Het Grote Babyvragentopic deel 2

24-01-2018 13:36 3005 berichten
Deeltje 2 van het grote babyvragentopic!

Heb je, krijg je, ken je (of ben je) een baby? Slaapproblemen? Spuitluiers? Speenleed? Stoom afblazen?

Hier ben je aan het juiste adres. Er weet altijd wel iemand raad. Wees welkom en veel plezier :cheers:

Afbeelding
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 13:51
1.10% gewijzigd
Hij klaagt wel dat hij op zijn buik wil. Als ik hem.naar zijn buik help rollen is hij ook gelijk weer blij.

Dansen doet zoontje ook met zijn hoofdje, zo schattig! Een keer wel zo fanatiek dat hij omviel.
Jackii schreef:
25-01-2018 08:43
Hij klaagt wel dat hij op zijn buik wil. Als ik hem.naar zijn buik help rollen is hij ook gelijk weer blij.

Dansen doet zoontje ook met zijn hoofdje, zo schattig! Een keer wel zo fanatiek dat hij omviel.
Hm tja, misschien niet helemaal lekker ofzo, of zich gestoten waardoor hij pijn heeft ofzo. Gaat vast vanzelf weer over. Tot die tijd ff helpen :) mijn zoon heeft het met optrekken. Aan de stoel en de tv-kast staat hij zo, maar aan de bank gaat hij heel zielig piepen totdat ik m’n hand neerleg zodat hij daaraan kan vastpakken en optrekken. Denk dat hij de bank moeilijker vindt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Lux, wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad :yes:

D. heeft gelukkig geen koorts meer, de nacht ging nog wel mwah, maar hopelijk gaat dat ook weer steeds beter.

Over het tv kijken, hier echt een tv baby :facepalm: maakt niet uit wát er op staat maar hij kijkt. Overdag gaat de tv niet aan maar als ik moet koken en hij is onrustig zet ik babytv aan voor hem. Ik moet zeggen dat vriend en ik ook veel tv kijken. Hoe doen jullie dat dan? Geen tv aan totdat de kleine slaapt?
@fiona: fijn dat jij ook wat betere nachten hebt! Ja ik weet niet meer wie het zei, maar dat even bij hem gaan kijken voor het slapengaan helpt wel, dan heb ik toch meer rust ofzo. Hij heeft nu van 1930-0630 geslapen met 1 voeding om 0230 (gister was het 0130, dus ik hoop dat hij hem op schuift richtintg 0630 ;) ) en dat is gewoon echt nog nooit gebeurd. Wij waren blij als zoon 3 uur achter elkaar sliep. Dus het is gewoon enorm wennen :proud:

Niets zo veranderlijk als een baby hè.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
25-01-2018 08:48
Lux, wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad :yes:

D. heeft gelukkig geen koorts meer, de nacht ging nog wel mwah, maar hopelijk gaat dat ook weer steeds beter.

Over het tv kijken, hier echt een tv baby :facepalm: maakt niet uit wát er op staat maar hij kijkt. Overdag gaat de tv niet aan maar als ik moet koken en hij is onrustig zet ik babytv aan voor hem. Ik moet zeggen dat vriend en ik ook veel tv kijken. Hoe doen jullie dat dan? Geen tv aan totdat de kleine slaapt?
In elk geval geen programma's voor ons tot hij in bed ligt. Als je iets persee wil zien kijk je maar op uitzending gemist ofzo, ik vind dat je je ook met die kleine kan bemoeien als je thuis bent. (Vooral omdat ik dat dan al een hele dag heb gedaan, dus ik wil dan wel even rust). Ik heb er ook een snerthekel aan als manlief op zijn telefoon zit trouwens, als ik vraag of hij zich even met puk kan bemoeien.

Puk gaat hier trouwens wel om 7 uur naar boven, dus dan kan je daarna nog uren achter die tv hangen...
Ik vind het zo gek omdat hij dat juist al zo'n 2 maanden heel fanatiek doet dat rollen en ineens niet meer. Ik heb inderdaad ook gecontroleerd of alles het nog 'doet'. Ach ja, het zal inderdaad vast weer een fase zijn
Aardbei-banaan schreef:
25-01-2018 08:48
Lux, wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad :yes:

D. heeft gelukkig geen koorts meer, de nacht ging nog wel mwah, maar hopelijk gaat dat ook weer steeds beter.

Over het tv kijken, hier echt een tv baby :facepalm: maakt niet uit wát er op staat maar hij kijkt. Overdag gaat de tv niet aan maar als ik moet koken en hij is onrustig zet ik babytv aan voor hem. Ik moet zeggen dat vriend en ik ook veel tv kijken. Hoe doen jullie dat dan? Geen tv aan totdat de kleine slaapt?
Hoe oud is die van jou? Ik heb helemaal geen tijd om tv te kijken als ik met zoon ben. Vlak na het ontbijt is het alweer tijd voor het fruit, dutje, lunch, dutje, tussendoortje, dutje, tussendoortje, avondeten, bad, bed. Dan moeten we ook nog spelen, opruimen, naar de winkel, bibliotheek, babyzwemmen, fietsen, op de koffie bij iemand, enz. Ben blij als ik 10 minuten op de bank zit overdag :hihi:

Mijn man kijkt wel tv met hem maar dat vind ik wél jammer. Zoon is namelijk gek op blokken en hij probeert nu ook blokjes op de torens die ik bouw te leggen, maar dat lukt hem natuurlijk nog niet. Man heeft daar dan niet zoveel geduld voor ofzo, die ziet niet dat zoon dan ‘meedoet’ voor zover hij kan. Terwijl hij nu dus echt begint samen te spelen, dus ik probeer dat ook een beetje te stimuleren. Of hij gaat heel uitgebreid koken op z’n papadag terwijl mij dat eten echt niet zoveel boeit, vind het leuker als ik thuiskom en hij zit lekker met zoon te spelen. Maar goed, hij is lief voor hem en doet ook heus wel spelletjes, maar hij heeft er gewoon (nog) niet zoveel oog voor. Komt denk ik wel meer als zoon wat ouder wordt.

Maar voordat hij kroop, kon zitten, etc. en vooral, voordat hij zo vaak per dag ging eten (want dat kost een hoop tijd :P ), kon zoon niet zo goed zelf spelen en hadden we meer tijd te doden. Zeker in de eerste paar maanden heb ik veel op de bank gelegen met een slapende baby op me.

Wat zijn trouwens activiteiten die jullie doen met baby?

Hier doen we:
- Babyzwemmen
- Muziek in de bibliotheek (soms)
- Naar de kinderboerderij (zoon is gék op dieren, vindt hij prachtig)/dierentuin
- Fietsen/wandelen

Ooit deden we babymassage maar daar had hij helemaal geen geduld voor :P maar weet verder ook niet echt leuke uitjes voor een 9-maander? Heb die kinderboerderij wel weer een beetje gezien :whistle: wat meer afwisseling zou niet verkeerd zijn ;-D
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 09:01
9.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jackii schreef:
25-01-2018 08:56
Ik vind het zo gek omdat hij dat juist al zo'n 2 maanden heel fanatiek doet dat rollen en ineens niet meer. Ik heb inderdaad ook gecontroleerd of alles het nog 'doet'. Ach ja, het zal inderdaad vast weer een fase zijn
Soms kunnen ze dingen die ze wel konden even tijdelijk niet, omdat ze het te druk in dat koppie hebben met andere nieuwe dingen leren. Hij gaat het vanzelf weer doen, waarschijnlijk met iets nieuws erbij.
Maartje2016 schreef:
25-01-2018 08:58
Soms kunnen ze dingen die ze wel konden even tijdelijk niet, omdat ze het te druk in dat koppie hebben met andere nieuwe dingen leren. Hij gaat het vanzelf weer doen, waarschijnlijk met iets nieuws erbij.
Ja dat kan ook. Regelmatig meegemaakt. Met 6 maanden zei zoon ‘dada’ en ‘baba’ en van de een op de andere dag hield hij er voor echt een maand of misschien wel langer mee op. En op een dag zette ik hem in de kinderstoel voor fruit en dadadadadada bababababa gagagagaga tatatatata mamamamama wawawawawa jajajajaja, het hield niet meer op. In de tussentijd had hij geleerd op handen en knieën te zitten, speeltjes over te pakken, los te zitten, achteruit te tijgeren.

Zolang hij verder gewoon normaal is, is het gewoon normaal volgens mij.

Mijn zoon was wat jonger dan die van jou, maar rolde met 10-11 weken van buik naar rug en toen van 14-23 weken ofzo niet meer. Was denk ik weer vergeten hoe het moest ofzo. Met 16 weken ging hij wel van rug naar buik rollen.

Maar aangezien die van jou op zachte ondergronden nog wel rolt denk ik dat ‘t gewoon ook best kan dat hij niet zo lekker is en de vloer te hard vindt ofzo en dat als hij weer opknapt hij dat weer aankan.
Dank je wel Maartje! Soms ga ik zo twijfelen of iets wel 'normaal' is.

Wij kijken alleen tv wanneer baby slaapt. Sindskort zetten we wel even de tv aan met nagels knippen, gaat er een stuk sneller en veiliger door.

Qua activiteiten: wij gaan wel eens uit logeren bij (schoon)ouders. Dan komen we even in een nieuw wandelgebied en in huis ook nieuwe prikkels voor baby. Er zijn hier ook family cafes waar ik af en toe een kop koffie doe en zoon de boel veilig kan verkennen
Als er een tv aanstaat kijkt Elsa, maakt niet uit wat er op is, licht en geluid trekt haar aan. Eigenlijk staat de tv hier nooit aan en ik kijk ook niet ergens naar als zij wakker is (behalve de eerste weken met borstvoeding geven toen ze bijna non stop aan mijn borst lag). Nu hebben we daar ook weinig tijd voor idd (zelfde schema als bij Lux ongeveer)
Vanaf een mnd of 10 hebben we haar wel eens Nijntje of Pega Pig laten kijken, eigenlijk alleen als ze afleiding nodig heeft voor de jeuk.
Mijn telefoongebruik wil ik wel bewust minderen als zij er is maar dat lukt me maar matig. Ik gebruik mijn telefoon ook als camera en app best veel, er soms mee bezig zijn vind ik geen probleem maar ik wil ook niet zo'n moeder zijn die vastgeplakt aan haar mobiel zit.

Activiteiten die we doen zijn, samen spelen thuis, ergens lunchen in de stad (laat haar dan een beetje rondkruipen), veel wandelen, schommelen in de speeltuin, naar de kinderboerderij. Op het kdv zijn ze ook al druk met dingen maken, vingerverf etc. maar daar vind ik haar met 11,5mnd toch echt nog te jong voor. Oh en we hebben bijna wekelijks een bezoek bij allergoloog/dermatoloog of diëtist en dat is voor haar ook echt een uitje. Al die mensen die haar interessant vinden en er ligt een enorme berg met speelgoed ;-)

@aapje, die blokken lijken me ook echt heel erg leuk!
Hier zet ik dochter ( 4 maanden) in haar kinderstoel voor de tv als we even zelf willen eten. Vaak net zo'n rottijd voor haar, in de box is het niet lang vol te houden dan, ze wil graag bij je zitten. En dat gaat soms niet.

Dus, in de kinderstoel, voor de tv, zodat wij even 10 minuten snel kunnen eten.
Dat doen we nu nog op de bank, als doichterlief meer vast voedsel gaat eten, doen we dat aan tafel.

Vast pedagogisch niet verantwoord en het kan me helemaal niets schelen ;-)

Ze vindt lichtjes mooi en een grotere 'lamp' dan de tv hebben we niet in huis..

Overigens heb ik wel tijd om TV te kijken hoor, nog wel! Zal vast snel gaan veranderen als ze meer vermaakt wil/kan worden.
Als dochter overdag in bed ligt ( toch vaak nog 3 slaapjes), plof ik altijd met een verdiende kop thee of koffie op de bank. Of als ik haar de fles geef, ook op de bank, met de tv aan.

Hier heeft ze vannacht lekker geslapen, 1x eruit voor het speentje en daarna sliep ze weer lekker door.
Gisteren prikjes gehad, waardoor ze toch wel erg moe was en de eerste hapjes wortel waren een uitdaging ;-)

Hopelijk zet dit een beetje door!
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 09:30
1.67% gewijzigd
@draaien, volgens mij inderdaad heel normaal dat ze iets kunnen en dan een hele tijd niet meer doen. 2 mnd geleden liep dochter regelmatig ergens langs en nu doet ze dat niet meer.... Komt vanzelf weer!
Hier gaat de tv pas aan als ze naar bed gaat, dat is rond 19.00 / 19.30. Heel af en toe Netflix ik wel even overdag, maar dat is echt bij uitzondering. Toen ze nog heel klein was stond de tv bijna nonstop aan om me wakker te houden,

Jackii, het is inderdaad heel normaal hoor, dat ze dingen opeens even niet meer kunnen. Er zijn zoveel nieuwe dingen te leren, dan gaat de energie even ergens anders naar toe. Maar misschien vindt hij het ook niet meer zo interessant, of vindt hij de vloer te hard? Ik zou me geen zorgen maken.

Lux, wat doen jullie veel! Wij gaan wel naar de kinderboerderij of speeltuin (die heeft zo'n babyschommel), maar dan houdt het wel op. Verder vooral veel wandelen, boodschappen doen of ergens koffie drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook weer mee.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
25-01-2018 08:57
Hoe oud is die van jou? Ik heb helemaal geen tijd om tv te kijken als ik met zoon ben. Vlak na het ontbijt is het alweer tijd voor het fruit, dutje, lunch, dutje, tussendoortje, dutje, tussendoortje, avondeten, bad, bed. Dan moeten we ook nog spelen, opruimen, naar de winkel, bibliotheek, babyzwemmen, fietsen, op de koffie bij iemand, enz. Ben blij als ik 10 minuten op de bank zit overdag :hihi:

[Knip]

Wat zijn trouwens activiteiten die jullie doen met baby?
[Knip]
D. is bijna 7 maanden. Maar zoals ik al zei: overdag gaat de tv ook niet aan :) dan ben ik ook druk met hem bezig. Het gaat vooral over 's avonds. Zodra vriend thuis is gaat de tv aan en dan kijkt D. dus ook 'mee'.

Qua activiteiten is het nog niet veel, we staan op de wachtlijst voor het babyzwemmen. En we wandelen regelmatig, dat vind hij heerlijk al valt hij 9 van de 10 keer in slaap. Spreek af met andere vriendinnen met kinderen zodat de kinderen samen kunnen 'spelen'.
Alle reacties Link kopieren
Qua activiteiten wisselt het, soms wat familie-bezoek of even naar de kinderboerderij, even een rondje door AH of zo even wandelen. Verder gewoon veel spelen, soms houdt'ie zichzelf goed bezig maar omdat hij zich nu wel overal aan optrekt, maar nog niet goed weer kan laten zakken sta je er alsnog veel bij :proud: . Zwemmen doen we helaas nog erg weinig vanwege eczeem wat nog af en toe opspeelt.
Qua tv: soms een nijntje filmpje of zo van youtube, tv zet ik eigenlijk alleen aan als ik zelf even te moe ben om 'm te entertainen, dat gaat nog erg met mate dus.

Ook de telefoon is wel een ding, hij is er nu al enorm door aangetrokken. Ik probeer ook niet met m'n telefoon bezig te zijn als ik met 'm speel of hem verzorg, maar wat is dat nog lastig zeg o_o . Eigenlijk moeten we gewoon een vaste routine maken, bijvoorbeeld bij eten de telefoon echt aan de kant leggen. Zag laatst in een restaurant een paar kleine kinderen die met een tablet voor zich zaten te eten... hopelijk wordt dat hier geen dagelijkse kost.
happiness = reality - expectations
Ik ga wel vaak zwemmen met zoon! Hij wil dan alleen absoluut niet in het babybadje dus moet ik hem meezeulen in het diepe bad. Vorige keer maar gewoon zo'n mat gepakt en hem daar opgezet (incl. Zwembandjes) en hem daarmee rondgezwommen.

Ook naar de kinderboerderij , hij is dol op konijnen en cavia's. Naar de speeltuin. Boodschappen doen vindt hij geweldig.

Eh.. ook naar de dierentuin. Hij is al met zn vader naar de Efteling geweest.
En met mij naar de bioscoop.
Haha jullie zijn er al actief mee blablamana!

Zwemmen kan hier idd ook niet wegens eczeem, vind ik wel heel jammer want ik ben een echte waterrat en keek daar wel naar uit. Hopelijk lukt het om nog een keer zwanger te worden en kunnen we dan met nr2 gaan babyzwemmen.
Hoe gaat dat trouwens met een baby in de bios? Zo lang stil zitten is toch nog niks aan voor hun?
Aardbei-banaan schreef:
25-01-2018 09:35
D. is bijna 7 maanden. Maar zoals ik al zei: overdag gaat de tv ook niet aan :) dan ben ik ook druk met hem bezig. Het gaat vooral over 's avonds. Zodra vriend thuis is gaat de tv aan en dan kijkt D. dus ook 'mee'.
Hoe laat gaat D. slapen 's avonds? Volgens mij ging mijn dochter met 7 maanden ook al om 19.00 uur naar bed. Vanaf 17.30 is het koken en eten en dan bijna direct door naar bed. Of gaat hij veel later slapen?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook!
Haha herkenbaar Whoops, staat ie blij aan de bank en dan op een gegeven moment betrekt dat gezichtje van ‘sjips! hoe kom ik hier nou weer weg?’ :hihi: arme schat.

@Activiteiten: ja café waar zoon kan kruipen doen wij ook wel idd, misschien moet ik gewoon wat meer kinderboerderijen in de omgeving opzoeken zodat ik wat af kan wisselen ;-D

@aardbei-banaan: dan zeg je toch tegen je vriend: tv gaat aan als D. naar bed is? Hier is er maar een uurtje tijd tussen thuiskomst papa en bedtijd dus er is ook helemaal geen tijd voor tv.
@lux, hoeveel dagen ben je thuis met zoontje? Hier gaat ze ook 3 dagen naar de opvang dus daar heeft ze ook al veel activiteiten.
Alle reacties Link kopieren
Over tv: wij hebben er geen, maar merk wel dat hij enorm aangetrokken wordt door wat voor beeldscherm dan ook. Best lastig als ik snel even wat op wil zoeken op internet. Telefoon vindt hij ook machtig interessant, en moet toegeven dat ik misschien iets te vaak even snel aan het appen ben. Neem me steeds voor dat minder te doen...

Activiteiten: eigenlijk alleen boodschappen doen en soms een rondje wandelen. Een baby van 8 maanden vermaakt zich toch nog wel met alles? Kan me niet voorstellen dat kinderboerderij of dierentuin echt een meerwaarde voor hem heeft als hij zich nu al een kwartier kan vermaken met een snoertje ofzo. Ga wel binnenkort met hem babyzwemmen. En straks voor het eerst met de trein met hem om naar een vriendin in een andere stad te gaan (we hebben geen auto). Hebben jullie dat al eens gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven