Vervelende schoonmoeder

29-01-2018 15:01 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder blijft maar aandringen wanneer ze een kleine kan verwachten van ons.
Ik voel me een beetje onder druk staan.
Zijn er meerdere die dit herkennen?
Weet dat ze het goed bedoeld.
N00R85 schreef:
29-01-2018 15:32
Dat maakt het een beetje anders, je man is 40. Ik dacht dat jullie begin 20 waren ofzo.

Tijd om knopen door te hakken dus. De vruchtbaarheid van de man gaat hard achteruit op die leeftijd.
Maar dat praat bemoeienis schoonmoeder niet goed. Erg onbeleefd.
Als jij geen kind wil zou ik gewoon zeggen dat ze voor kleinkinderen niet op jou hoeft te rekenen. En haar zoon is al 40, dus ook al rijkelijk laat om nog te gaan vaderen. Trek de pleister en in één keer af ipv haar hoop te laten houden.
jo12345 schreef:
29-01-2018 15:40
tsja, als hij al 40 is, kan ik het mij eigenlijk wel voorstellen, eerlijk gezegd. Zeker als je al 4 jaar een relatie hebt. Zij wil haar kleinkinderen wel nog leren kennen, zeg maar.
Ja goede reden om aan kinderen te beginnen omdat de potentiële oma dat graag wil.
ouwewijsneus schreef:
29-01-2018 15:04
Zeggen dat haar zoon last heeft van erg traag zaad.
Hahahahaaha
TO, je bent verliefd op een vrouw en hebt een vaste partner? Eigenlijk heb je rare topics, heb even zitten loepen.
Hebben jullie ook nog andere gespreksonderwerpen?
Blondie222 schreef:
29-01-2018 15:07
Hebben nu een relatie van 4jaar , ze geeft me het gevoel dat het nu wel hoog tyd word en hem een kind moet schenken.
Mijn vriend is nu 40jaar
Nou dan wordt het ook wel eens tijd langzamerhand.
Je kunt ook zeggen dat jullie regelmatig oefenen, maar dat het niet lukt omdat zij er zoveel druk op legt door er steeds naar te vragen. Als ze echt wil dat het lukt, moet ze er niet meer naar vragen.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
29-01-2018 15:53
Je kunt ook zeggen dat jullie regelmatig oefenen, maar dat het niet lukt omdat zij er zoveel druk op legt door er steeds naar te vragen. Als ze echt wil dat het lukt, moet ze er niet meer naar vragen.
want? waarom is dat logisch?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2018 16:44
Reden: Trollen
0.00% gewijzigd
Ik had gevraagd wanneer ze eindelijk nou eens een hond nemen!
Ja een kleine wat?

Koelkast? Magnetron?

Ik heb nog wel een kleine magnetron voor haar, ze mag 'm zo komen halen!

Je kan ook met een serieus gezicht zeggen dat dat niet mogelijk is omdat je vroeger een man was... Ik denk dat ze dan gauw klaar is met zeuren :-P)

Even serieus nu, ik snap dat het heel irritant is maar laat jezelf niet pushen, gewoon luid en duidelijk ; waneer wij er aan toe zijn, en als de dag er is zal je de eerste zijn die dat hoort.
elfjetwaalfje schreef:
29-01-2018 15:53
Misschien willen ze uberhaupt geen kinderen.
Waar komt sowieso die idiote gedachte vandaan dat je ‘recht’ hebt op kleinkinderen. Gelukkig hebben mijn ouders daar nooit over gezeurd.
LizBakker schreef:
29-01-2018 17:05
Waar komt sowieso die idiote gedachte vandaan dat je ‘recht’ hebt op kleinkinderen. Gelukkig hebben mijn ouders daar nooit over gezeurd.
Oooh die is goed!

Ik heb al een hele lange relatie met mijn man dus ken ik mijn schoonfamilie ook erg lang. Mijn man is de oudste thuis en ik zit qua leeftijd tussen zijn zussen in.
Mijn schoonmoeder wilde ook heel erg graag oma worden. Zo erg graag dat toen haar dochter (mijn schoonzus) dacht dat ze ongewenst zwanger was mijn schoonmoeder er blij mee was terwijl mijn schoonzus (nog maar 23, geen vaste relatie) in alle staten was.
Gelukkig (en helaas voor schoonmoeder) bleek het vals alarm. Dat zij toen blij was vond ik zo gevoelloos van haar.
Maar toen ik klaar was met mijn studie en dus klaar was om te baren volgens haar werd ik ook wel een beetje kriegel van haar gevis. Maar ja ik wilde mijn studie natuurlijk ook in de praktijk brengen...
Gelukkig heeft mijn man een keer goed duidelijk gemaakt dat ze met dat gezeur moest stoppen. Dat hielp tijdelijk, dus het is ook herhaald.

Maar er staat je dan (denk ik) nog wel wat te wachten als er een kind komt. Uit ervaring....
Heel heel duidelijk zijn en het niet negeren. Zo zou ik het doen.

Willen jullie kinderen? Dan zeg je dat het jullie beslissing is en dat je het wel zal vertellen als het zover is. En verder wil je er niets meer over horen.

Willen jullie geen kinderen, dat heel duidelijk zeggen. Jullie beslissing.
Life is short. Eat dessert first.
Gelukspopje schreef:
29-01-2018 17:20
Oooh die is goed!

Ik heb al een hele lange relatie met mijn man dus ken ik mijn schoonfamilie ook erg lang. Mijn man is de oudste thuis en ik zit qua leeftijd tussen zijn zussen in.
Mijn schoonmoeder wilde ook heel erg graag oma worden. Zo erg graag dat toen haar dochter (mijn schoonzus) dacht dat ze ongewenst zwanger was mijn schoonmoeder er blij mee was terwijl mijn schoonzus (nog maar 23, geen vaste relatie) in alle staten was.
Gelukkig (en helaas voor schoonmoeder) bleek het vals alarm. Dat zij toen blij was vond ik zo gevoelloos van haar.
Maar toen ik klaar was met mijn studie en dus klaar was om te baren volgens haar werd ik ook wel een beetje kriegel van haar gevis. Maar ja ik wilde mijn studie natuurlijk ook in de praktijk brengen...
Gelukkig heeft mijn man een keer goed duidelijk gemaakt dat ze met dat gezeur moest stoppen. Dat hielp tijdelijk, dus het is ook herhaald.

Maar er staat je dan (denk ik) nog wel wat te wachten als er een kind komt. Uit ervaring....
Belachelijk! Iedereen weet hoe je kindjes maakt, dus als een stel ze niet heeft, willen ze ze (nog) niet, of het lukt niet. In dat laatste geval is het extra pijnlijk als iemand er over aan je kop zeurt.

Natuurlijk, het krijgen van kinderen wordt tegenwoordig steeds langer uitgesteld, en dan zou je uiteindelijk alsnog in de problemen kunnen komen, maar dat zijn schoonmoeders (of wie dan ook) zaken niet.

En inderdaad, dan staat er nog wat te wachten als er eenmaal kinderen zijn.
schoonmoeders die vragen worden overgeslagen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Enora schreef:
29-01-2018 15:28
Als hij al 40 is snap ik haar wel. Ze wil graag nog een actieve oma zijn denk ik. Hoe staan jullie in de plannen?
Huh??? Wtf heeft zij ermee te maken, je gaat toch geen kinderen krijgen om een ander een plezier te doen?
Mijn moeder zou echt de wind van voren krijgen als ze zo gaat beginnen.. kan me niet voorstellen dat ze zo raar zou doen. Gelukkig niet ;)

Ik zou meteen zeggen dat er geen kleinkinderen komen. Nooit. Wat een gekkigheid O_o
Wat een onzin, dat als hij 40 is, dat het dan ineens een normale vraag is. Tuurlijk is het niet normaal. Het is zelfs onbeschoft. Dus aangeven dat je hier niet van gediend bent, op een vriendelijke manier.
Vermoeiend zo een schoonmoe, of je nou 20 of 40 bent. Het gaat haar niks aan of jullie kinderen willen of niet.
stripverhaal schreef:
Jij was toch smoorverliefd op een vriendin van je?
Dat lijkt me een heel goed excuus om momenteel niet aan kinderen te beginnen met je vriend (maar of je dat nou je schoonmoeder aan haar neus moet hangen...)
JUIST schoonmoeder moet dat weten, hang maar aan haar neus :HA:
stripverhaal schreef:
Jij was toch smoorverliefd op een vriendin van je?
Dat lijkt me een heel goed excuus om momenteel niet aan kinderen te beginnen met je vriend (maar of je dat nou je schoonmoeder aan haar neus moet hangen...)
Jawel. Dan is dat gezeur wel over. En deze topics ook.
Lenn12345 schreef:
29-01-2018 18:50
JUIST schoonmoeder moet dat weten, hang maar aan haar neus :HA:
Ik zóu weer met haar eigen woorden kunnen spreken :lol: , vanmorgen weer zo'n pareltje die hier niet zou misstaan :hyper:
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
29-01-2018 19:00
Ik zóu weer met haar eigen woorden kunnen spreken :lol: , vanmorgen weer zo'n pareltje die hier niet zou misstaan :hyper:
:sherlock:

Nou moe.... :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven