Gezakt
woensdag 31 januari 2018 om 20:41
Vorige week had ik een tentamen, waar ik niet goed voor had geleerd.
Ik weet van mezelf dat als ik niet goed leer het ook niet haal.
Maar toch had ik hoop, misschien had ik het wel gehaald.
Vandaag heb ik uitslag gekregen, ik ben dik gezakt.
Ondaks ik bijna zeker wist dat ik was gezakt had ik toch hoop.
Nu ben ik overstuur en ben ik doodsbang dat ik mijn her niet ga halen.
Ik kan nu aan niks meer anders denken, kan iemand mij helpen?
Ik weet van mezelf dat als ik niet goed leer het ook niet haal.
Maar toch had ik hoop, misschien had ik het wel gehaald.
Vandaag heb ik uitslag gekregen, ik ben dik gezakt.
Ondaks ik bijna zeker wist dat ik was gezakt had ik toch hoop.
Nu ben ik overstuur en ben ik doodsbang dat ik mijn her niet ga halen.
Ik kan nu aan niks meer anders denken, kan iemand mij helpen?
woensdag 31 januari 2018 om 21:30
Precies dit.
woensdag 31 januari 2018 om 22:16
Dit. Djiez.
Kon je dat echt niet zelf bedenken?
donderdag 1 februari 2018 om 10:14
intothewild schreef: ↑31-01-2018 22:19Oké, ik bedoel dit niet lullig, maar hóé precies moet dit TO helpen?
OT: leren voor je hertentamen, dus.
Je kop leegmaken helpt doorgaans beter dan in een kringetje ronddenken. En tussen het leren door af en toe iets anders doen helpt ook heel goed om de stof beter op te nemen.
Wat niet wegneemt dat er geleerd moet worden voor toetsen en examens. En tja, voor een herkansing telt het dubbelop.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 1 februari 2018 om 10:17
Stom. Maargoed, dat weet je al.
Zet het even van je af. Je bent gezakt voor een tentamen, het is niet dat je hele diploma acuut op het spel staat. Kijk wanneer je je hertentamen hebt, en ga daar een studieplanning voor maken. Net alsof je hem voor het eerst gaat maken zeg maar. O, wacht, je had niet geleerd, dus je gaat nu je eerste studieplanning voor dit tentamen maken
.
Behandel het nu alsof je dit tentamen de eerste keer maakt (is in feite ook zo) met als pluspunt dat je al weet hoe de vragen gesteld worden en waar naar gevraagd wordt (en ga niet alleen de antwoorden opzoeken van de vragen van dit tentamen en dan denken dat je het wel weet, de meeste hertentamens hebben écht andere vragen, hoe graag een leerling of student ook hoopt dat er precies hetzelfde gevraagd gaat worden).
Je gaat het heus wel halen als je je goed voorbereid. Succes!
Zet het even van je af. Je bent gezakt voor een tentamen, het is niet dat je hele diploma acuut op het spel staat. Kijk wanneer je je hertentamen hebt, en ga daar een studieplanning voor maken. Net alsof je hem voor het eerst gaat maken zeg maar. O, wacht, je had niet geleerd, dus je gaat nu je eerste studieplanning voor dit tentamen maken
Behandel het nu alsof je dit tentamen de eerste keer maakt (is in feite ook zo) met als pluspunt dat je al weet hoe de vragen gesteld worden en waar naar gevraagd wordt (en ga niet alleen de antwoorden opzoeken van de vragen van dit tentamen en dan denken dat je het wel weet, de meeste hertentamens hebben écht andere vragen, hoe graag een leerling of student ook hoopt dat er precies hetzelfde gevraagd gaat worden).
Je gaat het heus wel halen als je je goed voorbereid. Succes!
donderdag 1 februari 2018 om 21:15