Werk & Studie alle pijlers

Wat voor cursus?

26-01-2018 08:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat advies nodig.
Ik zit door ziekte al 5 jaar afgekeurd thuis. Ik hoef dus niet meer te werken. En mag wat vrijwilligerswerk doen. Dit heb ik ook gedaan, maar ik haalde er echt mijn voldoening niet uit. Zo heb ik een paar maanden in een soor callcenter gezeten om reserveringen aan te nemen en te verwerken. Maar omdat mijn concentratiespanne niet verder gaat dan 2u kon ik maar 2x2u per week werken. Dat was een te grote belasting op de managers daar en daarom gestopt. Toen ben ik nog een tijdje maatje geweest voor een oudere dame die er graag op uit wilde. Maar zij ging soms zover over mijn grens heen dat ik dat ook heb gestopt. Nu zit ik weer thuis en verveel me te pletter.
Ik zat daarom te denken dat ik een cursus o.i.d. wilde gaan doen. Alleen ben ik nog niets tegengekomen wat mij echt aanspreekt. Ik heb al eens een cursus webdesign gedaan, maar door de verouderde stof moest ik stoppen, omdat mijn pc het proramma niet goed kon draaien. Heb dat toen ook aangegeven en die cursus krijgt dus een opfrisbeurt. Alleen is niet bekend hoelang dat nog gaat duren. Ik vond het echt een leuke cursus en iets waar ik misschien ook nog wat mee kan doen. Ik durfde daarom ook niet meer bij een andere instantie te kijken voor dezelfde cursus, want misschien werkte dat ook niet meer goed.
Ik zoek eigenlijk een uitdaging, maar weet gewoon even niets te bedenken waar ik me in wil verdiepen en loop ik maar met een onvoldaan gevoel rond. Misschien weet iemand hier een leuke cursus. Maar geen sieraden maken ofzo, dat is echt niets voor mij. Ik hoor graag advies.
Online kun je ook allerlei gratis cursussen webdesign ed vinden.
Ik lees mee! Ik ben 100% afgekeurd en nu door een scheiding helft van de tijd zonder de kinderen. Ik zou graag een studie gaan doen op de Open Universiteit.

Misschien kunnen wij elkaar motiveren en aansporen tot actie! Pb me maar. Groeten Marjolein
Een programmeercursus? Python ofzo?
Dus je vindt webdesign leuk, maar omdat één cursus tegenviel doe je dat nergens meer, en sieraden maken is niks.

Dat geeft wel goed aan waar je het ongeveer zoekt he?

Je kan een cursusoverzjcht van LOI pakken en met een dartpijltje gooien om iets te selecteren. Dat is net zo zinvol als hier vragen, zonder enige zinvolle informatie te geven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Soms moet je ook even doorzetten voordat je iets vindt. Je had een maatje maar daar klikte het niet mee. Dan kun je ook om een nieuwe koppeling vragen,of meer begeleiding als vrijwilliger of een cursus in weerbaarheid doen.
Je deed een cursus waar je nu op moet wachten, je kunt die cursus wellicht ook ergens anders doen.

Of volg wat Moocs om te ontdekken waar je interesses liggen, of maak een rondje door de bieb om te kijken welke onderwerpen je aanspreken. Kijk eens in het wijkgebouw wat je daar kunt doen? Een sport? Een taal leren?
Bowgirl, als je je moeilijk kan concentreren zou ik me richten op een niet al te zware cursus. Waarom niet een ander soort maatje worden en dus vrijwilligerswerk met een cursus combineren?
Voor taalmaatje of budgetmaatje moet je voor je daadwerkelijk start nl. een korte cursus volgen. Geen zware verplichtingen en als je het uiteindelijk wordt, vind je (hopelijk) voldoening in het helpen van een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven