Weet niet of ik nog met hem af wil spreken..
vrijdag 26 januari 2018 om 17:18
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.
De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?
Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.
De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?

zaterdag 27 januari 2018 om 12:04
Of hij echt een racist is weet ik niet, het komt op mij vooral heel erg dom over, iemand die teveel op facebook leest en alles voor waarheid aanneemt zonder zelf na te denken.
Dat van die verschillende diersoorten is, behalve respectloos, zo vreselijk dom. Blanke en gekleurde mensen zijn geen verschillende soorten, enkel verschillend van kleur. Een witte poedel en een zwarte labrador kunnen prima samen een nestje krijgen.
Al met al zou ik mijn tijd niet verdoen met iemand als hij. Je verdient echt beter. Lekker laten gaan dus en een leuke vent zoeken die je leuk vind zoals je bent zonder dom gedoe.
Dat van die verschillende diersoorten is, behalve respectloos, zo vreselijk dom. Blanke en gekleurde mensen zijn geen verschillende soorten, enkel verschillend van kleur. Een witte poedel en een zwarte labrador kunnen prima samen een nestje krijgen.
Al met al zou ik mijn tijd niet verdoen met iemand als hij. Je verdient echt beter. Lekker laten gaan dus en een leuke vent zoeken die je leuk vind zoals je bent zonder dom gedoe.
zaterdag 27 januari 2018 om 12:05

zaterdag 27 januari 2018 om 12:14
Had ik niet van hem verwacht, maar nu je het zo zegt verbaast het me ook niet nee.Moonshine1984 schreef: ↑27-01-2018 11:43Trouwens wisten jullie dat die Thierry Baudet een Iraanse vriendin heeft? Zie je wel vaker bij rechtse mannetjes, dat ze toch ergens stiekem geilen op buitenlandse vrouwen, ondanks hun gedachtengang.
zaterdag 27 januari 2018 om 12:31
Dit veroorzaakt bij mij dan weer kortsluiting, want ik zie niet hoe dat samen kan gaan.Lachattenoir schreef: ↑27-01-2018 11:19Volgens mij gaat het daar ook niet over. Tuurlijk zijn er zat jongens/mannen die vrouwen van gemengde afkomst mooi vinden, dat weet ik en dat weet TO. De date van TO vindt getinte vrouwen blijkbaar ook wel (extra) aantrekkelijk, maar hij heeft racistische opvattingen. Dat veroorzaakt kortsluiting in zijn hoofd. Je fysiek aangetrokken voelen tot groep X. en racistische opvattingen hebben over groep X. zijn dingen die helaas prima samen kunnen gaan hoor. Genoeg mannen die wel een avontuurtje willen met zo'n schattig 'halfbloedje', maar een geen volwaardige relatie mee zouden willen. Zegt veel.
Herinner me een MTV reclame van vroeger, waarbij verschillende mensen (kleuren / rassen, hoe je het dan ook wil noemen) getoond werden, eerst als 'zichzelf' en daarna een 'röntgen-afdruk' (weet even niet hoe het beter te omschrijven. En guess what? We zijn allemaal mensen.
OT: TO, mijn advies is als de rest van de adviezen. Sta erboven en laat gaan die date! Bekrompen ideeën en gedachten heeft hij.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

zaterdag 27 januari 2018 om 16:04
Met die laatste zin 'Wat moet ik nou met jou?' bedoelde hij mee 'shit je bent leuk, maar je hebt wel een kleurtje.' Ik was overigens al vertrokken na die opmerking over het afkeuren van rassenmenging. We leven niet in Nazi Duitsland. Oh en los daarvan; je krijgt ook nog zijn familie en vrienden er bij, waar hij waarschijnlijk zijn racistische gedachtegoed mee deelt. Ik denk dat het niks wordt.

zaterdag 27 januari 2018 om 17:36
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe je dat niet ziet. Er zijn genoeg heteroseksuele mannen die seksistisch zijn. Die stoppen hun piel graag in een vrouw en hebben toch verwerpelijke opvattingen over de plaats van een vrouw in de maatschappij.Hightower schreef: ↑27-01-2018 12:31Dit veroorzaakt bij mij dan weer kortsluiting, want ik zie niet hoe dat samen kan gaan.
Herinner me een MTV reclame van vroeger, waarbij verschillende mensen (kleuren / rassen, hoe je het dan ook wil noemen) getoond werden, eerst als 'zichzelf' en daarna een 'röntgen-afdruk' (weet even niet hoe het beter te omschrijven. En guess what? We zijn allemaal mensen.
OT: TO, mijn advies is als de rest van de adviezen. Sta erboven en laat gaan die date! Bekrompen ideeën en gedachten heeft hij.
zaterdag 27 januari 2018 om 17:57
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb er veel aan. Ondertussen kan ik ook een update geven.
Hij appte me vanmiddag weer of ik zin had om een nieuwe date te plannen. Ik heb toen gezegd dat ik het een gezellige date vond maar het hier bij wilde laten en ook uitgelegd waarom (dat ik geen fijn gevoel kreeg bij zijn uitspraken en die racistisch vond klinken en dat onze politieke voorkeur teveel verschilt).
Hij reageerde heel gepikeerd.
Hij zei allereerst dat hij ook een half jaar een kwart-Indische vriendin had gehad. Daarna zei hij dat ik niet spoor en mezelf ‘‘racisten aan praat”’ en dat dat in deze wereld best lastig kan worden, ‘ vraag maar aan Sylvana Simons’ voegde hij eraan toe.
Daarna zag ik dat hij me geblokkeerd heeft op whatsapp.
Geen idee of hij nou wel of niet echt racistisch is maar de hele manier waarop hij ermee omgaat vind ik een ontzettende afknapper.. next
Hij appte me vanmiddag weer of ik zin had om een nieuwe date te plannen. Ik heb toen gezegd dat ik het een gezellige date vond maar het hier bij wilde laten en ook uitgelegd waarom (dat ik geen fijn gevoel kreeg bij zijn uitspraken en die racistisch vond klinken en dat onze politieke voorkeur teveel verschilt).
Hij reageerde heel gepikeerd.
Hij zei allereerst dat hij ook een half jaar een kwart-Indische vriendin had gehad. Daarna zei hij dat ik niet spoor en mezelf ‘‘racisten aan praat”’ en dat dat in deze wereld best lastig kan worden, ‘ vraag maar aan Sylvana Simons’ voegde hij eraan toe.
Daarna zag ik dat hij me geblokkeerd heeft op whatsapp.
Geen idee of hij nou wel of niet echt racistisch is maar de hele manier waarop hij ermee omgaat vind ik een ontzettende afknapper.. next

zaterdag 27 januari 2018 om 20:53
Meteen op zijn racistentenen getrapt. Typisch, jij geeft aan dat hij racistische uitspraken doet en hij verwijt jou van overal racisme in zien, met Sylvana quotes daaraan toe. Hij draait het om, alsof jij de racist bent. De enige die niet spoort hier is hij. Je mag trots op jezelf zijn dat je hem de waarheid hebt gezegd en er een punt achter hebt gezet. Over een paar maanden kan je alleen nog maar denken wat een mafklapper.

zaterdag 27 januari 2018 om 21:26
Tenenkrommend dat argument inderdaad.hankypankyshanghai schreef: ↑27-01-2018 21:18De klassieke "ik ben niet racistisch want ik heb een (kwart)getinte vriend/kennis/buurman/achterneef" argument.
zaterdag 27 januari 2018 om 21:29
Eens! En ik vind juist ook dat hij benoemt dat ik ‘net als Sylvana’ mezelf racisme/racisten aanpraat nog wel het slechtst. Ik zeg niet dat ik een enorme voorstander ben van hoe Sylvana zich altijd uitspreekt, maar als er iemand is die daadwerkelijk racistisch bejegend wordt (zelfs tot video’s waarop afro-Amerikanen gelyncht worden aantoe..) en tegen overduidelijk racisme strijdt, dan is zij het wel! Dat hij het racisme waarmee zij te maken krijgt ‘aangepraat’ noemt en mij daar ook van beticht vind ik eigenlijk het grootste teken van zijn bekrompenheid. Lachattenoir, ik ben ook blij dat ik van deze man af ben. De lichte twijfel die ik ergens nog had heeft hij dmv zijn reactie wel weggehaald

zondag 28 januari 2018 om 10:05
Dan hoor ik niet bij die groep 'genoeg heteroseksuele mannen'. En geloof dat ik daar ook nog trots op kan zijn ook.Lachattenoir schreef: ↑27-01-2018 17:36Ik zie eerlijk gezegd niet hoe je dat niet ziet. Er zijn genoeg heteroseksuele mannen die seksistisch zijn. Die stoppen hun piel graag in een vrouw en hebben toch verwerpelijke opvattingen over de plaats van een vrouw in de maatschappij.
OT: Goeie beslissing TO. Netjes afgehandeld!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

zondag 28 januari 2018 om 10:25
Dat geloof ik ook best hoor. Alleen het idee dat iemand niet racistisch kan zijn naar groep X. omdat die persoon naar bed gaat met leden van groep X., is onzinnig. Nogmaals: meeste seksistische mannen gaan gewoon met vrouwen naar bed hoor.