Chlamydia van collega
donderdag 25 januari 2018 om 19:01
Les geleerd, helaas met een hoge prijs.shedoesntknow schreef: ↑25-01-2018 18:35Lieve reactie, dank je wel! Ik schrok een beetje van de afkeurende reacties. Niet dat ik reacties had verwacht dat mensen mij zouden aanmoedigen, maar toch had ik dit niet verwacht. De ene kant kan ik de felle reacties wel waarderen, daarmee kom ik nog meer tot besef dat dit gedrag niet door de beugel kon, maar ik ben begin 20 jaar en op dat moment leek het als een soort van guilty pleassure. Heel fout, ik weet het, maar ben gewoon enorm geschrokken van de consequenties en mijn gevoel richting haar (achteraf.) Maar het is allemaal fout, ik weet het... Weet niet zo goed wat nu het juiste is om te doen richting haar voornamelijk!
Omdat het best gevaarlijk voor zijn vrouw kan zijn of zelfs onvruchtbaarheid als gevolg zou kunnen hebben zou ik haar anoniem toch wel wat laten weten.
Das best wel menselijk om te doen want hij heeft blijkbaar weinig compassie met zijn partner.
donderdag 25 januari 2018 om 19:02
Hou. Eens. Op. Met. Die. Diagnoses...shedoesntknow schreef: ↑25-01-2018 18:52Dat een topic weghalen niet mag, wist ik niet!! En bedankt voor uw reactie, je hebt gelijk, ik heb verder niets te maken met zijn vrouw!
Ik zal m'n best doen om boven deze eikel te staan (hij is dat inderdaad, zag ik ook pas later. Misbruik maken van zijn functie en aanzien, ga zo maar door, typisch gevalletje narcist), maar hij maakt het allemaal verdomde lastig voor mij...
Tegenwoordig is domme lul niet meer genoeg...
donderdag 25 januari 2018 om 19:03
Nou? Wat denk je? Zou je dat ook adviseren?
donderdag 25 januari 2018 om 19:39
Nav__ schreef: ↑25-01-2018 18:58En als iemand die verantwoordelijkheid niet neemt en daardoor raakt zijn vrouw onvruchtbaar, dan is dat maar jammer? Ik snap zo'n instelling echt niet... je hebt toch wel een klein beetje zorg voor elkaar?
Als je iemand iets vreselijks kunt besparen, dan probeer je dat toch te doen? Als jij die vrouw was en jij had nu een ziekte waardoor je onvruchtbaar kan raken, zou je dan de overspelspartner van je man ook adviseren haar smoeltje te houden?
Moreel gezien zou TO vrouw kunnen inlichten. Echter ik vind het niet haar verantwoordelijkheid.
Bovendien, al doet ze het anoniem, zal het voor haar baas natuurlijk ook 1 plus 1 als vrouw hem confronteert. Dus haar baan zal dan zeker onzeker zijn.
Wat zou jij doen?
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 25 januari 2018 om 19:49
Eidde schreef: ↑25-01-2018 17:43
Waarom heb je sex met hem gehad? (Oprechte vraag)
Zaten na te borrelen, werd ineens heel spannend, heel onverwacht, beiden dronken en opgewonden I guess..
Steek jij eens even snel hand in eigen boezem
Waarom heb je sex met hem gehad? (Oprechte vraag)
Zaten na te borrelen, werd ineens heel spannend, heel onverwacht, beiden dronken en opgewonden I guess..
ja doei!shedoesntknow schreef: ↑25-01-2018 18:52Misbruik maken van zijn functie en aanzien, ga zo maar door, typisch gevalletje narcist), maar hij maakt het allemaal verdomde lastig voor mij...
Steek jij eens even snel hand in eigen boezem
donderdag 25 januari 2018 om 20:12
Vertellen, als er echt niets anders op zat. Dat had ik al gezegd. Ik heb eens in een soortgelijke situatie gezeten, maar toen ging het om mijn woning en had ik er zelf niets mee te maken. Maar ik wist wel iets, waardoor een ander mogelijk schade toegebracht kon worden. Dus ja, ik doe het echt.
TO, hebben ze al kinderen? Hoe oud is de vrouw van jouw leidinggevende?
Trouwens: TO weet genoeg over haar baas om hem de mond te snoeren, als hij het zo zou willen spelen.
Het gesprek met leidinggevende aangaan over de gevolgen van chlamydia voor zijn vrouw zouden al een goede stap zijn. Maar het hier gewoon maar bij laten, nee... het lijkt mij vreselijk om onvruchtbaar te zijn. Ze kunnen niets ergers van me afpakken. Dus ik zou dat een andere vrouw niet willens en wetens aan kunnen doen.
Sowieso, dat hele 'not my problem' vind ik vreselijk. We mogen wel wat meer voor elkaar zorgen en wat minder bezig zijn met alleen onszelf. Ik vind het echt een laffe, onaantrekkelijke houding en het werkt wat op mijn allergie. Bij TO merk ik meer dat ze zich klote voelt en last heeft van haar geweten, maar ook bang is en niet weet wat ze nu moet. Dat snap ik heel goed. Maar het afdoen met 'niet mijn verantwoordelijkheid', nee...
donderdag 25 januari 2018 om 21:20
Op zich ben ik het wel met je eens hoor. Heb alleen wat moeite met waar de verantwoordelijkheid ligt. Tuurlijk kan to die nemen en daarmee het juiste doen. Maar heeft ze al niet genoeg verantwoordelijkheid genomen door het de man te vertellen?Nav__ schreef: ↑25-01-2018 20:12Vertellen, als er echt niets anders op zat. Dat had ik al gezegd. Ik heb eens in een soortgelijke situatie gezeten, maar toen ging het om mijn woning en had ik er zelf niets mee te maken. Maar ik wist wel iets, waardoor een ander mogelijk schade toegebracht kon worden. Dus ja, ik doe het echt.
TO, hebben ze al kinderen? Hoe oud is de vrouw van jouw leidinggevende?
Trouwens: TO weet genoeg over haar baas om hem de mond te snoeren, als hij het zo zou willen spelen.
Het gesprek met leidinggevende aangaan over de gevolgen van chlamydia voor zijn vrouw zouden al een goede stap zijn. Maar het hier gewoon maar bij laten, nee... het lijkt mij vreselijk om onvruchtbaar te zijn. Ze kunnen niets ergers van me afpakken. Dus ik zou dat een andere vrouw niet willens en wetens aan kunnen doen.
Sowieso, dat hele 'not my problem' vind ik vreselijk. We mogen wel wat meer voor elkaar zorgen en wat minder bezig zijn met alleen onszelf. Ik vind het echt een laffe, onaantrekkelijke houding en het werkt wat op mijn allergie. Bij TO merk ik meer dat ze zich klote voelt en last heeft van haar geweten, maar ook bang is en niet weet wat ze nu moet. Dat snap ik heel goed. Maar het afdoen met 'niet mijn verantwoordelijkheid', nee...
Wie weet wie hij nog meer neukt op kantoor. Moet to iedereen gaan waarschuwen? Daarmee haar eigen domme fout openbaar maken?
Wie weet neukt de man helemaal niet meer met zijn vrouw. Wie weet heeft zijn vrouw het al of heeft ze hem het gegeven. Allemaal to's verantwoordelijkheid?
Ik heb daar wel wat moeite mee.
Maar ik snap ook waar jij vandaan komt hoor. Ik vind het lastig.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 25 januari 2018 om 21:33
TO kan alleen iets doen met wat zij weet. Zij weet niet of die man met het hele kantoor neukt. Wat ze wel weet, is dat hij een vrouw heeft. Bedenken wat allemaal mogelijke scenario's zijn is niet zo nuttig. Althans, ik vind dat voor mezelf niet zo nuttig.Eidde schreef: ↑25-01-2018 21:20Op zich ben ik het wel met je eens hoor. Heb alleen wat moeite met waar de verantwoordelijkheid ligt. Tuurlijk kan to die nemen en daarmee het juiste doen. Maar heeft ze al niet genoeg verantwoordelijkheid genomen door het de man te vertellen?
Wie weet wie hij nog meer neukt op kantoor. Moet to iedereen gaan waarschuwen? Daarmee haar eigen domme fout openbaar maken?
Wie weet neukt de man helemaal niet meer met zijn vrouw. Wie weet heeft zijn vrouw het al of heeft ze hem het gegeven. Allemaal to's verantwoordelijkheid?
Ik heb daar wel wat moeite mee.
Maar ik snap ook waar jij vandaan komt hoor. Ik vind het lastig.
Zo probeer ik het in elk geval aan te vliegen als ik in een ethisch dilemma zit. Ik ga liever niet bedenken wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn en doe niet aan 'ja, maar wat als...' of 'het zou ook kunnen dat...'. Het is niet relevant en als ik dan eerlijk ben naar mijzelf, probeer ik mezelf daarmee eigenlijk aan te praten dat ik misschien toch niets hoef te doen. Maar dat voelt dan niet goed. Dus ik doe het met wat ik wel weet en de rest weet ik niet. Dat is ook oke.
Ik snap dat het een rotsituatie is, hoor. Maar ik zou hier liever niet mee blijven rondlopen.
donderdag 25 januari 2018 om 21:45
Dat heeft hij al gedaan
vrijdag 26 januari 2018 om 03:24
shedoesntknow schreef: ↑25-01-2018 18:52Dat een topic weghalen niet mag, wist ik niet!! En bedankt voor uw reactie, je hebt gelijk, ik heb verder niets te maken met zijn vrouw!
Ik zal m'n best doen om boven deze eikel te staan (hij is dat inderdaad, zag ik ook pas later. Misbruik maken van zijn functie en aanzien, ga zo maar door, typisch gevalletje narcist), maar hij maakt het allemaal verdomde lastig voor mij...
Koekoek
zondag 28 januari 2018 om 19:00
Ja, ja, ja.... Jaaaa, ik weet het! Allemaal dom, niet echt m'n plaats om nu enorm veel medelijden te gaan tonen of hem uit te maken voor wat dan ook (al is dat wel terecht hehe.)
Het gaat mij er niet eens meer heel veel om dat meneer vreemd is gegaan, want ik heb daar niets op te zeggen (zelf ook gedaan, dus dat zal dan raar zijn als ik zo lekker met mijn vingertje ga wijzen) maar wel dat meneer niet alleen mij, maar ook anderen zit te besmetten met een soa, waarvan de consequentie is dat iemand onvruchtbaar kan raken. Dáár zit ik dus wel mee... Ik heb letterlijk een engeltje en een duiveltje op m'n schouder zitten, die in mijn nek zitten te hijgen en heb nog steeds geen keus gemaakt wat ik hier nou mee aan moet, namelijk: mijn smoeltje houden of toch de vrouw inlichten. OF met meneer in gesprek, maar dat wordt door mijn omgeving afgeraden, omdat zij vinden dat ik waarschijnlijk toch geen invloed op meneer zal hebben, en mezelf (onterecht!!) verdacht zal maken, want meneer blijft beweren dat het niet mogelijk is dat de soa van hem is (hij probeert dat overigens nu de kat wijs te maken....) (En ja, ik zou het op z'n minst kunnen waarderen dat hij het erkent en ik niet in zijn ogen ten onder ga als een soa overdraagbaar meisje, toch een beetje gevoelens voor meneer gekregen LOL ik lach mezelf hier ook om uit, ja..)
Maar, even terzijde. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, ik heb hier een hele harde les uit geleerd en ben zelfs bepaalde dingen anders gaan bekijken, wat ik enorm kan waarderen.
Het gaat mij er niet eens meer heel veel om dat meneer vreemd is gegaan, want ik heb daar niets op te zeggen (zelf ook gedaan, dus dat zal dan raar zijn als ik zo lekker met mijn vingertje ga wijzen) maar wel dat meneer niet alleen mij, maar ook anderen zit te besmetten met een soa, waarvan de consequentie is dat iemand onvruchtbaar kan raken. Dáár zit ik dus wel mee... Ik heb letterlijk een engeltje en een duiveltje op m'n schouder zitten, die in mijn nek zitten te hijgen en heb nog steeds geen keus gemaakt wat ik hier nou mee aan moet, namelijk: mijn smoeltje houden of toch de vrouw inlichten. OF met meneer in gesprek, maar dat wordt door mijn omgeving afgeraden, omdat zij vinden dat ik waarschijnlijk toch geen invloed op meneer zal hebben, en mezelf (onterecht!!) verdacht zal maken, want meneer blijft beweren dat het niet mogelijk is dat de soa van hem is (hij probeert dat overigens nu de kat wijs te maken....) (En ja, ik zou het op z'n minst kunnen waarderen dat hij het erkent en ik niet in zijn ogen ten onder ga als een soa overdraagbaar meisje, toch een beetje gevoelens voor meneer gekregen LOL ik lach mezelf hier ook om uit, ja..)
Maar, even terzijde. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, ik heb hier een hele harde les uit geleerd en ben zelfs bepaalde dingen anders gaan bekijken, wat ik enorm kan waarderen.
zondag 28 januari 2018 om 19:06
Noem hem alsjeblieft niet steeds meneer.shedoesntknow schreef: ↑28-01-2018 19:00Ja, ja, ja.... Jaaaa, ik weet het! Allemaal dom, niet echt m'n plaats om nu enorm veel medelijden te gaan tonen of hem uit te maken voor wat dan ook (al is dat wel terecht hehe.)
maandag 29 januari 2018 om 02:00
maandag 29 januari 2018 om 02:52
Hoezo is zij net zo slecht?? En waarom is ze goedkoop of zou ze een naam krijgen?
Ben je een oud kattenvrouwtje dat je er zulke bekrompen gedachten op nahoudt Sinnombre?
TO voortaan beschermd sexen. Hoe dubbel ook, ik zou zijn vrouw anoniem tippen. Het gaat om haar gezondheid. Tegen je manager zou ik keihard ontkennen dat jij haar getipt hebt, mocht hij dat vragen. Je bent niet de enige waar hij mee sext buiten zijn huwelijk om dus gewoon ontkennen. Weet hij ook gelijk hoe dat voor zijn vrouw is. Verder zou ik hem links laten liggen.
maandag 29 januari 2018 om 03:05
Aangezien je eerste bericht weg is gehaald kan ik het niet meer lezen. Maar ik denk dat ik wel begrijp waar het over gaat.
Moeilijk dilemma hoor... Phoe. Maar ik neig na alles gelezen te hebben wel het meest naar de mening van Nav_. Het kan voor zijn vrouw grote concequenties hebben en als de rollen omgedraaid waren zou je het ook erg waarderen als er openkaart gespeeld werd. Want wat kan het voor nadelige gevolgen hebben als je het haar verteld? Bedoel, leuk is het niet, en natuurljk kan je je afvragen of het jou verantwoordlijkheid is etc, maar dat doet er niet (genoeg) toe als je iemand een vervelende situatie bespaard, wie zijn verantwoordlijkheid het ook is, het gaat om de uitkomst uiteindelijk toch? En dat is dat zij het dan weet en zich kan laten testen zodat ze niet onvruchtbaar word.
Moeilijk dilemma hoor... Phoe. Maar ik neig na alles gelezen te hebben wel het meest naar de mening van Nav_. Het kan voor zijn vrouw grote concequenties hebben en als de rollen omgedraaid waren zou je het ook erg waarderen als er openkaart gespeeld werd. Want wat kan het voor nadelige gevolgen hebben als je het haar verteld? Bedoel, leuk is het niet, en natuurljk kan je je afvragen of het jou verantwoordlijkheid is etc, maar dat doet er niet (genoeg) toe als je iemand een vervelende situatie bespaard, wie zijn verantwoordlijkheid het ook is, het gaat om de uitkomst uiteindelijk toch? En dat is dat zij het dan weet en zich kan laten testen zodat ze niet onvruchtbaar word.
maandag 29 januari 2018 om 05:02
Nee hoor Tampon, ik heb in tegenstelling tot jou én TO wel fatsoen in mijn donder en heb mij in mijn leven nog nooit zo moeten verlagen als jullie.Tampaxropeje schreef: ↑29-01-2018 02:52Hoezo is zij net zo slecht?? En waarom is ze goedkoop of zou ze een naam krijgen?
Ben je een oud kattenvrouwtje dat je er zulke bekrompen gedachten op nahoudt Sinnombre?
TO voortaan beschermd sexen. Hoe dubbel ook, ik zou zijn vrouw anoniem tippen. Het gaat om haar gezondheid. Tegen je manager zou ik keihard ontkennen dat jij haar getipt hebt, mocht hij dat vragen. Je bent niet de enige waar hij mee sext buiten zijn huwelijk om dus gewoon ontkennen. Weet hij ook gelijk hoe dat voor zijn vrouw is. Verder zou ik hem links laten liggen.
Waren jullie maar wat meer bekrompen en minder naïef. Ik wens jullie beiden veel wijsheid toe. Al zal dat een kansloze wens zijn en bijna onhaalbaar.
maandag 29 januari 2018 om 14:53
Want jij bent heilige maagd Maria die alle wijsheid in pacht heeft? Nou, het plezier spat ervan af.sinnombre schreef: ↑29-01-2018 05:02Nee hoor Tampon, ik heb in tegenstelling tot jou én TO wel fatsoen in mijn donder en heb mij in mijn leven nog nooit zo moeten verlagen als jullie.
Waren jullie maar wat meer bekrompen en minder naïef. Ik wens jullie beiden veel wijsheid toe. Al zal dat een kansloze wens zijn en bijna onhaalbaar.
maandag 29 januari 2018 om 16:10
Ik vind het ook weer wat jammer van alle moraliserende reacties.
TS: hoe erg ben je gehecht aan je baan? En hoe goed kun je emand recht in zijn gezicht liegen?
Als je wilt dat zijn vrouw zich laat testen zul je haar moeten informeren. Dat kan natuurlijk best anoniem, maar dat gaat alsnog wel gedonder opgeven. Niet ondenkbaar dat je baas je toch verdenkt. Ook al ontken je het stellig. Het is natuurlijk ook niet direct iets wat het heel goed doet in een ontslaprocedure, dus zorg dat je het dan wel echt anoniem houdt.
Zuiver hypothetisch ben ik wel benieuwd hoe het arbeidsrecht werkt als je wel met open vizier zou strijden en je baas en zijn vrouw (afzonderlijk) een aangetekende brief of deurwaardersexploot stuurt. Zal waarschijnlijk best reden zijn tot "beeindiging van de arbeidsovereenkomst wegens verstoorde arbeidsrelatie" maar dat is dan niet verwijtbaar.
Of loop je risico aangeklaagd te worden wegen smaad of laster?
Zijn vrouw zal je dankbaar zijn. Ze zal natuurlijk razend zijn en je wellicht het liefst een paar klappen verkopen, maar als blijkt (nu of later) dat ze chlamidya heeft dan zal je wel dankbaar zijn voor die tip.
TS: hoe erg ben je gehecht aan je baan? En hoe goed kun je emand recht in zijn gezicht liegen?
Als je wilt dat zijn vrouw zich laat testen zul je haar moeten informeren. Dat kan natuurlijk best anoniem, maar dat gaat alsnog wel gedonder opgeven. Niet ondenkbaar dat je baas je toch verdenkt. Ook al ontken je het stellig. Het is natuurlijk ook niet direct iets wat het heel goed doet in een ontslaprocedure, dus zorg dat je het dan wel echt anoniem houdt.
Zuiver hypothetisch ben ik wel benieuwd hoe het arbeidsrecht werkt als je wel met open vizier zou strijden en je baas en zijn vrouw (afzonderlijk) een aangetekende brief of deurwaardersexploot stuurt. Zal waarschijnlijk best reden zijn tot "beeindiging van de arbeidsovereenkomst wegens verstoorde arbeidsrelatie" maar dat is dan niet verwijtbaar.
Of loop je risico aangeklaagd te worden wegen smaad of laster?
Zijn vrouw zal je dankbaar zijn. Ze zal natuurlijk razend zijn en je wellicht het liefst een paar klappen verkopen, maar als blijkt (nu of later) dat ze chlamidya heeft dan zal je wel dankbaar zijn voor die tip.