Medelijden hebben met spullen

23-01-2018 19:22 183 berichten
Ja ik weet niet exact hoe ik het moet om schrijven. Ik heb wel eens dat ik in eens iets ga zoeken op Google, dat in eens omhoog komt in mijn brein en vandaag was dit: feeling bad for inanimate objects.

Ik voel al sinds kind veel gevoelens voor spullen. Knuffelberen, maar ook gewoon dingen als bakjes, fietsen of alles met oogjes er op. En ik kom er net achter dat er heel veel mensen zijn die dit hebben.

Ik heb geen verdere vraag om een oplossing of zo, alleen benieuwd of mensen hier het ook hebben.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja ik herken dit wel :)
Ik voel me ook schuldig naar de mevrouw in de TomTom als ik een andere weg kies dan zij zegt. Helemaal als ze zegt dat ik moet omkeren, maar ik doe het niet. Echt een diep van binnen gevoeld rotgevoel naar haar toe.
Ik kan ook pas een pak hagelslag weggooien als echt de laatste korrel eruit is. Anders is het zielig voor het chocolaatje dat helemaal een hagelslagje is geworden om daarna gewoon weggooid te worden! Zonde van zo’n carriere!
helena2 schreef:
24-01-2018 22:07
Ik kan ook pas een pak hagelslag weggooien als echt de laatste korrel eruit is. Anders is het zielig voor het chocolaatje dat helemaal een hagelslagje is geworden om daarna gewoon weggooid te worden! Zonde van zo’n carriere!
Oh ja. Ik voel me ook schuldig bij witlof. Ik koop weleens witlof en dan vergeet ik het, omdat het zo wit is valt het niet op ofzo. En dan denk ik aan iemand (ik heb zelfs een beeld bij deze mevrouw) die mijn witlof geplukt heeft en dat mijn witlof zo mooi gegroeid is en met zorg behandeld, alleen zodat ik hem bruin en druipend in de groene container flikker. En dan voel ik me schuldig.
konijntje123 schreef:
24-01-2018 19:15
...

Oh hier moest ik ook nog aan denken https://www.boredpanda.com/objects-with-faces/
O wat een geweldige gezichten!
Zo kan ik niet kijken en luisteren naar filmpjes waar mensen expres de motor van een oude auto vol gas laten draaien zonder olie net zo lang tot deze in elkaar loopt.
Ik vind dat een soort doodmartelen terwijl het ding misschien wel 300.000 km trouwe dienst heeft gedaan en iemand overal heeft gebracht.
Dan heeft hij het niet verdiend om zo aan zijn einde te komen.
Thats about all I got to say bout that.
ShaunTheSheep schreef:
24-01-2018 16:00
ohjee, ik bedenk me net nog drie dingen....

We hebben een plant in huis die al heel lang meegaat en hij heeft zelfs een naam; Henk!

En ik ben een eeuwigheid bezig geweest om de twee schommels exact even hoog te hangen. Wat een gepruts met die touwen en schakels, maar het moest! Het was anders zo sneu als ze niet gelijk hingen!

En ik praat altijd even tegen de knuffelbeesten als ze uit de was komen en aan de lijn gaan: "zo jongens, zijn jullie weer lekker schoon en ruiken jullie niet meer naar spuug/kwijl/snot/etc. Ga maar lekker drogen nu".

Zo'n plant had ik ook!
Ik had eens van die trollenpoppen, met van die gekleurde haardossen. Die vond ik eng dus sloot ik ze s'nachts op in een kattenkooitje. Later die avond haalde ik ze er weer uit, want wat als ze dan juist boos op me worden?

Haha, lang geleden hoor ik was toen nog 14
Dat heb ik ook! Vooral met afval. Als ik bijvoorbeeld 2 lege blikjes bier heb, dan zorg ik dat ze naast/op elkaar in de vuilnisbak komen te liggen.

Als kaaskorstjes langer dan een uur samen op 1 bord liggen dan zal ik ze nooit van elkaar scheiden. En als de muziek aanstaat dan ligt m'n grens bij 40 minuten, want iedereen weet dat een hechtingsproces sneller gaat met goede muziek op de achtergrond.

Mijn telefoons en afstandsbedienings leg ik ook altijd met de bovenkant tegen elkaar, in een soort ster/cirkel vorm. Dat is gezelliger voor ze. Als het tocht in huis dan roteer ik ze af en toe,zodat niet eentje het koud krijgt.

Door dit soort dingen heb ik echt t gevoel dat m'n huis is gaan stralen. Voel me hier meer op m'n gemak dan ooit, en mijn spulletjes ook :)
Ik ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben hiermee. Ik heb het ook in de winkel, als ik dan het product in mijn handen heb, maar later bedenk dat ik toch een andere nodig heb kan ik het eigenlijk niet meer terugzetten, want hij was juist zo blij dat hij mee mocht en dan zet ik hem terug :facepalm:

En ja, ik ben ruimschoots volwassen.

Oh! En inderdaad een stuk fijner gaan winkelen als mijn auto, van een Duits merk, naast een auto staat die ook van een Duits merk is, dan kunnen ze elkaar gezelschap houden.
Oh jee, ik ken het ook wel :whistle:
Ik klets de spiegels van de carrosserie van mijn auto, een 15 jaar oud scheurijzertje waar ik de grootste lol in heb. Het is echt een hasseke stoer jochie dus lul ik tegen hem alsof ie echt hoort wat ik zeg :$

Maar verder ben ik vrij normaal hoor :A:
There is always something happening, and it's usually right now
Ja, heb ik ook. Vind t ook altijd zooo zielig als ik mn oude auto inruil en dan moet achterlaten, ook al is het nieuwe exemplaar veel comfortabeler.
redbulletje schreef:
25-01-2018 14:23
Ja, heb ik ook. Vind t ook altijd zooo zielig als ik mn oude auto inruil en dan moet achterlaten, ook al is het nieuwe exemplaar veel comfortabeler.
Ook ja. En dan ook nog zeggen dat ze wel goed voor 'm moeten zorgen :facepalm:
https://www.youtube.com/watch?v=dBqhIVyfsRg

Bij deze reclame heb ik ook altijd zo'n medelijden met die lamp...
Niets is zeker en zelfs dat niet
Ik ben zo blij dat ik niet de enige bent die dit heeft 😂

Ik heb nog steeds een aantal knuffels in huis en die staan nooit in hun eentje ergens, altijd met een vriendje of vriendinnetje erbij. Ze hebben ook allemaal namen. En heel soms praat ik ook tegen ze, en ik bied mijn excuses aan als ze per ongeluk vallen 😂

Ik zeg mijn huis ook altijd gedag wanneer ik thuis kom.

Verder ben ik best normaal 😂
Mijn auto heeft 2 vrienden bij ons in de straat waar hij het liefst naast staat :proud: de rest van de auto's moet ie niet zo.

En mijn vriend ik hebben echt een felle discussie gehad omdat hij vind, dat zijn auto een meisje is, maar het is dus echt een jongetje! ( Kleine auto, dus niet man/vrouw, maar echt meisje/jongetje )

En ik praat tegen voedsel en meubilair. Is toch veel gezelliger. Apparaten bedank ik als ze mij een dienst hebben bewezen. Allemaal heel normaal.
Wat mij heel veel pijn deed is dat na een paar verhuizingen (studentenkamers) mijn bureau kapot ging. Schitterend houten bureau was dat en nog van mijn vader geweest tijdens zijn eigen studententijd en misschien ook nog wel van zijn hbs-tijd, dat weet ik niet meer. Maar in elk geval dus zeker in 1965 al door hem in gebruik genomen. Na drie studentenkamers overleefde hij de volgende verhuizing niet. Het was echt heel erg pijnlijk om er afscheid van te moeten nemen.
Lady_Grey schreef:
24-01-2018 20:50
Wat een topic van herkenning zeg ;-D .

Ik heb het stom genoeg bij alle satellieten en dingen die de ruimte in worden geschoten. Er is ook een filmpje van NASA, toen ze de Cassini-sonde in Saturnus gingen laten crashen. Dan vertellen ze erbij dat "Cassini zo lang mogelijk blijft vechten om zijn antennes op de aarde gericht te houden en zo veel mogelijk informatie probeert door te sturen" :'( . Ik krijg er spontaan weer tranen van in mijn ogen :$ .

Van de Curiosity Mars Rover is ook zo'n stripverhaaltje, dat hij heel erg zijn best doet in de hoop naar huis te mogen :'( . En dan bedenken dat dat ding Happy Birthday voor zichzelf heeft gespeeld op z'n eerste verjaardag :$ , terwijl hij helemaal alleen is...
Dit dus !
Oef dat heb ik inderdaad ook. Zo heeft mijn toenmalige verkering toen ik 16 was eens mijn knuffel tegen de muur gegooid. Gewoon omdat dat ‘leuk’ was... Ik heb het toen gelijk uitgemaakt.

En met kerstbomen heb ik ook altijd vreselijk veel medelijden. Staan ze jaren te groeien en mooi te worden, kneiterhard hun best te doen. Worden ze gekapt en in een woonkamer gezet om 3 weken later bij het vuilnis gegooid te worden?! Vreselijk rot vind ik dat. Hier dus een kerstboom in een pot die elk jaar een paar weken naar binnen gaat en vertroeteld wordt waarna hij weer mag wennen aan de kou in de hal, en dan weer naar buiten gaat om daar door te groeien. ;-D
pruttel schreef:
25-01-2018 15:36
Mijn auto heeft 2 vrienden bij ons in de straat waar hij het liefst naast staat :proud: de rest van de auto's moet ie niet zo.

En mijn vriend ik hebben echt een felle discussie gehad omdat hij vind, dat zijn auto een meisje is, maar het is dus echt een jongetje! ( Kleine auto, dus niet man/vrouw, maar echt meisje/jongetje )

En ik praat tegen voedsel en meubilair. Is toch veel gezelliger. Apparaten bedank ik als ze mij een dienst hebben bewezen. Allemaal heel normaal.
Godzijdank, jij ook... :high5:
Mijn vorige auto was een Suzuki, oftewel meisje Suzy.
Nu heb ik toch echt een jongetje, Sax (die 'o' die erachter hoort vergeten we maar even).
Als ik 'm een petje op kon zetten, beetje schuin, zou ik het doen ;-D
redbulletje schreef:
25-01-2018 14:23

Ja, 8 jaar geleden kocht ik een nieuwe auto , en ik leverde mijn 14 jaar oude Twingo in
Toen ik de nieuwe auto ophaalde en mijn Twingo parkeerde, dacht ik: Straks nog even een laatste omkijken als ik wegrij

Na het wegrijden was ik al kilometers ver en opeens bedacht ik me tot mijn schrik dat ik vergeten was om te kijken.. :cry:

Onlangs mijn auto verkocht aan een bedrijf, ze vroegen of ze hem op moesten halen of dat ik hem kwam brengen. ook al moest ik anderhalf uur rijden en met de trein terug, no way dat ik mijn trouwe auto laat vervoeren op een aanhanger. Mijn vriend zei ook al: breng hem maar, dat is beter voor je verwerkingsproces :rofl:

Ik heb mijn nieuwe auto nu 4 maanden en pas sinds een maand begint het als mijn auto te voelen. Soms dacht ik: Waarom heb ik hem verkocht....Maar na bijna 200.000 km was het beter zo.
pearle schreef:
25-01-2018 19:05
Soms dacht ik: Waarom heb ik hem verkocht....Maar na bijna 200.000 km was het beter zo.
Nou ja zeg! :-o Hoe zou jij je voelen als ze je na 200.000 km vervangen? ;)
Bearnaise schreef:
25-01-2018 19:12
Nou ja zeg! :-o Hoe zou jij je voelen als ze je na 200.000 km vervangen? ;)
Ja, bezorg me nog een schuldgevoel :purple:

Hij was snel verkocht, dus in mijn gedachten heeft hij nu weer een leuk bazinnetje en hoeft hij nog maar kleine stukjes te rijden, kan hij fijn rustig aandoen
Of een leuke jonge vrouw die hem meeneemt naar hippe clubs waardoor hij zich weer jong voelt! B-)
Grobbekuiken_ schreef:
25-01-2018 15:50
Godzijdank, jij ook... :high5:
Mijn vorige auto was een Suzuki, oftewel meisje Suzy.
Nu heb ik toch echt een jongetje, Sax (die 'o' die erachter hoort vergeten we maar even).
Als ik 'm een petje op kon zetten, beetje schuin, zou ik het doen ;-D
Ik had ook een Suzy. :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven