Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
fluttershy schreef:
26-01-2018 16:57
Absoluut. Ik doe het mezelf aan natuurlijk. Tegen een vriendin zou ik zeggen dat ze gek was. Maar ja, de liefde... :facepalm:
Negeert hij jou echt? of reageert hij niet zoals jij zou willen dat hij moet reageren? Dat hij met collega's een afspraak heeft is gewoon een feit, dan ligt het aan jou hoe jij die mededeling interpreteert.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Flutter, Ik bedoel dit ook niet naar, maar ik wil even het een en ander opsommen om te hopen dat je als je dit voort wil zetten echt wel heel duidelijk ziet dat hij manipuleert en je grenzen oprekt. En dat je die dus wel blijft bewaken.

Hij maakt het onverwachts uit om een onnodige reden.
Hij wil dat jij zijn vertrouwen terugwint, terwijl hij jouw vertrouwen zou terug moeten winnen.
Jij gaat je best doen, maar het is niet goed genoeg.
Hij gaat jou negeren.
Jij holt nog harder.
Hij doet weer lelijk en nu vraag jij of hij jou nog wilt zien.

Het komt op mij over alsof hij uitprobeert hoe hoog je wil springen voor hem. En hij ziet nu dat dat erg hoog is. Ik hoop niet dat hij gaat zien dat dit werkt en dat hij je laat blijven springen als iets hem niet bevalt in de relatie.

Alles schreeuwt echt een valkuil ongezonde relatie in mijn achterhoofd, evenals het inpakken en je als een prinsesje behandelen in het begin.
Ik hoop van harte dat deze man je niet te veel hartzeer gaat veroorzaken, maar let alsjeblieft op je grenzen!

Piratesse, oh leuk! veel plezier alvast zondag!
Vrouw_74 schreef:
26-01-2018 14:53
Tinder : Wees gewaarschuwd!😯

http://nlnieuwsnl.blogspot.com/2017/08/ ... n.html?m=1
Wat heeft dit artikel met Tinder te maken?
jaw schreef:
26-01-2018 17:14
Negeert hij jou echt? of reageert hij niet zoals jij zou willen dat hij moet reageren? Dat hij met collega's een afspraak heeft is gewoon een feit, dan ligt het aan jou hoe jij die mededeling interpreteert.
Goede en terechte vraag.

Als ik echt een rechtstreekse vraag stel via WhatsApp, krijg ik antwoord. Verder krijg ik nergens reactie op (mededeling, lief berichtje op WhatsApp, hem taggen of iets liefs in een reactie op Facebook.)
Daarvoor schreef hij altijd een lieve reactie terug, soms zelfs een beetje erg over de top :$

Ook met die collega's. Normaal zou ik ook te horen krijgen dat hij een afspraak heeft, maar lief verpakt of zelfs met het aanbod dat hij het zou verzetten of dat ik meekan. Die tijd is blijkbaar over.

Misschien interpreteer ik dat nodeloos negatief, maar het valt buiten het patroon.
Niet naar opgepakt hoor Winkje! Ik ben blij met feedback. Andere mensen kijken er van buitenaf altijd anders tegen aan en dat is heel verrijkend. Wat ik ook doe of beslis, ik neem jullie adviezen en gedachten mee.
fluttershy schreef:
26-01-2018 16:39
Oei, jij houdt niet van kinderen? :O
Wel een strak plan dan om te daten met een man met kinderen?
O nee nee, ik heb niets tegen kinderen.
Dit is alleen de allereerste keer ooit dat ik met een man met kinderen date. Zit niet in mn systeem om aan kinderen te denken dus. En als ik er wel aan denk, denk ik "mooi, dat zien we over een half jaar wel weer".
Ik wil hun niet nodeloos blootstellen aan mij.
Oh oké, gewoon een gezonde gedachtengang. Dat komt eventueel mettertijd wel.
CherokeeRose1977 schreef:
26-01-2018 16:30
Dit idd. Snap dan ook niet helemaal waarom je weer een nieuwe nick aanmaakt als je hier niet mee wil schrijven. Dus ik gooi je maar onder de negeerknop.
Dat probeer ik al een hele tijd maar mij lukt dat niet hoor. Als het jou lukt wil je me dan even zeggen hoe dat moet? 'Blokkeren' helpt niets en 'negeren' vind ik niet.
Hadewychh schreef:
26-01-2018 17:54
Dat probeer ik al een hele tijd maar mij lukt dat niet hoor. Als het jou lukt wil je me dan even zeggen hoe dat moet? 'Blokkeren' helpt niets en 'negeren' vind ik niet.
Ik heb haar geblokkeerd door op haar naam te klikken en dan te blokkeren. Kan haar berichten alleen lezen als ik ze uitklap.
fluttershy schreef:
26-01-2018 17:27
Goede en terechte vraag.

Als ik echt een rechtstreekse vraag stel via WhatsApp, krijg ik antwoord. Verder krijg ik nergens reactie op (mededeling, lief berichtje op WhatsApp, hem taggen of iets liefs in een reactie op Facebook.)
Daarvoor schreef hij altijd een lieve reactie terug, soms zelfs een beetje erg over de top :$

Ook met die collega's. Normaal zou ik ook te horen krijgen dat hij een afspraak heeft, maar lief verpakt of zelfs met het aanbod dat hij het zou verzetten of dat ik meekan. Die tijd is blijkbaar over.

Misschien interpreteer ik dat nodeloos negatief, maar het valt buiten het patroon.
Flutter, als ik dit lees voel ik weer die verlatenheid, onzekerheid en knoop in m’n maag die mijn ex me zo vaak gaf. Wat een respectloos kutgedrag.... Het gekke is dat er zo moeilijk van los te komen was, voor mij toen tenminste. Ik ken je hele verhaal natuurlijk niet en dat hoeft ook niet hoor maar dit lezen was reden genoeg voor mij om je te zeggen, pas alsjeblieft goed op jezelf. Iemand negeren, afstraffen of iets in die geest is géén liefde.
Nog eentje dan!
Limonsjello schreef:
27-01-2018 00:35
Flutter, als ik dit lees voel ik weer die verlatenheid, onzekerheid en knoop in m’n maag die mijn ex me zo vaak gaf. Wat een respectloos kutgedrag.... Het gekke is dat er zo moeilijk van los te komen was, voor mij toen tenminste. Ik ken je hele verhaal natuurlijk niet en dat hoeft ook niet hoor maar dit lezen was reden genoeg voor mij om je te zeggen, pas alsjeblieft goed op jezelf. Iemand negeren, afstraffen of iets in die geest is géén liefde.
Eens, zou heb ik ook een relatie achter de rug met zo’n type, en inderdaad ik was zo gebrainwashed dat ik dacht niet meer zonder hem te kunnen leven, ik heb eindelijk de moed gevonden om het uit te maken en de man die zoveel van mij hield verving mij al binnen een paar dagen en probeerde mij ook aan het lijntje te houden.

Ik dacht echt dat ik niet meer verder kon leven zonder hem maar kijk ik ben er nog steeds en voel mij elke dag beter doordat ik niet meer in een destructieve relatie zit.

Flutter haar vriend manipuleert haar aan alle kanten ik hoorde over zijn thuisland benieuwd welk land dat is..
Flutter is dat nog altijd over dat berichten met die man?
Dat moet je niet aanvaarden hoor. Dat is achter de rug en opgelost. Hij gedraagt zich als een koppig, stampvoetend kind.
Hopelijk krijg je daardoor een afkeer van hem en zet je er zelf een punt achter. Dit belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Ik heb het land van herkomst even in PB gestuurd.

Ik ga straks lekker naar mijn zus, eten, en vanavond met een vriendin uit. Even mijn gedachten verzetten. Helaas meer liefdesverdriet dan afkeer vooralsnog.

Hopelijk iedereen een fijn date weekend :)
(even wat opgewekters)
Hmm wat denken jullie hiervan :

Ik heb gister 2e date gehad. Uiteindelijk ben ik blijven slapen. Maar er is NIKS gebeurd. Ja een paar keer een kus op m’n mond verder maakte hij geen enkele move.

Dus we liggen samen in 1 klein bedje maar alsnog.. niks. Welke man doet dat? Heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Hij sloeg wel af en toe een arm om me heen. Dat is toch wel een klein beetje raar

Nu wil hij sws nog een x afspreken heeft hij direct weer gevraagd en hij zegt dat het mega gezellig was ..

Wat moet je hier mee
Pinkiepink schreef:
27-01-2018 14:58
Hmm wat denken jullie hiervan :

Ik heb gister 2e date gehad. Uiteindelijk ben ik blijven slapen. Maar er is NIKS gebeurd. Ja een paar keer een kus op m’n mond verder maakte hij geen enkele move.

Dus we liggen samen in 1 klein bedje maar alsnog.. niks. Welke man doet dat? Heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Hij sloeg wel af en toe een arm om me heen. Dat is toch wel een klein beetje raar

Nu wil hij sws nog een x afspreken heeft hij direct weer gevraagd en hij zegt dat het mega gezellig was ..

Wat moet je hier mee
Hahahaha tis ook nooit goed he?! Deze man gedraagt zich keurig en daar raak jij van in de war. Heb jij een move gemaakt naar hem toe aangegeven dat je er wel voor in was?
En vind jij hem leuk, leuk genoeg voor een 3e date?
Die man is super respectvol! Dat is toch hartstikke fijn. Tweede date pas, chill, relax, hij vindt je leuk en dan is er nog zeeën van tijd.
Vind het bijzonder dat jij je hier druk over maakt.
Sterkte en veel wijsheid Flutter, naar dat je je zo voelt. Ik hoop dat je binnenkort je weer wat krachtiger voelt.

@Pinkie, haha, waar maak je je druk om joh? ;) Denk dat hij gewoon rekening met jou hield. Lief juist. Als jij graag meer had gewild had je toch ook het initiatief daarin kunnen nemen?

Mijn date was heel leuk, hij kwam me ophalen. en had nog wat liefs gedaan wat ik niet wil zeggen ivm herkenbaarheid.
We zijn wat gaan drinken en uiteindelijk samen in een club beland, gaan dansen, en om vijf uur zijn we eruit geveegd. Hij is blijven slapen en dat was ook heel fijn. (op zijn zachts gezegd... :twisted: )

Ik ga het afkappen met die jongere jongen. Nu er seks bij komt kijken denk ik dat ik het niet meer prettig vind om ook met een ander te blijven daten.

Ben ook benieuwd naar jullie dates!
winkje87 wijzigde dit bericht op 27-01-2018 15:09
12.88% gewijzigd
Pinkie net even jouw andere berichten gelezen in dit topic, maar volgens mij ben jij een dame die erg onzeker is over haar uiterlijk, klopt dat?
Lijkt zo door te schemeren in wat je zegt. Daardoor lijk je snel bevestiging te willen in de vorm van aanrakingen of seks. Eerste date geen zoen: ben ik vast niet aantrekkelijk genoeg als hij de tweede date geen move maakt...
Wat een druk leg je er op. Lekker genieten van deze fijne man!
chocolatenight schreef:
04-01-2018 10:43
Hmm ben ik nou zo naïef om te denken dat Tinder er ook juist is voor iets serieus?
Zelf ben ik nooit gaan Tinderen voor de seks. Dat het er soms van komt, daar is niks mis mee, maar het was nooit mijn insteek.

Misschien is mijn probleem wel dat ik er gewoon teveel mee bezig ben hoor. Hoe vaak hoor je niet dat iemand pas op je pad komst als je dat het minst verwacht? Geduld...
Nee hoor, helemaal niet naïef.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Pinkie, die man kent de reputatie van Tinder net zo goed en wil jou tonen dat hij het serieus bedoelt denk ik. Knijp in je handjes!

Winkje wat fijn! Integer van je om één man tegelijk te daten.
ywtje schreef:
27-01-2018 15:07
Pinkie net even jouw andere berichten gelezen in dit topic, maar volgens mij ben jij een dame die erg onzeker is over haar uiterlijk, klopt dat?
Lijkt zo door te schemeren in wat je zegt. Daardoor lijk je snel bevestiging te willen in de vorm van aanrakingen of seks. Eerste date geen zoen: ben ik vast niet aantrekkelijk genoeg als hij de tweede date geen move maakt...
Wat een druk leg je er op. Lekker genieten van deze fijne man!
Dat klopt wel idd, en ik heb best wel vaak mannen achter me aan die al heel snel laten weten mij fysiek aantrekkelijk te vinden. Zelfs nette mannen die al wel de 1e date zoenen. Dit ken ik gewoon niet, en daarom ben ik daar idd onzeker over. Helemaal als je naast elkaar in bed ligt. Als je iemand aantrekkelijk vindt Kun je toch niet je handen er vanaf houden? Het is niet zo dat ik met m naar bed wil meteen hoor.

Maargoed, miss is hij idd wel een gentleman.
Out-of-league-man (moet echt even een betere naam gaan verzinnen voor hem) vraagt me nu spontaan mee uiteten voor vanavond. Ik heb ja gezegd en ga er zo heen, maar ergens ben ik nu een beetje bang dat het wat te snel gaat. Zou zonde zijn dat het vroeg op een hoop gaat omdat we te snel gaan en binnen een maand op elkaar uitgekeken raken daardoor. Deze week maar even een beetje me op andere dingen focussen :) Maar verder wel heel leuk eigenlijk dat iemand zo zijn best voor me doet!
phoebe24 schreef:
26-01-2018 15:36
Tante Violetta is op anoniem omdat ook Tante Violetta niet mag dubbelnicken van Ome Moderator, toen Tante Violetta haar oude account ontdekte. Toen moest Tante Violetta ine mine mutte kiezen.
Echt, waar bemoei je je mee...
Sorry dat ik ff direct ga zijn maar je hebt echt overal wat mij betreft commentaar op, ook al in eerdere reacties, waar ik bewust niet op reage rde want ik vind het een beetje irritant dat je een geneigd lijkt overal wat mij betreft een mening over hebben. Die mag je hebben wat mij betreft maar je hoeft me er niet mee lastig te vallen. Het is mijn leven.
Dit is niet aanvallend bedoeld, echt absoluut niet, ik kom alleen even op voor mijzelf.
We zitten hier niet om mekaar te becommentariëren i.m.o.
(Natuurlijk heb ik wel wat aan adviezen, als ik erom vraag. Ik ben echter geen 12 meer en ik begin behoefte te krijgen om minder advies re vragen en te krijgen en wat meer op mezelf te vertrouwen)

Mij zie je hier sowieso niet meer want ik heb geen zin meer om mijn liefdesleven op een openbaar forum te delen.

Veel date plezier allen :bigkiss: !
Wat jammer dat je de goede intentie achter mijn vragen niet kunt zien.

Mijn posts bestaan namelijk voornamelijk uit vragen. Vragen vanuit oprechte interesse en om je evt tot reflectie te stimuleren .

Je had aangegeven in therapie te zijn. Daardoor ging ik er vanuit dat je bezig was met persoonlijke ontwikkeling, kritisch naar jezelf wilt kijken / reflecteren, wil ontdekken waarom je de dingen doet zoals je doet en waarom je bepaalde dingen denkt.
En wat je daarin evt zou kunnen veranderen om voor jezelf en voor anderen een fijner mens te zijn.
Is dat niet waar therapie om gaat?

Kennelijk sta je daar niet voor open. Dat kan. Die boodschap kun je naar mijn mening ook op een neutrale of prettige manier brengen. Jouw keuze om dat op bovenstaande manier te doen.
Die komt op mij (en kennelijk ook op anderen) onnodig onvriendelijk en aanvallend over.

Ik heb je wel vaker zo zien reageren naar forummers die (kritische ) vragen aan je stelden.
Daarom twijfelde ik eerst ook of ik wel iets zou posten. Ik heb toch tijd en moeite in een reactie gestoken omdat ik dacht dat je er misschien wat aan zou kunnen hebben.

Dit is overigens een forum. Dat houdt in dat mensen op elkaar reageren, met elkaar meedenken, advies geven, elkaar proberen te helpen etc.
Je krijgt dus niet alleen een reactie als je daar om vraagt.

En het is inderdaad jouw leven. Jouw proces. Doe er mee wat je wilt.
Komende week date met een oude Tinderdate, ziiiiiiin iiiiiin.
eva333 schreef:
28-01-2018 23:40
Wat jammer dat je de goede intentie achter mijn vragen niet kunt zien.

Mijn posts bestaan namelijk voornamelijk uit vragen. Vragen vanuit oprechte interesse en om je evt tot reflectie te stimuleren .

Je had aangegeven in therapie te zijn. Daardoor ging ik er vanuit dat je bezig was met persoonlijke ontwikkeling, kritisch naar jezelf wilt kijken / reflecteren, wil ontdekken waarom je de dingen doet zoals je doet en waarom je bepaalde dingen denkt.
En wat je daarin evt zou kunnen veranderen om voor jezelf en voor anderen een fijner mens te zijn.
Is dat niet waar therapie om gaat?

Kennelijk sta je daar niet voor open. Dat kan. Die boodschap kun je naar mijn mening ook op een neutrale of prettige manier brengen. Jouw keuze om dat op bovenstaande manier te doen.
Die komt op mij (en kennelijk ook op anderen) onnodig onvriendelijk en aanvallend over.

Ik heb je wel vaker zo zien reageren naar forummers die (kritische ) vragen aan je stelden.
Daarom twijfelde ik eerst ook of ik wel iets zou posten. Ik heb toch tijd en moeite in een reactie gestoken omdat ik dacht dat je er misschien wat aan zou kunnen hebben.

Dit is overigens een forum. Dat houdt in dat mensen op elkaar reageren, met elkaar meedenken, advies geven, elkaar proberen te helpen etc.
Je krijgt dus niet alleen een reactie als je daar om vraagt.

En het is inderdaad jouw leven. Jouw proces. Doe er mee wat je wilt.

Spijker op zijn kop. Knap dat je zo genuanceerd kan reageren op iemand die zo bot doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven