Tips inpakken handbagage koffer

04-02-2018 14:44 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin van 4, gaan binnenkort per vliegtuig naar een zonnige bestemming waar wij ca. een week zullen verblijven. Voor ruimbagage zouden wij een aanzienlijk bedrag moeten bij betalen, dus we hebben gekozen om alleen met handbagage te reizen.

Ik heb al diverse tips op internet gelezen zoals oprollen van kleding, maar heb ook gezien dat er oprolbare vaccuumzakken worden gebruikt of zgn. "packing cubes".

Wie heeft hier ervaring mee? Als je een andere tip hebt, dan hoor ik het natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt voor de moeite!
IJskoffie schreef: ↑
04-02-2018 16:49
Bedoel je dat het volgende tarief 300 euro duurder was? Daar zat vast meer bij (kosteloos annuleren bv) dan alleen bagage.
Je kunt vrijwel bij elke maatschappij een losse koffer bijboeken voor 20-50 euro, afhankelijk van de afstand.

Maar reizen met alleen handbagage kan uiteraard ook. Lees je wel even in want je kan niet ongelimiteerd vloeistoffen meenemen en ook scherpe dingen zijn verboden. Vacuumzakken snap ik nooit omdat ik me afvraag hoe je dat op de terugweg doet.
Je hebt gelijk daar zat ook kostenloos annuleren bij!
Ik heb vacuumzakken gezien die je kunt oprollen, daar heb je geen stofzuiger voor nodig. Leek me ook handig. Iemand ervaring mee?
noa schreef: ↑
04-02-2018 16:56
300 euro extra voor 1 koffer? Dat heb je vast verkeerd begrepen.
Nee, niet echt. Maar wat 'ijskoffie' zei, kostenloos annuleren zat daar ook bij
marthoja schreef: ↑
04-02-2018 17:19
Wij, gezin 3 personen waarvan 1 puber, reizen ook al een paar jaar alleen met handbagage. Niet uit kostenbesparing maar meer voor het gemak, niet wachten op je bagage, geen kans op kwijtraken en vooral niet teveel overbodige spullen meenemen.

Ik rol inderdaad alle kleding op, scheelt erg veel ruimte, je kunt op YouTube ook handige filmpjes bekijken van efficiënt inpakken.
Je toiletspullen die vloeibaar zijn moet je in apart zakje van max. 1 liter aanbieden bij controle maar ook dat lukt, terwijl 2 personen ook lenzendragers zijn. Ik koop wel altijd ter plekke shampoo etc maar dat is vaak na een vakantie al eind op.

Snap de opmerking wel dat het lastig is als iedereen in het vliegtuig alleen handbagage meeneemt, dan komen ze ruimte te kort maar dan wordt deze alsnog voor het ruim ingecheckt, Dat laatste hebben wij gelukkig nog nooit gehad, maar die kans loop je.

Weet niet met welke maatschappij je vliegt, wij nu met Transavia en die zijn qua afmetingen wat anders dan bijv. Ryanair dus hou daar rekening mee. Bij Ryanair mocht je bijv, naast je koffertje ook nog een kleine handtas maar dat is bij Transavia niet zo,

Super! Dit is precies wat ik bedoel. Ging mij
Inderdaad ook niet alleen om de kosten maar ook om het feit dat we niet hoeven te wachten op onze koffer(s)
baan68 schreef: ↑
04-02-2018 17:29
Nee, niet echt. Maar wat 'ijskoffie' zei, kostenloos annuleren zat daar ook bij
Welke maatschappij en waarheen?
Een koffer inchecken kan je er altijd nog bij boeken nl. Bij elke vlucht.
Of er nu kosteloos annuleren bij zit of niet. Duurdere tarief heeft vaak ook met de vluchttijden te maken etc
Volgens mij hoef je je echt niet in allerlei bochten te wringen om te zorgen dat die paar kledingstukken passen in je handbagage. Ik denk echt dat dit prima lukt zonder oprollen en weet ik het wat voor trucjes. Gewoon niet te veel meenemen.

En ik snap het, ik wil ook liever niet wachten op bagage en het risico om je tas kwijt te raken is ook stukken groten bij inchecken.

Veel plezier!
Wij gaan in de zomer met zijn 4en vliegen naar de Dominicaanse republiek.
Het tarief voor koffers is 20 euro heen en 20 euro terug, per koffer!!!!
Wij nemen 3 koffers mee. Samen 120 euro.
Vind het echt prijzig.
Maar ik zie mijzelf niet met 4 rolkoffertjes reizen.
Vond het echt zoooo irritant.
De bagage rekken zitten er compleet mee vol en ik moet daardoor mijn rugzak tussen mijn voeten zetten.
Vorig jaar 9 uur zo gezeten in t vliegtuig.
Dus betaal gewoon voor je koffer en wees een ander niet tot last.
Nomad schreef: ↑
04-02-2018 18:00
Volgens mij hoef je je echt niet in allerlei bochten te wringen om te zorgen dat die paar kledingstukken passen in je handbagage. Ik denk echt dat dit prima lukt zonder oprollen en weet ik het wat voor trucjes. Gewoon niet te veel meenemen.

En ik snap het, ik wil ook liever niet wachten op bagage en het risico om je tas kwijt te raken is ook stukken groten bij inchecken.

Veel plezier!
Inderdaad, dat zomerspul neemt amper plek in. Het lijkt onderhand wel spam voor stofzuigervacuumartikelen.
Ook met handbagage koffertjes geen garantie dat je niet hoeft te wachten. Vorig jaar naar Londen beide keren pech. Koffertjes in het ruim en dus alsnog bij bagageband wachten.
Voor een week zonnige bestemming moet het toch geen enkel probleem zijn om alles in handbagage te doen? Ik ga met alleen handbagage 2/3 weken weg, en dan is het niet zo'n lompe rolkoffer, maar een rugzak van 30 liter.

Tips: zorg dat al je kleren bij elkaar passen, dan kun je alles met elkaar combineren. En verder: neem niet teveel mee.
Roggenbrood schreef: ↑
04-02-2018 14:57
Kun je niet één grote koffer ruimbagage doen? Als ik als medepassagier een gezin aan zie komen met vier handbagagekoffers, denk ik: mwah, dat had je ook anders kunnen doen. Vind het eerlijk gezegd een tikje onattent. De bagagerekken zijn er niet op berekend dat er voor elke passagier een koffertje in kan, hè.
Hoe doe jij dat als jij met je partner reist; 1 stuk handbagage?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij reizen wel eens met alleen handbagagekoffertjes van Action. Ik heb van die reissetjes van dezelfde winkel, die mijn man vult met shampoo, zonnebrand en douchegel. We kopen miniverpakkingen scheerschuim bij Lidl.
Rollen. Goed nadenken wat je nodig hebt. Miniverpakking waspasta mee. Je trui en je zomerjas aantrekken op de reisdagen, sowieso je zwaarste kleren aan op je reisdagen.
valisa schreef: ↑
04-02-2018 18:39

Dus betaal gewoon voor je koffer en wees een ander niet tot last.
Flauwekul, zeg. Als jouw rugzak er als eerste in zit heeft diegene met zijn rolkoffertje vette pech.
Jij kunt ook ruimere plekken kopen, of een vlucht nemen met een groter vliegtuig waar je zonder problemen je spullen onder je stoel kunt schuiven.
Ik zweer bij de Ikea zakjes; kleding netjes vouwen, dan strak oprollen, lucht eruit drukken en zakje dichtklikken.
blijfgewoonbianca schreef: ↑
04-02-2018 19:08
Hoe doe jij dat als jij met je partner reist; 1 stuk handbagage?
Hij een laptoptas en ik een handtas, koffers in het ruim. Voor citytrips een trolley in het ruim, en eentje mee als handbagage. Ik vind het echt irritant om rekening te houden met de handbagage-eisen, en ben al vaak spullen kwijtgeraakt (nagelvijl, schaar).
Ik neem nooit een vijl mee op vakantie, dat scheelt. Maar zelfs een week naar een koudere bestemming lukt mij wel met zo'n kleine koffer.
valisa schreef: ↑
04-02-2018 18:39
Wij gaan in de zomer met zijn 4en vliegen naar de Dominicaanse republiek.
Het tarief voor koffers is 20 euro heen en 20 euro terug, per koffer!!!!
Wij nemen 3 koffers mee. Samen 120 euro.
Vind het echt prijzig.
Maar ik zie mijzelf niet met 4 rolkoffertjes reizen.
Ik vind het niet duur. Vroeger toen ruimbagage bij de ticketprijs inbegrepen was, waren de tickets aanzienlijk duurder. Nu heb je tenminste nog de keuze
baan68 schreef: ↑
04-02-2018 15:33
@minkedewit Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met gedoe met toiletspullen en scharen? Gelden voor handbagage dan andere regels dan ruimbagage?
Ja die zijn zeker anders. Verder is het zo dat bij bv Transavia je echt maar één stuk handbagage mee mag nemen. Dus dan moet je ook nog je laptop en handtas in je koffertje proppen.
En wat die vloeistoffen betreft... let er echt op dat het ook flesjes zijn van maximaal 100 ml. want een 200 ml fles die nog half vol zit wordt gewoon weggegooid. alles boven 100 ml trouwens, dus ook parfum, deo etc. vorige keer op schiphol heb ik gezien dat volle flessen heel duur spul gewoon werden weggegooid, dat meisje baalde, was voor minimaal 100,- aan spullen wat de afvalbak inging....
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef: ↑
04-02-2018 19:24
En wat die vloeistoffen betreft... let er echt op dat het ook flesjes zijn van maximaal 100 ml. want een 200 ml fles die nog half vol zit wordt gewoon weggegooid. alles boven 100 ml trouwens, dus ook parfum, deo etc. vorige keer op schiphol heb ik gezien dat volle flessen heel duur spul gewoon werden weggegooid, dat meisje baalde, was voor minimaal 100,- aan spullen wat de afvalbak inging....
Ja dan ben je gewoon echt dom hoor. Ik zie het ook elke vakantie weer gebeuren maar het is al jaren zo en je kan het overal nalezen.
Wat vreemd dat sommigen het asociaal vinden als mensen die samen reizen allemaal een stuk handbagage mee hebben 8-.

Wat maakt het nou uit of vier losse passagiers een rolkoffer mee hebben, of vier mensen die toevallig bij elkaar horen? Het resultaat is toch echt hetzelfde. En zij hebben toch echt net zoveel recht op hun plekje en ruimte in het vliegtuig als ieder ander.

En als het te vol wordt, dan kun je je handbagage alsnog afgeven vlak voor je het vliegtuig ingaat.
vrouwjagersma schreef: ↑
04-02-2018 19:15
Ik neem nooit een vijl mee op vakantie, dat scheelt. Maar zelfs een week naar een koudere bestemming lukt mij wel met zo'n kleine koffer.
Ik snap ook dat gepiel niet zo met kleine flesjes shampoo. Koop een fles bij aankomst ; je moet wel naar een heel bijzonder land gaan wil je dat daar niet voor een normaal bedrag kunnen. Bovendien hebben ze in elk hotel flesjes staan en zijn die op bel je even naar de receptie of zo. Als je iets speciaals gebruikt ( lenzenvloeistof is niet overal even makkelijk ) , dan snap ik dat wel.
04-02-2018 19:15
Ik neem nooit een vijl mee op vakantie,.
Ik knip mijn nagels voor ik weg ga.

het kan soms zo makkelijk zijn. :lol:
04-02-2018 19:29
Ik snap ook dat gepiel niet zo met kleine flesjes shampoo. Koop een fles bij aankomst ; je moet wel naar een heel bijzonder land gaan wil je dat daar niet voor een normaal bedrag kunnen. Bovendien hebben ze in elk hotel flesjes staan en zijn die op bel je even naar de receptie of zo. Als je iets speciaals gebruikt ( lenzenvloeistof is niet overal even makkelijk ) , dan snap ik dat wel.

Mijn man put een gigantisch genoegen uit het overgieten van grote flessen shampoo in van die kleine pokkeflesjes in zo'n doorzichtig reisetui. Aparte shampoo voor hem, voor de kinderen en voor mij. Idem met de douchegel en soms ook nog bodylotion. In van die kleine potjes stopt hij, ik weet nog steeds niet hoe, dagcreme en er is ook altijd nog ergens waspasta in gegoten. En omdat ik een lieve vrouw ben, gun ik hem zijn pleziertjes.
Want op Malta, Gran Canaria of Zakynthos is natuurlijk gewoon shampoo te koop en dat zou ik ook een prima oplossing vinden.
04-02-2018 19:30
Ik knip mijn nagels voor ik weg ga.

het kan soms zo makkelijk zijn. :lol:
Dat , en ik neem een kartonnen vijl mee. :)
04-02-2018 19:08
Wij reizen wel eens met alleen handbagagekoffertjes van Action. Ik heb van die reissetjes van dezelfde winkel, die mijn man vult met shampoo, zonnebrand en douchegel. We kopen miniverpakkingen scheerschuim bij Lidl.
Rollen. Goed nadenken wat je nodig hebt. Miniverpakking waspasta mee. Je trui en je zomerjas aantrekken op de reisdagen, sowieso je zwaarste kleren aan op je reisdagen.
Bedankt! 👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven