Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@Yogayup jammer. Maar je had ook al het gevoel dat het niet raak was he. Kan goed zijn dat je lichaam nog even op adem moet komen na je spiraal. Op naar ronde twee!

@Elle Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is om te moeten wachten op de echo. Nog even geduld en dan zie je misschien wel een mooi kloppend hartje :)

@Lissy dus de testjes lopen op? Dat is een goed teken! 13 feb is nog een eindje weg helaas dus je geduld wordt op de proef gesteld.

Omdat ik nu toch ongesteld ben, meteen maar een vervelend klusje op mijn todo-lijstje voltooid: afspraak voor bevolkingsonderzoek. Ik had die envelop ergens ver weg gestopt, maar toch maar beter verstandig zijn. Bah.
@theemonster dankjewel! Hmm dat is niet het leukste nee, wel goed van je. Ik vind het trouwens achteraf erg meevallen dat onderzoek. Ik keek er ook erg tegenop. Had eigenlijk ook alweer gemoeten omdat ik dat virus had de vorige keer. Maar deze struisvogel had de brief ook weggestopt en was niet zo verstandig :roll: na de zwangerschap maar zsm doen zodra dat kan. wanneer moet je erheen?
@Elle ik heb 8 februari de afspraak bij de assistente. Het is niet de eerste keer een uitstrijkje voor me. Maar ik heb jaren geleden een spiraaltje laten plaatsen, en dat was zo'n pijnlijke en nare ervaring, dat ik nu spontaan begin te zweten als en eendenbek mijn kant op wijst haha. Even verstand op nul, en gaan.
Oh zo, dan begrijp ik dat je er tegen op ziet! Verstand op nul is dan inderdaad de beste tactiek. Spiraal lijkt me doodeng. Hoor ook heel wisselende verhalen maar meestal dat het pijnlijk is. Hoe was het eruit halen? Of vind je het vervelend dat ik dit allemaal vraag?
@elle ik durfde geen spiraal meer, eruit halen gaat wel maar het plaatsen. Jeuzus. Schijnt minder heftig te zijn als je al een kind hebt gebaard ;)
@elle ik breek even in betreffende de spiraal. Bij mij was het plaatsen gevoelig, 3 korte momentjes waarop het wat erger voelde (kan niet spreken van pijn). Na mijn zwangerschap plaatsen was voor mij echt gevoeliger, nog steeds niet pijnlijk. Verwijderen was een fluitje van een cent. Voelde even raar als ze dat ding door je baarmoedermond trekken, maar geen pijn ervaren beide keren.
Ik vond het ook doodeng de eerste keer! Maar aangezien ik zo vaak migraine had en m’n moeder baat had bij het spiraaltje heb ik me echt over de angst heen gezet. Met positief resultaat betreffende de migraine overigens!
@roffa en kaatje bedankt voor jullie reacties! Haha minder heftig dan een bevalling zal het vast zijn maar toch.. weet niet lijkt me eng omdat er iets in gaat of zo. Maar wat jullie ook schrijven hoor ik meer. De één zegt gevoelig de bij de ander doet het veel pijn. Is waarschijnlijk ook per vrouw verschillend maar dat maakt het juist eng. Haha nou ja, ik heb hopelijk nog een klein jaartje om erover na te denken ;)
Goedemorgen! Ik voel me al haast schuldig dat ik niet elke dag actief ben op het forum.. ik mis zoveel!

@yogayup jammer dat het niet gelukt is deze maand.. hopelijk is het volgende maand wel raak als alles wat rustiger is in je omgeving.

De afgelopen dagen wat gerommel/krampjes in m’n buik terwijl ik afgelopen weekend m’n ovulatie heb gehad. Het kan nog geen innesteling zijn toch? En ik ben zoooo uitgeput de laatste dagen, dat ik me vanmorgen gewoon heb verslapen.. dit gebeurt anders nooit! Ik denk dat het heeft te maken met de drukte op m’n werk. Blij als de klok 17.00 uur slaat vanmiddag en het weekend begint.
Rustig hier dames! Iedereen druk in de slaapkamer? ;-)
Meeste nod's duren ook nog even zie ik.
Pennelope, innesteling zou ongeveer 9 dagen na je eisprong moeten zijn geloof ik. Druk op t werk kan natuurlijk goed je vermoeidheid verklaren, wel goed voor de afleiding!
Ik dacht er deze ronde wat relaxter in te staan, maar nu ik t idee heb dat ik toch woensdag m'n eisprong is geweest vind ik t wel weer spannend! Heb nog even gegoogled en ik lees toch vaker dat vrouwen echt zich ziek voelen rond de eisprong. Niet echt een fijn vooruitzicht dus hopelijk blijft t bij deze 2 x ;-)
Hoelang is jullie luteale fase eigenlijk? Ik heb terug zitten rekenen om een beetje te bepalen wat deze ronde m'n nod zou worden en vorige maand had ik dus een LF fase van 19 dagen (was ook een langere cyclus van 35 dagen). Dan zou m'n nod voor nu rond 11-2 uitkomen, dus weet niet zo goed wat ik nu moet aanhouden.
@Theemonster Goed dat je gaat naar het bevolkingsonderzoek! Ik heb vorig jaar een behandeling gehad vanwege afwijkende cellen, ben sindsdien een soort opgelucht als ik hoor dat vrouwen gehoor geven aan de uitnodiging.
Er tegenop zien is logisch, maar inderdaad ook weer zo gebeurd en het idee vond ik vervelender dan het gevoel.

@Pennelope Spannend zeg! Innesteling is geloof ik tussen de 4-9 dagen na de eisprong?

@Roos Geen idee hoe lang mijn luteale fase is! Ik heb nooit ovulatietesten etc. gebruikt.
Hopelijk heb je de volgende ronde geen beroerd gevoel rond je eisprong, want ben je dan gewoon zwanger ;)
Hey meiden. Ik had al even niet meer gereageerd zie ik. Ook geen doen om op iedereen apart te reageren haha. Maar ik ben weer helemaal bijgelezen hoor. Ik goopdat er snel weer iemand (nee meerderen zelfs :-) ) aan kunnen sluiten in de onderste tabel!

Spannend hoor!
@Elle natuurlijk mag je vragen :) Ik was begin 20 toen ik die spiraal liet zetten. Het plaatsen was zo ongelooflijk pijnlijk, echt enorme baarmoederkrampen en persdrang tijdens het plaatsen. Het eruit halen was veel minder erg. Even een flinke kramp, ook niet fijn, maar snel over.
Ze zeggen inderdaad dat als je al ooit bevallen bent, dat het dan veel minder pijnlijk is. Maar ik heb een vriendinnetje die laatst haar tweede heeft laten zetten, en er letterlijk niks van voelt. Het is dus afhankelijk van de persoon. Laat mijn verhaal je vooral niet afschrikken :)

@Vievie oh was dat niet schrikken toen je de uitslag kreeg? Je hoort altijd dat 80% van de vrouwen met HPV rondlopen, dus ik zal daar wel geen uitzondering op zijn. Ik heb een paar jaar terug een uitstrijkje gehad en dat was allemaal prima in orde, maar dat is ook alweer een aantal jaar geleden...

@Roos7 mijn LF is altijd 12 dagen, ongeacht de totale lengte van mijn cyclus. Ik weet dus ook mijn NOD altijd pas zeker als ik ovulatie gevoeld heb.

@Pennelopeee wie weet is het een innesteling... soms zie je 4 dagen na ovulatie staan, soms 9, afhankelijk waar je lees.
Ik kijk samen met je de minuten weg vandaag. Ben ook zo toe aan weekend haha.
@Theemonster Ja dat was ontzettend schrikken. Had hpv en pap3a, wat ze met een lisexcisie hebben weggehaald. Half jaar daarna bij het controleuitstrijkje pap1, dus geen afwijkende cellen! Wel nog hpv maar het kan jaren duren voor je lichaam dat opruimt. Het schijnt inderdaad ontzettend vaak voor te komen. Ik moet in april weer op controle. Alleen nu ik zwanger ben wordt dat denk ik later. Het is even niet leuk maar ik ben zo blij met dit onderzoek! Zo zijn ze er op tijd bij en kan je erger relatief simpel voorkomen.
@pennelope, zou inderdaad een innesteling kunnen zijn, ik hoop het voor je :)

@theemonster, thanks voor je uitleg! Klinkt heel naar.. maar inderdaad ik moet niet alleen op de nare verhalen letten. Enige manier om erachter te komen is het zelf gaan ervaren... pfff ben er nog niet over uit haha

@vievie, wat lijkt me dat schrikken! Inderdaad heel fijn dat dit onderzoek in Nederland wordt aangeboden, wordt veel leed mee voorkomen!
Ja het is een goed onderzoek en fijn dat het er is! Vooral als ik jouw verhaal dan hoor Vievie, anders kom je daar veel te laat achter misschien!

Ik werd opgeroepen tijdens mijn eerste zwangerschap en dan heeft het geen zin dus ik ben later gegaan. Viel me ontzettend mee. Maar ik was dan ook al bevallen natuurlijk. Ik weet zeker dat ik geen hpv heb want dat kun je volgens mij alleen oplopen door geslachtsgemeenschap toch? Maar het is sowieso goed om te checken of er geen onrustige cellen zijn. Ook als ik over een aantal jaren voor borstonderzoek word opgeroepen dan zal ik daar trouw naartoe gaan.

Spiraal nooit gehad en ga ik denk ik ook nooit doen. Niet vanwege angst voor plaatsen maar vanwege hormonen. En een koperspiraal hoor ik teveel negatieve verhalen over.

@yogayup, jammer dat het niet geluk is deze maand! Volgende ronde meer geluk!

@Roos, geen idee hoelang mijn lf is, ik denk erg gemiddeld? Omdat mijn cyclus ook altijd 28/29 dagen is.
@Elle kan me voorstellen dat dit een hele spannende periode is. Hoop dat je wel lukt om er ook van te genieten :)

@Roos lijkt me vervelend als je je iedere maand zo beroerd voelt. Merk zelf helemaal niks van mijn eisprong. Gelukkig geen last maar daardoor ook niet echt een idee wanneer ie precies is. En vooral of ie er wel is. Daarom ga ik deze maand toch maar ovulatietesten gebruiken.

@Yogayup jammer!

Ik ben erg benieuwd of ik mijn eisprong ga vinden met die testen. Denk dat ik vanaf maandag maar ga testen. Wat denken jullie? Mijn NOD is 17-2.
De ingreep van mijn vriend laat gelukkig toch nog even op zich wachten, dus wie weet is het voor die tijd raak.
hai!
sorry heel lang geleden, ik was ziek en oh ellende.
Laatste keer dat ik postte was dat ik bruin bloedverlies had, 5 dagen na de eisprong he. Nou dat hield niet op, en heeft een week geduurd, met direct aansluitend een fixe ongesteldheid. 5 dagen vroeger als normaal. Ik snap er geen snars van maar baal wel enorm :(
@stippeltjes, wat fijn dat jullie toch nog een kans hebben deze maand! Wat betreft starten met ovulatietesten, daar heb je van die rekenhulpen voor op internet, zou je even kunnen googlen.

@Irene, vervelend dat je ziek was. Gek ook van je menstruatie zeg.. snap dat je baalt, zeker als het zo positief lijkt. Hopelijk snel ander nieuws!
@roos geen idee hoe lang mijn LF is..

@vlammetje, klopt hpv kun je alleen door seks krijgen. Zelfs ook bij gebruik van een condoom trouwens.
@Elle zeker weten!

@Stippeltjes Dat is fijn, hopelijk ben je voordat de ingreep plaatsvindt zwanger! Qua ovulatietesten kan ik niet adviseren, ik heb geen idee vanaf wanneer je die het beste kunt doen.

@Irene wat een vage situatie zeg!
@stippeltjes hangt af van lengte cyclus, hier zo’n tabel met uitleg:
https://www.zwangerenkids.nl/Gebruiksaa ... atietesten
Ja ik snap er ook niks van ik ben echt nog nooit 5 hele dagen te vroeg geweest met een hele week bruinverlies vooraf... Maar ik zit hier toch echt onmiskenbaar ongesteld te wezen.
@irene wat gek en wat jammer!

Ik was vandaag toch verdrietig. Blijkbaar omdat ik mij toch stiekem had verheugd op mijn ouders met leuk nieuws het vliegtuig in sturen. Ik heb ze dus verteld dat we een actieve wens hebben. Mijn oa en ma kregen een traantje want...

Net met mijn broertje en schoonzus gefacetimed: ze zijn in verwachting. Heel fijn voor ze! Dus ik word in ieder geval tante. (Mijn ouders hadden het al eerder gehoord deze week).
He bah snap het yogajup en mag ook, verdrietig zijn! Helemaal niet gek. Gefeliciteerd met je broer en schoonzus, leuk dat je tante wordt en hopelijk snel ook zelf mama! :hug:
@Yogayup Dat begrijp ik best. Die teleurstelling is heel logisch!
Wel leuk nieuws van je broertje en schoonzus, gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven