Weet niet of ik nog met hem af wil spreken..

26-01-2018 17:18 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.

De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?
Rare gozer. Ik had m aan me voorbij laten gaan.
Only dead fish go with the flow
Hoe zit dat ook alweer met muildieren? Een paard x ezel toch? Of andersom?
Muildieren zelf zijn toch onvruchtbaar of vergis ik me nu alweer...
Nou ja, daar kan je het dan je volgende date over hebben als het weer aankomt op diersoorten die niet met elkaar paren.
Het kan dus wél.

Er zijn ook vogels die het met elkaar doen, je hebt de gemakszoekers: een koekoeksjong. Vraag hem eens uit wat voor nest hij komt en wat hij weet van zijn familie.

Hoe reageerde hij op je protesten eigenlijk? Of heb je overal braaf ja op geknikt?
Kan hij wel bij zijn vrienden/familie aankomen met iemand zonder blond haar en blauwe ogen? Gewoon gaan, ik zie toch wel mogelijkheden. Jullie zijn aan elkaar gewaagd ;) have fun en laat hem betalen.

Wil hij de rekening delen begin je gewoon over de Gouden Eeuw, de Antillen en wat hij jouw voorouders nog verschuldigd is. Kom je nog even vertellen hoe hij in bed is/was?
Want mijn vermoeden is bevestigd: op Tinder zitten alleen mensen die een snelle wip willen en dit heeft nu lang genoeg geduurd. Actie!!
Als jij het een dealbreaker vindt, dan is het een dealbreaker. Daar heb je onze toestemming niet voor nodig.
Hij klinkt van alle kanten rascistisch.
Wat n engnek zeg, met zijn diersoorten opmerking pfff :facepalm:
Next, iemand die zo racistisch is wil je toch niet.
Niet doen wat een vreemde vogel
Lachattenoir schreef:
26-01-2018 18:23
Dat dus. Voor mij zijn deze zinnen al einde verhaal. Je hebt dan of een kronkel in je hoofd of je bent wereldvreemd. Beide niets voor mij.
dat dus, mafklapper... next
lindasnelle schreef:
26-01-2018 19:34
Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik direct na de date dacht “flikker maar lekker op, ik ga je echt niet meer zien”. Vlak na de date kreeg ik al een appje van hem dat hij het zo gezellig vond en mij heel erg knap vind. Wat dan weer heel verwarrend is?
Ok, jij wil hem niet meer zien, hij vond het gezellig (en vond jou knap), dus ben jij in de war?

Jij wil hem niet meer zien toch? De rest doet er niet toe. Dus alshij dat wel wil, pech dan. Hoe raak je daarvan in de war? Blijf bij jezelf. Of is het zijn vleierij waardoor je in de war raakt?
Wat voor denkbeelden hebben zijn ouders dan wel niet? Godskolere, zie je jezelf bij die mensen over de vloer komen?! :nope:
Nou, ik ben dus ook niet dol op een bepaalde bevolkingsgroep, maar ik ben er wel met eentje getrouwd..
OliebolmetKrenten schreef:
26-01-2018 18:13
De enige echt racistisch opmerking die ik zie staan is over wat hij over moslims zegt. Dat TO donkerder is dan op haar foto's en ze beter foto's kan gebruiken waar haar huidskleur goed op te zien is, kan ook zo bedoeld zijn dat hij haar mooi vind zo als ze is en het niet nodig vind dat ze op haar foto's blanker lijkt. Wat hij zegt over de zwartepieten discussie kan ook bedoeld zijn om direct open en eerlijk te zijn of hij ging er zelfs vanuit gaat dat TO dezelfde mening deelt, dat zou ook anti-steriotyping zijn. Dat hij zegt dat halfbloedjes niet logisch zijn is niet hetzelfde als zeggen dat het ook verkeerd is. Misschien vind hij dat wel bijzonder tenopzichte van dieren (ook al klopt het niet wat hij zegt).

Ik ken en heb veel mensen met ass gekend, ik zeg niet dat TO haar date autistisch is, alleen heb ik in mijn leven genoeg mensen gezien die misbegrepen worden en dat komt omdat bij de dingen die zeggen automatisch wordt gedacht dat daar ook een negatieve intentie bijhoort, terwijl de persoon in kwestie daar iets heel anders mee bedoelde.
Jij vindt de kans dat deze jongen eventueel autistisch is groter dan de kans dat hij simpelweg racistisch is? Sorry hoor, maar doe je ogen open en kijk eens goed om je heen, echt van welke planeet kom jij?! Er komt zoveel bagger uit zijn mond dat je je stelling toch echt niet kunt menen. Ik word in ieder geval niet goed van het verhaal van TO.
Ach, ik had ooit een kennis die, toen ik een date had met een zeer blanke man, boos werd want ik moest me bij mn eigen ras houden (beiden indisch)
roosje11 schreef:
27-01-2018 09:55
Ach, ik had ooit een kennis die, toen ik een date had met een zeer blanke man, boos werd want ik moest me bij mn eigen ras houden (beiden indisch)
Jaja, deze mensen bestaan nog gewoon in 2018.
zephora schreef:
27-01-2018 00:29
Als jij het een dealbreaker vindt, dan is het een dealbreaker. Daar heb je onze toestemming niet voor nodig.
Dit!

En er zijn genoeg jongens / mannen die er geen 'punt' van maken. Sterker nog, die getinte vrouwen juist erg aantrekkelijk vinden.
Ik bijvoorbeeld :)

En die denken helemaal niet in termen als 'mixen van rassen hoort niet'. Eerder "krijg je mooie kinderen van'
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik zou zo'n domme jongen niet meer willen spreken. Kan hij nog zo knap zijn. Je kunt toch niks met een simpel vriendje?
Gauw doorgaan naar de volgende leuke date hoor, ik heb echt al veel te veel dealbreaker one-liners gehoord uit de mond van 1 persoon. Als dit een collega was of iemand die naast me zat in een bushokje, dan liep ik er met een grote boog omheen, laat staan dat het een date was.
Maar vlgs. mij heeft je onderbuik dat allang doorgeseind.
Er was hier laatst geloof ik een half NL/half Marokkaans meisje dat exact dezelfde ervaring had.

Dit is gewoon iemand die discrimineert en dat moet je echt niet willen. Of je nou weet ik veel waar vandaan komst, donker, bruin, sproeten, ....etc zou helemaal niet uit moeten maken. Dit soort jongens zitten vaak met zichzelf en hun denkbeelden in de knoop en gebruiken dan een meisje wat zij door hun ideeën als minder zien.
Daar moet je je niet voor lenen.

Ik bespeurde onder mijn eigen kennissen wel een bepaald soort gevoeligheid over hun achtergrond en ik denk dat het komt door dit soort ervaringen. Zelf ben ik altijd best wel nieuwsgierig naar waar iemand vandaan komt of het nou de Achterhoek is of dat je voorouders inheemse indianen zijn, uit Indonesië komen of uit de bergen van Noord-Afrika dan wel een gemengde variant.

Die jongen verpest het voor de mensen die wel ter goeder trouw zijn.
Niet meer afspreken.
Je kunt je achtergrond noch je huidskleur veranderen.
Iemand moet jou helemaal leuk vinden met alles erbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus je verstand zegt " flikker maar op", maar je ego zegt" "Hij zegt dat ik knap ben".

Dat zo'n opmerking je dan nog laat twijfelen...
Erg simpel ben je dan hoor.
En erg slim is-ie ook al niet, want hij begrijpt het verschil tussen ras en soort niet. Verschillende rassen kunnen juist prima met elkaar voortplanten, verschillende soorten niet.

Lekker laten lopen TO.
Hightower schreef:
27-01-2018 10:10
Dit!

En er zijn genoeg jongens / mannen die er geen 'punt' van maken. Sterker nog, die getinte vrouwen juist erg aantrekkelijk vinden.
Ik bijvoorbeeld :)

En die denken helemaal niet in termen als 'mixen van rassen hoort niet'. Eerder "krijg je mooie kinderen van'
Volgens mij gaat het daar ook niet over. Tuurlijk zijn er zat jongens/mannen die vrouwen van gemengde afkomst mooi vinden, dat weet ik en dat weet TO. De date van TO vindt getinte vrouwen blijkbaar ook wel (extra) aantrekkelijk, maar hij heeft racistische opvattingen. Dat veroorzaakt kortsluiting in zijn hoofd. Je fysiek aangetrokken voelen tot groep X. en racistische opvattingen hebben over groep X. zijn dingen die helaas prima samen kunnen gaan hoor. Genoeg mannen die wel een avontuurtje willen met zo'n schattig 'halfbloedje', maar een geen volwaardige relatie mee zouden willen. Zegt veel.
Trouwens wisten jullie dat die Thierry Baudet een Iraanse vriendin heeft? Zie je wel vaker bij rechtse mannetjes, dat ze toch ergens stiekem geilen op buitenlandse vrouwen, ondanks hun gedachtengang.
Hij klinkt behoorlijk racistisch. Zeker zijn 19e eeuwse ideeën over “rasvermening” gaan heel wat stapjes verder dan je kritisch uitlaten over immigratie. Zelf zou ik niet met een racist kunnen daten. Ik ben ooit eens afgeknapt toen een leuke dame zei dat ze PVV had gestemd.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Hij klinkt eng. Vooral het laatste wat je schrijft dat hij je lang aankijkt en zegt 'wat moet ik nou met jou' en je vervolgens wilt kussen. Bah.
Hij komt wel erg wereldvreemd over voor iemand die uit Rotterdam komt. Zeker die gedachten over mengen van rassen zeg, dat is meer alt-right. Als hij nog uit een achterafdorpje kwam en 50 jaar ouder was zou ik nog denken, ach die weet niet beter. Ik weet dat mijn opa/pake (geboren 1918 in een plaggenhut op het Friese platteland) ook zwaar tegen het mengen van rassen was. Maar toen ik mijn echtgenoot (Indisch, dus per definitie al gemengd) voorstelde vond hij hem gelijk fantastisch, blijkbaar was er een klik op persoonlijk vlak ofzo en zag pake het kleurtje niet eens meer. En toen de achterkleinkinderen werden geboren legde hij nog binnen een week 400 km af om ze te komen bewonderen.
Ik hink dus op twee gedachten: "wat een lul, weg ermee" of "wat sneu, hij heeft nog nooit beter kennis gemaakt met iemand met een kleurtje. Misschien komt het wel goed als dat wel gebeurt." Ik denk dat het volledig mengen van alle rassen de beste oplossing is tegen racisme. Maar ik heb het gevoel dat er steeds meer een antipathie is tegen mensen van gemengde afkomst en dan uit zwarte anti-racisme hoek nog meer dan uit blanke/witte hoek. In hun ogen ben je tegenwoordig blijkbaar óf wit óf zwart, terwijl daar duizenden nuances tussenin zitten. Dat is toch juist prachtig? Baudet schijnt zelf ook een midden-oosterse vriendin te hebben. Veel mensen zijn racistisch als het in het abstracte is, terwijl ze dat in hun kleine prive-kringetje niet zijn. Als je met iemand bevriend bent of samen werkt, dan zie je een kleurtje niet meer, net als dat je andere uiterlijke kenmerken ook niet meer ziet. Het wordt gewoon Jan, Piet of Mo.

Als je toch twijfelt zou ik dat gewoon zeggen: "ik vond het best gezellig, maar ik moeite met de volgende uitspraken: ..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven