Twijfels
vrijdag 26 januari 2018 om 10:50
vrijdag 26 januari 2018 om 10:51
Het is anders wel het beeld dat je zelf schetst.
Je geeft het uiterlijk van je vrouw de schuld van het feit dat je relatie niks voorstelt. Logisch dat je negatief reageert op de opmerkingen over relatietherapie. Je relatie is gebaseerd op uiterlijk. Van praten trekken die rimpels niet weg.
Het probleem zit hem echter niet in de rimpels, maar in je volkomen absurde kijk op hoe een relatie zou moeten zijn.
Onbegrijpelijk hoe jullie dit volhouden.
En ja, dat noem ik oppervlakkig.
vrijdag 26 januari 2018 om 10:51
Dus je ziet haar vooral als de moeder van jullie kinderen? Als je nu naar haar kijkt als jouw vrouw, kun je dan positieve dingen benoemen? Zie je nog die dingen waar je eens verliefd op werd? Heb jij er al eens over nagedacht wat ji veranderd zou willen zien?
Ik denk echt dat jullie met praten veel kunnen bereiken. Of dit uiteindelijk voldoende is om de relatie in stand te houden zal de toekomst uitwijzen. Relatietherapie is in deze geen weggegooid geld.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:00
Beste TO, ik snap dat het een hele lastige vraag is, hier draait immers alles om. Toch moet je voor jezelf op een rijtje zetten hoe voor jou een geslaagd huwelijk er uitziet zou moeten zien en dit vergelijken met je huidige situatie. En eerlijk vergelijken. Ook je eigen aandeel goed onder de loep nemen. Misschien kom je er achter dat je het eigenlijk best goed hebt samen of...en dit verwacht ik een beetje meer...dat jullie uit gewoonte samen zijn gebleven. Een druk gezin, in de waan van de dag. Nu de kinderen wat ouder zijn er weer iets meer tijd voor jullie samen is, kom je er achter dat jullie eigenlijk niet zo'n heel goed koppel zijn. En worden oppervlakkige dingen als uiterlijk ineens een punt van kritiek.
Ik realiseer dat ik enorm veel aannames doe...
Ik realiseer dat ik enorm veel aannames doe...
misspientje wijzigde dit bericht op 26-01-2018 11:02
5.33% gewijzigd
vrijdag 26 januari 2018 om 11:10
Jij wilt dat ze van uiterlijk verandert.
Doe haar een volledige make-over bij de plastische chirurg cadeau als jij nog van haar houdt.
Na haar fysieke herstel stuurt ze jou misschien wel wandelen om te kunnen kiezen voor een 30-jarige jonge god met afgetraind lichaam.
Relatietherapie om van karakter te veranderen
vrijdag 26 januari 2018 om 11:10
En daarom is juist relatietherapie een goede keuze. Bij een goede therapeut praat je echt met elkaar en luister je echt naar elkaar. Dat is namelijk verschrikkelijk moeilijk, goed luisteren en echt horen wat de ander zegt. Het is zo makkelijk om gelijk in de verdediging te schieten en/of in oplossingen te denken. Om gelijk je eigen gedachtes te hebben. Dan vergeet je echt te luisteren naar de ander.
Op basis hiervan kunnen jullie dan beiden inzien of jullie huwelijk toekomst heeft of niet. Dat zal de toekomst uitwijzen.
Ga in gesprek met je vrouw, zonder verwijten. Stel therapie voor.
Ik idealiseer therapie niet, jullie moeten het nog steeds samen doen en hard werken als jullie samen een toekomst willen. Maar het kan wel een basis zijn van waaruit jullie verder kijken, ongeacht wat de uitkomst is.
Op basis hiervan kunnen jullie dan beiden inzien of jullie huwelijk toekomst heeft of niet. Dat zal de toekomst uitwijzen.
Ga in gesprek met je vrouw, zonder verwijten. Stel therapie voor.
Ik idealiseer therapie niet, jullie moeten het nog steeds samen doen en hard werken als jullie samen een toekomst willen. Maar het kan wel een basis zijn van waaruit jullie verder kijken, ongeacht wat de uitkomst is.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:15
Misschien valt het mee...ooit zijn jullie verliefd op elkaar geworden. Door een druk gezin zijn jullie elkaar uit het oog verloren. Dit komt best vaak voor. Is vervelend maar niet onoverkomelijk. Het zou mij niet verbazen indien je vrouw ook met twijfels rondloopt. Zij voelt echt wel aan dat jij twijfelt. Indien je je huwelijk wilt redden en dat proef ik wel heel sterk, moet je nu uit je comfortzone *) stappen en zomaar spontaan iets doen waar je vrouw blij van wordt. Doe dit een paar keer en je zult zien dat je met kleine dingen weer verliefder op elkaar wordt. De muur moet weer worden afgebroken. En geloof me, dit is niet gemakkelijk. Maar eens gedaan zul je zien dat dit een enorm effect kan hebben. Mits je vrouw het huwelijk ook wil redden.
*) Met comfortzone bedoel ik: jullie zijn beide waarschijnlijk een beetje ingekakt, steeds koeler geworden naar elkaar, beetje broer / zus verhouding ... En is het best lastig om in een keer weer iets geks / spontaans te doen/zeggen tegen elkaar. Immers er is steeds meer afstand ontstaan.
*) Met comfortzone bedoel ik: jullie zijn beide waarschijnlijk een beetje ingekakt, steeds koeler geworden naar elkaar, beetje broer / zus verhouding ... En is het best lastig om in een keer weer iets geks / spontaans te doen/zeggen tegen elkaar. Immers er is steeds meer afstand ontstaan.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:17
vrijdag 26 januari 2018 om 11:23
Als ik dit lees wil ik je slaan. Je klinkt als mijn man, behalve dat hij zei dat hij me nog wel aantrekkelijk vond (zijn libido was alleen nul komma niks, dus veel had ik er niet aan).
Hij heeft er twee jaar lang met geen woord over gerept en toen hield hij niet meer van mij en wilde hij weg.
Dat we er niet uit komen, dat kan. Maar dat hij twee jaar lang ons huwelijk volkomen naar de kloten heeft laten gaan zonder ook maar één serieuze poging te doen om nader tot elkaar te komen vind ik waanzinnig respectloos. Zowel naar mij als naar onze twee kinderen.
Wat jij doet vind ik van hetzelfde laken een pak. Doe niet zo respectloos. Ga samen in therapie, leer communiceren en probeer elkaar te vinden.
Hij heeft er twee jaar lang met geen woord over gerept en toen hield hij niet meer van mij en wilde hij weg.
Dat we er niet uit komen, dat kan. Maar dat hij twee jaar lang ons huwelijk volkomen naar de kloten heeft laten gaan zonder ook maar één serieuze poging te doen om nader tot elkaar te komen vind ik waanzinnig respectloos. Zowel naar mij als naar onze twee kinderen.
Wat jij doet vind ik van hetzelfde laken een pak. Doe niet zo respectloos. Ga samen in therapie, leer communiceren en probeer elkaar te vinden.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:25
Je bent een man en wij zijn veel meer visueel ingesteld. De ene man heeft dat meer dan de andere en dan zal uiterlijk altijd een belangrijker onderdeel van de relatie blijven. Net zoals de ene vrouw een man als saai zal ervaren en de andere niet, omdat ze meer emotioneel gestimuleerd moeten worden.
Dat is niet positief en niet negatief en ook niet oppervlakkig het is gewoon zo. Je zou jezelf alleen moeten afvragen of het dan wel handig is om een langdurige relatie aan te gaan, want er komt altijd het onvermijdelijke moment dat je fysiek uitgekeken raakt en je het eigenlijk wel gezien hebt. Als je een beetje verantwoording hebt dan doe je het niet, want dat verdient die ander niet. Maar dat is een ieder zijn keus.
vrijdag 26 januari 2018 om 11:44
De reacties van sommige dames hier zijn weer zoals je het kunt verwachten. Zelf kiezen ze wel voor relaties met mannen die ze niet aantrekkelijk vinden. Dat raden ze ook al hun vriendinnen aan: Ga vooral een man kiezen die je niet aantrekkelijk vindt. En als een vriendin hun man niet langer aantrekkelijk vindt dan zeggen ze vooral dat die vriendin dat maar gewoon moet accepteren.
Tja, to, misschien is de koek gewoon op. Je bent een mens met behoeften. Je wilt je aangetrokken voelen tot je partner. Dat is terecht. Helaas lukt dat dus niet meer. Het komt er nu op aan om niet over 1 dag ijs te gaan en je af te vragen of je nog liefde voor haar voelt en het toch nog te redden is. Dat heeft ze wel verdiend. Maar als dat echt niet lukt zul je er toch aan moeten denken de relatie uiteindelijk te verbreken want je kunt jezelf niet de komende 30 jaar lopen opvreten hierover. Sterkte!
Tja, to, misschien is de koek gewoon op. Je bent een mens met behoeften. Je wilt je aangetrokken voelen tot je partner. Dat is terecht. Helaas lukt dat dus niet meer. Het komt er nu op aan om niet over 1 dag ijs te gaan en je af te vragen of je nog liefde voor haar voelt en het toch nog te redden is. Dat heeft ze wel verdiend. Maar als dat echt niet lukt zul je er toch aan moeten denken de relatie uiteindelijk te verbreken want je kunt jezelf niet de komende 30 jaar lopen opvreten hierover. Sterkte!
vrijdag 26 januari 2018 om 12:00
Daarnaast is mijn vrouw de laatste paar jaar fysiek erg veranderd (ouder geworden). Dit vind ik niet aantrekkelijk. Hier worstel ik al een aantal jaar mee. Ik vind dit erg oppervlakkig van mezelf, maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. Ik kijk er natuurlijk elke dag naar. Een aantal jaar onrust in mijn hoofd is natuurlijk niet echt fijn. Verder hebben we geen problemen of issues in ons leven.
Ik weet dus gewoon echt niet wat te doen. Wel of niet scheiden. Alleen verder is natuurlijk ook heel erg eng maar dan wel een soort van rust in mijn hoofd (hopelijk). Adviezen zijn welkom.
Je verwacht het niet hè, dat je partner (fysiek) ouder wordt. En het is inderdaad ongelofelijk oppervlakkig om daar al jaren onrust over te hebben en daarom te willen scheiden.
Volgens mij gaat er bij jezelf iets niet helemaal goed van boven hoor, als je zoveel onrust in je hoofd hebt omdat je partner ouder geworden is. Dat zou ik eerst maar eens gaan onderzoeken, voordat je je kind zijn thuis afneemt.
vrijdag 26 januari 2018 om 12:11
To, ik ben het er niet mee eens dat mannen van mars komen en vrouwen van venus maar aub niet naar types hier luisteren die je (en zo constructief ook) verwijten dat je bekrompen bent. Grote kans dat dat hun angsten of frustraties zijn die spreken. Er is niets bekrompen aan dat je gevoelens voor iemand veranderen omdat je ze minder aantrekkelijk vindt. Dat kan gewoon gebeuren. Het oog wil ook wat. Zo is dat gewoon. Het is niet oppervlakkig, het is iets dat kan gebeuren. Het overkomt vrouwen en het overkomt mannen en heeft niets te maken met verschillen tussen mannen en vrouwen. Hoewel het misschien globaal waar is dat mannen net iets meer visueel ingesteld zijn dan vrouwen.