Gezondheid alle pijlers

Het leed dan diane 35 heet

01-02-2018 09:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
In augustus 2017 ben ik moeten stoppen met de diane pil. Dit omdat er door deze pil een adenoom op mn lever is ontstaan. Het gebeurd niet heel vaak maar kan een bijwerking zijn door de hormonen. Meer vrouwen hebben ze zonder het te weten maar ik had pijn.
Wordt binnenkort geopereerd.

Nu is het zo dat deze pil mijn haar totaal heeft verpest. nu ik gestopt ben met de diane wordt mijn haar met de dag dunner.

Graag deel ik ervaringen met meiden uit die hetzelfde hebben door deze pil.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes
De pil heeft je haar verpest...volgens mij juist het stoppen?

Maar zijn je vitamine waardes onlangs nog getest?
het stoppen inderdaad. Had het ingetikt op google en kwam uit bij haarweb. Het is daar allom bekend dat het stoppen van deze pil dit veroozaakt.
Vitamine D is te laag en ijzer ook maar de derma zegt ook je hebt dit of je hebt het niet. Ook op het haarweb zijn er heeeel veel dames die dit hebben na het staken.....
tis echt balen. maar mag geen hormonen meer en dit is het enige wat het een beetje in de hand zou houden......
slik trouwens al vitamine d ampullen en feritine tabletten voor ijzer maar dat gaat het niet oplossen.
O, gelukkig ben je niet zwanger.
Ik raad je aan niet te googelen dan komt er van alles te voorschijn.
Ik moest na een longembolie per direct stoppen met de diane-pil.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Je hebt dus altijd een hormonale haarcoupe gehad...dus nu gaat het terug naar normaal.
Overigens zorgen lage d waardes wel voor haaruitval e.d. dus..
Wat raar, heb zelf gelukkig niet zulke klachten gehad na het stoppen met deze pil. Mijn haar ziet er nog hetzelfde uit als altijd.
carpe diem.
Yes, mijn haar is ook goed verpest hierdoor, ook een tijd gestopt.

nu 2,5 jaar later en miljoenen haarsupplementen (sugarbearhair, harfinity, priorin) verder begint het ergens op te lijken, maar zoals het vroeger was....... :cry:
Mijn haar is na mijn vorige zwangerschap enorm uitgevallen. Misschien dat het stoppen met zo’n zware pil een soortgelijke hormoonschommeling geeft en dat dit ook weer normaliseert na verloop van tijd? Kan ook zijn dat je beter haar had onder invloed van de hormonen dan van nature...
quercus84 schreef:
01-02-2018 09:54
het stoppen inderdaad. Had het ingetikt op google en kwam uit bij haarweb. Het is daar allom bekend dat het stoppen van deze pil dit veroozaakt.
Vitamine D is te laag en ijzer ook maar de derma zegt ook je hebt dit of je hebt het niet. Ook op het haarweb zijn er heeeel veel dames die dit hebben na het staken.....
tis echt balen. maar mag geen hormonen meer en dit is het enige wat het een beetje in de hand zou houden......
als ik je twee topics even samenvoeg, dan is het volgens zo, dat jij altijd al alopecia androgenetica had, maar dat door je pilgebruik dat nooit duidelijk werd.
Stoppen met pil heeft geen haaruitval veroorzaakt, maar je ziet het nu pas??
heb altijd een volle haardos gehad ook toen ik hiermee begon. Ik ben hem ook niet om die reden gaan slikken.
Bij de vrouwen op haarweb is t ook gekomen na ze gestopt zijn met die pil. dat is daar helaas een heel bekend fenomeen. heb me ondertussen neergelegd bij dit feit maar heb wat afgejankt maar ja tis geen been amputatie denk ik nu maar.
dr is zelfs een Facebook pagina zag ik in Amerika ofso. dianette that has destroid my hair heet die.
quercus84 schreef:
01-02-2018 12:29

dr is zelfs een Facebook pagina zag ik in Amerika ofso. dianette that has destroid my hair heet die.
*fakenews*
lilalinda schreef:
01-02-2018 12:31
*fakenews*
Waarom zeg je dat?
ohjee, na deze berichten word ik een beetje bang om te stoppen :-?
Ik ben met de diane35 begonnen toen ik 14 was (vanwege acne en heftige menstruatie), en later de merkloze variant. Voor die klachten heeft het altijd uitstekend geholpen. Ik ben nu 23. Wel begreep ik dat hoe langer je deze pil slikt zonder klachten, hoe kleiner de kans is dat je nog last krijgt van bijwerkingen.
Heb jij m lang geslikt?
Ik heb >10 jaar de Diane gebruikt..na stoppen geen enkel issue met mijn haar.
heb hem geslikt vanaf mn 15e den ben nu 33.
Heb er veel meer over gelezen op dit forum van haaruitval bij vrouwen na het staken van deze pil. had vroeger prachtig dik en vol haar. ook mijn ouders.
Had een vrouw aan de lijn die heeft het zelfde na het stoppen. ze heeft haar haar werk van gemaakt en maakt nu pruiken en haarwerken. het was een bekend iets bij haar in haar winkel. wat veel haar hahahahahaha
yourlocalhero schreef:
01-02-2018 11:06
Je hebt dus altijd een hormonale haarcoupe gehad...dus nu gaat het terug naar normaal.
Overigens zorgen lage d waardes wel voor haaruitval e.d. dus..
ok dat zou kunnen maar dan moet die uitval toch altijd gehad hebben sinds he tekort aan deze waarde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven