. Meesten brengt het weinig.

Waarom ze dat bij mij niet kon heb ik haar niet gevraagd.
Als ik het moet gokken, omdat ik er niet was voor haar. Het boeide mij niet, als ze mij over haar dag vertelde was het "ja ja" en kapte ik het af. Als je dat al niet kwijt kunt, wat dan wel?
Haar gevoel voor jou is weg. Bestaat er een drankje dat je haar kunt geven zodat het weer terug komt? Zo nee..... dan komt het niet goed.
Ik zou echt relatietherapie proberen. Jullie praten niet en dat is de kern van het probleem denk ik.
Niemand is na meer dan 2 jaar relatie nog verliefd. Dus dat is geen excuus.
Ik zou echt van haar eisen dat ze de vriendschap verbreekt, pas dan kunnen jullie samen er voor 100% voor gaan.
Wil ze dat niet, zegt dat genoeg.
Marana-- schreef:
24-01-2018 12:32
Ik zou echt relatietherapie proberen. Jullie praten niet en dat is de kern van het probleem denk ik.
In tegendeel, we praten juist heel veel. En vooral open en oprecht!
Simon1985 schreef:
24-01-2018 12:17
@yourlocalhero,
Dank je voor je reactie.
We hebben een gezin en willen beiden op z'n minst eerst keihard vechten alvorens er een punt achter te zetten.

Hoe het kan dat zij weg wilde gaan?
Omdat zij en de kinderen niet de aandacht kregen die ze behoren te krijgen. Ik was met alles bezig (mezelf, andere helpen, enz) behalve met hen. Ze heeft mij vaak genoeg hints gegeven en dingen gezegd. Ik deed dan toch mijn ding, dan was ze wel boos, maar als er de volgende dag niet meer over gesproken werd, "ach, dan zal het wel goed zijn".
Natuurlijk had ze dat niet toe moeten staan, en mij al veel eerder een ultimatum moeten stellen, dat heeft ze niet gedaan.
Ik had het ook zelf in moeten zien. Ik zie nu ook dat ik niet goed zat, dus waarom niet eerder?

Maar ik bedoel ik snap niet dat als je enkele maanden 'verwaarloost' word je verwacht met hints dat het weer goed komt.
Hoevaak komen hints bij het mannelijke geslacht binnen?

Daarom vraag ik mij af wat er nog meer is gebeurd...

Overigens aan haar kant snap ik niet dat als zij er ook voor wil vechten zij contact houdt met die gast..

Ik zou zeggen volgens mij is zij jou al stappen voor.
Simon1985 schreef:
24-01-2018 12:21
Ze heeft maanden met onze relatieproblemen gelopen en hij heeft haar daarin kunnen helpen
En of dat hij haar heeft geholpen ... o_o

Ze hebben één van de meest essentiële regels voor vriendschap tussen verschillende geslachten overschreden, en jij voelt je daar mee voor verantwoordelijk omdat je haar enkele maanden niet de aandacht hebt gegeven 'die ze verdiende' ??

Ik vind het moeilijk om haar te verbieden om die man nog te zien, maar hoe kun je hen nog vertrouwen nu blijkt dat er wel degelijk sexuele aantrekkingskracht is tussen die twee ?
Hij uit haar leven, of een punt achter de relatie zetten.
Jij mag dan misschien fouten hebben gemaakt, maar dat praat het vreemdgaan van je vrouw absoluut NIET goed.

Of kan jij (als het goedkomt tussen jou en je vrouw), haar nog 1 op 1 laten afspreken met die man?
Ik zou haar dus de keus geven, of een punt achter de relatie, of hij uit haar leven en jullie relatie een nieuwe kans geven.

Ik vind je ook nogal erg luchtig praten over het vreemdgaan van je vrouw....
Iedereen maakt fouten, maar de grootste fout in een relatie is je partner bedriegen
henkgeheim schreef:
24-01-2018 14:59
Hij uit haar leven, of een punt achter de relatie zetten.
Jij mag dan misschien fouten hebben gemaakt, maar dat praat het vreemdgaan van je vrouw absoluut NIET goed.

Of kan jij (als het goedkomt tussen jou en je vrouw), haar nog 1 op 1 laten afspreken met die man?
Ik zou haar dus de keus geven, of een punt achter de relatie, of hij uit haar leven en jullie relatie een nieuwe kans geven.

Ik vind je ook nogal erg luchtig praten over het vreemdgaan van je vrouw....
Iedereen maakt fouten, maar de grootste fout in een relatie is je partner bedriegen
Volledig eens met deze post!

Jullie moeten beiden voor 100% willen en kunnen gaan voor jullie relatie. Dat betekent dat jullie van elkaar houden en dat haar verliefdheid over is. Verder zal zij het contact met deze man moeten verbreken én bereid zijn al jouw vragen te beantwoorden. Jij zult op een bepaald moment een punt moeten kunnen zetten achter haar affaire. Dat wil zeggen boosheid en wantrouwen loslaten.

Sterkte, ik wens je veel wijsheid toe..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Oh ja. Ook ik vind dat je erg luchtig over haar vreemdgaan schrijft. En de schuld vooral bij jezelf legt. Begrijp ik maar realiseer je dat liegen en vreemdgaan nóóit goed te praten valt. Ze heeft daarin echt wel heel bewust keuzes gemaakt en daar mag je best boos over zijn.. (wellicht dat je dat nu nog niet voelt, maar ik garandeer je dat dat nog wel komt.. Houd daar rekening mee).
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Simon1985 schreef:
24-01-2018 12:06
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en hoop hier wat ondersteuning te vinden.

Een paar maanden geleden heb ik een flinke ruzie gehad met mijn vrouw. Ik voelde dat ze mij ontliep. De aap kwam uit de mouw, ze stond op het punt mij te verlaten. De maanden daarvoor was ik met mijzelf bezig en niet met haar en ons gezin. Hetgeen haar heel erg dwars zat.

We hebben daar veel over gepraat en ik zag ook in dat ik mij ontzettend misdragen heb. Op de momenten dat ik er was, was ik er met mijn hoofd niet bij. Ik heb hen echt verwaarloosd! Dit zie ik zelf ook echt zo en wil mij dan ook verbeteren. Daar ben ik vanaf dat moment volop mee bezig gegaan.

Een goede maand later kom ik onverwacht thuis en blijkt een goede vriend van haar er te zijn. Hun vriendschap was zodanig gegroeid dat ze is vreemdgegaan. Niet op dat moment, maar wel daarvoor. Meerdere malen, ik weet niet hoevaak.
Natuurlijk was ik woedend, maar niet alleen op hen, ook op mezelf. Waarom heb ik het zover laten komen dat zij niet genoeg aan mij had?

Nu zijn we weer een paar maanden verder.
Een hele emotionele periode met veel gesprekken, positief en negatief.
Mijn vrouw is haar 'verliefdheid' voor mij kwijt. Ze houd nog wel van mij, maar voelt niet meer die vlinders.
Ook is ze bang dat hetgeen ik nu doe (stinkend mijn best) te overdreven is, en zodra het weer 'goed' is ik zal verslappen. Ik wil niet alleen de relatie redden, ik wil mijn gedrag veranderen.

Nu kamp ik wel met vertrouwensproblemen. De persoon waar ze mee is vreemdgegaan is een hele goede vriend van haar. Ze denken hetzelfde en kunnen goed elkaar praten. Verder hebben we beide ook niemand waar we ons verhaal bij kwijt kunnen/ willen.
Zij heeft de behoefte om af en toe met hem te praten. Ze hebben mij allebei beloofd dat dit nooit meer zal gebeuren. Hun vriendschap zal blijven...
Maar mijn gevoel heeft er moeite mee om dat te accepteren.

Hoe moet ik nu met deze situatie om gaan, wie heeft er tips.

Het is niet per se jouw fout dat zij niet genoeg aan jou had hoor... Ik heb zelf ook bijna een halfjaar zonder seks gezeten omdat m'n partner zwaar depressief werd (begrijpelijke oorzaak overigens!), maar ondanks dat ik wel wat gefrustreerd raakte heb ik dat altijd zelf (letterlijk...) kunnen oplossen en heb ik geen ander hoeven zoeken.

Dus ondanks dat jij fouten hebt gemaakt... Zij ook.
Keuze maken! Zolang de vriendschap stand houd zullen jullie geen eerlijke kans krijgen. En ik denk dat jij diep van binnen dat ook weet. Zodra zij de vriendschap verbreekt en ze geeft jullie een eerlijke kans, betekent er alles aan doen om te kijken of het nog wat kan worden? Zo niet, dan hebben jullie het tenminste een eerlijke kans gegeven. En nu is dat niet het geval? Alles waar je aandacht geeft groeit.. Dat besef je nu toch ook wel?

En ja ik kan er over mee praten en ik heb mijn keuze gemaakt. Nee is niet altijd makkelijk want inderdaad, het is dan ook een soort vriend waar je goede gesprekken mee kan voeren. Maar uiteindelijk allemaal foute boel.. Echt, totaal niet de moeite waard!
Ik heb best een fijn huwelijk en toch heb ik er jaren een chatvriend op na gehouden, we bespraken alles, ik floreerde in de aandacht.
Het moment dat mijn man erachter kwam is best een eyeopener voor me geweest. Hij zat niet eens zo zeer met waar de gesprekken over gingen, wel dat het altijd dezelfde persoon is geweest. Ik kan met grote zekerheid zeggen dat deze crisis achteraf goed is geweest voor ons huwelijk. Die dingen die ik besprak kan ik, en moest ik eigenlijk altijd, nu ook bespreken met mijn man.

Dat had bij jullie ook moeten gebeuren, de schrik bij beide zou jullie dichter bij elkaar hebben moeten brengen, dat zij die vriend nog altijd nodig heeft vind ik in ieder geval foute boel.
die ik wilde bestaat al...
jeetje kerel, houd eens op met haar gedrag goedpraten! Jij was fout en zij was fout. En het grappige is dat zij ongestoord door kan gaan, haar neukmaatje blijft zij zien onder het motto dat ze zo goed kunnen praten. En jij bent als was in haar handen want jij doet alles om te voorkomen dat zij bij je weggaat.

Kan best zijn dat ze nu geen seks meer hebben, maar ik zou hem als een serieuze bedreiging zien. Ze praten al over alles en de seksuele aantrekkingskracht tussen hen is er ook. Het is niet zomaar een beste vriend meer. Ik snap dat jullie beide geschrokken zijn van hoe slecht jullie relatie is en dat jullie daarom je best doen maar denk dat zij ook heel eerlijk naar haar eigen gevoel moet luisteren.

En eerlijk, hoe ontvang jij haar beste vriend nu? Ik vind het nogal wat dat ze van je vragen!
Sorry hor maar ik zou er al klaar mee zijn. Laat hun verder gaan want een 3e wiel aan de wagen wil je niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven