Per kwartaal verhoging
donderdag 25 januari 2018 om 14:23
Wanneer in een contract staat, ''De lesgelden kunnen per ingang van elk nieuw kwartaal worden aangepast. '' , betekend dit dat ze alleen op momenten Januari, Maart, Juni en September mogen verhogen? of December, Februari, April, en Augustus? Dit staat niet vermeld in het contract.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 14:28
14.66% gewijzigd
donderdag 25 januari 2018 om 14:27
donderdag 25 januari 2018 om 16:00
Dit in principe, als ze uitgaan van kalenderkwartalen. Het staat de sportschool/hobbyclub of wat het ook is natuurlijk vrij om zelf te bepalen hoe zij hun kwartalen laten lopen. Bij clubs of vereniging gaat met veel jeugdleden wordt er nog wel eens in schooljaren gedacht. Bij hen gaat het 'eerste' kwartaal vrijwel altijd in augustus in, omdat de basisscholen dan weer starten en de zomervakantie vaak het moment is waarop kinderen met de ene activiteit stoppen en met een volgende sport/hobby beginnen. Ook bij (team)sporten voor volwassenen lopen de kwartalen vaak anders. Daar vallen kwartalen vaak (vrijwel) gelijk met de start van de competitie.
Waarschijnlijk kan je in het contract of op de website van de club/vereniging vinden hoe zij de (betaal)periodes ingedeeld hebben.
donderdag 25 januari 2018 om 16:35
Een kwartaal is een periode van 3 aaneengesloten maanden. Een kwartaal hoeft niet in te gaan op de 1e van de maand. Wanneer de kalenderkwartalen worden gevolgd is de ingangsdatum inderdaad 1 januari, 1 april, 1 juli (niet juni zoals in de openingspost staat) en 1 oktober. Heel veel organisaties volgen de kalenderkwartalen niet, maar laten het kwartaal starten zoals hen dat uitkomt (zoals bij de voorbeelden in mijn eerdere post) of vanaf het moment van aanmelden (bijvoorbeeld een tijdschriftabonnement van een kwartaal, dat ingaat vanaf het eerstvolgende of laatstverschenen nummer en waarvan je dan alle nummers tot 3 maanden later ontvangt of een kwartaalabonnement van bij de sportschool dat ingaat op de dag dat je je abonnement afsluit en geldig is tot 3 maanden daarna).
De betaalperiode staat daar inderdaad weer los van en hoeft ook niet 1x per 3 maanden te zijn, maar daar ging TO's vraag niet over.
donderdag 25 januari 2018 om 16:55
Dan stuur je een mailtje of waardeer je je kaart op. Ik neem aan dat er een probleem is en je dat wil oplossen anders zou je dr vraag niet stellen. Zoals je ziet zijn er meerdere mogelijkheden.whitewolves schreef: ↑25-01-2018 15:05Ik heb op dit moment geen telefoonabonnement. Maar buiten dat om ben ik gewoon benieuwd hoe het in elkaar steekt.
donderdag 25 januari 2018 om 18:11
Er is geen probleem hoor. Ik vind rechten gewoon heel interessant.
Hoor graag wat andere mensen vinden en er tegen aan kijken.
donderdag 25 januari 2018 om 18:13
Je kan je altijd inschrijven maar het gaat in op 1 maart, 1 augustus en 1 december. Zelfde geldt voor uitschrijven.Habbekratz schreef: ↑25-01-2018 16:37Hangt ervan af wanneer het begint met de inschrijving.
1 September tot 1 December
of
1 Januari tot 1 April
etc
donderdag 25 januari 2018 om 18:38
En er is verder in je omgeving geen enkele telefoon te vinden? Je zou ook skype kunnen gebruiken om ze even te bellen.whitewolves schreef: ↑25-01-2018 15:05Ik heb op dit moment geen telefoonabonnement. Maar buiten dat om ben ik gewoon benieuwd hoe het in elkaar steekt.