Treinvakantie door Amerika met Amtrak
dinsdag 6 februari 2018 om 22:54
De topic titel zegt het eigenlijk al.
Ik denk erover om met mijn kinderen een treinvakantie te doen in de zomer van 2019. Ze zijn dan 16, 13 en 10.
Ik ben een alleenstaande moeder.
Amtrak (de Amerikaanse NS) heeft gunstig geprijsde railpassen waarmee je 15 dagen door het hele land kunt treinen. Deze treinen hebben slaapcabines en panorama coupes, onderweg wil ik uiteraard graag wat tussenstops maken.
Het idee is om te starten in New York of Chicago en te eindigen in LA of San Francisco.
We willen in ieder geval via Denver en vanuit die omgeving wat natuurparken doen (Rocky Mountains, Yellowstone)
Heeft iemand hier wel eens zoiets gedaan. Zo ja: wat zijn de do's en donts, Hotel tips? Etc. Etc.?
Ben denk ik van plan om alles los te boeken (tickets, passen, hotels). Iemand daar ervaring mee? Al is de treinreiswinkel volgens mij ook wel een goede en misschien is dat niet zoveel duurder..
Ik denk erover om met mijn kinderen een treinvakantie te doen in de zomer van 2019. Ze zijn dan 16, 13 en 10.
Ik ben een alleenstaande moeder.
Amtrak (de Amerikaanse NS) heeft gunstig geprijsde railpassen waarmee je 15 dagen door het hele land kunt treinen. Deze treinen hebben slaapcabines en panorama coupes, onderweg wil ik uiteraard graag wat tussenstops maken.
Het idee is om te starten in New York of Chicago en te eindigen in LA of San Francisco.
We willen in ieder geval via Denver en vanuit die omgeving wat natuurparken doen (Rocky Mountains, Yellowstone)
Heeft iemand hier wel eens zoiets gedaan. Zo ja: wat zijn de do's en donts, Hotel tips? Etc. Etc.?
Ben denk ik van plan om alles los te boeken (tickets, passen, hotels). Iemand daar ervaring mee? Al is de treinreiswinkel volgens mij ook wel een goede en misschien is dat niet zoveel duurder..
Live long and prosper

dinsdag 6 februari 2018 om 23:07
De railpas is 15 dagen geldig. Voor we starten met de treinreis in het noordoosten en eenmaal op bestemming (LA of San Francisco) hebben we dus ook een paar dagen...
Misschien is Las Vegas dan wel leuk (al zijn we geen stadsmensen).
De treinreis zelf doe je, zonder onderbreking, in zo'n 70 uur...
Misschien is Las Vegas dan wel leuk (al zijn we geen stadsmensen).
De treinreis zelf doe je, zonder onderbreking, in zo'n 70 uur...
janena wijzigde dit bericht op 06-02-2018 23:09
12.45% gewijzigd
Live long and prosper

dinsdag 6 februari 2018 om 23:14
Als je de natuur in wilt zal je er bijna niet aan ontkomen om een auto te huren, al is het alleen maar omdat die parken ook gigantisch kunnen zijn. Daarnaast zou ik dan adviseren om SF als eindpunt te doen, die stad is ook goed te doen met ov/lopend. LA is veel meer ingericht op de auto.
Verder geen tips, maar klinkt als een gaaf plan!
Verder geen tips, maar klinkt als een gaaf plan!

dinsdag 6 februari 2018 om 23:14
Oh.... ik vond de trein in Amerika zo'n deceptie...
Kijk. Ze zijn lekker ruim. Je hebt veel beenruimte, en een stopcontact enzo. En ik dacht: leuk, iets van het landschap zien. Net zo duur als een vliegticket, dus ik koos voor panorama (dacht ik).
Ik ging van Miami naar Washington. Wat een droefenis. Alleen maar achtertuinen en saaie bossen. De ene na de andere wc ging buiten werking waardoor er op het eind nog maar één werkende wc voor de hele trein was. Mensen waren vet aso de hele nacht aan het praten en roepen en lachen.
En dan nog de stations. Op hét treinstation van Miami kon je dus nog niet eens een flesje water kopen. Er was daar gewoon niks. En je kon er ook al niet komen met de bus bijvoorbeeld. Ik moest met de bus naar een of ander industrieterrein en toen nog 20 minuten lopen.
Amerika is ingericht op auto's. Niet op OV. Ook in grote steden, de bussen. Dráma. Niemand wist hoe of wat. Behalve de buschauffeurs. Maar op het vliegveld bijvoorbeeld, moest je maar zelf uitzoeken welke bus je moest hebben door random buschauffeurs te vragen.
Ik zou het wel weten. En een auto / camper huren.
Kijk. Ze zijn lekker ruim. Je hebt veel beenruimte, en een stopcontact enzo. En ik dacht: leuk, iets van het landschap zien. Net zo duur als een vliegticket, dus ik koos voor panorama (dacht ik).
Ik ging van Miami naar Washington. Wat een droefenis. Alleen maar achtertuinen en saaie bossen. De ene na de andere wc ging buiten werking waardoor er op het eind nog maar één werkende wc voor de hele trein was. Mensen waren vet aso de hele nacht aan het praten en roepen en lachen.
En dan nog de stations. Op hét treinstation van Miami kon je dus nog niet eens een flesje water kopen. Er was daar gewoon niks. En je kon er ook al niet komen met de bus bijvoorbeeld. Ik moest met de bus naar een of ander industrieterrein en toen nog 20 minuten lopen.
Amerika is ingericht op auto's. Niet op OV. Ook in grote steden, de bussen. Dráma. Niemand wist hoe of wat. Behalve de buschauffeurs. Maar op het vliegveld bijvoorbeeld, moest je maar zelf uitzoeken welke bus je moest hebben door random buschauffeurs te vragen.
dinsdag 6 februari 2018 om 23:15
Door tussenstops te maken en daar zeg maar 2 a 3 dagen een auto te huren... Dan hoef ik geen enorme einden te rijden.redbulletje schreef: ↑06-02-2018 23:08Zoveel treinstations zijn er niet. Hoe wil je dan door natuurparken reizen? Autohuur is goedkoper en je kunt overal komen.
Yellowstone is een stukje rijden vanaf het dichtstbijzijnde station maar de afstand naar de Rocky Mountains valt mee, de trein rijdt er praktisch doorheen.
Live long and prosper

dinsdag 6 februari 2018 om 23:21
Bedankt voor je bericht.MiniMe3 schreef: ↑06-02-2018 23:14Oh.... ik vond de trein in Amerika zo'n deceptie...
Wij gaan en andere kant op mar ik zal mengde eens verdiepen in ervaringen.
Er zijn ook organisaties die je georganiseerd op pad sturen (met transfers van en naar de stations en hotels en die wat excursies regelen naar de parken op je route.
Ik hou niet van lang zelf autorijden dus mocht de trein niks worden dan zou ik eerder kiezen voor een groepsreis met bus...
Live long and prosper

dinsdag 6 februari 2018 om 23:24
En dat allemaal in 15 dagen? In Yellowstone alleen heb je al een dag of 4 nodig.
Las Vegas zou ik niet doen met minderjarigen. Zou voor een kleiner gebied kiezen en dat per auto doen. Je kunt er altijd een citytrip in een stad aan vast knopen en van daaruit vliegen naar roadtrip gebied. In Colorado schijnt een van de mooiste treinreizen te zijn, volledig scenic.
Las Vegas zou ik niet doen met minderjarigen. Zou voor een kleiner gebied kiezen en dat per auto doen. Je kunt er altijd een citytrip in een stad aan vast knopen en van daaruit vliegen naar roadtrip gebied. In Colorado schijnt een van de mooiste treinreizen te zijn, volledig scenic.

dinsdag 6 februari 2018 om 23:24
Waarom begin je niet in New York een paar dagen, vlieg je dan naar LA of die kant op iig en doe je daar zelf een auto rondreis?
Als je twee jaar langer wacht, kan de oudste ook helpen rijden
.
Maar goed, een georganiseerde busreis is ongeveer mijn ergste nachtmerrie. Dus het kan natuurlijk wel helemaal jouw ding zijn.
Als je twee jaar langer wacht, kan de oudste ook helpen rijden

Maar goed, een georganiseerde busreis is ongeveer mijn ergste nachtmerrie. Dus het kan natuurlijk wel helemaal jouw ding zijn.
dinsdag 6 februari 2018 om 23:36
Nee, niet in 15 dagen. De pas is 15 dagen geldig maar daarvoor en daarna hebben we nog tijd voor andere dingen op het begin een eind punt.redbulletje schreef: ↑06-02-2018 23:24En dat allemaal in 15 dagen? In Yellowstone alleen heb je al een dag of 4 nodig.
Voor yellowstone wil ik wel een dag of 3 uittrekken en dan huur ik uiteraard wel een auto.
Ik ga geen auto huren voor het hele stuk omdat ik als enige volwassene niet continu wil rijden. Verder lijkt een beetje aanspraak van andere reizigers me leuk.
Het stuk wat wij willen doen (chicago-denver-san Francisco, misschien LA) lijkt vooral populair onder toeristen.
Live long and prosper

dinsdag 6 februari 2018 om 23:38
Ik zou ook op NY vliegen, daar een aantal dagen spenderen en dan doorvliegen naar Denver waar je een auto oppikt voor een rondje natuur. Dan zijn je 2 weken zo om.
Wat motels betreft vind ik Econolodge een prima budgetketen voor onderweg. In natuurparken moet je ruim tevoren reserveren (via xanterra geloof ik) en das wel prijzig in t hoogseizoen.
Ben je al wel ns eerder in Amerika geweest? Rijden is daar zoveel relaxter dan hier dat de afstanden je nauwelijks opvallen.
Wat motels betreft vind ik Econolodge een prima budgetketen voor onderweg. In natuurparken moet je ruim tevoren reserveren (via xanterra geloof ik) en das wel prijzig in t hoogseizoen.
Ben je al wel ns eerder in Amerika geweest? Rijden is daar zoveel relaxter dan hier dat de afstanden je nauwelijks opvallen.

dinsdag 6 februari 2018 om 23:39
Ze gaat met de trein.MiniMe3 schreef: ↑06-02-2018 23:24Waarom begin je niet in New York een paar dagen, vlieg je dan naar LA of die kant op iig en doe je daar zelf een auto rondreis?
Als je twee jaar langer wacht, kan de oudste ook helpen rijden.
Ontzettend leuk idee TO. Met de trein reizen is prettig en veel relaxter dan zelf rijden, vind ik.
Heel veel plezier!
dinsdag 6 februari 2018 om 23:41
Omdat ik steden snel zat ben. En steeds autorijden ook niet helemaal mijn ding is (op de weg moeten letten, geen echte aandacht voor de kinderen).MiniMe3 schreef: ↑06-02-2018 23:24Waarom begin je niet in New York een paar dagen, vlieg je dan naar LA of die kant op iig en doe je daar zelf een auto rondreis?
Als je twee jaar langer wacht, kan de oudste ook helpen rijden.
Juist die rit met de trein, afgewisseld met wat tussendoor trips, lijkt me dus fantastisch.
Live long and prosper

dinsdag 6 februari 2018 om 23:43
Ik heb nog van geen ene Amerikaganger gehoord dat ze treinen. Als het vrij goedkoop is zou ik me meer zorgen maken over het soort volk dat dat trekt. Wellicht niet het soort volk waar je je kids mee in aanraking wil laten komen.
Om medereizigers te ontmoeten kun je ook een ranchstay doen. Rondom Yellowstone zijn veel duderanches te vinden. Bezoek ook zeker een echte rodeo!!!
Om medereizigers te ontmoeten kun je ook een ranchstay doen. Rondom Yellowstone zijn veel duderanches te vinden. Bezoek ook zeker een echte rodeo!!!
dinsdag 6 februari 2018 om 23:53
https://www.incento.nl/onzetreinreizen/ ... -coast/575
Dit is een beetje het idee...alleen wil ik het zelf regelen en niet in een pakket boeken...
Dit is een beetje het idee...alleen wil ik het zelf regelen en niet in een pakket boeken...
Live long and prosper
dinsdag 6 februari 2018 om 23:59
450 euro voor 15 dagen.redbulletje schreef: ↑06-02-2018 23:43Ik heb nog van geen ene Amerikaganger gehoord dat ze treinen. Als het vrij goedkoop is zou ik me meer zorgen maken over het soort volk dat dat trekt. Wellicht niet het soort volk waar je je kids mee in aanraking wil laten komen.
Ik vind dat niet duur maar voor de meeste Amerikanen is dit niet interessant vanwege de weinige tussenstops en beperkte snelheid can die treinen. Zeker de oost-west route gaat door dunbevolkt gebied.
Live long and prosper
woensdag 7 februari 2018 om 07:01