Het Grote Babyvragentopic deel 2

24-01-2018 13:36 3005 berichten
Deeltje 2 van het grote babyvragentopic!

Heb je, krijg je, ken je (of ben je) een baby? Slaapproblemen? Spuitluiers? Speenleed? Stoom afblazen?

Hier ben je aan het juiste adres. Er weet altijd wel iemand raad. Wees welkom en veel plezier :cheers:

Afbeelding
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 13:51
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben ook hard op zoek naar tips voor leuke kadootjes voor een bijna 1 jarige!

(Whaaa,, mijn baby is bijna 1! :O
Ongelofelijk hoe snel zo'n jaar gaat!!)
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
24-01-2018 14:05
:high5: hier ook binnenkort Tante-to-be. Ben zo benieuwd om mijn grote broer als vader te zien. Als ik hem nu met mijn zoon zie, weet ik dat hij een supervader zal zijn.
Ook gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
24-01-2018 14:08
Zoon wil geen speentje. Soms leg ik hem slapend in bed en soms bijna slapend. Echter lijkt de aanschakelaar om te gaan als je hem in zijn bedje legt. Dan is het lachen, springen en dansen in bed maar huilen als ik wegloop. Bij man ging hij deze week 1 keer na wat miemelen slapen terwijl man ernaast zat in schommelstoel.
Nog even niet verder gelezen, maar ik hield zoon altijd even slapend op m'n schouder, dan even slapend in de wieghouding, dan rustig in bed en nog even over z'n neusje/gezichtje aaien
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
24-01-2018 15:59
Hm. Bij nader inzien moet ik nog even niet denken aan een pubervragentopic :'(
Knipper met je ogen en je bent er... echt..
maar het is ZO leuk, dat geklets


Edit: ik las peuter. Puber is nog iets vaker knipperen hoop ik
Over speelgoed: dochter was groot fan van een Bumba-verjaardagskaart (als je 'm opendeed zat er een lichtje in en het Bumba-liedje) van Hallmark. Verder een liedjesboekje (als je op een knopje drukt komt er een chanson, in Frankrijk gekocht, maar hier ook wel te krijgen), en een ToetToet auto. Daarnaast, maar dat is zonder geluid etc, een wheelybug. Ze loopt er heel veel mee rond, duwt 'm door de hele kamer, en is bijna groot genoeg om er op te zitten :).
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjesolifant schreef:
24-01-2018 17:01
Over speelgoed: dochter was groot fan van een Bumba-verjaardagskaart (als je 'm opendeed zat er een lichtje in en het Bumba-liedje) van Hallmark.
Onze zoon vond die kaart helemaal niks. (Dat vond ik stiekem dan wel weer leuk, want hij kwam van schoonmoeder die we er hier ooit uit hebben gegooid).

Maar hij vind muziekboekjes inderdaad wel leuk! Vooral die uit de serie met wereldmuziek. En anders is dit misschien nog wat:

https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-roc ... ype=browse

(@Marloes: wel stoer trouwens dat je lampjes en muziekjes wilt! Tegenwoordig wordt je bijna aangekeken alsof je gek bent als je dat aangeeft)
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is met die verjaardagscadeaus? Je bent geneigd te denken aan 'Wat zou mijn kind nu helemaal geweldig vinden?' en denkt dan na over dingen met lampjes en geluidjes. Maar je kind moet er nog een heel jaar mee spelen, als je als uitgangspunt hebt dat je niet om de haverklap nieuw speelgoed wil kopen. Dus eigenlijk moet je proberen wat verder te denken dan alleen de periode van 11/12/13 maanden.

Zoon (die nu peuter is) heeft van 12 tot 24 maanden echt heeeeeeeeeeeel veel gepuzzeld en heeeeeeel veel boekjes gelezen. Die heb ik echt veel bij moeten kopen. Verder was hij verzot op zijn keukentje, zijn stapelbakjes, de ringentoren en zijn vormenstoof. Echt heel lang mee gespeeld allemaal. En voor buiten een heel eenvoudig loopwagentje (we hebben ook een mooie, houten voor binnen maar die is pas vanaf 2,5jr hanteerbaar voor hem).

Dreumes die nu 14 maanden is, speelt op het moment al amper meer met de standaard muziek- en geluiddingetjes. Alleen soms een Toettoet autootje. Maar zo heb ik bijv. ook een mini BeatBo cadeau gevraagd, maar er wordt een maand later al niet meer naar omgekeken. Wat wel populair is, is ook weer het keukentje, de ringentoren en twee ballenbanen. We hebben een variant met grote ballen (Happy People Ballenbaan) en een variant met kleine autootjes. Allebei kan hij zich uitgebreid mee vermaken sinds zijn verjaardag. Hij stopt het er in en moet lachen als ze vervolgens gaan rollen. Het lukte hem direct, terwijl ik eigenlijk niet had verwacht destijds dat hij dat kon. En gewoon blokjes stapelen of duplo uit elkaar halen, vindt hij ook leuk. Daar had mijn oudste alleen niet zoveel mee destijds.

Misschien brengt het jullie inspiratie :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden wel expres ook al cadeaus gevraagd waarmee die later (in het jaar) pas zou kunnen/willen spelen. Duplo komt nu bijvoorbeels pas uit de kast, daar heeft die eerder nog geen interesse ingehad. En ook nog wat knutselspullen waar die langzaam de leeftijd voor krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips voor een verjaardagscadeau. Het duurt nog 5 maanden voordat die van ons 1 word :)

Even klagen:
Net D. weer met koorts van kdv opgehaald... gister was hij koorts vrij maar vandaag einde van de middag helaas toch weer koorts. Ik was zo blij dat hij er vanaf was. Heb meteen weer een hard hoofd over zijn slapen vanacht (wilde de koorts nachten alleen maar op/tegenaan mij slapen).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook steeds n baby met koorts.. Dan weer n paar dagen wel, dan weer niet. Ook overal snot steeds. Ook bij de rest van t gezin trouwens. Van mij mag het snel voorjaar worden, dan tieren dr virussen vaak net iets minder welig.

Wat hier een hit was, bij de oudste rond haar 1e, was een ballentoren (kon je ballen/balletjes vanaf laten rollen), vormenstoof, duplo en blokken heeft ze echt héél lang mee gebouwd (nu met lego) en ze sleepte uuuuren met een leeg waterflesje met een bodempje rijst erin.
Sneu die zieke kindjes!

Wbt cadeau, Stapelbakjes, ringentoren en vormenstoof hebben we al en daar wordt inderdaad dagelijks veel mee gespeeld (al een hele tijd). We hebben nu een rupsje met muziek maar verder nog geen dingen met geluid of lampjes (en ik ben helemaal klaar met dit liedje...). Ik zoek vooral iets waar ik haar mee kan afleiden als ze veel jeuk heeft. De beat bo leek me juist leuk omdat ik in de reviews las dat ze er veel mee spelen tussen 1 en 4 jaar.
Ik heb nu een speelaap https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-swi ... 075775246/ gevonden. Een ballenbaan is ook een leuk idee en de wheelybug staat op het lijstje voor de andere oma.
Als ik zoek op toettoet auto's krijg ik heel veel soorten speelgoed te zien, bedoelen jullie zo iets? https://www.bol.com/nl/p/vtech-toet-toe ... ypedsearch
anoniem_65740 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 19:52
3.83% gewijzigd
1x is genoeg
Alle reacties Link kopieren
De speelaap ken ik niet, toettoetauto's heeft puk wel. Dat zijn inderdaad allemaal verschillende, je hebt ook zoefzoefdieren.

Er is trouwens ook een topic geopend vandaag over irritant speelgoed, ik heb het gevoel dat je daar misschien ook wel wat ideeetjes in op kan doen :rofl:

(Absoluut niet lullig bedoeld!)
maartje2016 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 19:56
0.32% gewijzigd
Ja, zoiets inderdaad. Hier de brandweerwagen met kazerne: het wordt steeds interessanter om alle functies van die kazerne te ontdekken, eerst (2 maand geleden) was alleen de auto nog maar interessant ,maar nu snapt ze ook steeds beter wat ze met de wegdelen en het gebouw kan. Leuk om te zien, en inderdaad wat meer uitdagend voor een kind dat ouder wordt :).

Overigens is hier al twee weken de doos waarin haar nieuwe autostoel bezorgd werd de grote favoriet. Die is zo groot dat ze er languit in kan liggen, en de 'deurtjes' kunnen dicht zodat ze heel showbiz-like met twee handen tegelijk de deuren open kan gooien als we kiekeboe spelen. Hilariteit alom :).
Alle reacties Link kopieren
Marloes85, bij intertoys kun je op de site de winkelvoorraad zien van de beat bo, misschien dat ze bij jou in de buurt nog 1 op voorraad hebben?
Alle reacties Link kopieren
En bij wehkamp is ie nog op voorraad lijkt het.....
https://www.wehkamp.nl/speelgoed-games/ ... PS_585672/
Alle reacties Link kopieren
Marloes85 schreef:
24-01-2018 19:49
Sneu die zieke kindjes!

Wbt cadeau, Stapelbakjes, ringentoren en vormenstoof hebben we al en daar wordt inderdaad dagelijks veel mee gespeeld (al een hele tijd). We hebben nu een rupsje met muziek maar verder nog geen dingen met geluid of lampjes (en ik ben helemaal klaar met dit liedje...). Ik zoek vooral iets waar ik haar mee kan afleiden als ze veel jeuk heeft. De beat bo leek me juist leuk omdat ik in de reviews las dat ze er veel mee spelen tussen 1 en 4 jaar.
Ik heb nu een speelaap https://www.bol.com/nl/p/vtech-baby-swi ... 075775246/ gevonden. Een ballenbaan is ook een leuk idee en de wheelybug staat op het lijstje voor de andere oma.
Als ik zoek op toettoet auto's krijg ik heel veel soorten speelgoed te zien, bedoelen jullie zo iets? https://www.bol.com/nl/p/vtech-toet-toe ... ypedsearch
Ja zo'n autootje ja. Valt wel ook onder de spullen waarbij je snel klaar bent met het liedje hoor ;-D
Het is heel eenvoudig een autootje met 1 knop en als je er op drukt dan maakt het herrie en knippert het lampje.
En je kan op een gegeven moment kiezen om zo'n ding er bij te kopen, zodat het meer speelbaar wordt:
https://www.bol.com/nl/p/vtech-toet-toe ... ypedsearch
Ze nemen wel je hele woonkamer over, want het past met geen fatsoen in een speelgoedkast.
ikie1 schreef:
24-01-2018 20:05
En bij wehkamp is ie nog op voorraad lijkt het.....
https://www.wehkamp.nl/speelgoed-games/ ... PS_585672/
Top! Ik geef het door! :cheer2:
Maartje2016 schreef:
24-01-2018 19:55
Er is trouwens ook een topic geopend vandaag over irritant speelgoed, ik heb het gevoel dat je daar misschien ook wel wat ideeetjes in op kan doen :rofl:
Haha, klinkt als the place to be, ik ga het opzoeken!
Happy new topic.

Ik koop veel van duplo. Is hier echt een succes. Ze bouwt nog niet, maar sloopt wat papa gebouwd heeft.
Denk dat Duplo voorlopig ook wel leuk blijft.
Ja... nog even en dan haar 1e verjaardag. Kijk er echt naar uit.
Ik denk dat ik een hobbelpaard cadeau ga doen voor zijn eerste verjaardag. Op het lijstje voor opa en oma en ooms en tantes komen zandbak (zo'n schelp of zo'n schildpad), opblaasbaar zwembadje, idd toettoet auto's en andere onderdelen daarvan. Wheelybug hebben we al, die vindt hij erg leuk, maar kan hij natuurlijk nog niet op. Loopwagen met blokken ook al, maar wat meer blokken zou nog wel kunnen. Heb nog enorm veel duplo dus dat ga ik niet vragen.

Ik kan niet geloven dat ik gewoon al ideeën voor cadeaus voor de eerste verjaardag van zoon in mijn hoofd heb :O

Zoon liep trouwens net een stukje langs een stoel :cheer2: tot hij keihard op z'n hoofd viel :P het was zo aandoenlijk, je zag hem echt denken: HOE werkt dit? Benen heel hoog de lucht in en dan ENORME stap haha. Echt te schattig :love:
Tvp
Alohamora schreef:
24-01-2018 16:53
Nog even niet verder gelezen, maar ik hield zoon altijd even slapend op m'n schouder, dan even slapend in de wieghouding, dan rustig in bed en nog even over z'n neusje/gezichtje aaien
Hier gaat het neerleg moment dus fout. Ik ben te klein om dat soepel te doen.

Tweede poging bij man vandaag ging helaas niet zo soepel en was krijsen. Morgen weer een dag.
Marlous misschien sensorische en of muzikale blokken?

Afbeelding
Afbeelding

Zoon krijgt een 4-in-1 houten loopfiets
Wij hebben puzzels gevraagd en wil ook graag bovenstaande maar zal geen cadeau van 50 euro vragen.
1Aapje schreef:
24-01-2018 20:55
Marlous misschien sensorische en of muzikale blokken?

Afbeelding
Afbeelding

Zoon krijgt een 4-in-1 houten loopfiets
Wij hebben puzzels gevraagd en wil ook graag bovenstaande maar zal geen cadeau van 50 euro vragen.
Ooooooh dat ziet er leuk uit zeg! Wat is dit en waar koop ik het? :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven