Keukens shoppen
zaterdag 3 februari 2018 om 20:17
Ik ben al een poosje bezig met de ellende een nieuwe keuken kopen.
Wij hebben een aardig budget en kiezen een keuken uit het "midden" segment
Wij neigen naar een Systemat of een next 125.
Inmiddels heb ik een offerte van 20.000 euro en een offerte van 19.000 euro liggen
De prijs van 19.000 euro hebben wij uit Duitsland voor een systemat keuken.
Wij hebben in de keuken alles zijdeglans (mat gelakt) aan voor en achterkant
Keramiek blad van 4.30 meter
Quooker
Plafond unit
2 laden van 90 cm
2 kastjes van 60 cm met binnen laden
5 hoge kasten
Vriezer van 1,70
Koelkast van 1,70
2 servies kasten met beiden binnen laden.
1 kast met apparatuur
1 combi stoom oven
1 grote bak oven.
1 inductie kookplaat
Alle apperatuur is van Siemens
Ik heb het idee dat dit best een goede prijs is voor hetgeen wat ik heb.
Maar ik kan er ook volledig naast zitten.
In hoeverre is dit nog te onderhandelen.
Inmiddels heb ik een offerte van 20.000 euro en een offerte van 19.000 euro liggen
Wij hebben in de keuken alles zijdeglans (mat gelakt) aan voor en achterkant
Keramiek blad van 4.30 meter
Quooker
Plafond unit
2 laden van 90 cm
2 kastjes van 60 cm met binnen laden
5 hoge kasten
Vriezer van 1,70
Koelkast van 1,70
2 servies kasten met beiden binnen laden.
1 kast met apparatuur
1 combi stoom oven
1 grote bak oven.
1 inductie kookplaat
Alle apperatuur is van Siemens
Ik heb het idee dat dit best een goede prijs is voor hetgeen wat ik heb.
Maar ik kan er ook volledig naast zitten.
In hoeverre is dit nog te onderhandelen.
zaterdag 3 februari 2018 om 20:28
Wij zijn bij Superkeukens geweest. Relaxte plek, geen opdringerige verkopers en je hoeft niet af te dingen. De prijzen zijn redelijk en er worden geen spelletjes gespeeld. Ze hadden ook goede service, dus ik kan ze zeker aanraden. Ik kan niet zo goed inschatten of je offerte een goede prijs biedt omdat wij een heel andere keuken hadden, maar als je niet zo van die spelletjes houdt, zou ik hier ook even langsgaan
zaterdag 3 februari 2018 om 21:24
Heeft super keukens schuller? Ik ga dan eens kijken of deze in de buurt zit bij ons.studiemiepmiep schreef: ↑03-02-2018 21:20Hier ook hele goede ervaring met superkeukens. (maar die verkopen geen next en siematic).
Ik zelf had een satijn (matte) schuller. Erg tevreden over alles. Kan werkelijk geen enkel min punt bedenken. Ook over de prijs tevreden.
maandag 5 februari 2018 om 12:15
Wij hebben een keuken van Systemat en bijna hetzelfde. Wij betalen ook rond de 19.000 euro. Zijn meerdere keukenzaken langs geweest en niemand wilde onder de 20.000 gaan. Uiteindelijk 1 partij gevonden die met de Duitse offerte van 19.500 euro mee wilde gaan. We zijn wel een half jaar bezig geweest en hebben in totaal 6 keukenzaken bezocht. Geprobeerd te onderhandelen, maar niet gelukt vanwege de grootte van de keuken en de apparatuur keuze.aaiamfibie schreef: ↑03-02-2018 20:17Ik ben al een poosje bezig met de ellende een nieuwe keuken kopen.
maandag 5 februari 2018 om 16:26
Ja dat is de super + lijn (maar op alle bonnen en kastjes staat schuller). (wist ik eerst niet overigens)aaiamfibie schreef: ↑03-02-2018 21:24Heeft super keukens schuller? Ik ga dan eens kijken of deze in de buurt zit bij ons.
pff 6 maanden met een keuken leuren..moet er niet aan denken. Bij SK meteen een goede prijs. (had nog meerdere afspraken staan). Oa bij Sijben keukens (alle andere zaken heb ik daarna gecancelled...was het spuugzat).
Sijben vond ik geen aanrader. Terwijl ik nog had gezegd van te voren het gaat niet om 500 euro verschil. Ik wil gewoon een mooie keuken.
Uiteraard kwamen ze te ruimschoots te duur uit terwijl ze budget wisten en toen zat het composieten blad a (6 meter totaal) en mooie achterwand er nog niet bij. Evenals de vensterbankjes.
Weg gegaan (want volgens hun had ik te dure frontjes...gespoten). 2 dagen later heb ik ze gebeld dat ik niet met ze verder wilde gaan en voor de andere winkel koos. Toen kreeg ik het verwijt dat als ik de offerte had meegenomen dat ze daar 10% onder gingen zitten....ja doei.
Ik kwam daar en was heel duidelijk. Ik ga niet mee in die flauwekul van de mandemakers groep van dat onderhandelen.Ik ben een serieuze koper en wil dus meteen een goede prijs. Is jullie keuken mooier dan de ander en daardoor wat duurder geen probleem. Maar kom niet aan met 5000 duurder en dan achteraf zeggrn dat ze onder de andere offerte kunnen zitten.
dinsdag 6 februari 2018 om 16:45
Ik vind je keuken erg duur, maar misschien komt dat wel door het grote blad...
Wij hebben onze keuken 2 jaar terug bij bruijzeel gekocht en kwamen uit op een offertte van bijna €16.000,- (zonder korting, onderhandeling, etc had deze €22.000,- gekost)
Daarvoor hebben wij het volgende uitgekozen:
Siemens apparatuur (alles uit de iQ700 serie) met
- grote koelkast + 3 vrieslades
- afzuigkap
- inductiekookplaat met 5 pitten
- vaatwasser (extra stil)
- combi magnetron/oven
- grote bakoven met stoomfunctie
Verder hebben wij:
- apothekerskast
- 2 besteklades
- 4 lades van 1 meter
- lade van 60 cm
- bovenkastje boven de ovens
- 2 kastjes van 60 cm
- 3 kastjes van 30 cm diep en 60 cm breed
- 2 maal granieten aanrechtblad van 2 meter en 4cm dik (1x 65cm diep en 1x 100cm diep)
Onze frontjes zijn allen wit, gespoten en geen folie zoals je nu wel vaker ziet/hoort
Wij hebben onze keuken 2 jaar terug bij bruijzeel gekocht en kwamen uit op een offertte van bijna €16.000,- (zonder korting, onderhandeling, etc had deze €22.000,- gekost)
Daarvoor hebben wij het volgende uitgekozen:
Siemens apparatuur (alles uit de iQ700 serie) met
- grote koelkast + 3 vrieslades
- afzuigkap
- inductiekookplaat met 5 pitten
- vaatwasser (extra stil)
- combi magnetron/oven
- grote bakoven met stoomfunctie
Verder hebben wij:
- apothekerskast
- 2 besteklades
- 4 lades van 1 meter
- lade van 60 cm
- bovenkastje boven de ovens
- 2 kastjes van 60 cm
- 3 kastjes van 30 cm diep en 60 cm breed
- 2 maal granieten aanrechtblad van 2 meter en 4cm dik (1x 65cm diep en 1x 100cm diep)
Onze frontjes zijn allen wit, gespoten en geen folie zoals je nu wel vaker ziet/hoort