Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Zo dus gister weer een echo gehad: 2 eitjes eentje van 17 mm en een van 15 mm. Nu moet ik zodirect een ovulatietest doen en dan vanavond nog een voordat ik de Ovitrelle erin zet. Ja 25e tweede IUI🤞
Alle reacties Link kopieren
Spanned Suusberg morgen. Ook op het wachtbankje, hoe is het Ka14 en Susieflower, houden jullie het nog een beetje uit?

Hier heb ik met het ziekenhuis gesproken. Progesteron was zo laag dat het de vraag is of ik een goede eisprong heb gehad of dat het komt omdat mijn lf zo kort was. Dat laatste zou volgens mijn ziekenhuis trouwens geen belemmering moeten zijn voor een zwangerschap.. Verder kwam ze toch nog even terug op de zaadkwaliteit. De arts zei tijdens de IUI dat het prima was, zij zei dat het toch wel echt aan de ondergrens zit. Het voorstel is nu om nog een keer een IUI te doen en dan al dpo3 progesteron te prikken. Als het hetzelfde blijft (zowel zaad, als bij mij) dan adviseert ze IVF.. Was daar wel even van geschrokken. Zie IVF toch echt wel als laatste station en ben daar nog niet echt klaar voor. Nou ja, misschien hebben we bij IUI 2 meer geluk.
Alle reacties Link kopieren
Suusberg Vandaag IUI, spannend weer! Ik duim voor goede zaadcellen!! Ik had vorige week de IUI en met dezelfde afmetingen eitjes mn ovitrelle gezet.
Heb jij last vd ovitrelle?

Mexi Weet je hoeveel het bij jullie was (het zaad)? Ik snap dat je ivf schrikken vindt. Wij hebben 3 weken lang gedacht dat dat onze enige optie nog zou zijn na de hsg (ze dachten dat bij de overgebleven eileider verklevingen zaten, na laparoscopie bleek dat niet zo te zijn). Heb toen echt de eerste dagen na de hsg veel gehuild. Begon het jaar als gezonde vrouw en zou het jaar eindigen als vrouw die niet eens op een beetje normale manier een kind kan krijgen omdat het opeens allemaal kapot was door 1 bbz. Gelukkig viel t mee en mochten we nu toch met iui starten, maar nu was de zaadtelling 1,8 miljoen, dus ook niet echt geweldig.
Wanneer is 3 dpo voor jou ongeveer? Spannende tijd om zo ernaar toe te leven. Ik duim hard voor jullie!

Hier wacht week 1 is om. Heb sinds gisteren wat waterige afscheiding. Normaal heb ik dat de dag voor of op de dag dat ik ongesteld wordt. Maar mag toch hopen dat dat nu niet het geval is.
Verder alleen nog pijnlijke borsten, dat is na de ovitrelle niet meer weggegaan. Verder soms wat moe, maar weet niet of dat van de utrogestan komt of vd slechte nachten die we maken (vriend heeft waarschijnlijk slaap apneu, afspraak int ziekenhuis is pas over 3,5 week). We wachten nog maar weer wat verder af...
Hey Ka14,
Iui gedaan, echt moe en had wat bloedverlies. Meneer had 50 miljoen zwemmers mee...😳zeg maar veel en ik 2 eitjes dus t zou toch wel een keer moeten lukken denk ik zo. Nu proberen chill aan te doen. 😉
Alle reacties Link kopieren
@ Ka, ze zei prima maar als ik hier zo lees is het niet zo best 2,6 miljoen.. Het maakt me aan het twijfelen. We hadden advies gehad om op de avond van de Pregnyl nog seks te hebben dus er zat geen 2/3 dagen tussen. Maar we willen het nog wel navragen omdat het allereerste onderzoek "boven gemiddeld" was, maar we weten de cijfers daar niet meer van.

En verder oooooh wat zijn wachtweken stom!

@ Mexi, herkenbaar dat IVF echt als een eindstation voelt.. Moeilijk is het hè, knuffel voor jou.

@ Suusberg, ik schuif op op het wachtbankje, kom er maar bij.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
suusberg WoW 50 miljoen! O_O Daaraan zal t dan niet liggen idd. En twee eitjes is ook al super! :cheer: Mooie poging dus! Nu die wachtweek. :facepalm:

Susie, 2,6 miljoen is volgens mij idd wel redelijk prima. Ik was vorige week in de stress. :-(
Dacht namelijk: het moet 1 miljoen zijn en tis 1,8 miljoen, das bijna t dubbele: top! :yes: Tot iemand mij vroeg of mn vriend ook slecht zaad heeft: uhmmm nou nee, ze hebben tegen ons gezegd dat t goed is. Dus toen: paniek! :@@:
Heb altijd na de zaadtest getwijfeld aan wat de artsen zeiden (heb de uitslag en heb gegoogled naar de betekenis), maar nadat er werd gezegd dat t prima was heb ik t losgelaten.

Nu bleek dus dat 1,8 miljoen niet t aantal is wat bij een gezonde man hoort. :cry: Heb dit op freya fb gezet als vraag en kreeg toen:

Iui werkt goed als zaad vermindert is en er geen andere reden is voor uitblijven zwangerschap. Ideaal zou tussen 3 en 5 miljoen zijn (daarboven zou niet veel uitmaken, maar dat betwijfel ik dan toch weer haha).

Als ik van dit antwoord uit ga, zou 2,6 miljoen vrij dicht zitten bij t ideaal punt. :rose:

Maar ik begrijp en deel je zorgen hoor. Want mij klinkt 50 miljoen ook 100x beter dan 1,8 miljoen. :-|

Ikzelf heb al besloten dat mocht t zo zijn dat bij de volgende iui de opbrengst weer zo laag is, ik gelijk ga bellen naar mn eigen gynaecoloog voor overleg.

Het is iets lastigs om te begrijpen allemaal hè. Brengt zoveel onduidelijkheid :huh: en onzekerheid :bonk: mee... hoop voor ons allemaal dat t gewoon vlot raak is! :hug:
Ladies, het is toch prima als je 2 miljoen hebt, dat is hier bij zkh ook genoeg zeg maar. Haha. Maar dames 50 miljoen zegt ook niks, want we zijn al 2,5 jaar bezig (ok, wel 4 x miskraam) maar toch...er is nog niks blijven plakken hihi!

En nu idd die moeilijke wachtbank... and now we wait & hope!
Alle reacties Link kopieren
Zullen we samen een uitvinding gaan bedenken om te zorgen dat dat wachtbankje niet zo verschrikkelijk is? :fortune: :rofl:
Hahahaja is goed!👍
Alle reacties Link kopieren
Wow, 50 miljoen zaadjes, wat een super zaad, ik ben onder de indruk!!

Wat veel dames op het wachtbankje zeg, super spannend allemaal.

Ik was heel druk, dus ben even niet online geweest, maar heb heel wat gemist lees ik! Heel veel succes met de ellenlange wachtperiode, dat is idd lastig.

Ik mag morgen naar het ziekenhuis om te kijken wat de hormonen doen, ik hoop op minimaal 2 goede eitjes en ergens volgende week IUI poging 1, dan kom ik er gezellig bij op het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
Succes HD84! :thumbsup: Ben benieuwd! We wisselen elkaar mooi af op t wachtbankje... zorgen we dat ie warm blijft voor elkaar ;-))

Hier sinds woensdag waterige afscheiding, maar vandaag echt t gevoel dat ik gewoon ongesteld ben :-O$ (niet de krampen, maar vh waterige afscheiding). Heb echt geen idee of t vs utrogestan kan komen, want dat vind ik nergens terug. :nerd: Weet dus niet zo goed wat ik ervan moet denken. :confused:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal!
Allemaal lekker weekend? Bij jullie hopelijk niemand ziek... hier is de griep binnen gekomen. Halve dorp ziek, vriend was vd week al ziek en sinds gister dochter met koorts.

Bedacht vandaag dat ik in mn normale cyclus ik morgen ongesteld zou worden (regelmatige cyclus van 26 dagen). Nu was iui pas op dag 16, dus ben benieuwd wat mn lichaam doet. Of t die 26 aanhoudt of netjes naar de 30 meegaat...
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend Ka14, wanneer mag je testen?!

Bij ons is iedereen flink verkouden, maar gelukkig geen griep. Ik had gister 2 goede eitjes, uiterlijk dinsdag de IUI of eerder als ik dit weekend een positieve ovulatietest heb. :-)
Spannend Ka! Ik hoop t voor je🤞!
En Hd volgende week iui, ook weer spannend!
Hier vandaag erg krampen linksonderin mijn buik. En verder chill. Wachtbankje ben ik nu al zat haha! Moet nog 2 weken😳
Alle reacties Link kopieren
Ha hoe is bij iedereen op het wachtbankje (of bijna op het bankje?). Wordt spannend hier! Ben heel benieuwd, hoop op positief nieuws van jullie!

Hier gaat het wel prima. Het gesprek viel nogal rauw op mijn dak omdat we het uberhaupt nooit over IVF was gesproken. De iui was alleen bedoeld als extra zetje en nu lijkt alles anders (was ook telefonisch en ik zat in de trein onderweg naar huis, dus sowieso allemaal niet zo handig). Weet ook nog helemaal niet of ik dat (nu al) wil.. Eerst kijken hoe het allemaal gaat met de tweede IUI. Woensdag weer eerste echo, maar verwacht inseminatie pas ergens over minimaal 1.5 week..
Alle reacties Link kopieren
Hallo Sjaantje,
Ik herken mezelf heel erg in jou verhaal
Ook ik heb gister mijn eerste inseminatie gehad en doordat ook ik me suf heb gezocht op ervaringen van andere vrouwen, ben ik op dit forum gekomen.
Ik zelf ben 19 januari begonnen, zonder hormonen (m.u.v de welbekende Ovitrelle)
De inseminatie zelf was bij mij vrijwel pijnloos en zo gepiept. Maar emotioneel is het toch wel aangrijpend.
Wel na de tijd last van kramp in mijn onderbuik maar verder voel ik me prima.
Nu 2 wacht weken, waarbij ik me niet al te veel wil focussen op de datum dat ik mag testen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Groetjes,
Pioenroosje
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pioenroosjes en succes met afwachten. Spannend hè zo’n eerst IUI, nu begint het lange wachten tot je mag testen of ongesteld wordt.

Wachten jullie allemaal netjes op de datum of testen jullie (ook) stiekem eerder? Ik ga carnaval vieren en dat is 5 dagen voordat ik officieel mag testen (en 2 dagen voor mijn NOD) dus ik ga wel wat eerder testen met een vroege test dit keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit de 18 dagen die het ziekenhuis aangeeft gewacht heb, ik ben veel te nieuwsgierig.

Mexi, ik snap zo dat dit heel onverwacht kwam. Ik hoop dat het gewoon met de IUI gaat lukken voor je. Gaan jullie de mogelijkheid voor IVF woensdag ook meteen bespreken of is het echt alleen een echo?

Suusberg, inmiddels zijn er alweer 2 dagen voorbij, dus nog maar een ruime 1,5 week wachten gelukkig. Ik wacht gezellig met je mee.

Ik had vanmorgen de eerste IUI. Ging soepel gelukkig en er waren ruim 17 miljoen zaadjes na de bewerking dus dat was gelukkig goed. Laat het lange wachten maar beginnen! De vorige keren moest ik trouwens 15 minuten blijven liggen. Nu niet meer, het beleid was veranderd in de afgelopen 2 jaar en ik mocht meteen weer weg. Was dat bij jullie ook zo?
Hi Hd,

Ja de dagen tikken voorbij haha. Gelukkig is thuis en op werk suprdruk! Ik mag ook gelijk weer opstaan en door. Weet t niet, hoop op goed resultaat!
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb even meegelezen en zou me graag aanmelden bij deze topic.

Mijn vriend en ik zijn ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden wat helaas nog niet is gelukt. In juni zijn we in het zkh geweest en kregen daar na onderzoeken (spermakwaliteit en cyclus-meting) te horen dat we niets mankeren en een half jaar later terug mochten komen.

Twee weken geleden weer in zkh geweest en direct over IUI-behandelplan gesproken. Moet nu wel nog een HSG laten maken (as donderdag) en ben al begonnen met het slikken van Clomid. Het gaat nu opeens heel snel en ik merk dat ik het echt enorm spannend vind.

Wat zijn jullie ervaringen met HSG en hebben jullie bijwerkingen gehad van clomid? Tot nu toe heb ik nergens last van, maar ben gewoon heel nerveus.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pioenroosje en N84

@ HD84, wanneer ik test is heel wisselend, vorige maand niet getest, het is me al zo vaak overkomen dat ik ongesteld werd op de testdag dat ik nu maar gewoon wil wachten. Weet niet hoe lang ik het volhou ;)
Zit nu op dag 26 en van het ziekenhuis mag ik zondag pas testen. Pregnyl is nu 10 dagen geleden. Deze week heb ik ramvol gepland zodat ik maar lekker druk ben.

Opstaan na de IUI was hier ook, meteen opstaan een aankleden, ik vond het een beetje vreemd.

@ Ka, hier ook iui op dag 15 gehad, ben zeer benieuwd wat het word.
Verwacht jij dat het gelukt is?

Ik verwacht niet dat het gelukt is hier, totaal geen symptomen ofzo. We moeten maar afwachten..
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pioenroosje en N84! Succes met de HSG N84, morgen. Ik heb geen HSG gehad, dus geen ervaring. Maar hopelijk is alles goed en helpt het.

Hoe is het op het wachtbankje? Volgens mij ziet ie aardig vol nu he :-). Hoop op goed nieuws! Ka14, jij kan toch al bijna testen? En Susieflower ook al bijna!
Ik moest trouwens wel nog 10 min na de IUI blijven liggen verschilt dus toch best per ziekenhuis.

Hier vandaag weer de eerste echo gehad. Zoals verwacht was er nog niets te zien. Maandag weer terug, dan is de verwachting dat er wel wat groeit.
Alle reacties Link kopieren
HD84 Spannend op t wachtbankje. En ook al zo veel zaadjes, super fijn! Ik moest bij mijn iui wel blijven liggen, ik werd zelf lichtelijk met mn benen omhoog gelegd (stoel volledig gekanteld haha).

Suusberg Hoe is het? Week 1 is bijna om!

Mexi Is er bij jullie niet gezegd dat als er iets niet goed zou gaan, er over zou worden gegaan op ivf? Dat is bij ons gelijk gezegd toen we t over iui hadden. Het is een grote stap en snap dat t wel even rauw op je dak valt idd.
Waarom moet je zo vroeg voor echo? Ik meost vorige keer met 8 dagen, toen was er wel wat te zien, maar heeft t tot dag 16 geduurd. Dus wil dit keer vragen om pas dag 10 ofzo eerste echo te doen.

Pioen welkom! Mijn advies: laat jezelf gewoon focussen op wat je wilt. Tegen houden heeft geen zin en daardoor raak je meer gefrustreerd dat je je niet ergens anders op focust.

N84 ook welkom! Veel succes met je hsg vandaag! Ik vond de hsg niet t leukste wat ik heb gedaan, maar het was te doen. Het is gelukkig van korte duur en ik kon meekijken, waardoor ik me daarop probeerde te richten. Laat je weten hoe t is gegaan?

Susieflower nog niet stiekem getest?

Hier Ziek, voel me stik belabberd. Maar wel vandaag gewoon aan het werk. Rustig aan doen met de kids en hopelijk zijn ze lief voor me, want voel me echt niet zo top. Als ze weg zijn, ga ik mn bed in. Maar ben niet zo goed in mezelf ziek melden en al helemaal niet nu ik elke keer al ouders moet belasten met ziekenhuis bezoeken.
Vanochtend getest en die was omo wit. Ik had me hier op een of andere manier al bij neergelegd. Hoop dat mn menstruatie niet te lang op zich gaat laten wachten.
Hu dames,

Hier beroerd, moe, pijn onderin mijn buik, trekkend gevoel och och hoop dat g goed nieuws wordt volgende week (nog 8 dagen wachten...🙄). Ondertussen is de woonkamer leeg, de keuke staat op de goeie plek. Dus ja komende tijd DRUK haha. Succes mede-wachtbankers!!!👍👍👍
Alle reacties Link kopieren
Hi! Poeh.. het is dat het zo kort duurde die HSG, maar prettig is anders. Er was wel een lieve arts die me geruststelde en vertelde dat ik goed moest blijven in- en uitademen.. heb dat dus ook maar gedaan.. alle focus daarop, de rest is langs me heengegaan. Uitslag was gelukkig wel goed..!

Maandag mag ik terug voor controle en gaan ze ook eitjes meten. Ik ben heel benieuwd of dat de hormoonkuur goed zijn werk heeft gedaan. Heb gelukkig geen bijwerkingen gehad. Hadden jullie dat ook? Of kan het naarmate je meerdere kuren gaat doen heftiger worden?

Spannend allemaal voor degene die aan het wachten zijn.. hopelijk mag ik me ook snel aansluiten :) Na maandag weet ik weer wat meer.

Succes allemaal, fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Bleeeeegh sorry ff ego-post, ben van het wachtbankje af gevallen en ongesteld geworden. Baal er zo van! :(
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven