Gezondheid alle pijlers

Operatieteam bedanken?

05-02-2018 19:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal weken geleden heb ik een ingrijpende operatie ondergaan en anderhalve week in het ziekenhuis gelegen. De chirurg en de verpleegkundigen heb ik hartelijk kunnen bedanken en goededag kunnen zeggen. Echter de mensen die mij, voor mijn gevoel, het meest hebben bijgestaan heb ik niet kunnen bedanken.

Ik was schijtbenauwd voor de operatie maar ik ben zo enorm gerustgesteld door de anesthesisten en de operatieassistenten. Wat een lieverds waren dat. Toen ik éénmaal op de operatietafel lag, voelde ik mij zo veilig dat ik heel rustig onder narcose ging.
De chirurg kwam mij later nog vertellen, dat ze zich vermaakt hebben met mijn eerste woorden bij het ontwaken. Op de vraag hoe het met mij ging antwoordde ik:

“Ik ben heel blij”

Ik kon dat zelf niet meer herinneren dat ik dat gezegd heb want ik ben nog een aantal keren op de recovery wakker gemaakt. Het zal wel gedeeltelijk met de anesthesie te maken hebben, maar ik voelde mij echt heel blij, opgelucht dat het voorbij was, nauwelijks pijn, en heerlijk geslapen. Ik denk ook dat dit voor een groot gedeelte te maken heeft met het operatieteam. En daar wil ik ze graag voor bedanken.

Is het raar om een kaartje te sturen? Ik heb eigenlijk geen idee wie het waren die mij hielpen. Maar misschien gewoon een aardig woordje voor alle medewerkers van het OK. ze bedanken voor het mooie werk dat ze doen?
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik denk dat ze dat heel leuk zullen vinden!
Leuk toch, zou ook even uitleggen in je kaartje waarom je ze waardeert, net als in je OP.
Gewoon doen, heel attent!
Misskatie schreef:
05-02-2018 19:32
Leuk toch, zou ook even uitleggen in je kaartje waarom je ze waardeert, net als in je OP.
Precies dit!
Leuk, doen. :)
Ja doen! Wat ontzettend lief van je!
Ik werk op een OK en af en toe ontvangen wij wel een bedankkaartje van een patiënt. Als je de achternaam en datum van OK erbij zet dan kunnen ze het personeel wat erbij was wel terugvinden. Bij ons zoekt een secretaresse dat even op dus is altijd wel leuk als je een kaartje van een patiënt krijgt.
Heb ik ook gedaan na mijn spoedkeizersnede. Zonder het team was ik zeker in paniek geweest. En nu verliep het rustig en kon ik ontspannen. Vijf weken later hoorde ik op de afdeling dat het kaartje enorm werd gewaardeerd!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ja, geef ze wat te snoepen, vinden ze helemaal leuk!
Cum non tum age
Ja, gewoon doen. Het zou enorm gewaardeerd worden. (Werk zelf op de OK)
Zeker doen!! Wat een ontzettend lief idee
Ja doen, zo vaak krijgen ze denk ik niet een kaartje. Ik zou het naar het secretariaat van de operatiekamers sturen.
Stuur een kaartje, en schrijf een recensie op zorgkaart Nederland.
Gewoon doen. Ik heb ook een kaartje gestuurd naar één specifieke verpleegkundige die mij ooit verzorgd heeft. Zij was zo lief en respectvol naar mij met het helpen met douchen (wat ik alleen niet had gekund) dat ik haar graag wilde laten weten hoe fijn dat was. Ze stuurde me zelfs nog een kaartje terug.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 06-02-2018 23:50
5.52% gewijzigd
Fijn dat de operatie meeviel en lief dat je ze wilt bedanken. Een kaartje is zeker leuk. Ik zou er ook een vlaai bij doen, maar dat is misschien iets Limburgs.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Zeker doen!

Ik heb het ook gedaan na een (spoed)keizersnee. T geboortekaartje met bedankbriefje erin. En daarna zelfs een kaartje met felicitaties mogen ontvangen van de arts die mij daadwerkelijk geopereerd heeft.
Zeker doen. Leuk idee ook.
Dat zullen ze heel leuk vinden als je dat doet.
Zo'n kaartje komt dan ook echt wel op een leuke plek te hangen daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven