Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
woensdag 24 januari 2018 om 08:58
Helaas, net ongesteld geworden. Ik voelde het gisteren al een beetje aankomen met spanning in mijn buik en een hormonaal hoofdpijntje. Wij gaan ronde vier in (staat al goed in tabel), met nieuwe NOD op 21/2 . Kan zijn dat ik hem later nog aanpas n.a.v. ovulatie. Drie maal was in mijn geval geen scheepsrecht. Deze ronde geen ovulatietesten meer, gewoon au naturel, met veel seks hopen raak te schieten. Ik ben teleurgesteld, maar vorige ronde had ik er veel meer de pest in.
Klein lichtpuntje: ik heb geduld gehad en niet getest!
Toy toy toy Yogayup en Irene!! Dat het voor jullie een dikke streep mag zijn deze week.
Klein lichtpuntje: ik heb geduld gehad en niet getest!

Toy toy toy Yogayup en Irene!! Dat het voor jullie een dikke streep mag zijn deze week.
woensdag 24 januari 2018 om 11:22
@Theemonster Jammer!
@Groenegeitensok Hormonaal zijn hoort er soms bij
Over in een keer raak etc. eigenlijk merk ik dat in mijn omgeving niet echt. Natuurlijk zijn er stellen die daar heel blij mee zijn als het meteen raak is en dat ook zo verkondigen, maar meestal hoor ik daar niets over eigenlijk.
@Groenegeitensok Hormonaal zijn hoort er soms bij

Over in een keer raak etc. eigenlijk merk ik dat in mijn omgeving niet echt. Natuurlijk zijn er stellen die daar heel blij mee zijn als het meteen raak is en dat ook zo verkondigen, maar meestal hoor ik daar niets over eigenlijk.
woensdag 24 januari 2018 om 12:24
Mijn voorgevoel zegt dat het niet raak is deze maand, vooral door het onderbuikgevoelgroenegeitensok schreef: ↑24-01-2018 07:43Zo, er komen alweer een aantal nods aan zie ik. Spannend! Hebben jullie al een voorgevoel?

Maar serieus: ik heb van die aanstaande menstruatie klachten. Maar goed, na bijna 20 jaar anticonceptie is mijn lichaam net aan het wennen zonder. Ik heb echter nog een kans natuurlijk, maar ik voel mij echt niet zwanger. En ik heb altijd het idee gehad dat ik het zou voelen (kan ook totale onzin zijn natuurlijk). Ik wacht nog even af.
En wat jammer theemonster dat het niet gelukt is deze ronde

yogayup wijzigde dit bericht op 24-01-2018 13:25
0.97% gewijzigd
woensdag 24 januari 2018 om 13:19
@Yogayup dat idee heb ik ook altijd haha. "Ik voel me niet anders". Terwijl enorm veel mensen ongepland zwanger worden en het totaal niet doorhebben. Hopelijk zit je gevoel ernaast deze keer 
Wat betreft in 1 keer raak en er trots op zijn - dat was niet helemaal de insteek van mijn eerdere opmerking haha.
Ik vraag zelf nooit of het snel ging, want ik vind dat een enorm persoonlijke vraag die ik alleen aan mijn beste vriendinnetjes zou stellen. (en dan héb ik het nog niet eens over "kriebelt het al", "wil je ze eigenlijk wel?", en "toch ook tijd om eraan te gaan denken he"
)
Maar ik heb wel gemerkt dat als je interesse toont n.a.v. een aankondiging van een collega/kennis/bekende, dat dingen als "we besloten ervoor te gaan en toen ging het eigenlijk heel snel" toch regelmatig op eigen initiatief gedeeld worden. Dit in tegenstelling tot stellen waarbij het langer duurde, die het vaak niet vrijwillig op tafel gooien. Snap ik ook wel. Als ik vruchtbaarheidsproblemen zou hebben, zou ik dat ook niet aan de grote klok hangen...

Wat betreft in 1 keer raak en er trots op zijn - dat was niet helemaal de insteek van mijn eerdere opmerking haha.
Ik vraag zelf nooit of het snel ging, want ik vind dat een enorm persoonlijke vraag die ik alleen aan mijn beste vriendinnetjes zou stellen. (en dan héb ik het nog niet eens over "kriebelt het al", "wil je ze eigenlijk wel?", en "toch ook tijd om eraan te gaan denken he"

Maar ik heb wel gemerkt dat als je interesse toont n.a.v. een aankondiging van een collega/kennis/bekende, dat dingen als "we besloten ervoor te gaan en toen ging het eigenlijk heel snel" toch regelmatig op eigen initiatief gedeeld worden. Dit in tegenstelling tot stellen waarbij het langer duurde, die het vaak niet vrijwillig op tafel gooien. Snap ik ook wel. Als ik vruchtbaarheidsproblemen zou hebben, zou ik dat ook niet aan de grote klok hangen...
woensdag 24 januari 2018 om 16:34
Jammer theemonster! En heel goed van je dat je gewacht hebt met testen. Veel plezier de komende ronde dan!
Wie weet yogayup! Ben benieuwd..
Hier steeds iets meer kwaaltjes, ben vermoeider en gisteravond ineens enorm duizelig. Na een paar zoute dropjes werd het beter. Niet misselijk gelukkig. Leef enorm toe naar de echo en tel de dagen af. En probeer me op andere dingen te focussen zodat het wachten niet zolang duurt. Vandaag als het goed is 6 weken en 3 dagen zwanger.
Wie weet yogayup! Ben benieuwd..
Hier steeds iets meer kwaaltjes, ben vermoeider en gisteravond ineens enorm duizelig. Na een paar zoute dropjes werd het beter. Niet misselijk gelukkig. Leef enorm toe naar de echo en tel de dagen af. En probeer me op andere dingen te focussen zodat het wachten niet zolang duurt. Vandaag als het goed is 6 weken en 3 dagen zwanger.
woensdag 24 januari 2018 om 17:14
Wat een mind fuck is dit zeg. Het voelt alsof ik ongesteld ga worden, maar nog steeds niks. Obsessief vaak naar de wc deze dagen
4 weken geleden was ik ‘ongesteld’ en 2 dagen later ging mijn spiraal eruit op vrijdag. Vandaar dat ik mijn NOD op aanstaande vrijdag heb gezet. Ik vind t wel spannend hoor, zo’n eerste keer.

4 weken geleden was ik ‘ongesteld’ en 2 dagen later ging mijn spiraal eruit op vrijdag. Vandaar dat ik mijn NOD op aanstaande vrijdag heb gezet. Ik vind t wel spannend hoor, zo’n eerste keer.
woensdag 24 januari 2018 om 17:33
Ohhh wat balen Theemonster... hopelijk volgende keer meer geluk!
En idd, maar lekker veel en leuke seks. Dan blijft het idd gezellig
Yogayup, mindfuck it is. Wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet. En dat minstens 884629 keer per dag...
Hopelijk voor jou een dikke WEL!
Vlammetje, kan me voorstellen dat je aftelt. Wat duurt wachten dan ook weer lang hè!?
En idd, maar lekker veel en leuke seks. Dan blijft het idd gezellig

Yogayup, mindfuck it is. Wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet. En dat minstens 884629 keer per dag...

Hopelijk voor jou een dikke WEL!
Vlammetje, kan me voorstellen dat je aftelt. Wat duurt wachten dan ook weer lang hè!?

woensdag 24 januari 2018 om 20:36
Ladies hebben jullie wel eens gehoord dat je letterlijk ziek werd van je ovulatie?
Ik heb weer t zelfde onderbuikgevoel als vorige maand en enorm de rillingen, heb t echt intens koud. Beetje vergelijkbaar met griep. Kan nou alleen niet echt zeggen dat dit goed is voor je libido.. heb al spijt dat ik ben gaan werken vandaag zo rot voelt t.
Ik heb weer t zelfde onderbuikgevoel als vorige maand en enorm de rillingen, heb t echt intens koud. Beetje vergelijkbaar met griep. Kan nou alleen niet echt zeggen dat dit goed is voor je libido.. heb al spijt dat ik ben gaan werken vandaag zo rot voelt t.
donderdag 25 januari 2018 om 03:21
Net mijn eerste (moderne) dansles gehad vanavond. En hoera, ik ben door de ballotage van de juf. Ik heb in de napraat maar wel gelijk gevraagd hoe het zit met een eventuele zwangerschap, maar gelukkig was dat geen probleem.
En nog steeds geen menstruatie... geen bloed is goed! Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we vrijdag gaan testen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben (sorry, ongi vind ik een jeuk woord, net als klussen ipv seks. Ik noem het liever zoals het heet).
Morgen nog doorkomen... we hebben vrijdag ook een dagje christoffelberg beklimmen en kanoën op zee (naar de blauwe kamer, mooie zee grot alleen bereikbaar via een duik in zee) op het programma staan met mijn ouders. We gaan ze die dag ongeacht de uitkomst vertellen dat we een actieve kinderwens hebben. Snappen ze gelijk Mn huilbui van vorige week en mijn vermoeidheid
En nog steeds geen menstruatie... geen bloed is goed! Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we vrijdag gaan testen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben (sorry, ongi vind ik een jeuk woord, net als klussen ipv seks. Ik noem het liever zoals het heet).
Morgen nog doorkomen... we hebben vrijdag ook een dagje christoffelberg beklimmen en kanoën op zee (naar de blauwe kamer, mooie zee grot alleen bereikbaar via een duik in zee) op het programma staan met mijn ouders. We gaan ze die dag ongeacht de uitkomst vertellen dat we een actieve kinderwens hebben. Snappen ze gelijk Mn huilbui van vorige week en mijn vermoeidheid

donderdag 25 januari 2018 om 09:24
@Yogayup wat klinkt dat allemaal heerlijk joh - duiken, varen...
En spannend dat je nog niet ongesteld bent. Hopelijk blijft dat zo!
@Roos7 ik ben altijd de dag van ovulatie flink van de wap, en niet lekker. Soms een beetje misselijk ook en buikpijn. Ik herken het grieperige gevoel niet, maar het lijkt me zeker mogelijk dat het bij jou daardoor komt. Het is toch een maf proces..
En spannend dat je nog niet ongesteld bent. Hopelijk blijft dat zo!
@Roos7 ik ben altijd de dag van ovulatie flink van de wap, en niet lekker. Soms een beetje misselijk ook en buikpijn. Ik herken het grieperige gevoel niet, maar het lijkt me zeker mogelijk dat het bij jou daardoor komt. Het is toch een maf proces..
donderdag 25 januari 2018 om 09:56
Klopt, maar Ik doelde erop dat mijn lichaam moet wennen zonder anticonceptie na 20 jaar; deze maand voor het eerst. Dus dat kost extra energie naast mijn nieuwe baan en Mn ouders 2 weken op bezoek.Stippeltjesbehang schreef: ↑25-01-2018 06:53
@Yogayup van een kinderwens wordt je toch niet huilerig en vermoeid? Das pas als je daadwerkelijk zwanger bent toch?
@roos: ik kan alleen vermoeden wanneer ik Mn eisprong had en toen had ik erg veel last van mijn darmen. Ik had (ook) verwacht dat ik mij anders zou voelen. Ziek worden kan dus misschien best door de hormoonshift.
donderdag 25 januari 2018 om 10:26
donderdag 25 januari 2018 om 11:58
@Yogayup wat ontzettend balen!! Ben je vaker een paar dagen "te laat" ongesteld? Of was dit een wilde gok ivm verwijderen van het spiraaltje? Hopelijk de volgende ronde hartstikke raak voor jou en dan maar een extra wijntje drinken morgen...
@Theemonster voor jou ook balen! Stom! Hopelijk voor jou volgende maand ook raak!
@Vlammetje gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je?
Ik heb vanmorgen toch weer een test gedaan (nr 3) want ik word echt gek van onzekerheid. Deze was iets duidelijker dan een drie dagen geleden. Toch blijft het vreemd dat ik al zo vroeg positief testte. Inmiddels heb ik een afspraak staan bij de vk op 13 feb. Dan zou ik net 6 weken zwanger zijn. Ik durf het nog niet te vieren..als na de echo alles goed blijkt te zijn ben ik pas gerust.
Het bruin/roze verlies is ook nog altijd dagelijks aanwezig.
@Theemonster voor jou ook balen! Stom! Hopelijk voor jou volgende maand ook raak!
@Vlammetje gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je?
Ik heb vanmorgen toch weer een test gedaan (nr 3) want ik word echt gek van onzekerheid. Deze was iets duidelijker dan een drie dagen geleden. Toch blijft het vreemd dat ik al zo vroeg positief testte. Inmiddels heb ik een afspraak staan bij de vk op 13 feb. Dan zou ik net 6 weken zwanger zijn. Ik durf het nog niet te vieren..als na de echo alles goed blijkt te zijn ben ik pas gerust.
Het bruin/roze verlies is ook nog altijd dagelijks aanwezig.
donderdag 25 januari 2018 om 12:31
@Roos nooit gehad! Vervelend zeg, zeker als je ze daardoor niet goed kunt benutten...
@Yogayup Balen dat je ongesteld bent geworden. Je plannen klinken wel avontuurlijk, heel gaaf!
@Lissy vreemd zeg, hopelijk binnenkort meer duidelijkheid voor jou want ik kan me voorstellen dat dit lastig is.
Hier gaat het prima, zit de dagen af te wachten tot de echo
Merk dat ik echt moet opletten dat ik me niet per ongeluk verspreek!
@Yogayup Balen dat je ongesteld bent geworden. Je plannen klinken wel avontuurlijk, heel gaaf!
@Lissy vreemd zeg, hopelijk binnenkort meer duidelijkheid voor jou want ik kan me voorstellen dat dit lastig is.
Hier gaat het prima, zit de dagen af te wachten tot de echo

donderdag 25 januari 2018 om 12:34
Spannend lissy! Ik hoop echt dat het toch raak is. Nog even geduld, lijkt mij lastig.
Mijn cyclus is eigenlijk juist stipt deze maand, misschien 1 dag langer dan 4 weken. Ook after spiraal. Ik wist niet zo goed of ik de dag van mijn ‘menstruatie’ moest kiezen (lees mini beetje bloed) of de dag dag dat Mn spiraal eruit ging (paar dagen later). Ik heb voor die laatste gekozen. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik niet zwanger ben nu, maar ik vind het ook fijn om nu een maand ‘opstart’ te hebben gehad en mijn lichaam weer een beetje te leren kennen zonder hormonale anticonceptie.
Mijn cyclus is eigenlijk juist stipt deze maand, misschien 1 dag langer dan 4 weken. Ook after spiraal. Ik wist niet zo goed of ik de dag van mijn ‘menstruatie’ moest kiezen (lees mini beetje bloed) of de dag dag dat Mn spiraal eruit ging (paar dagen later). Ik heb voor die laatste gekozen. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik niet zwanger ben nu, maar ik vind het ook fijn om nu een maand ‘opstart’ te hebben gehad en mijn lichaam weer een beetje te leren kennen zonder hormonale anticonceptie.
donderdag 25 januari 2018 om 13:00
Jammer yoga! Maar voor een eerste ronde niet heel gek natuurlijk, lekker genieten van een wijntje vanavond 
Spannend vievie, wanneer is je echo ook alweer?
En hoe gaat t met de andere zwangere dames?
Lissy apart zeg, kan me voorstellen dat je nog wat gereserveerd bent, ik duim voor je!
Vandaag gaat t met mij gelukkig iets beter, vrije dag dus lekker uitgeslapen. Had wel hoofdpijn toen ik wakker werd en af en toe nog een beetje koortsachtig gevoel. Gister toch nog maar even gezellig gemaakt voor de zekerheid haha, kramp onderin is vandaag ook al weer minder, dus ik denk echt dat t bij m'n ovulatie hoort. Hoop alleen niet dat dat zieke gevoel iedere maand terug komt, want daar zou ik niet zo vrolijk van worden. Gewoon maar snel zwanger zijn dus hihi

Spannend vievie, wanneer is je echo ook alweer?
En hoe gaat t met de andere zwangere dames?
Lissy apart zeg, kan me voorstellen dat je nog wat gereserveerd bent, ik duim voor je!
Vandaag gaat t met mij gelukkig iets beter, vrije dag dus lekker uitgeslapen. Had wel hoofdpijn toen ik wakker werd en af en toe nog een beetje koortsachtig gevoel. Gister toch nog maar even gezellig gemaakt voor de zekerheid haha, kramp onderin is vandaag ook al weer minder, dus ik denk echt dat t bij m'n ovulatie hoort. Hoop alleen niet dat dat zieke gevoel iedere maand terug komt, want daar zou ik niet zo vrolijk van worden. Gewoon maar snel zwanger zijn dus hihi

donderdag 25 januari 2018 om 14:07
@yogajup, wat jammer maar inderdaad niet gek dat het niet meteen de eerste ronde raak is. Lekker avontuurlijk genieten morgen!
@lissy, wat vervelend. Maar fijn dat de test weer positief was en weer iets donkerder, wel zwanger lijkt me dus een voorzichtige gefeliciteerd!
@roos, hier alles goed. Weinig kwaaltjes dus niks te klagen tot nu toe. Ik merk wel dat ik dit weekend/begin volgende week erg spannend vind, zal dan ongeveer 6,5 week zijn en toen ging het de vorige keer mis. Zegt niks en dat weet ik rationeel ook wel maar nu het dichterbij komt vind ik het toch wel spannend. Gelukkig volgende week vrijdag al de eerste echo, hopelijk haal ik dat deze keer en is er een hartje te zien!
@lissy, wat vervelend. Maar fijn dat de test weer positief was en weer iets donkerder, wel zwanger lijkt me dus een voorzichtige gefeliciteerd!
@roos, hier alles goed. Weinig kwaaltjes dus niks te klagen tot nu toe. Ik merk wel dat ik dit weekend/begin volgende week erg spannend vind, zal dan ongeveer 6,5 week zijn en toen ging het de vorige keer mis. Zegt niks en dat weet ik rationeel ook wel maar nu het dichterbij komt vind ik het toch wel spannend. Gelukkig volgende week vrijdag al de eerste echo, hopelijk haal ik dat deze keer en is er een hartje te zien!