Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
@Suusieflower
Wat rot voor je zeg, maar op naar de volgende poging! Ik heb niet alle bovenstaande berichten gelezen maar bij welke poging ben je nu?

Het is inderdaad erg spannend allemaal, de eerste iui. Mijn man en ik mochten vorig jaar al starten met iui omdat ze erachter kwamen dat mijn baarmoeder lager ligt en het de zaadjes waarschijnlijk ‘te lang moeten zoeken’ zijn er meer dames die dit hebben?

Iedereen die samen met mij op het wachtbankje zit, succes en hopelijk komt onze droom snel uit. ❤️
Balen Susie! En ook voor jou Ka, ben je ondertussen al ongesteld of toch nog niet.. Knuffel voor jullie!
Balen Susie!!!😘
Hier nog 1 week wachten...
@suusberg Wanneer heb jij de inseminatie gehad? Ik moet ook nog 1 week wachten!
Suusberg succes met verbouwen! Goede afleiding iig

Susieflower Balen zeg! Jij gebruikte geen utrogestan denk ik hè?

Pioen O, daar heb ik zelf nog nooit van gehoord. Hoe kwamen ze daar achter bij jou? Zien ze dat gewoon met inwendig onderzoek?

Hier nog steeds niet fit en nog steeds geen menstruatie... ben met beide wel klaar.
Door de utrogestan kan t even duren voordat menstruatie op gang komt, meestal binnen 48 uur, dus hoop vandaag. Mocht t morgen nog niet zijn, test ik opnieuw (maar eerlijk gezegd meer voor mn vriend die hoop houdt). En is t maandag er nog niet, bel ik even naar de poli. Als t niet gelukt is, prima, maar dan wel graag gelijk door naar ronde 2.
Hey pieonroosje,

25 januari heb ik mijn iui gehad. En bij t VU moet je 15-16 dagen wachten..en jij?

Ka14: nog steeds spannend dus
@Ka14
Ik heb een urostoma van kleins af aan al, en doordat mijn blaas geen functie heeft ligt die niet op mijn baarmoeder, waardoor die anders gaat groeien door de jaren heen. Het is dus altijd al bekend geweest dat het wat lastig zou worden om kindjes te krijgen.

@suusberg
Ik ben ook in het vu (ivf-centrum) 27 feb heb ik mijn inseminatie gehad, 2 dagen na jou dus! Die dag was ik overigens ook in het ivf-centrum misschien zijn we elkaar dus wel gepasseerd! Hoe voel jij je nu?

Ik heb heel erg het gevoel of ik ongesteld moet worden terwijl dat natuurlijk veel te vroeg is. En ik moet heel vaak bezoekjes aan het toilet brengen, en best een beetje moe overdag. Ik vraag me af of het toch de ovitrelle nog is waardoor ik die klachten heb.

X PioenRoosje
Hey pioenroosje,
Dat zou zo maar kunnen dan dat we elkaar gepasseerd hebben haha. Het blijft spannend he.
Hoi meiden!

Na een paar weken afwezigheid val ik hier ook weer binnen.
We hebben nogal hectische weken achter de rug.
Ik ga zo even rustig teruglezen.

In het nieuwe ziekenhuis pakken ze het voor ons voortvarend aan. Eind januari een vervolggesprek gehad met uitleg over de hsg.
Omdat ik toevallig in de eerste helft van mijn cyclus zat kon ik 4 dagen later al terecht om het onderzoek te laten doen. Ik vond het een vervelend onderzoek en op een bepaald punt wel even flink pijnlijk, maar toen het afgelopen was was de pijn ook weg.

Helaas wilde 1 eileider geen vloeistof doorlaten. Dat kan betekenen dat die verstopt zit, maar het kan ook betekenen dat hij samenkneep als reactie op de vloeistof.
Gelukkig liep de andere mooi door.

Binnenkort nog weer een afspraak en dan gaan we beginnen aan 4 keer iui met hormonen.
Als dat niks oplevert adviseren ze ivf. Ik hoop toch dat het zover niet komt.
Ka14, wat balen dat het (waarschijnlijk) niet gelukt is. Is je menstruatie al op gang gekomen? Of is er nog een heel klein beetje hoop?

N84, ik vond de HSG ook niet fijn. Fijn dat de uitslag iig goed was. Succes vandaag met de eitjes meten.

Susieflower, wat naar dat je van het wachtbankje af bent. Wat een rotgevoel is dat!

Pioenroosje, bij ons was er geen reden gevonden, dus ook geen te laag liggende baarmoerder ofzo. Ik had daar eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. Ik zou denken dat je kansen met IUI dan wel goed zijn, hebben de artsen daar iets over gezegd?

Serieas, welkom terug. Fijn dat ze het voortvarend oppakken in het ziekenhuis. Balen dat 1 eileider niet doorliep, gaan ze dat nu dan ook nog verder onderzoeken? Of doen ze daar nu niks mee? Fijn dat je nu 4 keer IUI mag doen. Ik hoop met je mee dat het geen IVF hoeft te worden.

Het wachtbankje ben ik al wel zat en er zit pas een week op. Ik ben super moe, maar verder merk ik niks en die moeheid valt me volgens mij alleen maar extra op omdat we nu met de IUI bezig zijn. Suusberg, jij mag eind van deze week testen toch? Echt super spannend.
Ka14:
Ze hebben gezegd dat dit de beste optie voor ons zou zijn, maar niet dat het de kans vergroot.
Ik heb verder ook alle onderzoeken gehad, HSG, en verschillende kijkoperaties en mijn man is natuurlijk onderzocht maar toch was dit het enige wat ze konden vinden.
Wat ik al eerder zei, ik heb toen zelf aangegeven het eerst een jaar af te wachten en daarna pas te beginnen met de behandelingen als dat nodig was.
Het valt me tot nu toe mee, de wachtweken. Toch zegt iets in me dat het niet gelukt is deze ronde en ik gewoon deze week ongesteld ga worden.
Hier ondertussen volle bak ongesteld. Gisterochtend vroeg begin bloeding en daarna echt veel krampen, bloed en stolsels. Dat had ik niet aan zien komen. Vandaag nog steeds. Poli moest ik bellen ivm ronde 2 te plannen, dus gelijk aangegeven. Komt waarschijnlijk vd utrogestan. Moet even opletten dat ik me goed blijf voelen, zo niet dan gelijk bellen. Hopelijk wordt t vandaag of morgen minder. Want ik bloed altijd flink, maar dit is echt wel nog een schepje erbovenop + fikse stolsels.

Morgen weer beginnen met spuiten en volgende week ma eerste echo.
Hi!

Vanochtend follikelmeting gehad. Er zat er een van 21mm. Nu moet ik thuis testen wanneer die gaat springen. Gyn. verwacht morgen of overmorgen en dan mogen we de iui-behandeling starten :-)

Ik krijg alleen nu al de zenuwen van mijn agenda.. ik heb de komende dagen behoorlijk wat werkafspraken staan maar moet die dus cancellen wanneer het zover is. Ik voel me nu al schuldig, terwijl niets nog zeker is! Best lastig die onzekerheid, hoe gaan jullie daarmee om? Weten ze op je werk dat je hiermee bezig bent?
Spannend N84! Ik hou er een beetje rekening mee in mijn agenda. Ik kan het gelukkig redelijk goed plannen. De inseminaties vinden altijd in de ochtend plaats dus rond de verwachte eisprong hou ik daar wel wat rekening mee. Nu was mijn eerste keer op een zaterdag en nu op woensdag wat mijn vrije dag is dus dat is wel relaxed. Op mijn werk weten ze het niet trouwens.

Balen Ka14, maar wel duidelijk. Balen ook dat je menstruatie dan ook zo heftig is. Daar zit je dan helemaal niet op te wachten.

Hoe Is het met de meiden op het wachtbankje? Komen er al testdata in zicht?

Hier heb ik woensdag inseminatie. Ik heb vandaag toch een pregnylprik gezet voor mijn eisprong. Wel spannend vond ik die eerste keer maar ging prima. Mijn man is einde week (wederom) in het buitenland. Ik mocht nu kiezen of we pregnyl gingen gebruiken of zelf afwachten. Omdat mijn follikel al 18 mm was, gekozen voor pregnyl. Dan weten we iig zeker dat mijn man gewoon zijn ding kan doen. Ben benieuwd naar de zaadopbrengst. Hij is niet fit geweest, dus dat zal de kwaliteit niet bevorderen. Hopelijk valt het mee..
Ka, wat naar dat het zo heftig is. Ik hoop voor je dat het minder gaat worden. Ik vond het zelf altijd fijn dat ik dan wel snel weer mocht starten met de hormonen na het slechte nieuws dat het niet gelukt was. Hoe is dat bij jou?

Spannend N84! Ik doe hetzelfde als mexi. Bij mijn eerste keer moest ik ook afspraken af laten zeggen, onder de noemer dat ik “ziek” was, ik had het toen verkeerd ingeschat, de IUI was eerder als verwacht. Ik weet nu vaak wanneer het ongeveer is en dan plan ik op de ochtenden geen (belangrijke) afspraken in mijn werkagenda. De IUI is in ons ziekenhuis ook altijd ‘s morgens. Maar op mijn werk weten ze ervan, dus dat maakt het wel makkelijker. Ik heb nu voor de komende 2 behandelingen de ochtenden rond de verwachte data alvast geblokt. :A:

Mexi, wat spannend dat je dinsdag weer de IUI hebt. Wel lastig dat je man zo vaak weg is, maar dit is wel een super goede oplossing. Heel erg veel succes woensdag.
Ka irritant he zo heftige menstru. Heb ik ook steeds.
En ja op mijn werk weet mijn leidinggevende het ook. Eerste ronde ging precies innt weekend, maar deze ronde was t precies op mijn werkdagen. En de IUI is pas halverwege de dag dus dat is wel irritant.

Hier moet ik, volgens de app, vandaag ongesteld worden. Spoortje bruin. Maar dat zal vast wel de start zijn. Ik zie t wel vandaag. Testdag is vrijdag a.s.🤞
Yep. Ongesteld als een malle!
Dus direct weer aangemeld voor ronde 3.
😕
O nee Suusberg wat naar...
Oh suusberg wat jammer! :cry:
Belen suusberg, wat jammer!

N84, al de iui gehad of nog aan het testen?
En pioenroosjes en hd84 op het wachtbankje toch?

Ik heb vanochtend de inseminatie gehad. Waren 0,9 mln zaadjes. Volgens de arts nog steeds wel prima maar ik baal er wel van. Zit nu echt onder de miljoen. Voor opwerken was het iets van 25 mln dus dat is op zich niet verkeerd (voor onze begrippen) maar blijkbaar gaat er dan toch veel verloren. Vrijdag en maandag progesteron prikken en dan dinsdag een belafspraak om alles te bespreken. We wachten maar weer af..
Mijn man is niet heel veel in het buitenland hd84 maar toevallig nu net elke keer in de verkeerde week. Afhankelijk van wanneer ik weer ongesteld word zit hij de volgende ronde ook weer in het buitenland en dan voor langere periode dus hopelijk is het dan ook weer net goed te plannen.
Vanmorgen jammer genoeg ongesteld geworden. Meteen aangemeld voor ronde 2!
Wat balen Pioenroosjes! Hopelijk is het de volgende ronde raak.

Mexi, dat is dan echt heel toevallig dat je man de volgende rond waarschijnlijk weer rond die periode in het buitenland is. Hopelijk is er geen volgende ronde nodig en is het deze ronde gewoon raak. Ik snap wel dat je baalt van de aantallen, maar de artsen hebben er voor geleerd en ik neem aan dat ze niet doorgaan met IUI als ze denken dat de kansen te klein zijn toch?! Welkom op het wachtbankje iig!

Ik vind het wachten vooral heeeeeeel lang duren. De dagen kruipen gewoon voorbij... Nog een week voordat ik officieel mag testen en nog 4 nachtjes voor ik ga testen.
N84 Hoe is het? iui gehad en gelukt met werk?
Ik ben gastouder. Probeer echos voor of na werk tijd te plannen, lukt dat niet dan kan ik een vrijwilliger inzetten. Voor de iui neem ik vrij. Ouders weten er allemaal van en begrijpen het.

Mexi Voor jou dus plof op t wachtbankje. Dat is idd niet echt de opbrengst waarop je hoopt. Wat is bij jullie de ondergrens? Want die is bij ons 1 miljoen. Ben benieuwd wat er tijdens de belafspraak gezegd wordt. Spannend allemaal weer!

HD84 Nog 3 nachtjes ;-) Zal hard voor je duimen!

Suusberg Balen zeg! Is het bij jou dan nu ook alweer zo goed als over als t bij jou ook zo heftig is?

Pioenroosje Ook al... het is niet onze maand geweest. Balen zeg! Heb je al een afspraak voor een eerste echo?

Hier Dinsdag was hier de menstruatie klaar en was ik ijskoud, moe en had ik knallende hoofdpijn ervan. Gelukkig voel ik me ondertussen weer goed. Ben dinsdag weer begonnen met ovaleap spuiten, dit keer in de ochtend, omdat vanaf vanavond hier het carnavals programma begint. Wij zitten bij de stichting hier (vriend is voorzitter), dus hebben een overvol programma met aanwezig zijn, organiseren etc. Dus nu prik ik s ochtends op tijd, omdat we verder veeeeel weg zijn tm dinsdag.
Maandagmiddag heb ik eerste echo. Gelukkig kon ik dat plannen op een punt dat ik zelf even niet in de organisatie zit. Ben benieuwd!! Vooral naar de iui zelf eigenlijk, want wil weten wat dit keer de zaad opbrengst gaat zijn. Zit toch wel beetje in mn hoofd dat die niet geweldig was. We gaan t zien...
Ka14: Het was inderdaad niet onze maand, maar we moeten maar sterk zijn en doorzetten! En goed dat je een beetje afleiding hebt door alle carnavalsdrukte, toch?

Ik heb me gister meteen weer aangemeld en mag volgende week weer komen voor de eerste echo.

Ik ben trouwens 3/4 dagen te vroeg ongesteld geworden, hebben meer dames dit gehad na de IUI?

X
Gister startecho gehad, vanavond weer met Menopur beginnen. Nu hogere dosis en 15 feb weer echo. Dus, en nog heftig ongesteld hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven