Kans op zwangerschap

04-02-2018 13:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgeloste
anoniem_216165 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 08:25
97.45% gewijzigd
Hoi Hondjewaf. Misschien gewoon even een test doen?
Is niet onmogelijk aangezien sperma 48-72u (of nog langer) kan overleven.. maar de kans is vrij klein. Als je niet zwanger wilt raken kan je de MAP nemen.
VivaAmersfoort schreef:
04-02-2018 13:43
Hoi Hondjewaf. Misschien gewoon even een test doen?
Een test? Die zaadcellen zijn nog aan t zwemmen!
Opgelost
anoniem_216165 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 08:26
98.37% gewijzigd
Die kans is er altijd als je niet meer aan de pil bent je condoom is gescheurd.
Ben je heel secuur met je ovulatie testen? Of kan het zijn dat je die gemist hebt?
Sperma blijft behoorlijk wat uren in leven dus als je de LH-piek nog niet hebt gevonden, kan die nog komen en als het sperma nog leeft, kun je dus zeker zwanger worden.

Dus of de MAP halen of een week of 2 wachten op zekerheid.
Mocht je nu zwanger zijn, dan ben je in november uitgerekend. Dan kan je heus nog wel op vakantie in augustus ;-)
Jeetje, je loopt nogal keihard van stapel zeg. Vanmorgen een kans op zwangerschap en nu zoek je al je annulering voor een reis op?

En dan zijn jullie nog niet eens begonnen! Relax. Echt. Anders wordt het geen leuke tijd.
Doreia schreef:
04-02-2018 13:58
Jeetje, je loopt nogal keihard van stapel zeg. Vanmorgen een kans op zwangerschap en nu zoek je al je annulering voor een reis op?

En dan zijn jullie nog niet eens begonnen! Relax. Echt. Anders wordt het geen leuke tijd.
Dit. Mijn God zeg.
Fruity-Pebbles schreef:
04-02-2018 13:56
Mocht je nu zwanger zijn, dan ben je in november uitgerekend. Dan kan je heus nog wel op vakantie in augustus ;-)
Ja dit is wel mogelijk?
Vliegen ook wel?
Opgelost
anoniem_216165 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 08:26
98.50% gewijzigd
hondjewaf schreef:
04-02-2018 14:03
Ja dit is wel mogelijk?
Vliegen ook wel?
Je leven houdt niet op hoor als je zwanger bent
Je kan in een vruchtbare periode zitten..alleen is dit voor ons moeilijk in te zien.
En gezien je net aan gestopt bent met de pil kan het goed zijn dat je aan het ontpillen bent.
Wacht het even af en test over ene poosje als je het niet helemaal voelt kloppen :heart:

Verder mag je inderdaad vliegen tot aan 7 maanden en ben je niet meteen wereldontwijkend bij zwangerschap ;-)
Je weet het niet. Best kans dat je net nu of morgen je eisprong hebt maar dan moet zo’n zaadje ook nog de goede kant op zwemmen. Op vakantie kan ook als je zwanger bent, vliegen ook, verhuizen ook. Eerst maar eens afwachten of je ongesteld wordt.
Ja natuurlijk kun je zwanger zijn.
Ja, je zal misschien moeten verhuizen met een al groeiende buik. En die vakantie zal wellicht ook moeten met een dikke buik. Maar daar ga je niet dood aan.
Wacht het af, test en je krijgt het antwoord vast zo snel mogelijk.
Goh ja. Je kan zwanger zijn. Je hebt geen bescherming gehad. Dus het kan. Die testjes zijn ook niet waterdicht en sperma kan inderdaad even overleven

Maar kans is even goed dat het niet is.

En als je zwanger bent, er bestaat een kans dat je doodziek gaat zijn tot het einde. Pijn, last, en misschien wel een medisch attest die je verplicht plat te liggen tot het einde. Dag vakantie!

En de kans bestaat dan even goed dat je totaal geen last hebt en fluitend bv op vakantie gaat.

De vraag is dan, is het nu echt zo'n ramp dat je plannen misschien niet doorgaan of je verhuis midden in de zwangerschap zou vallen?

Ga je er nog jaren met spijt aan terugdenken dat je dat jaar die vakantie niet gehad hebt?

Zwanger worden laat zich nooit plannen. Je kan het nog zo perfect voor je zien. Eerst verhuizen, dan vakantie laatste keer met z'n tweetjes genieten en dan hop, tegen het einde van het najaar zwanger.

En dat blijkt het jaar om en is er nog geen positieve test.
Komt de volgende zomer aan en nog geen nieuws. Dan blijkt het toch niet zo gemakkelijk.

Dan vraag ik mij af, stel dat het niet zo gaat als gehoopt en je had nu een map genomen, ga je dan terugdenken aan deze maand als "had ik hem niet genomen wie weet was ik nu al moeder" of niet? Ga je je over die gedachte kunnen heen zetten?

Anderzijds ben ik van mening dat een kinderwens iets is wat zo je leven bepaalt en heb zo veel verantwoordelijkheid geeft, dat je daar in mijn ogen alleen aan zou moeten beginnen als dit alles is wat je wilt en al de rest wat je dan niet meer kan je gestolen kan worden.
Dus als je je nu nog zorgen maakt om een vakantie die niet doorgaat, is het misschien toch niet het moment om al zwanger te zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven