Weet niet of ik nog met hem af wil spreken..

26-01-2018 17:18 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een tinderdate gehad met een jongen waar ik al een tijdje mee appte. De date was leuk, maar er zijn een paar dingen gebeurd waardoor ik niet weet of ik nog met hem af wil spreken. Ik zou het fijn vinden als jullie met me meedenken en advies geven.

De date zelf was heel gezellig. Op een gegeven moment besprak ik met hem waar ik vandaan kom (uit Nederland, maar mijn moeder is Surinaamse creoolse dus ik ben een halfbloedje). Hij zei ‘dat wou ik inderdaad al aan je vragen’. En toen zei hij dat ik in het echt veel donkerder was dan op de foto’s (je bent nog niet echt zwart maar wel heel donker zei hij). Toen vroeg ik of hij door de foto’s dan soms dacht dat ik blank was en dat dacht hij inderdaad voordat we afgesproken hadden. Dit terwijl ik op de foto’s duidelijk een tintje heb, maar mensen zeggen altijd dat mijn gelaatstrekken heel Europees zijn. Toen “adviseerde” hij grappend dat ik meer kloppende foto’s op tinder kon zetten (terwijl eerdere dates juist zeiden dat ik idd op mn foto’s lijk en leuk ben) en dat ik mijn kleurtje toch niet hoefde te verbergen? Dat dat juist iets is wat ik niet hoef te verbergen. Hij zei toen wel dat ik knapper was dan op de foto’s.
Daarna hadden we het over hoe het is om een halfbloedje te zijn en zo op te groeien. Hij zei toen iets heel raars namelijk dat het niet “logisch” is dat mensen van verschillende rassen kinderen krijgen, want verschillende diersoorten gaan ook niet met elkaar nageslacht krijgen. Ik was toen behoorlijk geïrriteerd en wilde er eigenlijk een eind aan brijen. Maar hij vond het heel gezellig zei hij, en we bleven nog even kletsen. Hij zei toen dat hij op het forum voor democratie stemt omdat hij vind dat moslims teveel een gevaar vormen en hij zich niet meer veilig voelt in NL en zijn stad (Rotterdam). Ook vindt hij dat mensen niet over zwarte piet moeten zeuren en dat het “onze” traditie is. Al met al klinkt hij best racistisch.
Toen hij wegging knuffelde hij mij en zei hij dat hij me nog graag eens wilde zien. Hij zei toen hardop :” wat moet ik nou met jou?” En toen keek hij me heel lang in de ogen en wilde me zoenen, maar dat heb ik afgewend.
Opzich was het verder echt supergezellig en we klikken op meerdere vlakken echt super maar ik kan dus niet zo inschatten of hij echt heel racistisch is. Ikzelf ben nl heel tolerant en een beetje GroenLinks achtig qua politiek.
Ik las hier een paar weken terug een vergelijkbaar topic van een meisje die al wel met die jongen naar bed was geweest en verliefd was geworden en dat wil ik dus absoluut niet.
Wat vinden jullie, vinden jullie zijn uitspraken “onschuldig” of niet? En zouden jullie nog eens met hem afspreken?
Volgens mij geef je zelf het antwoord al als je nu al geen afscheidszoen wilt......

Next....
Wat vind jij? Ik zou het niet doen in ieder geval.
Voor mij is Forum voor Democratie stemmen en daar echt achter staan een dealbreker, dus ik zou niet nog eens afspreken, maar dat ben ik.
De uitspraken zijn in die mate "onschuldig" doordat hij misschien niet eens door heeft dat hij discriminerende uitdrukkingen plaatst. Oftewel, hij komt uit een omgeving waar men zich niet eens bewust is van bepaalde aangeleerde vooroordelen en aangeleerde discriminatie. Dat zal zeker gaan botsen.

Het is verstandiger om niet nog eens af te spreken, dan bespaar jij jezelf een hoop ellende.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
je verhaal niet totaal gelezen maar als jij na 1 date denkt, mwah... liever niet meer dan is het toch klaar?
Die spoort niet.
Huh? Ik heb al een keer een topic letterlijk hetzelfde als dit gezien, identiek. Alleen ging het over een Marokkaanse.
eenmeisje1993 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 17:26
14.93% gewijzigd
Ik vind hem uiterst onsympathiek overkomen. Hij zegt vreselijke dingen, mijn nekharen gaan ervan overeind staan.
En dan ook nog die laatste zin: "Wat moet ik nou met jou?"
Alsof hij het voor het zeggen heeft. En waarschijnlijk is het nog racistisch ook: "Ik vind je een lekker ding, maar je bent niet blank (wat moet ik nou met jou?).".

Niet leuk TO, ik zou niet met hem in zee gaan.
Ben je serieus?

Hij ziet je duidelijk als een tweederangsburger en het feit dat ie constant over je uiterlijk en afkomst praat zijn ook (rascisme) alarmbellen. Ik vind die Thierry Baudet echt een engerd ook mbt zijn gedachtengang, dus voor mij zou het een gigantische afknapper zijn als mijn date daarop zou stemmen (en dus indirect akkoord gaat met alles waar die partij voor staat).
Het rare was dat het dus verder echt heel gezellig was en ook een leuke vent. Dus halverwege de date dacht ik “damn, jou wil echt nog wel eens zien!” En ik vond hem ook dermate aantrekkelijk dat ik hem wel had willen zoenen. Maar toen kwamen die uitspraken.. en dat was een beetje... verwarrend :)
Ik zou niet meer met hem willen daten.
c_estelle schreef:
26-01-2018 17:21
Volgens mij geef je zelf het antwoord al als je nu al geen afscheidszoen wilt......

Next....
Dit sowieso. Ik heb een déjà vu naar een recent topic, over dat de to zich afvraagt of het om haar huidskleur ging. Wel héél overeenkomstig. En hetzelfde advies : next.
Dat topic heb ik recent ook gelezen idd! Veel overeenkomsten maar gelukkig ben ik nog niet met de “mijne” in zee gegaan
Ik ben blank en heb een verder ontzettend leuke man bedankt voor de tijd toen hij op de eerste date duidelijk racistische gedachten uitte. Daar hoef ik nog geen seconde over na te denken.
Gewoon verder brijen waar je gebleven bent. Wat een leuke gast lijkt me dat, en grappig inderdaad dat hij de huidskleur van de 'homo sapiens' zo belangrijk vind dat het volgens hem vergelijkbaar is met verschillende diersoorten.

Echt, je hebt geluk gehad meestal willen mensen op Tinder alleen maar een snelle wip maar hij wil je echt uitlaten en je hoeft niet bang te zijn dat hij sex met je wil, hij ziet je immers als een ander dier.
Niet als een mens. Of hij moet stiekem een keer een dier willen naaien, hij twijfelt zelf ook nog.

Maar je had het wel naar je zin toch? Lekker over zwarte piet discussieren eind januari, ja hoor; doen!
Als je na wat je hier verteld niet in kan schatten wat voor type mens/dier hij is zijn jullie geknipt voor elkaar qua IQ. Have fun!

Brij er een gleik een eind aan als hij de VOC discussie wil starten, al dat politieke gebabbel maakt het er niet gezelliger op als je aan het daten bent dat heb je zelf ook wel gemerkt.

Vraag eerst eens wat voor dier je bent in zijn ogen, en wat vind je van hem? Stokstaartje? Papegaai? Pas op met kussen, voor je het weet zit je onder de krassen als je toch besluit met hem te gaan paren. Beter gewoon doggy-style :idee:
*sarcasme modus off*
Vreemd. De meeste mannen vinden halfbloedjes (wat een woord..) juist wel aantrekkelijk (want exotisch etc).
Natuurlijk niet. Het racisme druipt er vanaf.
Hij kan ook heel goed sociaal onhandig zijn, dat hij stomme dingen zegt, maar dit niet kwaad bedoeld. Hij doet me ergens denken aan Q van gtst met dat halfbloedjes raar zijn omdat dieren ook niet paren met andere diersoorten. (Q speelt de rol van een autistische jongen). Ik zou met hem afspreken en later in de date erop terugkomen wat je niet zo leuk van hem vond en hem ook zeggen dat je het racistisch vond overkomen. Misschien had hij het echt niet door en was het allemaal anders bedoeld.
Na een ongepaste opmerking wou je het afkappen maar je bleef omdat HIJ het zo gezellig vond? Eigenaardig.
En dan overweeg je toch om nog eens met hem te daten? Uiterst merkwaardig.
lijkt me geen relariemateriaal. Rare gozer
Hij klinkt in iedergeval niet leuk.
Waarom zou je nog wel met hem willen daten? Je weet bij date 1 toch al wel of het iets zou kunnen worden of niet?
Ik zou mezelf geen 'halfbloedje' meer noemen sowieso, ik ben het nu ook aan het afleren.
Daarnaast is het duidelijk wat je met deze man moet.
Niks.
Hij is niet leuk.
Ik heb me een keer over dit soort zaken heengezet, mijn ervaring is dat deze mensen ook nog eens de herseninhoud van een pinda hebben. Die van mij had een keer tijdens een etentje heel relaas over 'amerikaanse surinamers' die blij mochten zijn dat ze in amerika mochten wonen want in hun eigen 'suriname' hadden ze nog met een bot in de neus rondgelopen.
Zo genant.
Net als die praatjes over rassen vermengen, stel je toch voor dat zo'n mafkees dat gaat zitten roepen waar je familie bij is ofzo.
Date kan leuk zijn geweest en hij kan nog zo aantrekkelijk zijn, maar dit soort rare uitspraken zouden meteen een reden zijn om niet verder te gaan met hem.
OliebolmetKrenten schreef:
26-01-2018 17:38
Hij kan ook heel goed sociaal onhandig zijn, dat hij stomme dingen zegt, maar dit niet kwaad bedoeld. Hij doet me ergens denken aan Q van gtst met dat halfbloedjes raar zijn omdat dieren ook niet paren met andere diersoorten. (Q speelt de rol van een autistische jongen). Ik zou met hem afspreken en later in de date erop terugkomen wat je niet zo leuk van hem vond en hem ook zeggen dat je het racistisch vond overkomen. Misschien had hij het echt niet door en was het allemaal anders bedoeld.
Ja, dat zal het wel zijn. Gewoon goed bedoeld allemaal. To bestaat echt, is helemaal geen jongen van 15 die met zijn vriendjes aan het keten is op vrijdagmiddag.
Hij bedoelt het juist lief.... hahaha sommige mensen doen hun nick wel eer aan! :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven