Wat moet ik doen?

01-02-2018 19:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik zit met een klein probleempje. Ik heb nu sinds bijna 2 maanden een vriend. Vorig jaar heb ik een andere jongen leren kennen op school waar het best wel goed mee klikte. Bleek dus dat deze jongen mij ook leuk vond, alleen ik hem niet dus ik heb hem toen afgewezen. Hij heeft het 2x geprobeerd maar heb hem 2x afgewezen. Toch zijn we wel gewoon vrienden gebleven.
Dit schooljaar ben ik naar een andere school gegaan dus heb ik hem nu al bijna een jaar niet meer gezien. Toch appen we af en toe nog wel eens en het is nog steeds gezellig.
Nu heeft hij me geappt of ik met hem naar de film wilde, als vrienden dan.

Is het raar dat ik nu gezegd heb dat het wel kan? Ik denk dat mijn vriend er geen problemen mee heeft, want die weet hoe ik over hem denk.
Ik ben alleen bang dat ik hem nu valse hoop ga geven en dat hij het nog steeds gaat proberen, aangezien hij vorig jaar het ook al een paar keer geprobeerd heeft. En hij weet niet dat ik nu een vriend heb.

Maar aan de andere kant lijkt het me best leuk om hem weer eens te zien, aangezien ik hem al heel lang niet meer heb gezien.

Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?

Even voor de duidelijkheid, ik ben dus niet verliefd op hem ofzo, ik hou gewoon van mijn eigen vriend
Vraag of je vriend ook mee mag.
Nee niet doen, hoe zou je het andersom vinden, als je vriend met een meisje naar de bioscoop gaat en jij weet dat dat meisje hem leuk vindt, niet tof toch.
Zou het ook niet doen.

Hij kan wel zeggen dat het 'als vrienden' is, maar een bioscoop heeft wel een hoog date gehalte. Denk dat de kans groot is dat het op gezeur eindigt omdat hij toch meer wil dan hij zegt.

Ik zou sowieso eens melden dat je een vriend hebt. Als dit werkelijk een vriendschap voor hem is, zal dat geen probleem zijn.
Ik zou die jongen wel vertellen dat je inmiddels een vriend hebt, voor de afspraak. Als jij enthousiast gaat vertellen dat je smoorverliefd bent en dolgelukkig met je lief, dan haakt ie vast wel af al ie nog ergens op hoopte .
Waarom lijkt het jou leuk om hem weer te zien?
Al is dat al een jaar geleden?

Paarsebloem schreef:
01-02-2018 19:53
Ik zou sowieso eens melden dat je een vriend hebt. Als dit werkelijk een vriendschap voor hem is, zal dat geen probleem zijn.
+1
MonteCara* schreef:
01-02-2018 20:10
Waarom lijkt het jou leuk om hem weer te zien?
Al is dat al een jaar geleden?
Omdat we verder hele goede vrienden waren
Als ik jou was zou ik het gewoon tegen hem zeggen dat je als vrienden naar de bioscoop wilt en dat je een relatie hebt. Als hij dat anders ziet, dan houdt het op. Ik heb jarenlang als man vriendschappelijke relaties gehad met vrouwen, is niks raars aan. Sommige partners hebben daar toch wat moeite mee, maar dat zegt meer over deze partners dan over de vriendschapsrelatie. Succes!
Hij zegt nu net dat hij er zelf een beetje overheen gegroeid is nadat ik zei dat ik een vriend heb.
En bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven