Tips inpakken handbagage koffer

04-02-2018 14:44 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin van 4, gaan binnenkort per vliegtuig naar een zonnige bestemming waar wij ca. een week zullen verblijven. Voor ruimbagage zouden wij een aanzienlijk bedrag moeten bij betalen, dus we hebben gekozen om alleen met handbagage te reizen.

Ik heb al diverse tips op internet gelezen zoals oprollen van kleding, maar heb ook gezien dat er oprolbare vaccuumzakken worden gebruikt of zgn. "packing cubes".

Wie heeft hier ervaring mee? Als je een andere tip hebt, dan hoor ik het natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt voor de moeite!
Kun je niet één grote koffer ruimbagage doen? Als ik als medepassagier een gezin aan zie komen met vier handbagagekoffers, denk ik: mwah, dat had je ook anders kunnen doen. Vind het eerlijk gezegd een tikje onattent. De bagagerekken zijn er niet op berekend dat er voor elke passagier een koffertje in kan, hè.
Ga je met twee pubers? Anders lijkt het me echt ontzettend onhandig. Ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar ik zou minstens een grote koffer inchecken. En dan gebruik maken van de packing cubes van Ikea.
@Frizz Wij gaan met 3 volwassenen en 1 kind.

@Roggenbrood Waarom zou ik me wat moeten aantrekken van andere passagiers? Ik betaal toch gewoon een vliegticket waarbij handbagage is inbegrepen?
Packing cubes zijn ideaal maar erg duur. Je heb bij IKEA Familiy ook een set met een soort packing cubes. Heel goedkoop.

Je kan inderdaad ook 1 koffer inchecken. Ik denk dat goedkoper is dan alle 4 packing cubes. Koop ter plekke douchespul en shampoo en neem mini tube tandpasta e.d mee.
Krijg je daar badhandoeken? Als dat niet zo is dan zit je koffer al bijna vol met die handdoek.
@veensteker Badhanddoeken en douchegel/badschuim krijgen we daar inderdaad.
Ik zou een koffer inchecken. Dan heb je iig geen gedoe met toiletspullen en scharen. In principe is de bagage qua afmetingen geen probleem voor een weekje. Wij redden het altijd met max 12 kilo per persoon, of minder als dat moet. Dan moeten er wel twee paar schoenen van mijn oudste in mijn koffer.
Mijn laatste vakantie (week) had ik mee: een spijkerbroek (en een aan), 3 jurken, rokje, korte broek, vier shirts, een vest, twee paar schoenen en slippers. En natuurlijk ondergoed en toilettas. Bij elkaar 11,4 kilo. Shampoo, douchegel was in het hotel.
@minkedewit Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met gedoe met toiletspullen en scharen? Gelden voor handbagage dan andere regels dan ruimbagage?
En als na elke tip je koffer nog niet dacht kan: ga dan eens kijken of je echt geen dingen thuis kan laten. Ik neem namelijk altijd veel te veel mee, ondanks dat het me plan is niet te doen.
baan68 schreef:
04-02-2018 15:33
@minkedewit Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met gedoe met toiletspullen en scharen? Gelden voor handbagage dan andere regels dan ruimbagage?

Ja.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
baan68 schreef:
04-02-2018 15:33

Ja, die gelden. Ik zou als ik jou was eerst eens de regels van handbagage lezen en dan een beslissing maken. Handbagage heeft andere regels.
Wat een gedoe om een paar tientjes te besparen. Dan doe je niet 4 koffers, maar 1 grote. Op een vakantie is dat toch niet zo duur?
Je handtas geldt volgens mij ook als 1 stuk handbagage, houd daar rekening mee.
Hoezitdit schreef:
04-02-2018 16:03
Wat een gedoe om een paar tientjes te besparen. Dan doe je niet 4 koffers, maar 1 grote. Op een vakantie is dat toch niet zo duur?
Gaat niet om een paar tientjes. Scheelde per persoon EUR 300,00.
forsyth schreef:
04-02-2018 16:15
Je handtas geldt volgens mij ook als 1 stuk handbagage, houd daar rekening mee.
Bedankt!
Ik weet niet wat voor tips je precies zoekt, maar een week bagage voor een zonnige bestemming... dat is toch niet zo moeilijk? Ik zou dit inpakken: slippers, hardloopschoenen, sneakers (aan doen), een rokje en een korte broek + paar shirtjes of paar jurkjes, wat ondergoed, zwemkleding, zonnehoed, handdoek, stukje zeep, shampoobar, tandenborstel + oplader, tandenborstel, kam, hardloopshirt+broek+bh, computer, ipad, telefoon, laders. Kan prima in een flinke rugzak.

Het klinkt alsof je niet vaak hebt gevlogen, dus ik zeg het maar even: er gelden restricties voor het meenemen van vloeistoffen zoals tandpasta en douchegel. De oplossing is kleine flesjes, shampoo/soapbars of daar kopen.

Fijne vakantie!
baan68 schreef:
04-02-2018 16:25
Bedoel je dat het volgende tarief 300 euro duurder was? Daar zat vast meer bij (kosteloos annuleren bv) dan alleen bagage.
Je kunt vrijwel bij elke maatschappij een losse koffer bijboeken voor 20-50 euro, afhankelijk van de afstand.

Maar reizen met alleen handbagage kan uiteraard ook. Lees je wel even in want je kan niet ongelimiteerd vloeistoffen meenemen en ook scherpe dingen zijn verboden. Vacuumzakken snap ik nooit omdat ik me afvraag hoe je dat op de terugweg doet.
Vacuumzakken zijn ook niet nodig toch, voor een weekje naar een zonnige bestemming. Dat moet prima in een flinke rugzak passen. En zeker in zo'n klein handbagagekoffertje.
300 euro extra voor 1 koffer? Dat heb je vast verkeerd begrepen.
Cum non tum age
Een koffer inchecken kost maar een paar tientjes. Ik zou er voor 4 man 2 inchecken.
baan68 schreef:
04-02-2018 16:25
Lijkt me niet.
Welke maatschappij vlieg je?
Wij, gezin 3 personen waarvan 1 puber, reizen ook al een paar jaar alleen met handbagage. Niet uit kostenbesparing maar meer voor het gemak, niet wachten op je bagage, geen kans op kwijtraken en vooral niet teveel overbodige spullen meenemen.

Ik rol inderdaad alle kleding op, scheelt erg veel ruimte, je kunt op YouTube ook handige filmpjes bekijken van efficiënt inpakken.
Je toiletspullen die vloeibaar zijn moet je in apart zakje van max. 1 liter aanbieden bij controle maar ook dat lukt, terwijl 2 personen ook lenzendragers zijn. Ik koop wel altijd ter plekke shampoo etc maar dat is vaak na een vakantie al eind op.

Snap de opmerking wel dat het lastig is als iedereen in het vliegtuig alleen handbagage meeneemt, dan komen ze ruimte te kort maar dan wordt deze alsnog voor het ruim ingecheckt, Dat laatste hebben wij gelukkig nog nooit gehad, maar die kans loop je.

Weet niet met welke maatschappij je vliegt, wij nu met Transavia en die zijn qua afmetingen wat anders dan bijv. Ryanair dus hou daar rekening mee. Bij Ryanair mocht je bijv, naast je koffertje ook nog een kleine handtas maar dat is bij Transavia niet zo,
Ik denk dat het eerder 30 dan 300 euro verschil is p.p.
Je mag in je handbagage per item maar max 100 ml meenemen en je moet het verpakken in een doorzichtig zakje.
Als je op bestemming bijv zonnebrandmiddel moet kopen ben je denk ik al het bedrag van 1 ingecheckte koffer kwijt, en minimaal 1 koffer is toch wel erg handig hoor.
Met welke maatschappij ga je vliegen?
Nomad schreef:
04-02-2018 16:38
Ik weet niet wat voor tips je precies zoekt, maar een week bagage voor een zonnige bestemming... dat is toch niet zo moeilijk? Ik zou dit inpakken: slippers, hardloopschoenen, sneakers (aan doen), een rokje en een korte broek + paar shirtjes of paar jurkjes, wat ondergoed, zwemkleding, zonnehoed, handdoek, stukje zeep, shampoobar, tandenborstel + oplader, tandenborstel, kam, hardloopshirt+broek+bh, computer, ipad, telefoon, laders. Kan prima in een flinke rugzak.

Het klinkt alsof je niet vaak hebt gevlogen, dus ik zeg het maar even: er gelden restricties voor het meenemen van vloeistoffen zoals tandpasta en douchegel. De oplossing is kleine flesjes, shampoo/soapbars of daar kopen.

Fijne vakantie!

Bedankt! Gaat mij niet zozeer om wát ik mee zou moeten nemen, maar was meer benieuwd naar jullie ervaring met de packing cubes en/of vacuümzakken of andere ruimtebesparende tips.

Heb wel een aantal keer gevlogen maar de laatste keer is wel een paar jaar geleden, dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven